Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ (1925-2005). Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ (1925-2005). Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ ( )

2 Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως. Και τα παιδάκια δεν μπορούνε πια να παίξουνε από τα τόσα τροχοφόρα που περνούνε. Άλλωστε τα παιδιά μεγάλωσαν, ο καιρός εκείνος πέρασε που ξέρατε Τώρα πια δε γελούν, δεν ψιθυρίζουν μυστικά, δεν εμπιστεύονται, Όσα επιζήσαν, εννοείται, γιατί ήρθανε βαριές αρρώστιες από τότε Πλημμύρες, καταποντισμοί, σεισμοί, θωρακισμένοι στρατιώτες· Θυμούνται τα λόγια του πατέρα: εσύ θα γνωρίσεις καλύτερες μέρες Δεν έχει σημασία τελικά αν δεν τις γνώρισαν, λένε το μάθημα οι ίδιοι στα παιδιά τους Ελπίζοντας πάντοτε πως κάποτε θα σταματήσει η αλυσίδα Ίσως στα παιδιά των παιδιών τους ή στα παιδιά των παιδιών των παιδιών τους. Προς το παρόν, στον παλιό δρόμο που λέγαμε, υψώνεται Η Τράπεζα Συναλλαγών ―εγώ συναλλάσσομαι, εσύ συναλλάσσεσαι αυτός συναλλάσσεται― Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως ―εμείς μεταναστεύουμε, εσείς μεταναστεύετε, αυτοί μεταναστεύουν― Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει, έλεγε κι ο Ποιητής Η Ελλάδα με τα ωραία νησιά, τα ωραία γραφεία, τις ωραίες εκκλησιές Η Ελλάς των Ελλήνων.

3 Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως.

4 Και τα παιδάκια δεν μπορούνε πια να παίξουνε από τα τόσα τροχοφόρα που περνούνε.

5 Άλλωστε τα παιδιά μεγάλωσαν, ο καιρός εκείνος πέρασε που ξέρατε Τώρα πια δε γελούν, δεν ψιθυρίζουν μυστικά, δεν εμπιστεύονται,

6 Όσα επιζήσαν, εννοείται, γιατί ήρθανε βαριές αρρώστιες από τότε Πλημμύρες, καταποντισμοί, σεισμοί, θωρακισμένοι στρατιώτες·

7 Θυμούνται τα λόγια του πατέρα: εσύ θα γνωρίσεις καλύτερες μέρες Δεν έχει σημασία τελικά αν δεν τις γνώρισαν, λένε το μάθημα οι ίδιοι στα παιδιά τους Ελπίζοντας πάντοτε πως κάποτε θα σταματήσει η αλυσίδα Ίσως στα παιδιά των παιδιών τους ή στα παιδιά των παιδιών των παιδιών τους.

8 Προς το παρόν, στον παλιό δρόμο που λέγαμε, υψώνεται Η Τράπεζα Συναλλαγών ―εγώ συναλλάσσομαι, εσύ συναλλάσσεσαι αυτός συναλλάσσεται―

9 Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία μεταναστεύσεως ―εμείς μεταναστεύουμε, εσείς μεταναστεύετε, αυτοί μεταναστεύουν―

10 Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει, έλεγε κι ο Ποιητής Η Ελλάδα με τα ωραία νησιά, τα ωραία γραφεία, τις ωραίες εκκλησιές

11 Η Ελλάς των Ελλήνων.

12 Θεσσαλονίκη, Μέρες μ. Χ. • Έχοντας υπόψη τις πληροφορίες του ποιήματος να εντοπίσετε την χρονική περίοδο στην οποία αναφέρεται

13 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ Γενικά ερμηνευτικά ερωτήματα προς όλους τους μαθητές: • Ακούστε την απαγγελία του ποιήματος από τον Μ. Αναγνωστάκη. Σε τι διαφέρουν οι δύο εκδοχές του ποιήματος (παρουσίαση Power Point – εικόνες και απαγγελία του ποιητή (επιτονισμός της φωνής ). Καταγράψτε τις απόψεις σας και παρουσιάστε τις στην τάξη.την απαγγελία του ποιήματος

14 ΟΜΑΔΑ 1 ομάδα διερεύνησης και αξιοποίησης βιογραφικών στοιχείων • Η προσωπική ζωή του ποιητή, οι επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον, ακόμη και οι συνθήκες δουλειάς διαμορφώνουν σε ένα βαθμό και την ποίησή του. Επιβεβαιώνεται η παραπάνω άποψη μέσα στο συγκεκριμένο ποίημα; • Γράψτε ένα κείμενο όπου θα παρουσιάζετε την άποψή σας. Βιογραφικά θα βρείτε στο διαδίκτυο από τις σχετικές ιστοσελίδες: Βιογραφικά

15 ΟΜΑΔΑ 2 Ομάδα διερεύνησης και αξιοποίησης του ιστορικού - ιδεολογικού πλαισίου • Το ιστορικό και ιδεολογικό πλαίσιο της εποχής στην οποία ζει ο ποιητής διαμορφώνουν το έργο του. Μπορείτε να βρείτε στοιχεία του ποιήματος που δείχνουν ότι ο Αναγνωστάκης είναι κατ’ εξοχήν πολιτικός ποιητής; • Περιηγηθείτε στο διαδίκτυο, αναζητήστε από τις επιλεγμένες πηγές τις πληροφορίες που νομίζετε ότι χρειάζονται και συνθέστε ένα κείμενο που να απαντά στο παραπάνω ερώτημα. • Πολιτική και Ποίηση Πολιτική και Ποίηση 203

16 ΟΜΑΔΑ 3 ομάδα γλωσσοτεχνικής προσέγγισης • Ποιους συνειρμούς (σκέψεις –εικόνες) κάνετε με τις λέξεις Μεταναστεύω: • Πρακτορεία : Τράπεζα: • Μέσα από ένα σώμα κειμένων που θα βρείτε στο διαδίκτυο να επιλέξετε δύο παραγράφους όπου οι λέξεις αυτές να εκφράζουν τις σκέψεις σαςσώμα κειμένων διαδίκτυο

17 ΟΜΑΔΑ 4 ( ομάδα αισθητικής προσέγγισης ) • 1 Ηχογραφείστε μια δική σας απαγγελία και βάλτε την να ακουστεί στην τάξη. Αιτιολογείστε την ένταση, το χρωματισμό της φωνής σας σε συγκεκριμένα σημεία. • 2.Με τη βοήθεια των εργαλείων του επεξεργαστή κειμένου, χρωματίστε όπως εσείς νομίζετε, τους στίχους ή συγκεκριμένες λέξεις του ποιήματος. Παρουσιάστε το στην τάξη, αιτιολογώντας τους χρωματικούς συνδυασμούς που επιλέξατε. • 3. Από τις «Μπαλλάντες» που είναι η πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα μελοποίησης ποιημάτων του Μ.Αναγνωστάκη ακούστε τα πρώτα τρία τραγούδια, επιλέξτε να παρουσιάσετε ένα στην τάξη που να έχει κοινά σημεία με το ποίημα «Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ.» και να αιτιολογήσετε την επιλογή σας. • ΤοναυάγιοΠ. Πανδής ΤοναυάγιοΠ. Πανδής • Δρόμοι παλιοί- Μ. Ζορμπαλά Δρόμοι παλιοί- Μ. Ζορμπαλά • Κάτω απ’ τα ρούχα μου- Μ. Ζορμπαλά Κάτω απ’ τα ρούχα μου- Μ. Ζορμπαλά

18 ΟΜΑΔΑ 5 ομάδα συσχέτισης- σύγκρισης με παράλληλα κείμενα • Διαβάστε τη βιογραφία του Μ. Αναγνωστάκη καθώς και τη βιογραφία του Κ.Π.Καβάφη.βιογραφία του Κ.Π.Καβάφη • Διαβάστε το ποίημα του Καβάφη «Μέρες του 1908» Μπορείτε να διακρίνετε τις διαφορές με το ποίημα «Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μΧ» ως προς το περιεχόμενο τη γλώσσα και το ύφος. Που νομίζετε ότι οφείλονται; (στην ιδιοσυγκρασία των ποιητών ή στην εποχή που έζησαν )«Μέρες του 1908»

19 ΟΜΑΔΑ 6 (ομάδα περιγραφής) • Δοκιμάστε να περιγράψετε τον ποιητή και τη ζωή του μέσα από την παρακολούθηση αποσπάσματος από την ενημερωτική εκπομπή «Παρασκήνιο Μ. Αναγνωστάκης». Αντλήστε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε και συνθέστε ένα κείμενο για το ρόλο της ποίησης στη ζωή του Μ. Αναγνωστάκη. εκπομπή «Παρασκήνιο Μ. Αναγνωστάκης».

20 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση αφορά την κάθε ομάδα των μαθητών. • Οι μαθητές ως μέλη της ομάδας συμμετέχουν στην αξιολόγηση της ομάδας που ανήκουν. Η αξιολόγηση θα γίνει με συγκεκριμένα κριτήρια, για τα οποία έχει γίνει συζήτηση με τον καθηγητή εκ των προτέρων. • Ο καθηγητής σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης αυτής της εργασίας λειτουργεί ως συντονιστής, διαμεσολαβητής, παρατηρητής. Παρατηρεί, καταγράφει, αξιολογεί στάσεις, συμπεριφορές, δεξιότητες σας, σε επίπεδο ατομικό και σε επίπεδο ομάδας και παρεμβαίνει διορθωτικά, όπου χρειάζεται.

21 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ονόματα μαθητών Συγκεντωση πληροφοριών οργάνωση παρουσίαση Δεξιότητες γραπτού & προφορικού λόγου Δημιουργι- κότητα Συνεργατικό- τητα Αλληλεπίδραση Αυτενέργεια μελών Αξιοποίηση χρόνου 1 η ομάδα 2 η ομάδα 3 η ομάδα 4 η ομάδα 5 η ομάδα 6 η ομάδα

22 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ • Όταν όλες οι ομάδες ολοκληρώσουν την εργασία τους την παρουσιάζουν στην τάξη. • Κάνουν τις απαραίτητες παρατηρήσεις και διορθώσεις • Αναρτούν όλο το υλικό στην ιστοσελίδα του σχολείου.


Κατέβασμα ppt "ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ (1925-2005). Στην οδό Αιγύπτου ―πρώτη πάροδος δεξιά― Τώρα υψώνεται το μέγαρο της Τράπεζας Συναλλαγών Τουριστικά γραφεία και πρακτορεία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google