Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΣΥΝΔΡΟΜΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

2 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ANGELMAN Το σύνδρομο Angelman (AS) είναι νευρολογική γενετική διαταραχή με συχνότητα 1:20000 γεννήσεις. Τα τυπικά κλινικά χαρακτηριστικά : σοβαρή αναπτυξιακή και νοητική καθυστέρηση, διαταραχές λόγου, κινητικά προβλήματα ή προβλήματα ισορροπίας (κυρίως αταξικό βάδισμα), μικροκεφαλία και σπασμούς (οι οποίοι εμφανίζονται συνήθως σε ηλικία μικρότερη των 3 χρόνων). τυπικό προφίλ συμπεριφοράς : διακρίνεται από συχνά και αναίτια ξεσπάσματα γέλιου και χαρακτηριστικές αταξικές κινήσεις χεριών («happy puppet» syndrome). ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

3 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
NOESI.gr ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

4 Σύνδρομο Fragile X (Εύθραυστο Χ)
Aποκαλούμενο και σύνδρομο Martin-Bell, το σύνδρομο Εύθραυστο Χ αποτελεί το συχνότερα συνδεδεμένο σύνδρομo με τη νοητική υστέρηση. Χαρακτηρίζεται από: συμπεριφορές αυτιστικού τύπου, μέτρια προς μεγάλη νοητική υστέρηση προβλήματα συμπεριφοράς. Σχεδόν αποκλειστικά μεταβιβαζόμενο από μητέρα προς γιο, επηρεάζει 1 ανά γεννήσεις αρρένων. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

5 Ειδικά χαρακτηριστικά
Υψηλή αψίδα ουρανίσκου. Στραβισμός (οκνηρό / τεμπέλικο μάτι). Μεγάλα αυτιά και μακρύ πρόσωπο. Μεγάλοι όρχεις στα αρσενικά. Ήπιος τόνος μυών. Πλατυποδία. Ήπιες ανωμαλίες των καρδιακών βαλβίδων (λιγότερο συχνά). Συνήθεις συμπεριφορές αυτιστικού τύπου : Κακή βλεμματική επαφή. Φτερούγισμα του χεριου. Περίεργες χειρονομίες. Δάγκωμα χεριών. Φτωχές αισθητηριακές δεξιότητες ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

6 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Αντιμετώπιση Πολλά νοσοκομεία και εργαστήρια εκτελούν εξετάσεις αίματος για να εντοπίσουν το Σύνδρομο Fragile X. Διάφορες θεραπείες συστήνονται για τα άτομα με αυτήν την διαταραχή, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων φαρμάκων για τα προβλήματα και τη θεραπεία συμπεριφοράς για την ομιλία και τη γλώσσα και τη βελτίωση των αισθητηριακών λειτουργιών. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

7 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

8 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
PRADER WILLI Το σύνδρομο Prader Willi (PWS) είναι μια  πολυσυστηματική διαταραχή που οφείλεται σε υποθαλαμική δυσλειτουργία  και αποτελεί τη συχνότερη γενετική  αιτία παχυσαρκίας. Το PWS εμφανίζεται με συχνότητα 1: γεννήσεις και χαρακτηρίζεται  από υποτονία στη νεογνική  ηλικία που προκαλεί διαταραχές στη σίτιση και την πρόσληψη βάρους ενώ μετά το  3ο-5ο έτος, εμφανίζεται βουλιμία και παχυσαρκία. Παράλληλα σε ασθενείς με PWS παρατηρούνται χαρακτηριστικό προσωπείο  (μεγάλα αμυγδαλωτά μάτια μεγάλο φίλτρο και μικρό στόμα) υπογοναδισμός, μικρά άκρα και ψυχοκινητική καθυστέρηση, με συχνά προβλήματα συμπεριφοράς. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

9 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Eπαιδευτικές τεχνικές :  -Διδασκαλία σε μικρές ομάδες ή "ένα προς ένα".  -Χρήση οπτικών ερεθισμάτων παράλληλα με την προφορική διδασκαλία.  -Για την μείωση της διάσπασης της προσοχής και την επίτευξη καλύτερης συγκέντρωσης προτείνεται η κατάλληλη χρήση των θρανίων.  -Να δίνεται χρόνος στο παιδί για να εκφράσει τις σκέψεις του.  -Χρήση μνημονικών τεχνικών για την εκμάθηση απλών γνώσεων.  -Χρήση της μεθόδου Makaton για τα παιδιά με προβλήματα ομιλίας και λόγου .  -Σταθερό καθημερινό πρόγραμμα γραμμένο με χρώματα ώστε να το βλέπει το παιδί.  -Δραστηριότητες πρακτικής φύσης με χειροπιαστό παιδαγωγικό υλικό.  ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

10 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

11 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Σύνδρομο Down Τυπική Τρισωμία 21 Η πλειονότητα των ατόμων με σύνδρομο Down, περίπου 90-95%, έχουν αυτόν τον τύπο του συνδρόμου. Αυτό οφείλεται στο παραπανίσιο χρωμόσωμα που εμφανίζεται στο 21ο ζευγάρι, που προέρχεται κατά 90-95% από το ωάριο και 5-10% από το σπερματοζωάριο. Σε αυτήν την ομάδα εμφανίζεται μία μεγάλη κλίμακα ικανοτήτων από παιδιά με επιπλέον σωματικά προβλήματα, π.χ.: καρδιακά, πνευμονολογικά, δυσκολίες στην ομιλία και στην ακοή, μέχρι εκείνα τα άτομα που φτάνουν να ζουν ημιανεξάρτητα και μπορούν να εργαστούν. Τύπος Μωσαϊκού Αυτή είναι μια σπάνια μορφή που εμφανίζεται στο 2-5% του πληθυσμού με σύνδρομο Down. Όπως δηλώνει και το όνομα, σ' αυτήν τη μορφή το χρωμόσωμα 21 σπάζει και αναμειγνύεται με κανονικά κύτταρα δημιουργώντας ένα μωσαϊκό. Αυτό συχνά οδηγεί σε μια λιγότερο σοβαρή κατάσταση με τα φυσικά χαρακτηριστικά και τις μαθησιακές δυσκολίες να είναι αναλογικά σε μικρότερο βαθμό. Μετατόπιση Είναι μια ακόμη πιο σπάνια μορφή του συνδρόμου Down που εμφανίζεται στο 2% των βρεφών με σύνδρομο Down. Αυτή η μορφή είναι κληρονομική. Το 5% αυτού του μικρού αριθμού συμβαίνει τυχαία ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

12 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Εκπαίδευση Συγκέντρωση προσοχής Πολλά παιδιά με σύνδρομο Down δεν έχουν την αυτοπεποίθηση να προχωρήσουν από κάτι το οποίο το ξέρουν - σε κάτι καινούριο. Αυτού του είδους η αντίδραση μας δίνει την ένδειξη για το πότε εισάγουμε μια έννοια, για την οποία το παιδί δεν είναι έτοιμο. Καθώς η διάρκεια συγκέντρωσης μπορεί να είναι μικρή, μία αλλαγή στη δραστηριότητα μπορεί να φέρει καλύτερη ανταπόκριση από το παιδί. Εάν το παιδί δε φαίνεται να έχει όρεξη για εξάσκηση, ο δάσκαλος θα πρέπει να δημιουργήσει καινούργιους και ενδιαφέροντες τρόπους για να κάνουν το παιδί να επαναλάβει μια άσκηση, ίσως ακόμη και βάζοντας τους μαθητές σε ομάδες. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

13 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Κοινωνικές δεξιότητες, εκπαίδευση και συμπεριφορά Το φάσμα ικανοτήτων στα παιδιά με σύνδρομο Down, αν και είναι χαμηλότερο και γενικά με πιο αργούς ρυθμούς, είναι τόσο ευρύ όπως και σε κάθε άλλη ομάδα παιδιών. Επίσης ένα παιδί με σύνδρομο Down μπορεί να παρουσιάσει μια ποικίλη κλίμακα ικανοτήτων, όπως και κάθε άλλο παιδί. Μια από τις πιο συχνές παρανοήσεις για τα παιδιά με σύνδρομο Down είναι ότι αυτά τα παιδιά είναι πάντα εκδηλωτικά και αγαπητά. Μερικά είναι, αλλά κάποια σίγουρα δεν είναι! Όλα τα παιδιά έχουν ενοχλητικές και εκνευριστικές συνήθειες, συμπεριφέρονται άσχημα, δεν είναι υπάκουα ή αποσπάται η προσοχή τους εύκολα. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

14 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

15 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας ΔΕΠΥ(ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder) Είναι μια από τις συχνότερες νευροαναπτυξιακές διαταραχές και εμφανίζεται ως δυσκολία στη διατήρηση εστιασμένης προσοχής ή/και υπερκινητική -παρορμητική συμπεριφορά σε βαθμό ασύμβατο με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

16 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Συμπτώματα της ΔΕΠΥ Εκδηλώνονται με ποικίλους συνδυασμούς και συνήθως περιπλέκονται με άλλα συναισθηματικά προβλήματα ή διαταραχές συμπεριφοράς. Σήμερα, η ΔΕΠΥ θεωρείται ότι σχετίζεται με πολλαπλούς γενετικούς ή άλλους βιολογικούς παράγοντες που προκαλούν ιδιαιτερότητες στη δομή και λειτουργία του εγκεφάλου. Η ΔΕΠΥ αποτελεί το συχνότερο πρόβλημα μάθησης και συμπεριφοράς της παιδικής ηλικίας, παρουσιάζεται στο 5-7% των παιδιών παγκοσμίως και στις περισσότερες περιπτώσεις σημαντικά ελλείμματα παραμένουν στην εφηβεία και στην ενήλικη ζωή ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

17 Τα Παιδιά με ΔΕΠΥ στην Τάξη
• Οι γνωστικές/νοητικές δεξιότητες είναι, συνήθως, αντίστοιχες του μέσου όρου προς υψηλές, αλλά η απόδοση παρουσιάζει διακυμάνσεις. Συχνά η απόδοση είναι χαμηλότερη από το αναμενόμενο, σε σύγκριση με το επίπεδο των γνωστικών ικανοτήτων του παιδιού. • Το παιδί συχνά δείχνει αφηρημένο, ότι τεμπελιάζει ή ότι δεν έχει κίνητρο • Δίνει την εντύπωση ότι σπαταλά τις ικανότητες του στο να διασπά και να αντιτίθεται στους άλλους: δεν κάθεται στη θέση του, ενοχλεί τους συμμαθητές, δεν ολοκληρώνει τα καθήκοντά του. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

18 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Α . Δυσκολίες Προσοχής: • Τα παιδιά με ΔΕΠΥ διαφέρουν από τους συμμαθητές ως προς την ικανότητα διατήρησης της προσοχής σε καθήκοντα μάθησης και στο παιχνίδι. Διασπώνται πιο εύκολα. • Δυσκολεύονται σε μεγάλο βαθμό να αρχίσουν και να ολοκληρώσουν τη σχολική εργασία ή άλλες δραστηριότητες. • Είναι πιο απρόσεχτα από τους συμμαθητές, αγνοούν οδηγίες ή δυσκολεύονται να τις ακολουθήσουν. • Δείχνουν να είναι υπερβολικά ανοργάνωτα, ξεχνούν πολύ εύκολα σε σχέση με την ηλικία. Β. Υπερδραστηριότητα: • Παρουσιάζουν υπερβολική νευρικότητα και κινητικότητα που δεν επιτρέπεται, στην τάξη ή σε καταστάσεις που απαιτούν συμμόρφωση. • Είναι συνεχώς σε κίνηση, ‘υπ’ ατμόν’, σε υπερβολικό βαθμό σε σύγκριση με τους συνομηλίκους. • Κάνουν συνεχώς θόρυβο και μιλούν πολύ, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους. Γ. Παρορμητικότητα: • Διακόπτουν συνεχώς τους άλλους και δυσκολεύονται να περιμένουν τη σειρά τους στο παιχνίδι ή σε ερωτήσεις μέσα στην τάξη. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

19 Πώς νιώθει το Παιδί με ΔΕΠΥ;
Τα παιδιά με ΔΕΠΥ βιώνουν τον κόσμο ως εχθρικό: • Πρώιμη νηπιακή ηλικία: μπορεί να κλαίνε υπερβολικά χωρίς προφανή λόγο, μπορεί να δυσφορούν στη σωματική επαφή. • Μπορεί να είναι υπερευαίσθητα σε άλλα αισθητηριακά ερεθίσματα, όπως στο θόρυβος ή στο φως. • Η ανάπτυξη της κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων μπορεί να είναι φτωχή (βίαια προς ζώα, συμμαθητές, χωρίς πρόθεση, έτσι δεν κατανοούν την τιμωρία ή την απόρριψη από τους άλλους). ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

20 ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Τοποθετείστε το παιδί μακριά από παράθυρα, σώματα θέρμανσης και την πόρτα και κοντά σε εσάς  Η πόρτα της τάξης θα πρέπει να παραμένει κλειστή κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Απομακρύνετε παιχνίδια , βιβλία, πόστερ και γενικότερα αντικείμενα από το άμεσο οπτικό πεδίο του μαθητή, που μπορούν να διασπάσουν την προσοχή του. Ο ζωτικός χώρος του μαθητή πρέπει να είναι επαρκής. Η υπερκινητικότητα δεν αναπνέει σε μικρό χώρο εργασίας. Η τάξη και το πρόγραμμα δραστηριοτήτων πρέπει να είναι άρτια δομημένα και προβλέψιμα ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

21 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Οργανώστε γωνίες χαλάρωσης, όπου ο μαθητής θα μπορεί να πηγαίνει όταν σηκώνεται από τη θέση του. Κάντε συχνά διαλείμματα στο παιδί και δίνετε του ευκαιρίες για να σηκωθεί στα πλαίσια των δραστηριοτήτων, έτσι ώστε να εκτονώνει την ενέργεια του. Οπωσδήποτε διασπάστε για ένα λεπτό το παιδί πριν ξεκινήσει μια δύσκολη δραστηριότητα. Αφήστε το παιδί να παραμένει όρθιο ή να κινείται σε προκαθορισμένες περιοχές μέσα στην τάξη. Διαπραγματευτείτε ωστόσο αυτή την ελευθερία μαζί του και με την υπόλοιπη τάξη. Οι κανόνες πρέπει να είναι κοινοί και αποδεκτοί από όλη την τάξη. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

22 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Να σταματάτε και να δημιουργείτε ένα κλίμα αγωνίας πριν κάνετε οποιαδήποτε ερώτηση. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί κατάλαβε τι πρέπει να κάνει πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα. Επαναλάβετε σε ήρεμο τόνο, αν χρειαστεί, τις οδηγίες διατηρώντας όσο γίνεται περισσότερη βλεμματική επαφή με το παιδί Αναθέστε στο παιδί δραστηριότητες ανάλογες με τις δυνατότητες του. Οι δραστηριότητες αυτές δεν πρέπει να είναι σύνθετες. Χρησιμοποιείστε το όνομα του παιδιού σε ερωτήσεις ή στο παραμύθι που ενδεχομένως διαβάζετε. Να στέκεστε κοντά στο παιδί και να το ακουμπάτε περιστασιακά στον ώμο καθώς διδάσκετε ή εκτελείτε με την υπόλοιπη τάξη δραστηριότητες. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

23 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Να στέκεστε κοντά στο παιδί και να το ακουμπάτε περιστασιακά στον ώμο καθώς διδάσκετε ή εκτελείτε με την υπόλοιπη τάξη δραστηριότητες. Αφιερώστε κάποιο χρόνο καθημερινά για κατευθυνόμενη ονειροπόληση. Να ζητάτε από τα παιδιά να επαναλάβουν την ερώτηση πριν απαντήσουν. Καθιερώστε στην τάξη την παύση μερικών δευτερολέπτων για σκέψη προτού σας απαντήσουν στις ερωτήσεις που τους απευθύνετε. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

24 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Όταν ο μαθητής σηκώνει το χέρι του για ν’ απαντήσει, φροντίστε να του δίνετε το λόγο άμεσα. Δώστε στο μαθητή υπεύθυνη θέση στην ομάδα Ενισχύετε την εργασία στην ομάδα. Εξατομικεύστε τη διδασκαλία σας, όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν.  Οι ερωτήσεις δεν θα πρέπει να είναι σύνθετες. Ερωτήσεις κλειστού τύπου, σύντομης απάντησης ενδείκνυνται για τα διαγωνίσματα ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

25 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Ο υπερκινητικός κόσμος είναι διαφορετικός από το δικό μας.. Για να εκπαιδεύσουμε όμως παιδιά με ΔΕΠΥ, πρέπει να είμαστε σε θέση να σκεφτόμαστε… …υπερκινητικά ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

26 ΔΑΔ - Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Η διαγνωστική κατηγορία διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ), (PDD στα αγγλικά) αναφέρεται σε μια ομάδα πέντε διαταραχών που χαρακτηρίζονται από καθυστερήσεις στην ανάπτυξη των πολύπλοκων βασικών λειτουργιών, όπως είναι η κοινωνικοποίηση και η επικοινωνία . Οι γονείς μπορεί να παρατηρούν συμπτώματα ΔΑΔ ήδη από το νηπιακό στάδιο και, συνήθως, η εμφάνιση αρχίζει πριν από τα τρία έτη. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

27 Οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές είναι οι εξής:
Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή Μη Προσδιοριζόμενη Αλλιώς (ΔΑΔ-ΜΠΑ) ή (PDD-NOS), η οποία περιλαμβάνει τον άτυπο αυτισμό, και είναι η πιο κοινή Αυτισμός (η πιο γνωστή κατηγορία) Σύνδρομο Asperger Σύνδρομο Rett και Αποδιοργανωτική διαταραχή της παιδικής ηλικίας Οι τρεις πρώτες από αυτές τις διαταραχές είναι κοινώς γνωστές ως διαταραχές του φάσματος του αυτισμού. Οι δύο τελευταίες διαταραχές είναι πολύ πιο σπάνιες, και μερικές φορές τοποθετούνται στο φάσμα του αυτισμού και μερικές φορές όχι. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

28 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Τα συμπτώματα της ΔΑΔ μπορεί να περιλαμβάνουν προβλήματα επικοινωνίας, όπως: Δυσκολία στη χρήση και κατανόηση της γλώσσας Δυσχέρεια συσχέτισης με ανθρώπους, αντικείμενα και γεγονότα. Για παράδειγμα, έλλειψη βλεμματικής επαφής ή σκόπιμης συμπεριφοράς Ασυνήθιστη ενασχόληση με παιχνίδια και άλλα αντικείμενα Δυσκολία με τις αλλαγές στη ρουτίνα ή στο γνώριμο περιβάλλον Επαναλαμβανόμενες κινήσεις του σώματος ή πρότυπα συμπεριφοράς, όπως το φτερούγισμα των χεριών, το στριφογύρισμα των μαλλιών, το ρυθμικό χτύπημα των ποδιών ή και πιο σύνθετες κινήσεις ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

29 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Θεραπεία και φροντίδα Δεν υπάρχει καμία γνωστή θεραπεία για τη ΔΑΔ. Διάφορες φαρμακευτικές αγωγές χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση ορισμένων προβλημάτων συμπεριφοράς. Η θεραπεία για παιδιά με ΔΑΔ θα πρέπει να εξειδικεύεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού. Μερικά παιδιά με ΔΑΔ επωφελούνται από εξειδικευμένες τάξεις στις οποίες το μέγεθος της τάξης είναι μικρό και η εκπαίδευση γίνεται σε βάση ένας-προς-έναν. Άλλα λειτουργούν καλά σε ειδικές τάξεις εκπαίδευσης ή σε κανονικές τάξεις με παράλληλη στήριξη. Η έγκαιρη παρέμβαση, όπως κατάλληλα και εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και υπηρεσίες υποστήριξης διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των ατόμων με ΔΑΔ. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

30 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

31 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΣΥΝΔΡΟΜΟ MARFAN Το σύνδρομο Marfan είναι μια σπάνια κληρονομική διαταραχή του συνδετικού ιστού όπου επηρεάζει πολλά όργανα του σώματος όπως την καρδιά, τα αιμοφόρα αγγεία, τα μάτια, τα οστά και τους πνεύμονες. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

32 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Συμπτώματα Σκελετικό σύστημα Οι πιο εύκολα ορατά σημάδια που συνδέονται με το σκελετικό σύστημα. Πολλά άτομα με σύνδρομο Marfan το ύψος αυξηθεί σε πάνω από το μέσο. Μερικοί έχουν μακρά άκρα λεπτό με τα μακριά δάχτυλα χεριών και ποδιών . Το σύνδρομο Marfan μπορεί να παράγει άλλες σκελετικές ανωμαλίες. Ανώμαλη καμπυλότητα της σπονδυλικής στήλης (σκολίωση) είναι κοινή, όπως είναι αφύσικο εσοχή (pectus excavatum) ή προεξοχή (pectus carinatum) του στέρνου ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

33 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Μάτια Μυωπία και ο αστιγματισμός , αλλά και υπερμετρωπία Καρδιαγγειακό σύστημα Αδικαιολόγητη κόπωση, δύσπνοια, αίσθημα παλμών της καρδιάς, αγωνιστικά καρδιακών παλμών, ή στηθάγχη με πόνο Πνεύμονες Σε αυθόρμητη μονομερή πνευμοθώρακα, δραπετεύει αέρα από ένα πνεύμονα και καταλαμβάνει το πλευρικό διάστημα μεταξύ του θωρακικού τοιχώματος και των πνευμόνων ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

34 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα Παρουσιάζεται σκληράς μήνιγγας ectasia, δηλαδή αποδυνάμωση του συνδετικού ιστού της σκληράς μήνιγγας σάκο, η μεμβράνη που περιβάλλει το νωτιαίο μυελό ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

35 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

36 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΡΑΙΒΟΚΡΑΝΟ Άκαμπτος λαιμός που συνδέεται με μυϊκό σπασμό, κλασσικά προκαλώντας σύσπαση πλευρικής κάμψης του μυϊκού συστήματος των αυχενικών σπονδύλων. Μπορεί να είναι συγγενής ή όχι. Οι μύες που προσβάλλονται είναι κυρίως αυτοί που παρέχονται από το νωτιαίο επικουρικό νεύρο. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

37 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

38 Σύνδρομο Moebius (συγγενής προσωπική διπληγία)
Είναι ένας κληρονομικός τύπος προσωπικής παράλυσης. Μία σπάνια γενετική κατάσταση που προκαλεί υποανάπτυξη στο 6ο και 7ο κρανιακό νεύρο γεγονός που αποφέρει εφόρου ζωής προσωπική παράλυση. Οι δυσκολίες που παρουσιάζονται στην ομιλία είναι : - Αδυναμία κίνησης χείλεων - Βαθειά υπερώα - Παράλυση μαλακής υπερώας - Κοντή ή παραμορφωμένη γλώσσα - Περιορισμένη κινητικότητα γλώσσας - Δυσαρθρία - Σιελόρροια - Δυσκολίες στους χειλικούς ήχους κυρίως, κατά την άρθρωση, λόγω παράλυσης του 7ου κρανιακού νεύρου ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

39 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

40 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Cornelia de Lange Μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ανωμαλίες αναπτυξιακές. Επηρεάζει τόσο την πνευματική και σωματική ανάπτυξη του παιδιού. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

41 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
χαρακτηριστικά Βάρος γέννησης χαμηλό (συνήθως 2,5 χιλιόγραμμα) Καθυστερημένη ανάπτυξη και μικρό ανάστημα Αναπτυξιακή καθυστέρηση Διαφορές άκρων (λείπει άκρα ή τμήματα των άκρων) Μικρό μέγεθος κεφαλής (microcephaly) Παχύ φρύδια, η οποία συνεδριάζει συνήθως σε μεσαία γραμμή (synophrys) Κοντή upturned μύτη και λεπτό downturned χείλη Μικρά δόντια απέχουν πολύ μεταξύ τους Χαμηλά αυτιά Προβλήματα ακοήςς Ανωμαλίες όρασης Γαστροοισοφαγική Ελαττώματα καρδιά Διατροφή προβλήματα ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

42 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
συμπεριφορά η επιθετικότητα, τάση αυτοκαταστροφής ή έντονη προτίμηση σε μια δομημένη ρουτίνα. Πολλά παιδιά με CdLS παρουσιάζουν αυτιστικές συμπεριφορές. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

43 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

44 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
WILLIAMS Οφείλεται σε διαγραφή μέρους του χρωμοσώματος 7, και ειδικότερα της περιοχής 7q11.23, που περιλαμβάνει το γονίδιο ELN, υπεύθυνο για την δημιουργία της πρωτεΐνης «ελαστίνη». Η πρωτεΐνη αυτή με την σειρά της είναι υπεύθυνη για την δύναμη και την ελαστικότητα των τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων. Το σύνδρομο αυτό δεν κληρονομείται από προγόνους και θεωρείται σποραδική διαταραχή ακριβώς γιατί παρουσιάζεται τυχαία και απροσδόκητα ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

45 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Tο σύνδρομο αυτό χαρακτηρίζεται ως το σύνδρομο των ξωτικών (elfin syndrome) εξαιτίας της δυσμορφίας του προσώπου που παρουσιάζουν τα άτομα που πάσχουν από το σύνδρομο, γεγονός που τα κάνει να μοιάζουν με ξωτικά (μύτη κλείνουσα προς τα άνω, μάτια σε απόσταση μεταξύ τους, πλατιά στοματική κοιλότητα και σαρκώδη χείλη, μικρό πηγούνι, περίεργα και σε απόσταση μεταξύ τους δόντια). Όσον αφορά στην γλωσσική και λεκτική τους ικανότητα, τα παιδιά με σύνδρομο Williams μιλούν υπερβολικά σε διάρκεια χρόνο σε απόλυτη συνέπεια με την έντονη ενεργητικότητά τους. Παράλληλα, τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες με το σύνδρομο Williams είναι πολύ ευαίσθητοι και υπερβολικά ευγενικοί. Ειδικά τα παιδιά έχουν την τάση να μην φοβούνται τους ξένους και δείχνουν ενδιαφέρον στην επαφή με ενηλίκους, συχνά μάλιστα περισσότερο απ' ότι για τους συνομηλίκους τους με τους οποίους ενδεχομένως να δυσκολεύονται να διατηρήσουν κοινωνικές σχέσεις. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

46 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Σταδιακά και με την πάροδο των χρόνων, εμφανίζεται μια καθυστέρηση στην ανάπτυξη η οποία συνήθως γίνεται αισθητή πριν το παιδί συμπληρώσει το 3ο έτος της ηλικίας του. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αποτελεί το σχετικά χαμηλό ΙQ (με εύρος από 40 έως 90 έναντι του φυσιολογικού 100), όπως επίσης και τα προβλήματα με το συγχρονισμό και την ισορροπία ως απόρροια του συνδρόμου. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

47 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

48 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Αγενεσία μεσολοβίου Αγενεσία μεσολοβίου με συνδρομο ή χωρίς είναι μια σπάνια ανωμαλία στην οποία υπάρχει πλήρης ή μερική απουσία του μεσολοβίου. Αυτό συμβαίνει όταν το μεσολόβιο (μια γέφυρα λευκής ουσίας που συνδέει τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου) αποτυγχάνει να αναπτυχθεί κανονικά, συνήθως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. H διάγνωση μπορεί να γίνει με σάρωση του εγκεφάλου. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

49 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Αιτιολογία Αγενεσία του μεσολοβίου προκαλείται από διαταραχές στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου μεταξύ της 3ης και 12ης εβδομάδας της εγκυμοσύνης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τι το προκάλεσε. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι ορισμένες πιθανές αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν λάθη στα χρωμοσώματα, προγεννητικές λοιμώξεις ή τραυματισμούς, δομική ανωμαλία από κύστες ή άλλες ανωμαλίες του εγκεφάλου, και μεταβολικές διαταραχές. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

50 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Κοινά χαρακτηριστικά προβλήματα όρασης , χαμηλό μυϊκό τόνο ( υποτονία ) , ανεπαρκή κινητικό συντονισμό , καθυστερήσεις σε ορισμένα κινητικά ορόσημα , όπως το περπάτημα , χαμηλή αντίληψη του πόνου , καθυστερήσεις στην εκπαίδευση τουαλέτας  και δυσκολία στο μάσημα και στην κατάποση . Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι έχει κάποιες γνωστικές αναπηρίες ( δυσκολία στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων ) και κοινωνικές δυσκολίες ( λείπουν λεπτές κοινωνικές δεξιότητες ) , ακόμα και όταν ο δείκτης νοημοσύνης τους είναι φυσιολογικός . Η ασυνήθιστη κοινωνική συμπεριφορά στην παιδική ηλικία συχνά συγχέεται λανθασμένα με το σύνδρομο Asperger ή με άλλες διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

51 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Εγκεφαλική Παράλυση Έτσι ονομάζεται η κατάσταση στην οποία  μέρη του εγκεφάλου έχουν υποστεί βλάβη. Λέγεται εγκεφαλική γιατί σχετίζεται με τον εγκέφαλο. Παράλυση σημαίνει αδυναμία ή προβλήματα στη χρήση των μυών. Συχνά η βλάβη συμβαίνει πριν από τη γέννηση και μερικές φορές κατά τη διάρκεια της γέννας, ή αμέσως μετά τη γέννησή του παιδιού. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

52 Ανάλογα με τα μέρη του σώματος που επηρεάζονται μπορεί να υπάρχει:
Μονοπληγία: Προσβάλλεται ένα μέλος του σώματος. Διπληγία: Έχουν προσβληθεί και τα τέσσερα άκρα αλλά επηρεάζονται κυρίως τα κάτω άκρα. Παραπληγία: Έχουν προσβληθεί μόνο τα κάτω άκρα. Ημιπληγία: Η βλάβη αφορά το ένα ημισφαίριο του εγκεφάλου και κλινικά εκφράζεται ως δυσλειτουργία της μίας πλευράς του σώματος, αριστερά ή δεξιά πλευρά. Συχνά συνοδεύεται από νοητική υστέρηση. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

53 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Προγεννητικές βλάβες o   Συγγενείς λοιμώξεις o   Συγγενείς ανωμαλίες του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος o   Χρωματοσωμικές ανωμαλίες. o   Προγεννητικές μαιευτικές επιπλοκές o   Ενδομήτρια αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια κ.α.      ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

54 Περιγεννητικές βλάβες
   Περιγεννητικές βλάβες o   Προωρότητα o   Επιπλοκές τοκετού o   Λοιμώξεις του Κεντρικού Νευρικού  Συστήματος o   Υπογλυκαιμία κ.α. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

55 · Μεταγεννητικές βλάβες
·         Μεταγεννητικές βλάβες o   Εγκεφαλική κάκωση o   Λοιμώξεις o   Ενδοκράνια αιμορραγία o   Επίκτητη εγκεφαλοπάθεια o   Νεογνικοί σπασμοί ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

56 Μορφές Εγκεφαλικής Παράλυσης
 Ανάλογα με τη μορφή της νευρομυϊκής διαταραχής υπάρχουν διαφορετικοί τύποι Ε.Π.: Η σπαστική Ε.Π. Η αθέτωση ή  δυσκινητική Ε.Π Η αταξική ΕΠ Η μεικτή ΕΠ Στην υποτονία ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

57 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΑΘΕΤΩΣΗ Σημαίνει ακούσια υπερκινησία , ασυντόνιστες κινήσεις. Τα παιδιά κινούνται υπερβολικά, κάνουν συστροφικές επαναλαμβανόμενες κινήσεις των άνω και κάτω άκρων ή μόνο της παλάμης και των δακτύλων. Παρατηρούνται συσπάσεις του προσώπου και όχι καλή ισορροπία. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

58 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΜΑΝΟΣΙΔΩΣΗ Alpha mannosidosis είναι μια κληρονομική διαταραχή λυσοσωμικής αποθήκευσης που χαρακτηρίζεται από ανεπάρκεια ανοσοποιητικού συστήματος, του προσώπου, σκελετικές ανωμαλίες, προβλήματα ακοής και πνευματικά ελλείμματα, σταδιακή έκπτωση των νοητικών λειτουργιών και της ομηλίας. Προκαλείται από μεταλλάξεις στο MAN2B1 γονίδιο του χρωμοσώματος 19. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

59 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
Χαρακτηριστικά Μυϊκή αδυναμία, Αταξία, Μεγάλο κεφάλι με προεξέχοντα μέτωπο, στρογγυλεμένα φρύδια, Πεπλατυσμένη ρινική γέφυρα , Μακρυγλωσσία, Φαρδιά δόντια, Προγναθισμό, Ελαφρύς στραβισμός ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

60 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
JACKSON WEISS Οφείλεται σε μεταλλάξεις του γονιδίου FGFR2 του χρωμοσώματος 10 σε περιοχή που ορίζεται ως 10q 26. Χαρακτηρίζεται από κρανιοσυστένωση, μεσοπρωσοπεία, υποπλασία και ανωμαλίες των κάτω άκρων. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

61 ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ
ΕΠΙΛΗΨΙΑ Χρόνια διαταραχή του εγκεφάλου. Χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενους σπασμούς (κρίσεις) που προκαλούν αιφνίδιες αλλά αναστρέψιμες μεταβολές στη λειτουργία του εγκεφάλου. Κατά τη κρίση παρατηρείται βραχεία ή παρατεταμένη απώλεια συνείδησης . Συνοδεύεται από σπασμούς/συσπάσεις άλλου είδους. ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

62 Εκείνος που διδάσκει, μαθαίνει !!!!!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google