Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης
ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης Ομάδα ανάπτυξης Σοφία Αναστασιάδου,ΠΕ04.01(MSc) ΞΑΝΘΗ/ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2 Το μάθημα της Φυσικής στη Β ΄ Γυμνασίου πολλές φορές δυσκολεύει και απογοητεύει τους μαθητές μας, ειδικά σε ορισμένες ενότητες όπου εργαλεία, όπως εντυπωσιακά πειράματα ή προγράμματα προσομοίωσης δεν είναι ενδεδειγμένα. Η πρακτική αυτή αποσκοπούσε στην πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών και στην προσπάθεια αλλαγής της νοοτροπίας τους όσον αφορά τη Φυσική και την αξιολόγηση τους σε αυτή. Ζητήθηκε από τους μαθητές ενός τμήματος να δημιουργήσουν video, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά με θέμα τους νόμους του Νεύτωνα, ως εναλλακτικός τρόπος εξέτασης(αντί για κάποια κλασική ολιγόλεπτη εξέταση). Χρησιμοποιήθηκαν διάφορες ψηφιακές πηγές «Φωτόδεντρο» , διαδραστικά ψηφιακά βιβλία , ιστοσελίδες και αξιοποιήθηκαν διάφορα εργαλεία παραγωγής video όπως το moviemaker. Οι μαθητές δημιούργησαν τέσσερα video τα οποία αναρτήθηκαν σε κανάλι στο youtube, όπου έγινε ουσιαστικά μία μορφή διαγωνισμού, μέσω του αριθμού των προβολών που αποκόμισαν. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

3 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

4 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Σχεδιασμός Ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας με στόχο τη συνέχιση της λειτουργίας της ομάδας και εκτός τάξης. Ο ρόλος του καθηγητή είναι αρχικά καθοδηγητικός και τελικά συντονιστικός και υποστηρικτικός. Οι μαθητές έπρεπε να δημιουργήσουν video με θέμα τους νόμους του Νεύτωνα.. Χρησιμοποιήθηκε το εργαστήριο των φυσικών επιστημών, το εργαστήριο της πληροφορικής με πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα video ολοκληρώθηκαν από τους μαθητές στο σπίτι τους. Διδακτικοί στόχοι 1) να εξοικειωθεί με τους νόμους του Νεύτωνα και τις εφαρμογές τους. 2) να κατακτήσει δεξιότητες αναζήτησης και αξιολόγησης ψηφιακών πληροφοριών 3) να δημιουργεί και να μετασχηματίζει πληροφορίες και υλικό σε βίντεο 5)να εξοικειωθεί με τα εργαλεία παραγωγής video και την ομαδοσυνεργατική μάθηση , εντός και εκτός σχολείου 6)να εξοικειωθεί με εκπαιδευτικούς ιστότοπους το «Φωτόδεντρο », το «Ψηφιακό Σχολείο» και το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. 5) να συνεργάζεται , να συμμετέχει ενεργά σε μία ομάδα. 6)να αναπτύξει την αυτοεκτίμηση του 7) να ασκεί και να δέχεται κριτική και να μη φοβάται την αξιολόγηση ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

5 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

6 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Περιβάλλον – Πλαίσιο Η πρακτική αυτή υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής της Β΄ Γυμνασίου για ένα τμήμα του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης, το Β5 και έλαβε χώρα: α) Στο εργαστήριο φυσικών επιστημών όπου υπάρχει ένας υπολογιστής με σύνδεση στο διαδίκτυο και με λογισμικά δημιουργίας video όπως και ένας βιντεοπροβολέας β) Στο εργαστήριο πληροφορικής όπου υπάρχουν 11 υπολογιστές αντίστοιχων δυνατοτήτων. Οι μαθητές του τμήματος Β5 1) ήταν ήδη εξοικειωμένοι με τους κανόνες χρήσης του διαδικτύου 2) ήταν ήδη εξοικειωμένοι με την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο 3) εργαζόταν ομαδοσυνεργατικά από την αρχή της χρονιάς το μάθημα. 4) είχαν διδαχτεί τους νόμους του Νεύτωνα. Τάξη Β΄Γυμνασίου Διάρκεια 3 ώρες Ρόλος Διδάσκοντα ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός, ηγετικός, μέντωρ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

7 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Μετά το τέλος των παραγράφων: §3.4:Δύναμη και ισορροπία §3.5:Ισορροπία υλικού σημείου §3.6: Δύναμη και μεταβολή της ταχύτητας §3.7: Δύναμη και αλληλεπίδραση ακολούθησαν τρεις διδακτικές ώρες με στόχο την επανάληψη- εφαρμογή της γνώσης, όπως και την αξιολόγηση των μαθητών στο σύνολο αυτών των ενοτήτων. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

8 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
1η Διδακτική ώρα Έλαβε χώρα στο εργαστήριο φυσικών επιστημών Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε νέες ομάδες( μια και ολόκληρη τη χρονιά δουλεύανε ομαδοσυνεργατικά) με κριτήριο τα κοινά ενδιαφέροντα και τη δυνατότητα συνεργασίας εκτός σχολείου. Δημιουργήθηκαν 4 ομάδες, με 4 έως έξι μαθητές. Ανακοινώθηκε ο στόχος τους ανά ομάδα, δηλαδή η δημιουργία ενός video σαν εναλλακτικός τρόπος εξέτασης στους νόμους του Νεύτωνα, μετά από την επανάληψη με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού ως καθοδηγητή και την ενημέρωση για τον τρόπο χρήσης λογισμικών δημιουργίας video. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για την υλοποίηση μιας τέτοιας διαδικασίας. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

9 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα και του υπολογιστή στο χώρο του εργαστηρίου έγινε περιήγηση σε διάφορους ιστοτόπους με σκοπό τόσοι την επανάληψη όσο και την ανεύρεση ιδεών στην κάθε ομάδα για το θέμα και το είδος του video, ώστε να δοθεί η αφορμή για περαιτέρω εξερεύνηση. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

10 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
2η Διδακτική ώρα Έλαβε χώρα στο εργαστήριο πληροφορικής. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε υποομάδες 2-3 ατόμων και περιηγήθηκαν εκ νέου σε κάποιους από τους ιστοτόπους της 1ης διδακτικής ώρας, αλλά και αναζήτησαν πειράματα και εφαρμογές των νόμων του Νεύτωνα ανάλογα με το θέμα της επιλογής τους. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού εδώ ήταν κυρίως συντονιστικός. Επίσης έγινε μία επίδειξη του τρόπου δημιουργίας video με το Moviemaker χωρίς όμως να ζητείται αποκλειστικά η χρήση αυτού του λογισμικού. Δόθηκε στους μαθητές η ημερομηνία παράδοσης του έργου τους. Το χρονικό διάστημα προετοιμασίας ήταν περίπου ένας μήνας. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

11 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Εκτός διδακτικών ωρών Κατά το διάστημα δημιουργίας των video, ¨όπου η αμάδα συνεργαζόταν εκτός διδακτικών ωρών και εκτός σχολείου, υπήρχε η δυνατότητα επικοινωνίας με την καθηγήτρια στα πλαίσια του σχολείου για διευκρινήσεις, υποδείξεις ή απλά για την εμψύχωση των μαθητών. Οι περισσότερες διευκρινήσεις έγιναν σχετικά με το λογισμικό δημιουργίας video και όχι τόσο με το περιεχόμενο του video. 3η Διδακτική ώρα Παρουσίαση των τεσσάρων video που υλοποιήθηκαν, αξιολόγησή τους και ανάρτηση σε κανάλι youtube που είχε δημιουργηθεί ειδικά για την συγκεκριμένη πρακτική . ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

12 Κανάλι Φυσικής στο youtube.

13 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

14 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Αδράνεια Βίντεο Προέλευση: Φωτόδεντρο / Εκπαιδευτικά Βίντεο 2ος νόμος του Νεύτωνα Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

15 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
3ος Νόμος του Νεύτωνα Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Εφαρμογές των νόμων του Νεύτωνα σε διαστημικό σταθμό Προσομοίωση Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο: ηλεκτρονική τάξη / Εκπαιδευτικά Βίντεο ESA ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

16 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Κανάλι Φυσικής με τα Video των μαθητών Ct_VfBdZvPvVM7NyxyDkrMQ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

17 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

18 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική πρακτική, οι μαθητές μπόρεσαν να εφαρμόσουν τους νόμους του Νεύτωνα με διασκεδαστικό και εποικοδομητικό τρόπο. Απέκτησαν δεξιότητες εύρεσης και αξιοποίησης πληροφοριών μέσα από διαφόρους ιστοτόπους, για τη δημιουργία πρωτότυπων βίντεο Εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά μέσα αλλά και έξω από την τάξη, σε θέμα που μόνοι τους επέλεξαν Οι μαθητές συνεργάστηκαν με κριτική σκέψη και με πνεύμα αλληλοβοήθειας μια και υπήρχε ο κοινός στόχος της καλής αξιολόγησης αλλά και της καλής φήμης σε ένα κανάλι youtube, αλλά και σε ολόκληρο το σχολείο ( συμμαθητές, καθηγητές). Έτσι κοινωνικοποιήθηκαν, αυξήθηκε η αυτοεκτίμησή τους και πάνω από όλα είχαν το πιο διασκεδαστικό ολιγόλεπτο τεστ της χρονιάς. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

19 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ
Η καινοτομία στην πρακτική αυτή έγκειται στα εξής: 1)Ομαδική εργασία μέσα και έξω από το σχολείο με μέντορα την καθηγήτρια. 2)Εναλλακτική αξιολόγηση και αποβολή του άγχους ενός τεστ από τους μαθητές. 3) Χρήση λογισμικών και Φυσικής Επιστήμης με σκοπό την εμβάθυνση της γνώσης αλλά και την διασκέδαση. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

20 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ
Τα αποτελέσματα της πρακτικής αυτής έγιναν ορατά και κατά τις εξετάσεις του Ιουνίου (1/6/2017) όπου από το συγκεκριμένο τμήμα σχεδόν το σύνολο των μαθητών επέλεξε το θέμα για τους νόμους του Νεύτωνα και για την βαρύτητα με τους περισσότερους από αυτούς να ανταποκρίνονται άριστα. Παραθέτω τη γραφική παράσταση από την στατιστική για τις εξετάσεις του Ιουνίου στο τμήμα Β5. Τα θέματα που αντιστοιχούσαν στους νόμους του Νεύτωνα και τη βαρύτητα ήταν το 4 και το 5 αντίστοιχα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ
ΘΕΜΑΤΑ 1 ο 2ο 3ο 4ο 5ο 6ο 7ο 8 ο 9 ο ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΕΛΕΞΑΝ 2 1 19 13 23 24 18 12 6 5 ΠΛΗΘΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑΝ ΑΡΙΣΤΑ 1 3 1 8 15 10 7 4 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

22 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

23 Σχέση με άλλες ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές
Στο διαδίκτυο υπάρχει μεγάλη πληθώρα από πειράματα και video σε διάφορες θεματικές ενότητες της Φυσικής. Όμως η καινοτομία της πρακτικής αυτής έγκειται στο ότι η δημιουργία video ήταν αποτέλεσμα ομαδοσυνεργατικής μεθόδου που χρησιμοποιήθηκε τόσο μέσα όσο και έξω από το χώρο του σχολείου και κυρίως το ότι αποτέλεσε αντικείμενο αξιολόγησης αντικαθιστώντας το ολιγόλεπτο τεστ του τετραμήνου, κάνοντας έτσι ένα τεστ να γίνει διασκεδαστικό και επιθυμητό από τους μαθητές. Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Η πρακτική αυτή θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες ενότητες της Φυσικής αλλά και σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και τμημάτων με σκοπό μέσα από τον υγιή ανταγωνισμό για το ποιος θα δημιουργήσει το πιο διασκεδαστικό video με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα , να αυξηθεί το ενδιαφέρον και η ενασχόληση με τις φυσικές επιστήμες. Η μέθοδος αυτή θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και για άλλα μαθήματα θετικών επιστημών.Η χημεία και η βιολογία είτε με πειράματα, είτε με ιστορικά γεγονότα ανακάλυψης νέων νόμων είτε με ότι άλλο πρωτότυπο φανταστούν μαθητές με μέντορες τους καθηγητές, Θα μπορούσαν να επεκτείνουν τα μαθήματα και να καταστήσουν την αξιολόγησή τους πιο διασκεδαστική και εποικοδομητική. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ


Κατέβασμα ppt "ΤΙΤΛΟΣ ανοιχτης εκπαιδευτικης πρακτικης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google