Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα (1900-1960)
Ενότητα 11 Samuel Beckett ( ) Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

2 Στόχοι της ενότητας Αναφορά στον Samuel Beckett, το έργο και τη φιλοσοφία του Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του Beckett και το έργο Περιμένοντας τον Γκοντό

3 Περιεχόμενα της ενότητας
Samuel Beckett ( ) Βιογραφικές αναφορές Η φιλοσοφική εκδοχή του «θεάτρου του παραλόγου» Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας Θεατρικό έργο που εξετάζεται.

4 Samuel Beckett ( ) Εικόνα 1:

5 Samuel Beckett (1906-1989) φθίνουν εξαντλούνται εξασθενούν
 φθίνουν εξαντλούνται εξασθενούν μειούνται εξαντλούνται εξαντλούνται εγκαταλείπουν les mots vous lâchent οι λέξεις σε παρατούν είναι φορές που ακόμα κι αυτές σε εγκαταλείπουν. Το έργο μου αναφέρεται σε μια σειρά βασικούς ήχους... φτιαγμένους όσο πιο ολοκληρωμένα γίνεται. Για τίποτε παραπάνω δεν ευθύνομαι. Όσοι άνθρωποι επιθυμούν να πονοκεφαλιάζουν με τις αποχρώσεις, ας το κάνουν. Και ας βρουν οι ίδιοι το παυσίπονο που τους χρειάζεται. Σάμουελ Μπέκετ, Ευτυχισμένες μέρες, Ω, οι ωραίες μέρες, ελληνική απόδοση Ρούλα Πατεράκη, Κοσμάς Φοντούκης, Αθήνα: Το Ροδακιό, 1994, 27. Words fail... οι λέξεις αποτυγχάνουν απογοητεύουν προδίδουν words fail... οι λέξεις φθείρονται φθίνουν words words words λόγια λόγια λέξεις λέξεις οι λέξεις Fail

6 Βιογραφικές αναφορές Η φιλοσοφική εκδοχή του «θεάτρου του παραλόγου»
Βιογραφικές αναφορές Η φιλοσοφική εκδοχή του «θεάτρου του παραλόγου» Δραματουργικές και θεατρικές καταβολές, το ζήτημα της διγλωσσίας και της «διπλής» πολιτιστικής ταυτότητας του έργου του H εξέλιξη της θεατρικής περιπέτειας του Beckett θυμίζει γεωμετρική πορεία «ελαχιστοποίησης». H έννοια της απόλυτης αφαίρεσης και της απουσίας αποτελούν τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία δομείται ο φανταστικός κόσμος των έργων του. Beckett: ο τελευταίος μοντερνιστής ή ένας από τους πρώτους εκφραστές του μεταμοντέρνου;

7 Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του Beckett
Τα δραματικά πρόσωπα είναι συνήθως γερασμένα και μοιάζουν να ακολουθούν μια πορεία που σταθερά φθίνει. H σκηνική εικόνα τους ακολουθεί πορεία σταδιακής αποδόμησης: το σώμα «διασπάται» και ο σκηνικός προβολέας εστιάζει στα «ασύνδετα», μεταξύ τους, μέλη που το απαρτίζουν.

8 Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του Beckett
H γλώσσα και οι λέξεις αποτελούν τη μοναδική περιουσία των δραματικών προσώπων. Είναι το μέσο, το υλικό που έχουν στη διάθεσή τους για να παρουσιάσουν το «παιχνίδι» της ιστορίας τους επί σκηνής. Οι λέξεις έχουν υλική διάσταση ή αντικαθιστούν τις εικόνες, αφού στο αφαιρετικό σύμπαν του συγγραφέα η γλώσσα είναι ένας σωρός από συμβατικούς ήχους και νοήματα που δεν καταφέρνουν να προσεγγίσουν την αλήθεια της ύπαρξης. O χώρος ταυτίζεται με τον προσωπικό χώρο του ήρωα, έτσι όπως τον ορίζει με την κίνησή ή την ακινησία του.

9 Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του Beckett
H έννοια του παιχνιδιού, των επαναλαμβανόμενων κινήσεων που δεν επιφέρουν κάποια σημαντική αλλαγή, είναι το μοτίβο που συχνά στηρίζει τη δομή των θεατρικών του έργων.

10 Τα βασικά γνωρίσματα της δραματουργίας του Beckett

11 Θεατρικό έργο Θεατρικό έργο που εξετάζεται
Περιμένοντας τον Γκοντό (1953)

12 Τέλος Ενότητας

13 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

14

15 Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/2)
Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1:


Κατέβασμα ppt "Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google