Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Αλεξανδρειο τεχνολογικό ιδρυμα θεσσαλονικησ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ διοικησησ τουριστικων επιχειρησεων & επιχειρησεων φιλοξενιασ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ‘Προγράμματα Ψυχαγωγίας & Άθλησης Πελατών στις Ξενοδοχειακές Μονάδες’ Δρ Ζαγκότση Σμαράγδα 7η Διάλεξη 07/12/2016

2 1. Ωφέλειες του ξενοδοχείου από την ανάπτυξη προγραμμάτων
1. Ωφέλειες του ξενοδοχείου από την ανάπτυξη προγραμμάτων ψυχαγωγίας & άθλησης πελατών. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσφέρουν προγράμματα ψυχαγωγίας και άθλησης, στοχεύοντας: στον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες στη βελτίωση της εικόνας τους στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Τα οφέλη που αποκομίζει ένα ξενοδοχεία από τα προγράμματα animation διακρίνονται σε: Άμεσα οφέλη: αφορούν κυρίως τα οικονομικά οφέλη Έμμεσα οφέλη: αναφέρονται στη βελτίωση της εικόνας και τη θέσης της επιχείρησης στην αγορά

3 Οικονομικά οφέλη Στην πλειονότητα τους τα προγράμματα ψυχαγωγίας προσφέρονται δωρεάν, ωστόσο ορισμένα μπορεί να απαιτούν έξτρα χρεώσεις (πχ. μαθήματα γκόλφ, windsurfing, κ.α.) Υπηρεσίες και δραστηριότητες απασχόλησης των παιδιών ώστε οι γονείς να συμμετάσχουν στα προγράμματα animation (π.χ. υπηρεσίες baby-sitting, κ.α.) Κατανάλωση τροφών και ποτών. Κατά τη διάρκεια ή μετά το πέρας μιας δραστηριότητας οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι διψασμένοι ή/και πεινασμένοι, και προτιμούν να κατευθυνθούν στο μπαρ παρά στα δωμάτια τους. Οι δραστηριότητες ψυχαγωγίας και άθλησης μπορεί να έχουν μια σημαντική συμβολή στην αύξηση των εσόδων της επιχείρησης φτάνοντας ακόμη και το 20-30%.

4 Έμμεσα οφέλη Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Τα προγράμματα ψυχαγωγίας και άθλησης είναι διακριτά τουριστικά προϊόντα τα οποία ανάλογα με το βαθμός ενδιαφέροντος και καινοτομίας που τα χαρακτηρίζει, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό κριτήριο προσέλκυσης τουριστών. Απόκτηση ‘Πιστών’ Πελατών Όσο περισσότερο ικανοποιημένοι είναι οι πελάτες της ξενοδοχειακής μονάδας, τόσο μεγαλύτερη ικανοποίηση θα αισθάνονται και επιβεβαίωση για την ορθή επιλογή τους. Κατά συνέπεια, είναι πιθανό να επιλέξουν ξανά στο μέλλον το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, ιδιαίτερα αν αισθάνονται ότι θα βιώσουν μια νέα εμπειρία.

5 Προσέλκυση νέων πελατών
Τα προγράμματα ψυχαγωγίας και άθλησης ενός ξενοδοχείου αποτελούν ένα σημαντικό κριτήριο και κίνητρο διαμόρφωσης της τελικής επιλογής των πελατών. Η βαρύτητα τους αυξάνεται συνεχώς ως στοιχείο, που συνάδει και με την τάση των σύγχρονων τουριστών για ‘ενεργητικές’ διακοπές. Εμπλουτισμός του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος Προγράμματα ψυχαγωγίας και άθλησης μπορούν αφενός να προσφέρονται όλο το χρόνο αφετέρου να διαφοροποιούνται με βάση την εποχή ή τη χρονική περίοδο. (π.χ. την περίοδο των Χριστουγέννων δραστηριότητες κατασκευής Χριστουγεννιάτικων διακοσμητικών. Το φθινόπωρο, περιήγηση σε δασικό περιβάλλον, συγκομιδή καρπών, θέαση της αλλαγής των χρωμάτων στα φύλλα των δένδρων, κ.α.).

6 2. Προγράμματα Ψυχαγωγίας & Άθλησης Πελατών
2. Προγράμματα Ψυχαγωγίας & Άθλησης Πελατών. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2013 σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τύπου resort στη Ρόδο και την Κρήτη, καταγράφηκαν οι υπηρεσίες animation που προσφέρονται στους τουρίστες (Sotiriadis, 2014). Στο σύνολο τους τα ξενοδοχεία ήταν 4*, δυναμικότητας από 350 έως 580 κλίνες, ενώ ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς περιλαμβάνονται ξενοδοχεία αλυσίδας, ανεξάρτητα ξενοδοχεία και μέλη ομίλου ξενοδοχείων. Οι πελάτες είναι στην πλειονότητα τους οικογένειες και ζευγάρια, προερχόμενοι κυρίως από: Γερμανία, Σκανδιναβικές χώρες, Ολλανδία, Βρετανία, Γαλλία. Η ομάδα του animation σε όλα τα ξενοδοχεία συγκροτείται από 6 έως 9 άτομα.

7 Ημερήσιο Πρόγραμμα Δραστηριοτήτων
Τα προγράμματα animation είναι διαμορφωμένα σε εβδομαδιαία βάση, δεδομένου ότι η μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών είναι 1-2 εβδομάδες.

8 Προσφερόμενες Υπηρεσίες Ψυχαγωγίας & Άθλησης

9 Από τα στοιχεία των παραπάνω πινάκων προκύπτει:
Το ημερήσιο πρόγραμμα διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς animation, τα ενδιαφέροντα των πελατών, τις υπηρεσίες και τις υποδομές του ξενοδοχείου. Όλα τα ξενοδοχεία -με μικρή εξαίρεση- προσφέρουν ‘Ελληνικές βραδιές’ με ελληνική μουσική και παραδοσιακούς χορούς. Ορισμένα προσφέρουν και μαθήματα εκμάθησης παραδοσιακών ελληνικών χορών, και άλλα μαθήματα ελληνική κουζίνας. Όλα τα ξενοδοχεία διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές και εξοπλισμό για την παροχή υπηρεσιών ψυχαγωγίας. Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στα προγράμματα για παιδιά, με στόχο οι γονείς να είναι ελεύθεροι υποχρεώσεων ώστε να συμμετέχουν στα προγράμματα ενηλίκων. Στην πλειονότητα τους τα προγράμματα προσφέρονται δωρεάν. Χρέωση υπάρχει στην εκμάθηση αθλημάτων, στη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού (πχ. θαλασσιού σκι) και στις θεματικές βραδιές.

10 3. Προβολή και Επικοινωνία των Προγραμμάτων Ψυχαγωγίας & Άθλησης.
Η προβολή των προγραμμάτων γίνεται από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια της παραμονής των τουριστών στο ξενοδοχείο. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του ξενοδοχείου αλλά διανέμεται και στα δωμάτια. Η ομάδα της animation πραγματοποιεί ενημερωτικές συναντήσεις με τους πελάτες του ξενοδοχείου όπου τους πληροφορούν και αναλύουν τα προσφερόμενα προγράμματα ψυχαγωγίας & άθλησης. Όλα τα ξενοδοχεία έχουν ‘Happy Hour’ και προσφέρουν δωρεάν ποτό στους νικητές των αγώνων.

11 4. Η εκτίμηση των Διευθυντών των ξενοδοχείων
4. Η εκτίμηση των Διευθυντών των ξενοδοχείων. Στο σύνολο τους οι διευθυντές των ξενοδοχείων εκφράζουν την υψηλή συμμετοχή των πελατών στις δραστηριότητες αναψυχής και άθλησης, φτάνοντας σε ποσοστά 80-90%. Ως προς τα οφέλη που αποκομίζει η ξενοδοχειακή επιχείρηση, εστιάζουν: στην αύξηση των πελατών, τη βελτίωση της εικόνας του ξενοδοχείου, την απόκτηση ‘πιστών’ πελατών, την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Οι διευθυντές των ξενοδοχείων συμφωνούν ότι η επιτυχία των προσφερόμενων δραστηριοτήτων ψυχαγωγίας & άθλησης οφείλεται αποκλειστικά στα μέλη της ομάδας animation. Ωστόσο ως κύρια δυσκολία εκφράζουν το υψηλό κόστος κυρίως λόγω των αμοιβών της ομάδας animation, αλλά και τη μη εύκολη εύρεση κατάλληλου προσωπικού για τη στελέχωση του τμήματος.

12 5. Προγράμματα Ψυχαγωγίας & Άθλησης για Παιδιά
5. Προγράμματα Ψυχαγωγίας & Άθλησης για Παιδιά. Μελέτη περίπτωση Greco-land (Grecotel).

13 ΕΔΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
ΕΔΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ! «Σε κάθε απίθανο ξενοδοχείο Grecotel τα παιδιά θα βρουν το δικό τους βασίλειο, ένα φανταστικό παιδότοπο Grecoland! Εδώ, στη χώρα του παραµυθιού, οι µικροί µας φίλοι µε την φροντίδα των ειδικών ανακαλύπτουν τα µονοπάτια της µουσικής, του θεάτρου, της περιπέτειας αλλά και της φύσης, της ιστορίας και της δηµιουργίας. Στις ειδικές παιδικές βραδιές οι μικροί μπόμπιρες απολαμβάνουν τις περιπέτειες των αγαπημένων τους κινηματογραφικών ηρώων ή ξεφαντώνουν με ατέλειωτο χορό και διασκέδαση στις απίθανες disco βραδιές» (

14

15

16

17

18

19

20

21

22 Βιβλιογραφία . Μάντζιος Ν., Γλυνιά Ε., (2005), «Η αγορά της Άθλησης και Ψυχαγωγίας (Animation) σε Ξενοδοχειακές Μονάδες στην Ελλάδα: Προβλήματα και Προοπτικές», Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, τόμος 3 (1), σελ Sotiriadis M., (2014), “Management and Operational Issues of Animation Services in Resort and All –Inclusive Hotels: Evidence from Greece”, Mediterranean Journal of Social Sciences, vol. 5, No. 20, pp [πρόσβαση 06/12/2016]


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google