Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 9: Προγραμματισμός και Προγράμματα Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας ATEI Ιονίων Νήσων – Αργοστόλι Διδάσκων: Α. Κουμπαρέλης Σημειώσεις: Σ. Μακρίδης, Α. Κουμπαρέλης

3 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Βιβλιογραφία Robbins P. S., Decenzo A. D., Coulter M., (2012), Διοίκηση Επιχειρήσεων- Αρχές και Εφαρνογές, Εκδ. Κριτική. Williamson K., Johnson B. (2005), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ, Εκδ. Κριτική. Κέφης Β., (2005), Ολοκληρωμένο Μάνατζμεντ – Βασικές Αρχές για τις σύγχρονες οικονομικές μονάδες. Εκδ. Κριτική. Roger Bennet, (2001), Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μανατζμεντ), εκδ. Κλειδάριθμος. Φλώρος Χρ., (1993), Σύγχρονη Διοικητική των Επιχειρήσεων, εκδ. Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ.

4 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
O Προγραμματισμός Ο προγραμματισμός είναι ένα σχέδιο μελλοντικής δράσης (plan) με το οποίο χαράσσεται η πορεία της επιχείρησης προς το μέλλον. Ενσωματώνει τις προθέσεις της επιχείρησης για μελλοντική δράση και δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα: Τί θα γίνει, Πώς θα γίνει αυτό που αποφασίστηκε Πότε θα γίνει Ποιός θα το κάνει και Ποιά μέσα θα χρησιμοποιηθούν για να γίνει.

5 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Τα προγράμματα Τα προγράμματα απεικονίζουν την κατάσταση στην οποία αναμένεται να βρίσκεται μια επιχείρηση στο μέλλον, σύμφωνα με τους υπολογισμούς και τις προσδοκίες της διοίκησης. Με άλλα λόγια το πρόγραμμα είναι κατά κάποιο τρόπο η γέφυρα που συνδέει το παρόν με το μέλλον. Τα προγράμματα αφορούν μια διαδικασία σταδίων και εκτύλιξης της δράσης μια επιχείρησης με σκοπό την επίτευξη ενός μελλοντικού στόχου.

6 Λόγοι που επιβάλλουν τον προγραμματισμό
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Λόγοι που επιβάλλουν τον προγραμματισμό Η ανεπάρκεια των φυσικών και οικονομικών μέσων. Ο προγραμματισμός μετριάζει την αβεβαιότητα. Ο προγραμματισμός συντελεί στη μείωση του κόστους. Ο προγραμματισμός διευκολύνει τον έλεγχο της επιχείρησης.

7 Εξαιτίας των μεταβολών του περιβάλλοντος οι μάνατζερ εμπλέκονται
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Εξαιτίας των μεταβολών του περιβάλλοντος οι μάνατζερ εμπλέκονται στον προγραμματισμό με σκοπό να… Εξαιτίας των μεταβολών του περιβάλλοντος οι μάνατζερ εμπλέκονται στον προγραμματισμό με σκοπό να… Εξαιτίας των μεταβολών του περιβάλλοντος οι μάνατζερ εμπλέκονται στον προγραμματισμό με σκοπό να…

8 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι

9 Ο προγραμματισμός και τα επίπεδα διοίκησης
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ο προγραμματισμός και τα επίπεδα διοίκησης Τα ανώτατα κλιμάκια ασχολούνται με το στρατηγικό προγραμματισμό, ενώ οι managers των μεσαίων κλιμακίων ασχολούνται με την κατάρτιση των λειτουργικών προγραμμάτων.

10 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Είδη προγραμμάτων Ο δημοφιλέστερος τρόπος περιγραφής των προγραμμάτων είναι: Στο πλαίσιο του εύρους τους (στρατηγικό έναντι τακτικού - λειτουργικού) Στο πλαίσιο του χρονικού περιθωρίου (μακροπρόθεσμο έναντι βραχυπρόθεσμου) Στο πλαίσιο του βαθμού ειδικότητάς τους (κατευθυντικά έναντι συγκεκριμένων)

11 Κατηγορίες προγραμμάτων με βάση το εύρος
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Κατηγορίες προγραμμάτων με βάση το εύρος Στρατηγικά προγράμματα Αφορούν ολόκληρο τον οργανισμό και περικλείουν τους στόχους υψηλής προτεραιότητας του οργανισμού Τακτικά (λειτουργικά) προγράμματα Προσδιορίζουν τις λεπτομέρειες αναφορικά με το πώς θα επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι του οργανισμού Στρατηγικά προγράμματα είναι εκείνα που αφορούν σε ολόκληρο τον οργανισμό και περικλείουν τους στόχους υψηλής προτεραιότητας του οργανισμού. Τα τακτικά προγράμματα (τα οποία αποκαλούνται και λειτουργικά σχέδια) προσδιορίζουν τις λεπτομέρειες αναφορικά με το πώς θα επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι του οργανισμού. 11

12 Κατηγορίες προγραμμάτων με βάση τη διάρκεια υλοποίησής (χρόνος)
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Κατηγορίες προγραμμάτων με βάση τη διάρκεια υλοποίησής (χρόνος) Mακροχρόνια προγράμματα (3-5 χρόνια) Μεσοχρόνια (1-2 χρόνια) Βραχυχρόνια προγράμματα (6μ -1 χρόνος)

13 Μακροχρόνια προγράμματα
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Μακροχρόνια προγράμματα Οι περιοχές που συνήθως καλύπτουν τα μακροχρόνια προγράμματα είναι συνήθως: η μεγάλη επέκταση των εγκαταστάσεων της επιχείρησης, η μακροχρόνια εκπαίδευση στελεχών της επιχείρησης προκειμένου να καταλάβουν υψηλές θέσεις μελλοντικά κ.λ.π.

14 Μεσοχρόνια προγράμματα
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Μεσοχρόνια προγράμματα Τα μεσοχρόνια προγράμματα κινούνται χρονικά μεταξύ βραχύ και μακροχρόνιων προγραμμάτων. Η ταχύτητα με την οποία αλλάζει η κοινωνία, η αγορά και οι συνθήκες της έχουν καταστήσει τα μεσοπρόθεσμα προγράμματα κυρίαρχα. Οι περιοχές που συνήθως καλύπτουν τα μεσοπρόθεσμα προγράμματα είναι: οι δημιουργία πελατολογίου και οι πωλήσεις.

15 Βραχυχρόνια προγράμματα
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Βραχυχρόνια προγράμματα Βραχυχρόνια ή λειτουργικά, ονομάζονται τα προγράμματα που καταρτίζονται για σχετικά μικρά χρονικά διαστήματα. Στην πράξη, βραχυχρόνια ονομάζονται τα προγράμματα που καλύπτουν χρονικό διάστημα ενός έτους. Δεν αποκλείεται όμως η κατάρτιση προγραμμάτων ακόμη μικρότερης διάρκειας. Τέτοια προγράμματα είναι τα εξαμηνιαία, τα μηνιαία και τα εβδομαδιαία προγράμματα.

16 Κατηγορίες προγραμμάτων από άποψη βαθμού ειδικότητας
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Κατηγορίες προγραμμάτων από άποψη βαθμού ειδικότητας Συγκεκριμένα προγράμματα Προγράμματα σαφώς προσδιορισμένα και δεν αφήνουν περιθώριο προσωπικής ερμηνείας Κατευθυντήρια προγράμματα Ευέλικτα προγράμματα που διατυπώνουν γενικές οδηγίες Διαισθητικά, δίνεται η εντύπωση ότι τα συγκεκριμένα σχέδια θα ήταν προτιμότερα έναντι των κατευθυντήριων, ή των χαλαρά καθοδηγούμενων προγραμμάτων. Τα συγκεκριμένα προγράμματα είναι σαφώς προσδιορισμένα και δεν αφήνουν περιθώριο προσωπικής ερμηνείας. Ωστόσο, όταν η αβεβαιότητα είναι έντονη και οι μάνατζερ πρέπει να ανταποκρίνονται με ευελιξία σε απρόσμενες αλλαγές, πιθανότατα θα κατέφευγαν σε κατευθυντήρια προγράμματα, ευέλικτα σχέδια που διατυπώνουν γενικές οδηγίες. 16

17 Διακρίσεις προγραμμάτων
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Διακρίσεις προγραμμάτων Ανάλογα με το εύρος χρήσης Στρατηγικά Τακτικά Ανάλογα με το χρονικό πλαίσιο Μακροπρόθεσμα Μεσοπρόθεσμα Βραχυπρόθεσμα Ανάλογα με το βαθμό ειδικότητας Κατευθυντήριο Συγκεκριμένο Ανάλογα με τη συχνότητα χρήσης Μιας χρήσης Μόνιμο

18 Tα στάδια του προγραμματισμού
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Tα στάδια του προγραμματισμού Στάδιο 1: Διάγνωση των ευκαιριών για επιχειρηματική δράση Στάδιο 2: Προσδιορισμός των στόχων της επιχείρησης Στάδιο 3: Διαμόρφωση της πολιτικής Στάδιο 4: Προσδιορισμός των εναλλακτικών τρόπων δράσης Στάδιο 5: Επιλογή του τρόπου δράσης. Κατάρτιση λεπτομερούς προγράμματος. Συνέχεια…

19 Διάγραμμα σταδίων προγραμματισμού
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Διάγραμμα σταδίων προγραμματισμού

20 Ελαστικότητα των προγραμμάτων
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ελαστικότητα των προγραμμάτων Τα προγράμματα επιβάλλεται να είναι κατά το δυνατό ελαστικά, δηλ. ευέλικτα, αναπροσαρμόσιμα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η αντιμετώπιση απρόβλεπτων προβλημάτων. Παράδειγμα Μια τουριστική επιχείρηση θα μπορούσε να εκμισθώσει τα μεταφορικά της μέσα (πούλμαν) για τη διενέργεια άλλου είδους μεταφορών, σε περίπτωση απρόβλεπτης πτώσης της τουριστικής κίνησης.

21 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

22 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων
Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

23 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

24 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google