Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης   Βασίλης Αργυρόπουλος

2 ΑΚΡΟΑΣΗ δεν ταυτίζεται με την ΑΚΟΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΟΗ και ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΚΟΗ
ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ (τα παιδιά με ΣΠΟ ίσως να παρουσιάζουν κάποια προβλήματα) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΟΜΙΛΙΑ & ΑΚΡΟΑΣΗ (Να μάθουν να ακούν προσεκτικά και να δείχνουν ότι κατανοούν κάνοντας σχόλια) ΑΚΡΟΑΣΗ δεν ταυτίζεται με την ΑΚΟΗ 1. Με ποιους τρόπους το παιδί με σοβαρά προβλήματα εξελίσσει την ακουστική δεξιότητα 2. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗΣ – ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 3. Ποιες είναι οι ανώτερες δεξιότητες ακρόασης ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΟΗ και ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΚΟΗ

3 ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Πολλές έρευνες  Η ΟΜΙΛΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΟΝΤΕΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ Ο Scott (1982a) χρησιμοποίησε τον όρο «μαύρες τρύπες» για να περιγράψει τα κενά στην κατανόηση των εννοιών από παιδιά με ΣΠΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Συμβατικοί τρόποι ομιλίας και συνομιλίας, πχ να μιλά ο καθένας με τη σειρά του (εδώ δεν υπάρχει γλώσσα σώματος, εκφράσεις προσώπου, κλπ). Δάσκαλος ενεργεί με κατάλληλες λεκτικές παρεμβάσεις. Έκφραση με αυτοπεποίθηση και σαφήνεια (Ομαδοσυνεργατικά μοντέλα – διδασκαλία συνομηλίκων) Σωστός τονισμός, νεύματα (μαθήματα θεάτρου)

4 ΑΝΑΓΝΩΣΗ Για τα παιδιά με ΣΠΟ: Είναι μια αργή και κοπιαστική διαδικασία ΓΙΑΤΙ; ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΥΦΛΟΥΣ & ΤΙ ΜΕ ΑΜΒΛΥΩΠΕΣ Ο τυφλός αναγνώστης διαβάζει με πολύ μικρότερη ταχύτητα από το βλέποντα (2-3 φορές πιο αργά , 179 λέξεις ο βλέπων με 86 λέξεις το λεπτό ο τυφλός) ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ (φωνημική + συλλαβική) ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ Δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης πολλών ταυτόχρονα βιβλίων ΠΡΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (ποιες είναι; Σε τι αποσκοπούν;)

5 ΓΡΑΦΗ 1. Δυσκολία παρακολούθησης στοιχείων μετα-πληροφορίας
σε κείμενα των σχολικών 2. Για τους αμβλύωπες η δεξιότητα της γραφής με το χέρι πολλές φορές αποκτάται και βελτιώνεται δύσκολα 3. Τριπλάσιος χρόνος από εκείνον των βλεπόντων για επεξεργασία πληροφοριών 3. Τυφλός ή αμβλύωπας πρέπει να μάθει να υπογράφει έγγραφα με νομικές κυρώσεις ΤΠΕ (χαρτί  οθόνη) ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ


Κατέβασμα ppt "Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google