Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι Χορηγίες στο Champions League

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι Χορηγίες στο Champions League"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι Χορηγίες στο Champions League
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Οι Χορηγίες στο Champions League Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βρόντου Ουρανία Φοιτητές: Τσέκερη Χριστίνα Παντινάκη Γεωργία Μπελεγρή Εμμανουέλα – Πολυξένη Δημόπουλος Παναγιώτης Σπάρτη, 2011

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Χορηγία Αθλητική Χορηγία Champions League
Χορηγικά Δικαιώματα Επίδραση των Χορηγών στο Champions League Η Έννοια του Marketing στις Χορηγίες Κύριοι Χορηγοί του Champions League Ford Heineken MasterCard Sony Europe Sony Ericsson Play Station UniCredit Δευτερεύοντες Χορηγοί του Champions League Adidas Pro Evolution Soccer (PES) Πλάγιοι Χορηγοί του Champions League Στατιστική Ανάλυση Ερωτηματολογίου

3 ΧΟΡΗΓΙΑ «Η επιχειρηματική σχέση ανάμεσα σε έναν πάροχο κεφαλαίων, παραγωγικών μέσων ή υπηρεσιών, και σε ένα γεγονός ή οργανισμό, ο οποίος προσφέρει σε αντάλλαγμα ορισμένα δικαιώματα και μια συνεργασία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εμπορικό πλεονέκτημα. Η ‘’φιλανθρωπική’’ συμπεριφορά που επικρατούσε στις δεκαετίες του 60 και του 70 αντικαταστάθηκε στις μέρες μας από μια πιο εμπορική προσέγγιση. Η χορηγία πλέον αντιπροσωπεύει έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους του Marketing» (Meenaghan, 1999) «Μια τακτική προώθησης, όπου ένας οργανισμός ή ένας επενδυτής δημιουργεί μία σχέση με ένα στοιχείο, ή ένα γεγονός του εξωτερικού περιβάλλοντος, με την ελπίδα να επηρεάσει το κοινό με αυτή τη σύνδεση» (Rifon, Choi, Trimble and Li, 2004)

4 ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ «Η συμφωνία μεταξύ μιας εταιρείας και ενός οργανισμού, κατά την οποία η εταιρεία συνεισφέρει οικονομικά (είτε με χρήματα είτε σε είδος), με αντάλλαγμα το δικαίωμα σύνδεσης του brand της εταιρείας με τη διοργάνωση ή το φορέα. Η σύνδεση αυτή μπορεί να επιτευχθεί μέσα από μια σειρά τακτικών και στρατηγικών που περιλαμβάνουν τόσο την προβολή του brand όσο και ενέργειες που συνδέουν στο υποσυνείδητο του φιλάθλου το προϊόν με την ομάδα ή το event» (Ι. Λάσκαρης, TAF Sports Marketing, 2010)

5 CHAMPIONS LEAGUE UEFA Champions League (European Cup,1992)
Ετήσια ποδοσφαιρική ομοσπονδία διοργάνωσης κυπέλλου Διοργανώνεται από την UEFA από το 1955 Συμμετάσχουν οι κορυφαίες ομάδες ποδοσφαίρου στην Ευρώπη Αποτελεί το πιο διάσημο διασυλλογικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στον κόσμο

6 CHAMPIONS LEAGUE (συνέχεια)
Τον τελικό της διοργάνωσης παρακολουθούν πάνω από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές, σημειώνοντας το μεγαλύτερο τηλεοπτικό ενδιαφέρον για αθλητικό γεγονός παγκόσμια Αρχικά συμμετείχαν μόνο οι ομάδες που ήταν πρωταθλήτριες στην χώρα τους αλλά από το 1990 δόθηκε η δυνατότητα να συμμετάσχουν και άλλες ομάδες Συχνά συγχέεται λανθασμένα με το UEFA Europa League

7 ΧΟΡΗΓΙΑ ΚΑΙ CHAMPIONS LEAGUE
Η στρατηγική και οι στόχοι της UEFA: Υγιεινή και ελεγχόμενη αύξηση του ποδοσφαίρου Δημοσιονομική αλληλεγγύη σύμφωνα από την οποία ένα κατάλληλο μερίδιο από τα έσοδα που προέρχονται από την κεντρική αγορά μοιράζεται στο ποδόσφαιρο συνολικά Όταν το Champions League ιδρύθηκε το 1992, αποφασίστηκε ότι το πολύ σε οκτώ εταιρείες πρέπει να επιτρέπεται να είναι χορηγοί της εκδήλωσης

8 ΧΟΡΗΓΙΑ ΚΑΙ CHAMPIONS LEAGUE (συνέχεια)
Η UEFA δημιούργησε τους παρακάτω κανόνες όταν δημιούργησε το νέο χορηγικό πλάνο της: Μόνο 8 εταιρείες κατά ανώτατο όριο θα έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν το Champions League Κάθε χορηγός λαμβάνει την αποκλειστικότητα των προϊόντων Σε κάθε εταιρεία αναθέτονται τέσσερεις διαφημιστικές πινακίδες γύρω από την περίμετρο του αγωνιστικού χώρου, καθώς τοποθετείται λογότυπο στις προ-και μετά τον αγώνα συνεντεύξεις

9 ΧΟΡΗΓΙΑ ΚΑΙ CHAMPIONS LEAGUE (συνέχεια)
Οι τρέχοντες κύριοι χορηγοί του τουρνουά είναι: Ford Heineken MasterCard Sony UniCredit PlayStation Adidas: δευτερεύον χορηγός και παρέχει τη μπάλα στους επίσημους αγώνες, όπως και για όλες τις άλλες διοργανώσεις της UEFA Pro Evolution Soccer: δευτερεύων χορηγός, ως το επίσημο τηλεοπτικό παιχνίδι Champions League Μεμονωμένα οι σύλλογοι μπορούν να φορούν μπλούζες με το χορηγό τους, ακόμη και αν παρουσιάζεται σύγκρουση χορηγών με εκείνων του Champions League

10 ΧΟΡΗΓΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Χορηγοί θα πάρουν περίοπτη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια του Champions League Σε κάθε χορηγό διατίθενται τέσσερις διαφημιστικές πινακίδες γύρω από τον αγωνιστικό χώρο κατά τη διάρκεια αγώνων Τα χορηγικά λογότυπα είναι εμφανή κατά τη διάρκεια των προ-και μετά του αγώνα συνεντεύξεων, στις VIP περιοχές και στις δημοσιογραφικές θέσεις του γηπέδου Χορηγοί θα αποκτήσουν αποκλειστικά δικαιώματα για τη χρήση του UEFA Champions League με οποιοδήποτε εμπορικό και διαφημιστικό τρόπο θεωρούν κατάλληλο όπως τη χρήση του ονόματος, το σήμα, το λογότυπο, κ.ο.κ.

11 ΧΟΡΗΓΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (συνέχεια)
Το χορηγικό πακέτο συμπεριλαμβανόμενου 4 διαφημιστικούς πίνακες σταδίων, κατανομές στα εισιτήρια, στις τηλεοπτικές συνεντεύξεις, στα σκηνικά και στις περιοχές VIP και Τύπου Κάθε ένας από τους χορηγούς των εισιτηρίων είναι επίσης προσκεκλημένος με ειδικά διαμορφωμένη φιλοξενία ακολούθως πριν και μετά από τους αγώνες

12 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE
Αυξημένη Έσοδα: Ο επιτρεπτός αριθμός μόνο των 8 βασικών χορηγών έχει κάνει την χορηγία του Champions League περιζήτητη από πολλές εταιρείες Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες κάθε φορά έχουν υψηλότερες προσφορές για τα δικαιώματα χορηγίας Ένα αποτέλεσμα αυτού είναι ότι αυξάνονται τα έσοδα από τις ακριβότερες συμβάσεις χορηγίας Ένας άλλος λόγος είναι ότι μόνο οι μεγάλες και έγκυρες εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να γίνουν χορηγοί

13 ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE (συνέχεια)
Βελτιωμένη Εικόνα: Έχοντας μεγάλες, επιτυχημένες και ιδιαίτερα αξιόπιστες εταιρείες όπως η Sony και η Ford βελτιώνει την εικόνα του ανταγωνισμού Αυξημένη Δημοσιότητα: Κάθε χορηγός του UEFA Champions League επιδεικνύει περήφανα τη σύνδεσή του στις διαφημίσεις του -ασκούν μεγάλη προώθηση για το διαγωνισμό Παγκοσμίου εμβέλειας προβολή: Οι χορηγοί - πολυεθνικές εταιρείες με παρουσία σε όλες τις χώρες του κόσμου

14 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
Η έννοια μάρκετινγκ-καινοτόμος και προσαρμόστηκε εμπορικά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς Κάθε χορηγός θα λαμβάνει την αποκλειστικότητα στην περιοχή προϊόντων του Με τις διαφημιστικές συμμετοχές τους στο στάδιο και μαζί με τα τηλεοπτικά διαφημιστικά spot, έγινε σχεδόν αδύνατο για τους ανταγωνιστές των χορηγών να τους επισκιάσουν Η έκφραση «Less is more» υιοθετήθηκε και ανώτερος αριθμός οι 8 διεθνείς χορηγοί

15 ΚΥΡΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE

16 FORD Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με επίσημη ονομασία Ford Motor Company Ιδρύθηκε στις 16 Ιουνίου 1903 από τον Henry Ford στο Ντιτρόιτ και αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως Βασικός χορηγός του Champions League για 20 χρόνια, από το 1992 Προσφέρει οχήματα για τις μετακινήσεις των στελεχών της UEFA, των αποστολών των ομάδων που συμμετέχουν στο μεγάλο τελικό και των λοιπών συντελεστών (διαιτητές, παρατηρητές κ.α.)

17 FORD (συνέχεια) Στοχεύει στους φιλάθλους μέσω διαφόρων διαύλων επικοινωνίας, όπως στο γήπεδο, στα πλαίσια τηλεοπτικών προγραμμάτων κ.α. Λόγος παροχής χορηγίας στο Champions League: θεωρείται το δημοφιλέστερο άθλημα του πλανήτη, ακόμα και από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πραγματοποιείται κάθε χρόνο και έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο φίλαθλο κοινό Σημαντική αύξηση πωλήσεων μετά την παροχή χορηγίας

18 HEINEKEN H Heineken International είναι μια ολλανδική εταιρεία ζυθοποιίας που ιδρύθηκε το 1864 στο Άμστερνταμ Βάσει εσόδων, αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ζυθοποιίας παγκοσμίως Επίσημος χορηγός του UEFA Champions League από το 2005, χρονολογία που έγινε η μεταβίβαση της χορηγίας από την Amstel στη Heineken

19 HEINEKEN (συνέχεια) Προώθηση μέσω κινητών τηλεφώνων σχεδιασμένο με σκοπό να συμμετέχουν ενεργά οι οπαδοί που παρακολουθούν το Champions League στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Η εκστρατεία της Heineken ενθαρρύνει τους οπαδούς να κατευθυνθούν στις τοπικές παμπ την ημέρα του αγώνα, να βγάλουν μια δημιουργική φωτογραφία του εαυτού τους απολαμβάνοντας τον αγώνα Το Μάρτιο του 2007, άρχισε να προβάλλεται μια διαφημιστική καμπάνια σε συνεργασία με την UEFA Champions League, με σλόγκαν: “Enjoyed together around the world”

20 HEINEKEN (συνέχεια) UEFA Champions League Trophy Tour: σειρά εκδηλώσεων, σε συνεργασία με τη Heineken, για τους οπαδούς του ποδοσφαίρου στην Ασία πριν από το Champions League Final Ξεκίνησε στις 16 Φεβρουαρίου στην έδρα του Champions League στην Ελβετία Γίνεται περιφορά του κυπέλλου σε διάφορες χώρες Κατά τη διάρκεια της περιοδείας, διεθνούς φήμης αθλητές παρευρίσκονται σε εκδηλώσεις και συναντήσεις με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τους οπαδούς του ποδοσφαίρου Οι οπαδοί έχουν τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν με το κύπελλο και τους αθλητές

21 MASTERCARD Αμερικάνικη πολυεθνική εταιρεία με έδρα την Νέα Υόρκη που ασχολείται με την έκδοση χρεωστικών – πιστωτικών καρτών & επεξεργάζεται τις πληρωμές μεταξύ τραπεζών & εμπόρων Αποτελεί επίσημο χορηγό του Champions League από το 1994 Πελατο-κεντρική πολιτική - «Εκμεταλλεύεται» την δύναμη του ποδοσφαίρου για την προώθηση των υπηρεσιών της (κάρτα με το λογότυπο του Champions League

22 MASTERCARD (συνέχεια)
Προωθητικές Ενέργειες Ανάπτυξη υπo-σελίδας της MasterCard ειδικά για το Champions League Δημιουργία σειράς αντικειμένων & ειδών ένδυσης με το λογότυπο του Champions League Ενημέρωση πελατών μέσω Facebook για τα δρώμενα του Champions League Διαγωνισμοί με έπαθλα εισιτήρια για τους αγώνες ή αντικείμενα που φέρουν το λογότυπο του Champions League Παιχνίδι γνώσεων με ερωτήσεις σχετικά με την διοργάνωση Φωτογραφικός Διαγωνισμός Κληρώσεις μεταξύ κατόχων της κάρτας MasterCard Champions League

23 SONY EUROPE Συγκρότημα επιχειρήσεων που ιδρύθηκε στις 7 Μαΐου 1946 με έδρα το Τόκιο Στην εταιρεία αυτή λειτουργούν έξι διαφορετικά τμήματα όπως: ηλεκτρονική (προϊόντα πληροφορικής), παιχνίδι (play station), ψυχαγωγία (μουσική, ταινίες), οικονομικές υπηρεσίες κ.α. Βασικός χορηγός του Champions League από το 2006 Αποτελεί το δεύτερο βασικό χορηγό του Champions League για την περίοδο

24 SONY EUROPE (συνέχεια)
Πολλές ευκαιρίες για επικοινωνία με τους φιλάθλους για ενίσχυση της εταιρικής της ταυτότητας και αναγνώριση του εμπορικού της σήματος Προώθηση τηλεοράσεων της σειράς BRAVIA, που είναι σχεδιασμένες με ειδική τεχνολογία για να κάνουν την παρακολούθηση των ποδοσφαιρικών αγώνων στην τηλεόραση πιο ξεκούραστη και συναρπαστική

25 SONY ERICSSON Ιδρύθηκε την 1 Οκτωβρίου 2001
Δημιουργήθηκε μετά από συνεργασία της ιαπωνικής εταιρείας ηλεκτρονικών ειδών Sony Corporation και της σουηδικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών Ericsson, για την κατασκευή κινητών τηλεφώνων Ενεργοποίηση παγκοσμίου προγράμματος marketing για το UEFA Champions League μέχρι το 2012 Οι συσκευές της Sony Ericsson τα επίσημα κινητά τηλέφωνα του UEFA Champions League στο πλαίσιο της συμφωνίας της Sony με τη διοργάνωση

26 SONY ERICSSON (συνέχεια)
Η καμπάνια θα βάζει στο επίκεντρο τους φιλάθλους με αποτέλεσμα να τους φέρει πιο κοντά στο ποδόσφαιρο Χρησιμοποίηση των δυνατοτήτων GPS των smart phones της Sony Ericsson και ανάπτυξη νέας εφαρμογής σε συνεργασία με την ιστοσελίδα UEFA.com ώστε να εμπλουτίσει την εμπειρία των φιλάθλων μέσα από το κινητό τους

27 PLAY STATION Μάρκα σειράς κονσόλων για βιντεοπαιχνίδια, που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε από την Sony Computer Entertainment Αποτελεί τον 5ο επίσημο χορηγό του Champions League για την περίοδο Έχει αναπτύξει μακροχρόνια συνεργασία με το Champions League από το 1997

28 PLAY STATION (συνέχεια)
Η συνεργασία αυτή: Αποτελεί σημαντικό μέρος της επικοινωνιακής στρατηγικής του Προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του ήδη γνωστού brand του Συνέβαλε στην αύξηση του ποσοστού πωλήσεων των προϊόντων Συμβάλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του ποδοσφαίρου, και κατά συνέπεια, την αύξηση του ποσοστού των ατόμων που παρακολουθούν το Champions League παγκοσμίως

29 UNICREDIT Η UniCredit είναι επίσημος χορηγός του UEFA Champions League με 3ετή χορηγία ( ) Αποτελεί τον μοναδικό τραπεζικό χορηγό του UEFA Champions League Χορηγία της UniCredit στο UEFA Champions League αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη της μάρκας σε όλη την Ευρώπη Champions League -πλατφόρμα ασφαλίστρου για μια βιώσιμη και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της αναγνωσιμότητας της UniCredit

30 UNICREDIT (συνέχεια) Συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες των χωρών στις οποίες έχει παρουσία-κοινωνικές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν το αίσθημα ότι ανήκουν σε μια ομάδα όλοι οι εργαζόμενοι της Χορηγικό πρόγραμμα: εκστρατεία που ξεκινά στις περισσότερες από τις χώρες στις οποίες ο Όμιλος έχει βασικές δραστηριότητες το UEFA Champions League Trophy Tour υποστηριζόμενο από την UniCredit Η χορηγία θα συνοδεύεται από ειδική UniCredit ιστοσελίδας (κάλυψη του UEFA Champions League Trophy Tour)

31 ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΧΟΡΗΓΟΙ TOY CHAMPIONS LEAGUE

32 ADIDAS Γερμανική εταιρεία κατασκευής αθλητικών ειδών (ένδυση, υπόδηση & αξεσουάρ) Ανάπτυξη σελίδας ειδικά για το Champions League Η χορηγία της στο Champions League είναι υλική Έχει αναπτύξει ειδική σειρά αθλητικών ειδών για το Champions League Παρέχει τις μπάλες Finale με τις οποίες παίζεται ο αγώνας

33 PRO EVOLUTION SOCCER (PES)
Σειρά βιντεοπαιχνιδιών που αναπτύχθηκε από την Konami με θέμα το Champions League Αποτελεί προσομοίωση του αγώνα Μέσα από αυτό προβάλλονται και οι υπόλοιποι χορηγοί

34 ΠΛΑΓΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ 1993 – 1999: Από το 1993 μέχρι το 1999 στους τελικούς του Champions league προβλήθηκαν περισσότεροι από 6 χορηγοί ομάδων Επίσης, παρατηρήθηκε μια τάση των χορηγών να υποστηρίζουν ομάδες της ίδιας χώρας 2000 – 2005: Η Adidas ηγείται Από το 2000 μέχρι το 2005 η Adidas κυριαρχούσε έχοντας πετύχει 4 διαδοχικές νίκες και έναν αποκλειστικά δικό της τελικό το 2003 Στη συνέχεια, ακολουθούν η Nike και η Puma με ένα χρυσό μετάλλιο το 2004 Τέλος, έπαψε να υπάρχει η τάση των χορηγών να στηρίζουν ομάδες της χώρας τους 2006 – 2010: Η πίτα είναι μόνο για 2 Από το 2006, στους τελικούς του Champions league ανταγωνίζονται πάντα και μόνο ομάδες της Nike και της Adidas

35 ΠΛΑΓΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ (συνέχεια)
Την αγωνιστική περίοδο η κατανομή των χορηγών στις 32 ομάδες, ήταν ως εξής: Adidas: 11 ομάδες Nike: 9 ομάδες Umbro: 3 ομάδες Puma: 2 ομάδες Kappa: 3 ομάδες Diadora: 1 ομάδα Joma: 1 ομάδα Airness: 1 ομάδα Macron: 1 ομάδα

36 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

37 ΦΥΛΟ

38 ΗΛΙΚΙΑ

39 3. ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΕΝΑ ΧΟΡΗΓΟ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE;

40 4. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE;

41 5. ΠΟΙΑ ΕIΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚAΘΕ ΧΟΡΗΓΟ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE;

42 5. HEINEKEN

43 5. FORD

44 5. SONY

45 5. PLAY STATION

46 5. MASTERCARD

47 5. UNICREDIT

48 6. ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΠΡΟΤΙΘΕΣΤΕ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΤΟΥ CHAMPIONS LEAGUE;

49 6. HEINEKEN

50 6. FORD

51 6. SONY

52 6. MASTERCARD

53 6. UNICREDIT

54 6. PLAY STATION

55 7. ΤΙ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ / ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΩΣ ΧΟΡΗΓΟ ΣΤΟ CHAMPIONS LEAGUE;

56 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αλεξανδρής Κ., Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη 2010 Bernard J. Mullin, Stephen Hardy & William A. Sutton, 1993 Dennis R. Howard & John L. Crompton, Financing Sport, 2004

57 INTERNET


Κατέβασμα ppt "Οι Χορηγίες στο Champions League"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google