Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

13Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "13Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 13Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ Β ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ

2 Για σένα αρχίζω θεραπευτή των νόσων Ασκληπιέ να τραγουδώ
Για σένα αρχίζω θεραπευτή των νόσων Ασκληπιέ να τραγουδώ. Στη Δώτια πεδιάδα η όμορφη Κορωνίδα, η κόρη του βασιλιά Φλεγύα, τον γέννησε, μεγάλη χαρά για τους ανθρώπους, ανακουφιστή των πόνων των σκληρών Χαίρε, λοιπόν, άνακτα: με το τραγούδι μου προσεύχομαι σ’ εσένα!

3

4 Ασκληπιεία Γύρω στα 300 Ασκληπιεία αναπτύχθηκαν στην Αρχαία Ελλάδα, κτισμένα σε προνομιούχες από φυσικής απόψεως θέσεις, κυρίως κοντά σε τρέχοντα νερά και ιαματικές πηγές.

5

6

7 Το είδος της θεραπείας που λάμβανε χώρα στα Ασκληπιεία ονομαζόταν «Εγκοίμηση». 

8

9

10 Ασκληπιός Ο Ασκληπιός ήταν ο Θεός της Ιατρικής που λατρεύονταν σε όλο τον ελλαδικό χώρο κατά την αρχαιότητα.

11 Γέννηση και εκπαίδευση του Ασκληπιού
Η γέννηση αυτού του μεγάλου ευεργέτη μάς παρουσιάζεται μέσα από έναν αρχαίο θεσσαλικό μύθο, σύμφωνα με τον οποίο μητέρα του ήταν μια θνητή, ευγενούς καταγωγής, η Κορωνίδα, και πατέρας του ο θεός Απόλλωνας.

12 Τη λατρεία του την συνοδεύει πάντα ο ιερός όφις.

13 Ασκληπιός: ο θεραπευτής θεός

14 Ο Ασκληπιός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες θεραπευτικές μορφές της ελληνικής μυθολογίας και υπήρξε από τους πλέον αγαπητούς θεούς των αρχαίων προγόνων μας, στον οποίο κατέφευγαν για να τους ανακουφίσει από τους πόνους και τις ασθένειες.

15

16 Ο Ασκληπιός δεν υπήρξε μονάχα γιατρός αλλά και χρησμωδός (κατείχε μαντικές ικανότητες)· ήταν ευεργετικός θεός, προστάτης και παντοδύναμος σωτήρας των ανθρώπων. Πρόσφερε απλόχερα τη βοήθειά του σε κάθε άνθρωπο που είχε ανάγκη, δείχνοντας έμπρακτα αγάπη και συμπόνια.

17 Ο Ασκληπιός ως ήρωας και θεός
Υπήρξε το πρότυπο του γιατρού που ακολουθεί τα υψηλά πανανθρώπινα ιδανικά του, προσφέροντας τον εαυτό του στην υπηρεσία του κόσμου· ακολούθησε το δρόμο που ακολούθησαν και άλλοι ήρωες που θεοποιήθηκαν στους ελληνικούς μύθους και θρύλους.

18 Στους αρχαίους χρόνους ο Ήλιος ως θεός ενσάρκωνε τις λειτουργίες του πνεύματος. Υπέρτατη θεότητα της υγείας θεωρούταν ο Απόλλωνας, που η αρμονία του αποτελεί την υπέρτατη αρχή όλων των θεραπειών. Είναι ο ηλιακός θεός που οι ακτίνες του επιδρούν ευεργετικά στο σώμα κάθε ανθρώπου και κάθε ζωντανής ύπαρξης γενικότερα. 

19 Αναζητώντας τη θεραπευτική δύναμη της Ψυχής

20 ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΤΡΙΚΚΗΣ

21 Ο Ασκληπιός υπήρξε αναμφίβολα ο πρώτος Ιατρός του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Γεννήθηκε στις όχθες του Ληθαίου ποταμού, που διασχίζει την πόλη των Τρικάλων (Τρίκκη το αρχαίο όνομα της πόλης).

22 Απεικόνιση του Ασκληπιού και της οικογένειάς του.

23 Τρίκαλα. Η πόλη του Ασκληπιού και της Ιατρικής

24 Ο χώρος με τους πήλινους κιονίσκους στο Ασκληπιείο Τρίκκης.

25 Λεπτομέρεια του Ασκληπιείου Τρίκκης.

26 Το άγαλμα του μεγάλου τέκνου των Τρικάλων πάνω σε μια γέφυρα στο κέντρο της πόλης.

27 Το Ασκληπιείο της Τρίκκης από άλλη γωνία.

28  Ο Ληθαίος ποταμός, ο οποίος εδώ και αιώνες διασχίζει στη μέση την πόλη των Τρικάλων.

29 Ο αρχαιολογικός χώρος του Ασκληπιείου

30 Επίδαυρος Η Επίδαυρος είναι ιστορική πόλη του νομού Αργολίδας στην ανατολική του πλευρά. Είναι κτισμένη στους πρόποδες των ορέων Αραχναίο, Κορυφαίο και Τίθιο

31 Ιστορία Το όνομα Επίδαυρος της δόθηκε από τον τρίτο κατά σειρά άρχοντά της, που ήταν και ήρωας της Επιδαύρου, τον Επίδαυρο, γιο του Άργους και της Ευάδνης. Σύμφωνα με τον Όμηρο πήρε ο Επίδαυρος μέρος στον Τρωικό Πόλεμο και είχε ως αρχηγούς τον Ποδαλείριο και το Μαχάονα, που ήταν γιοι του Ασκληπιού.

32 Ασκληπιείο Επιδαύρου: Εκεί όπου γίνονταν «θαύματα»

33  «Ο θεραπευτής Ασκληπιός ξεπήδησε στην Επίδαυρο από την πανάρχαιη λατρεία ηρωικών προγόνων, που με τον καιρό περιβλήθηκαν θεία δύναμη, έτσι  ώστε  στις αρχές της 1ης π.χ. χιλιετίας  να  δώσουν τη θέση τους σε έναν Απόλλωνα προστάτη της περιοχής,  τον Απόλλωνα του Μάλου,  Απόλλωνα Μαλεάτα»

34 Η θεραπεία της ψυχής στο άβατο του Ασκληπιού

35 Ασκληπιός: Τρυφερός θεραπευτής
Το πρόσωπο του όπως παρουσιάζεται στα κλασσικά γλυπτά ακτινοβολεί συμπόνια σοφία ευγένεια και κατανόηση. Ήταν όμορφος, γλυκός ήπιος. Αγαπούσε τους θνητούς και αγαπήθηκε από αυτούς.

36 «ΣΩΤΗΡ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΚΑΙ ΦΥΛΑΞ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ»

37 Αρχαία Ελλάδα - Ο Ασκληπιός "αποθεώνεται"
Στα πρώτα αρχαιοελληνικά χρόνια οι θεοί στέλνοντας αρρώστιες τιμωρούσαν τους ανθρώπους, οι οποίοι με τη σειρά τους απευθύνονταν στους θεούς για τη θεραπεία τους.

38 Ο Ιπποκράτης και η ιατρική των αρχαίων Ελλήνων
  Ο Ιπποκράτης και η ιατρική των αρχαίων Ελλήνων

39 Τοιχογράφηση δείχνει Γαληνό και Ιπποκράτη
Τοιχογράφηση δείχνει Γαληνό και Ιπποκράτη. Τοιχογραφία, 12ος αιώνας, Anagni, Ιταλία

40 Ο Ιπποκράτης και η Σχολή της Κω

41 Η φήμη του Ιπποκράτη Ο Ιπποκράτης υπήρξε ο σημαντικότερος εκπρόσωπος όχι μόνο της ιατρικής σχολής της Κω αλλά και της ιατρικής γενικότερα κατά την αρχαιότητα. Είχε γίνει πρόσωπο μυθικό από την αρχαιότητα. Ήδη από την πρώτη φάση της σταδιοδρομίας του στην Κω είχε αποκτήσει μεγάλη φήμη.

42 Στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου υπήρχε ένας χώρος, το «άβατο», όπου κοιμόταν ο ασθενής.

43 ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ  ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

44

45

46 Η χρήση του οίνου στην αρχαία Ιατρική
Έχει διατυπωθεί η άποψη, ότι οι αρχαίοι γιατροί χρησιμοποιούσαν το κρασί ως αντισηπτικό και θεραπευτικό μέσο εναντίον πολλών ασθενειών.

47 Οι αντισηπτικές ιδιότητες του οίνου ήταν γνωστές κατά την αρχαιότητα
Οι αντισηπτικές ιδιότητες του οίνου ήταν γνωστές κατά την αρχαιότητα. Στην αριστερή φωτογραφία φαίνεται κρατήρας για την ψύξη του οίνου. Δεξιά εικονίζεται ο ίδιος κρατήρας σε τομή.

48 Ο γιατρός Ιάπυξ περιποιείται τον πληγωμένο από βέλος

49 Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

50 Η ολιστική ιατρική εφαρμοζόταν στην αρχαιότητα ήδη από την προϊστορική περίοδο.
Οι ασθενείς υποβάλλονταν σε υποκαπνισμούς δι’ αρωμάτων ή καιόμενων αντισηπτικών βοτάνων. Έπιναν επίσης ορισμένα αφεψήματα βοτάνων, τα οποία είχαν διουρητική, αποτοξινωτική ή τονωτική δράση.

51 ο εξαγνισμός του σώματος και της ψυχής αποτελούσε την κύρια θεραπεία, σε συνδυασμό με τα θεραπευτικά βοτάνια και την αυθυποβολή του θαύματος από τον θεό

52 Θέατρο Ασκληπιείου Επιδαύρου

53 Η Θόλος, σημαντικό οικοδόμημα στη μυστηριακή λατρεία του Ασκληπιού
Η Θόλος, σημαντικό οικοδόμημα στη μυστηριακή λατρεία του Ασκληπιού 

54 Ιατρική στο Μεσαίωνα ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ

55 Ο ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ΚΑΙ Η ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

56 ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΠΕΙΡΙΣΜΟ ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΩΝ.

57 Από τη μικρή αυτή ιστορική διαδρομή παρατηρούμε ότι ο θεσμός του «δημόσιου γιατρού» στην αρχαιότητα άρχισε να εφαρμόζεται σε ορισμένες ελληνικές πόλεις κατά τον 6ο αιώνα π.χ. Τότε για πρώτη φορά η πρόνοια για την υγεία των πολιτών αντιμετωπίστηκε ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως αμιγώς ιδιωτικό ζήτημα.

58 Δραστηριότητες βίωσης μας
Εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 τμήματος του 13ου Λυκείου Λάρισας προσεγγίσαμε το χώρο του Αρχαίου Ασκληπιείου της Επιδαύρου και βιώσαμε τον ήρεμο χώρο και το φυσικό περιβάλλον.


Κατέβασμα ppt "13Ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google