Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Iωάννης Παπαδημόπουλος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Iωάννης Παπαδημόπουλος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Iωάννης Παπαδημόπουλος
4η ΔΙΑΛΕΞΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Iωάννης Παπαδημόπουλος

2 Διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων
Υπάρχουν διαφορετικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων: η ανοικτή διαδικασία η κλειστή διαδικασία η διαδικασία διαπραγμάτευσης ο ανταγωνιστικός διάλογος οι συμφωνίες – πλαίσιο δυναμικά συστήματα αγορών Ανοικτή διαδικασία Στην ανοικτή διαδικασία, κάθε ενδιαφερόμενος οικονομικός φορέας μπορεί να υποβάλει προσφορά. Μετά τη δημοσίευση προκήρυξης, η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής της προσφοράς είναι 52 ημέρες. Σε περίπτωση δημοσίευσης προκαταρκτικής προκήρυξης, η προθεσμία αυτή μπορεί να μειωθεί σε 36 ημέρες. Σε καμία περίπτωση η προθεσμία παραλαβής μιας προσφοράς δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 22 ημέρες.

3 Κλειστή Διαδικασία Στην κλειστή διαδικασία ή διαδικασία με προεπιλογή (δύο σταδίων) : κάθε οικονομικός φορέας μπορεί να ζητήσει να συμμετάσχει στη διαδικασία μόνον εκείνοι που προσκαλούνται μπορούν να υποβάλουν προσφορά Η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής των αιτήσεων συμμετοχής είναι 37 ημέρες από τη δημοσίευση της προκήρυξης Η αναθέτουσα αρχή προσκαλεί, κατόπιν, ταυτόχρονα και εγγράφως, τους επιλεγέντες υποψηφίους να υποβάλουν την προσφορά τους Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι πέντε τουλάχιστον, εκτός εάν δεν υπάρχουν αρκετοί με τα απαιτούμενα για τη σύμβαση επίπεδα ικανότητας. Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών είναι σαράντα ημέρες από την ημερομηνία της πρόσκλησης

4 (συνέχεια) Σε περίπτωση δημοσίευσης προκαταρκτικής προκήρυξης, η προθεσμία μπορεί να μειωθεί σε 36 ημέρες. Η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής μιας προσφοράς δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 22 ημέρες. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης, η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ορίσει ελάχιστη προθεσμία 15 ημερών (10 ημερών εάν η προκήρυξη είναι ηλεκτρονική) για τις αιτήσεις συμμετοχής και 10 ημερών για την παραλαβή των προσφορών

5 Διαδικασίες με διαπραγμάτευση
Ορισμός: Διαδικασία με διαπραγμάτευση καλείται εκείνη η διαδικασία, στα πλαίσια της οποίας οι αναθέτουσες αρχές συζητούν με τους οικονομικούς φορείς σχετικά με τις επιλογές τους και διαπραγματεύονται μαζί τους όρους της σύμβασης Στις διαδικασίες με διαπραγμάτευση οι αναθέτουσες αρχές με βάση τις πληροφορίες για την προσωπική κατάσταση του προμηθευτή καθώς και τις πληροφορίες και τις διατυπώσεις που είναι αναγκαίες για την αξιολόγηση των ελαχίστων οικονομικών και τεχνικών προϋποθέσεων καθορίζουν τους όρους και τους ειδικούς κανόνες που εφαρμόζονται σε πολύπλοκες συμβάσεις

6 (συνέχεια) Η διαδικασία διαπραγμάτευσης μπορεί να γίνει με δημοσίευση ή μη προκήρυξης διαγωνισμού. Με δημοσίευση προκήρυξης δικαιολογείται στις ακόλουθες περιπτώσεις: έπειτα από άλλη διαδικασία στην οποία διαπιστώθηκε η υποβολή μη κανονικών προσφορών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η νέα διαδικασία δεν τροποποιεί τους αρχικούς όρους της σύμβασης σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν πρόκειται για συμβάσεις των οποίων η φύση ή διάφοροι αστάθμητοι παράγοντες δεν επιτρέπουν το συνολικό προκαθορισμό των τιμών στον τομέα των υπηρεσιών, για παροχές διανοητικής εργασίας που δεν επιτρέπουν τη χρήση ανοικτής ή κλειστής διαδικασίας για έργα που εκτελούνται αποκλειστικά για σκοπούς έρευνας ή πειραματισμού

7 (συνέχεια) Η διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού δικαιολογείται στις ακόλουθες περιπτώσεις: για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών: στην περίπτωση κατά την οποία, ύστερα από ανοικτή ή κλειστή διαδικασία, δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά ή καμία από τις υποβληθείσες δεν κρίνεται κατάλληλη ή εάν δεν υπάρχει κανένας υποψήφιος, εφόσον δεν έχουν τροποποιηθεί ουσιωδώς οι αρχικοί όροι της σύμβασης όταν η σύμβαση μπορεί να ανατεθεί μόνο σε συγκεκριμένο οικονομικό φορέα για λόγους τεχνικούς, καλλιτεχνικούς ή σχετικούς με την προστασία αποκλειστικών δικαιωμάτων σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτα γεγονότα για τις ενδιαφερόμενες αναθέτουσες αρχές που δεν φέρουν ευθύνη και δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών

8 (συνέχεια) Ειδικότερα, για τις συμβάσεις προμηθειών:
όταν τα σχετικά προϊόντα κατασκευάζονται αποκλειστικά για σκοπούς έρευνας και πειραματισμού, μελέτης ή ανάπτυξης και δεν εξασφαλίζει την εμπορική βιωσιμότητα του προϊόντος ή την απόσβεση δαπανών έρευνας και ανάπτυξης όταν αφορούν συμπληρωματικές παραδόσεις εντός μέγιστου χρονικού διαστήματος τριών ετών, εφόσον η αλλαγή προμηθευτή θα υποχρέωνε την αναθέτουσα αρχή να προμηθευτεί υλικό με διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι ασυμβίβαστα ή προκαλούν δυσανάλογες τεχνικές δυσχέρειες ως προς τη χρήση και συντήρηση όταν πρόκειται για προμήθειες που είναι εισηγμένες και αγοράζονται σε χρηματιστήριο πρώτων υλών όταν έχουν ως αντικείμενο προμήθεια ειδών υπό ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους από οικονομικό φορέα που έπαυσε οριστικά την εμπορική δραστηριότητα είτε από τον σύνδικο ή τον εκκαθαριστή μιας πτώχευσης ή αναγκαστικής εκκαθάρισης

9 (συνέχεια) Για τις συμβάσεις έργων και υπηρεσιών:
Όταν αφορούν συμπληρωματικά έργα ή υπηρεσίες που δεν περιλαμβάνονταν στην αρχικώς κατακυρωθείσα μελέτη ούτε στην αρχική σύμβαση και τα οποία κατέστησαν αναγκαία για την ολοκλήρωση της σύμβασης λόγω μη προβλέψιμων περιστάσεων. Το σωρευτικό ποσό των συναπτόμενων συμβάσεων συμπληρωματικών έργων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης Όταν πρόκειται για νέα έργα ή υπηρεσίες που συνίστανται στην επανάληψη παρόμοιων εργασιών ή υπηρεσιών που ανατέθηκαν στον οικονομικό φορέα ανάδοχο της αρχικής σύμβασης για τρία έτη κατ’ ανώτατο όριο, υπό την προϋπόθεση ότι τα έργα αυτή ή υπηρεσίες είναι σύμφωνες με τη βασική μελέτη που αποτέλεσε το αντικείμενο της αρχικής σύμβασης

10 (συνέχεια) Ανταγωνιστικός Διάλογος: Πρόκειται για μία νέα διαδικασία που ακολουθείται σε πολύπλοκες συμβάσεις όταν η αναθέτουσα αρχή δεν είναι σε θέση να καθορίσει τα τεχνικά μέσα τα οποία θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της ή δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει τη νομική ή/και χρηματοοικονομική οργάνωση ενός σχεδίου. Τα μεγάλα έργα υποδομών φαίνεται ότι προσφέρονται γι’ αυτό το είδος διαλόγου. Η ανάθεση της δημόσιας σύμβασης με τη διεξαγωγή ανταγωνιστικού διαλόγου πραγματοποιείται αποκλειστικά βάσει του κριτηρίου της πλέον συμφέρουσας προσφοράς. Προδικασία: Η αναθέτουσα αρχή δημοσιεύει προκήρυξη διαγωνισμού, με την οποία γνωστοποιούνται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της αναθέτουσας αρχής για τη σύναψη της σύμβασης. Στη συνέχεια, η αναθέτουσα αρχή προβαίνει σε επιλογή υποψηφίων και ακολούθως διεξάγουν διάλογο.

11 (συνέχεια) Σκοπός του διαλόγου: είναι η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των μέσων που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής. Κατά τη διάρκεια του διαλόγου πρέπει να εξασφαλίζεται: Η αρχή της ίσης μεταχείρισης όλων των προσφερόντων με την αποφυγή διακρίσεων, την αποφυγή παροχής ευνοϊκών πληροφοριών σε ορισμένο/ους προσφέροντες, ή την αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών που έχουν διαβιβαστεί από υποψήφιο συμμετέχοντα στο διάλογο (καθήκον εχεμύθειας των οργάνων της διοίκησης)

12 (συνέχεια) Διεξαγωγή του διαλόγου: η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου μπορεί να διεξάγεται σε διαδοχικές φάσεις, ώστε να μειώνεται ο αριθμός των υπό εξέταση λύσεων σε κάθε φάση με την εφαρμογή των κριτηρίων ανάθεσης. Η δυνατότητα αυτή αναγράφεται στην προκήρυξη Κήρυξη λήξης του διαλόγου: μετά τον προσδιορισμό της λύσης/εων περατώνεται ο διάλογος και καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλλουν την τελική προσφορά τους, βάσει της λύσης/εων που υποβλήθηκαν και διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια του διαλόγου

13 (συνέχεια) Τελικές προσφορές: Οι προσφορές των υποψηφίων πρέπει να περιέχουν όλα τα απαιτούμενα και αναγκαία στοιχεία για την εκτέλεση του σχεδίου. Μπορούν να αποσαφηνίζονται και να τροποποιούνται, χωρίς όμως να μεταβάλλονται τα βασικά στοιχεία της προσφοράς ή της πρόσκλησης προς υποβολή προσφορών Αξιολόγηση: Γίνεται βάσει των κριτηρίων ανάθεσης που έχουν προκαθοριστεί στην προκήρυξη διαγωνισμού ή σε περιγραφικό έγγραφο και επιλέγεται η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.

14 (Οι συμφωνίες πλαίσιο)
Οι συμφωνίες πλαίσιο: σημαντική κοινοτική καινοτομία στον τομέα σύναψης δημοσίων συμβάσεων Πρώτο βήμα: υποχρεωτική γραπτή διαβούλευση της αναθέτουσας αρχής με όλους τους οικονομικούς φορείς που αποτελούν συμβαλλόμενα μέρη της συμφωνίας πλαίσιο. Δεύτερο βήμα: ορισμός εύλογης προθεσμίας για υποβολή προσφορών, ανάλογα με την πολυπλοκότητα της σύμβασης - Οι προσφορές υποβάλλονται γραπτώς. Το περιεχόμενο παραμένει εμπιστευτικό μέχρι την εκπνοή της προβλεπόμενης προθεσμίας απάντησης.

15 (συνέχεια) Επιλογή συμβαλλομένων: γίνεται βάσει των κριτηρίων ανάθεσης που έχει καθορισθεί στη συγγραφή υποχρεώσεων της συμφωνίας πλαίσιο Κριτήρια ανάθεσης: α) η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά κατά την κρίση της αναθέτουσας αρχής (ποιότητα, τιμή, τεχνική αξία, αισθητικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, περιβαλλοντικά, κόστος λειτουργίας, αποδοτικότητα, εξυπηρέτηση μετά την πώληση και τεχνική συνδρομή, χρόνος παράδοσης και εκτέλεσης, είτε, β) αποκλειστικά η χαμηλότερη τιμή

16 (συνέχεια) Απαγόρευση τροποποιήσεων: κατά τη σύναψη συμβάσεων με βάση τη συμφωνία πλαίσιο, τα μέρη δεν μπορούν να επιφέρουν ουσιαστικές τροποποιήσεις στους όρους της συμφωνίας πλαίσιο Διάρκεια: μία συμφωνία πλαίσιο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα έτη, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις που δικαιολογούνται από το συμβατικό αντικείμενο Απαγόρευση καταχρηστικής σύναψης: Απαγορεύεται η καταχρηστική σύναψη συμφωνίας πλαίσιο ή κατά τρόπο που να εμποδίζει, να περιορίζει ή να νοθεύει τον ανταγωνισμό

17 (συνέχεια) Σύναψη συμφωνίας πλαίσιο με έναν μόνο οικονομικό φορέα: Είναι δυνατή η σύναψη συμφωνίας πλαίσιο με έναν μόνο οικονομικό φορέα. Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να διαβουλεύεται γραπτώς με τον φορέα για την ολοκλήρωση της προσφοράς του Σύναψη με περισσοτέρους του ενός οικονομικούς φορείς: Επιτρέπεται, αλλά πρέπει οι οικονομικοί φορείς να είναι τουλάχιστον τρεις και εφόσον υπάρχει επαρκής αριθμός οικονομικών φορέων που πληρούν τα κριτήρια επιλογής ή οι προσφορές τους ανταποκρίνονται στα κριτήρια ανάθεσης

18 (συνέχεια) Η ανάθεση των συμβάσεων με περισσότερους του ενός οικονομικούς φορείς μπορεί να γίνει: Είτε με εφαρμογή των όρων που καθορίζονται στη συμφωνία πλαίσιο χωρίς νέο διαγωνισμό Είτε, όταν δεν έχουν καθοριστεί όλοι οι όροι στη συμφωνία πλαίσιο, αφού επαναδιαγωνισθούν τα μέρη βάσει των ιδίων όρων, διευκρινίζοντας τους όρους αυτούς, και, ενδεχομένως, βάσει άλλων όρων που επισημαίνονται στη συγγραφή υποχρεώσεων της συμφωνίας πλαίσιο

19 Δυναμικά συστήματα αγορών
Δυνατότητα των αναθετουσών αρχών για προσφυγή σε δυναμικά συστήματα αγορών Δυναμικό σύστημα αγορών: ηλεκτρονική διαδικασία για αγορές τρέχουσας χρήσης Λόγοι ανάπτυξης των νέων ηλεκτρονικών τεχνικών αγορών: Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, διεύρυνση του ανταγωνισμού, βελτίωση αποτελεσματικότητας των δημοσίων παραγγελιών Ηλεκτρονική εφαρμογή: Για την εφαρμογή του δυναμικού συστήματος αγορών και τη σχετική σύναψη δημοσίων συμβάσεων οι αναθέτουσες αρχές χρησιμοποιούν αποκλειστικώς ηλεκτρονικά μέσα

20 (συνέχεια) Για την εφαρμογή του δυναμικού συστήματος αγορών οι αναθέτουσες αρχές πρέπει: Α) να δημοσιεύουν προκήρυξη διαγωνισμού που να αναφέρει ότι πρόκειται για δυναμικό σύστημα αγορών Β) Να διευκρινίζουν στη συγγραφή υποχρεώσεων τη φύση των αγορών που αποτελούν αντικείμενο του συστήματος καθώς και όλες τις πληροφορίες που αφορούν το σύστημα αγορών, τον χρησιμοποιούμενο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τις τεχνικές διευθετήσεις και προδιαγραφές της σύνδεσης

21 (συνέχεια) Γ) Να προσφέρουν ελεύθερη, άμεση και πλήρη πρόσβαση με ηλεκτρονικά μέσα στη συγγραφή υποχρεώσεων καθώς και σε κάθε άλλο συμπληρωματικό έγγραφο του διαγωνισμού από τη δημοσίευση της προκήρυξης έως τη λήξη του συστήματος. Στην προκήρυξη πρέπει να μνημονεύεται η ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία μπορούν να μελετώνται αυτά τα έγγραφα. Δ) Να ακολουθούν τους κανόνες της ανοικτής διαδικασίας σε όλες τις φάσεις του συστήματος. Στο σύστημα γίνονται δεκτοί όλοι οι προσφέροντες, οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια επιλογής και έχουν υποβάλει ενδεικτική προσφορά σύμφωνα με τη συγγραφή υποχρεώσεων

22 (συνέχεια) Ε) Να παρέχουν στον οικονομικό φορέα καθ’όλη τη διάρκεια του δυναμικού συστήματος τη δυνατότητα να υποβάλει ενδεικτική προσφορά, με σκοπό να γίνει δεκτός στο σύστημα και να ενημερώνουν τον προσφέροντα, το ταχύτερο δυνατόν, σχετικά με την αποδοχή του στο δυναμικό σύστημα αγορών ή την απόρριψη της ενδεικτικής προσφοράς του ΣΤ) Να προχωρούν στο διαγωνισμό μόνο μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης όλων των ενδεικτικών προσφορών, βάσει των όρων της απλουστευμένης προκήρυξης, Ζ) Να ολοκληρώνουν την αξιολόγηση εντός μέγιστης προθεσμίας δεκαπέντε ημερών όλων των ενδεικτικών προσφορών που υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα

23 (συνέχεια) Η) Να καλούν τους προσφέροντες που έχουν γίνει δεκτοί στο σύστημα να υποβάλουν προσφορά για κάθε συγκεκριμένη σύμβαση που πρόκειται να συναφθεί στο πλαίσιο του συστήματος, τάσσοντας εύλογη προθεσμία υποβολής προσφορών Θ) Να αναθέτουν τη σύμβαση στον προσφέροντα, ο οποίο; Υπέβαλε την καλύτερη προσφορά, σύμφωνα με τα κριτήρια ανάθεσης που επισημαίνονται στην προκήρυξη ή προσδιορίζονται στην πρόσκληση

24 Προκηρύξεις Οι δημόσιες συμβάσεις των οποίων τα ποσά υπερβαίνουν τα κατώτατα όρια της οδηγίας ( ήτοι: ευρώ για δημόσιες προμήθειες των κεντρικών αρχών, ευρώ για δημόσιες προμήθειες των περιφερειακών αρχών, για δημόσια έργα και ευρώ για δημόσιες συμβάσεις στους τομείς ύδατος, ενέργειας, επικοινωνιών) υπόκεινται σε υποχρέωση πληροφόρησης και διαφάνειας καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Η υποχρέωση αυτή μεταφράζεται κυρίως με τη δημοσίευση προκηρύξεων οι οποίες συντάσσονται με βάση τα τυποποιημένα έντυπα της Επιτροπής. Ειδικότερα, διακρίνουμε:

25 (συνέχεια) την προκαταρκτική προκήρυξη (μη υποχρεωτική) Αφού αποστείλει τη γνωστοποίηση της δημοσίευσης μιας προκαταρκτικής προκήρυξης, η αναθέτουσα αρχή δημοσιεύει η ίδια την εν λόγω γνωστοποίηση σε «προφίλ αγοραστή» ή την αποστέλλει στην Υπηρεσία Επίσημων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΥΕΕΕΚ). Η δημοσίευση αυτή είναι υποχρεωτική όταν η αναθέτουσα αρχή επιθυμεί να μειώσει την προθεσμία παραλαβής των προσφορών την ειδοποίηση με την οποία ανακοινώνεται η δημοσίευση προκαταρκτικής προκήρυξης (υποχρεωτική), εφόσον η προκαταρκτική προκήρυξη δημοσιεύεται μόνο στο δικτυακό τόπο ("προφίλ αγοραστή") της αναθέτουσας αρχής την προκήρυξη σύμβασης ή την προκήρυξη διαγωνισμού (υποχρεωτικές) Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να δημοσιεύσει η ίδια την εν λόγω προκήρυξη σε εθνικό επίπεδο και οφείλει να την αποστείλει στην ΥΕΕΕΚ. Η δημοσίευση από την ΥΕΕΕΚ γίνεται δωρεάν. Η προκήρυξη δημοσιεύεται εκτενώς σε μία επίσημη γλώσσα της Ένωσης και περίληψή της μεταφράζεται στις υπόλοιπες γλώσσες την ανακοίνωση σχετικά με τις συναφθείσες συμβάσεις και σχετικά με τα αποτελέσματα διαγωνισμών (υποχρεωτικές)

26 (συνέχεια) Οι προκηρύξεις που αποστέλλονται από τις αναθέτουσες αρχές στην Επιτροπή μπορούν να διαβιβάζονται είτε με παραδοσιακά είτε με ηλεκτρονικά μέσα. Υποδείγματα εντύπων καθώς και διευκρινίσεις σχετικά με τους τρόπους διαβίβασης διατίθενται στο σύστημα πληροφόρησης για τις δημόσιες συμβάσεις (SIMAP). Οι αναθέτουσες αρχές γνωστοποιούν το συντομότερο δυνατόν τις αποφάσεις που λαμβάνουν σχετικά με την ανάθεση μιας σύμβασης, συμπεριλαμβανομένων και των περιπτώσεων παραίτησης. Για κάθε σύμβαση καταρτίζει λεπτομερή πρακτικά.

27 (συνέχεια) Το συντομότερο δυνατόν, η αναθέτουσα αρχή ανακοινώνει:
τις ανειλημμένες αποφάσεις, συμπεριλαμβανομένης της άρνησης σύναψης σύμβασης Κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου οικονομικού φορέα: σε κάθε απορριφθέντα υποψήφιο τους λόγους της απόρριψής του· σε κάθε υποψήφιο του οποίου η προσφορά είναι έγκυρη, τα πλεονεκτήματα της εγκριθείσας προσφοράς καθώς και το όνομα του οικονομικού φορέα που επελέγη

28 (συνέχεια) Οι ανταλλαγές και η αποθήκευση πληροφοριών μεταξύ των διαφόρων εμπλεκομένων σε μια σύμβαση εγγυώνται την πληρότητα των στοιχείων και την εμπιστευτικότητα. Η αναθέτουσα αρχή δεν γνωρίζει το περιεχόμενο των προσφορών παρά μόνο μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής. Η χρήση ηλεκτρονικών μέσων, η οποία δεν επιτρέπει διακρίσεις, επιταχύνει τις διαδικασίες. Οι μηχανισμοί ηλεκτρονικής παραλαβής των προσφορών επιτρέπουν κυρίως τη χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής, εγγυώνται την αυθεντικότητα, την πληρότητα και την εμπιστευτικότητα των στοιχείων και μπορούν να εντοπίσουν τις ενδεχόμενες περιπτώσεις απάτης.

29 Περιεχόμενο Προκηρύξεων
Οι προκηρύξεις υποχρεωτικά πρέπει να περιλαμβάνουν ορισμένες πληροφορίες Κριτήρια για να περιληφθεί μια πληροφορία στην προκήρυξη αποτελούν η διαφάνεια, η αποτελεσματικότερη διεξαγωγή της προδικασίας, η αποφυγή καθυστερήσεων και άσκοπων ενστάσεων κλπ. Σχετικά με τις πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται στις προκηρύξεις για όλες τις δημόσιες συμβάσεις, αυτές διακρίνονται σε προκηρύξεις προκαταρκτικής ενημέρωσης και σε προκηρύξεις διαγωνισμών

30 Προκηρύξεις προκαταρκτικής ενημέρωσης
Οι προκηρύξεις προκαταρκτικής ενημέρωσης πρέπει να περιλαμβάνουν: επωνυμία, διεύθυνση, αριθμός φαξ και τηλεφώνου και ηλεκτρονική διεύθυνση της αναθέτουσας αρχής, και αν διαφέρουν, την υπηρεσία από την οποία μπορούν να ληφθούν πρόσθετες πληροφορίες. Επίσης περιλαμβάνουν τη φύση και την ποσότητα ή την αξία των προς παράδοση προϊόντων, τον αριθμό αναφοράς και ονοματολογίας και ειδικότερα, ανάλογα με το είδος της σύμβασης, είτε το προβλεπόμενο ποσό των αγορών για καθεμιά από τις κατηγορίες υπηρεσιών, είτε τη φύση και την έκταση των εργασιών, τον τόπο εκτέλεσης, την εκτίμηση του κόστους, αν είναι διαθέσιμη, στο οποίο θα ανέλθουν οι προβλεπόμενες εργασίες

31 (συνέχεια) Ειδικότερα, στις δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών η προκήρυξη προκαταρκτικής ενημέρωσης πρέπει να περιλαμβάνει τις κατηγορίες των υπηρεσιών, τις προσωρινές προθεσμίες, εντός των οποίων προβλέπεται η έναρξη των διαδικασιών σύναψης της σχετικής σύμβασης και τη γνωστοποίηση για το αν πρόκειται για συμφωνία πλαίσιο

32 Προκηρύξεις διαγωνισμών
Γενικά οι προκηρύξεις διαγωνισμών περιλαμβάνουν τα στοιχεία της αναθέτουσας αρχής, το είδος της διαδικασίας και της δημόσιας σύμβασης, αν πρόκειται δηλαδή για δημόσια σύμβαση έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και αν ακολουθείται η κλειστή, ανοικτή διαδικασία, ή αν πρόκειται για συμφωνία πλαίσιο, ο τόπος παράδοσης προϊόντων, παροχής υπηρεσιών ή εκτέλεσης έργων, η προθεσμία έναρξης, ολοκλήρωσης ή παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου, προθεσμία και τρόπο υποβολής δικαιολογητικών, η γλώσσα και οι γλώσσες που πρέπει να συνταχθούν οι προσφορές και ο τόπος και τρόπος διεξαγωγής της αξιολόγησης (κριτήρια ανάθεσης) Ειδικότερα για τις συμβάσεις δημοσίων προμηθειών πρέπει να αναφέρονται: η φύση των προϊόντων, αν η υποβολή προσφορών αφορά σε αγορά, χρηματοδοτική μίσθωση, μίσθωση – πώληση, ή συνδυασμό αυτών, αριθμό ονοματολογίας, ποσότητα ζητούμενων προϊόντων, αναφορά τυχόν δικαιωμάτων προαίρεσης για συμπληρωματικές αγορές και αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενες συμβάσεις προσωρινό χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής των επομένων συμβάσεων προμηθειών

33 (συνέχεια) Ειδικότερα στις δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών οι προκηρύξεις διαγωνισμών πρέπει να περιλαμβάνουν: κατηγορία και περιγραφή της υπηρεσίας, αριθμό αναφοράς ονοματολογίας, ποσότητα υπηρεσιών που θα παρασχεθεί, αναφορά δικαιωμάτων προαίρεσης για συμπληρωματικές υπηρεσίες και προσωρινό χρονοδιάγραμμα άσκησης των εν λόγω δικαιωμάτων, το οποίο πρέπει να αναφέρεται και στις επαναλαμβανόμενες ή ανανεώσιμες συμβάσεις υπηρεσιών που αφορούν τη συγκεκριμένη υπηρεσία/ες. Επίσης να διευκρινίζεται κατά πόσο η εκτέλεση της υπηρεσίας επιφυλάσσεται σε συγκεκριμένη επαγγελματική κατηγορία και βάσει ποιου θεσμικού πλαισίου. Ακόμη πρέπει να διευκρινίζεται αν τα νομικά πρόσωπα υποχρεούνται να δηλώσουν τα προσωπικά στοιχεία και επαγγελματικά προσόντα που θα είναι υπεύθυνα για την εκτέλεση της υπηρεσίας.

34 (συνέχεια) Στις συμβάσεις δημοσίων έργων η σχετική προκήρυξη πρέπει να περιλαμβάνει: τη φύση και έκταση των εργασιών και τα χαρακτηριστικά του έργου, τυχόν δικαιώματα προαίρεσης για συμπληρωματικές εργασίες, προσωρινό χρονοδιάγραμμα για την άσκηση των εν λόγω δικαιωμάτων, αν πρόκειται για περισσότερα τμήματα σ’ένα έργο πρέπει να γίνεται αναφορά της τάξης των μεγεθών των διαφόρων τμημάτων για την καταπολέμηση της παράνομης κατάτμησης του έργου και επίσης να η δυνατότητα των οικονομικών φορέων να υποβάλουν προσφορά για ένα ή περισσότερα ή όλα τα τμήματα

35 Όροι της προκήρυξης σε σχέση με το είδος της διαδικασίας
Στις ανοικτές διαδικασίες πρέπει να αναφέρεται στις προκηρύξεις η τελική προθεσμία προσφορών, τα πρόσωπα που επιτρέπεται να παραστούν κατά την αποσφράγιση των προσφορών, η ημερομηνία, η ώρα και ο τόπος αποσφράγισης αυτών. Στην περίπτωση που απαιτούνται εγγυήσεις πρέπει να αναφέρονται αυτές που απαιτούνται. Θα πρέπει να γίνεται αναφορά για τη νομική μορφή μιας κοινοπραξίας οικονομικών φορέων, αν κηρυχθεί ανάδοχος καθώς και τις διατυπώσεις και πληροφορίες που πρέπει να πληροί ο οικονομικός φορέας και είναι αναγκαίες για την αξιολόγηση των ελαχίστων όρων οικονομικού και τεχνικού χαρακτήρα αυτού.

36 (συνέχεια) Στην περίπτωση των κλειστών διαδικασιών ή των διαδικασιών με διαπραγμάτευση πρέπει να αναφέρεται στην προκήρυξη και το ελάχιστο, κατά περίπτωση, καθώς και το μέγιστο αριθμό υποψηφίων, τους οποίους η αναθέτουσα αρχή προτίθεται να προσκαλέσει για υποβολή υποψηφίων, όπως επίσης και το χρονικό διάστημα για το οποίο ο προσφέρων δεσμεύεται από την προσφορά του Για τις συμφωνίες πλαίσιο πρέπει να αναφέρεται στην προκήρυξη ο προβλεπόμενος αριθμός των οικονομικών φορέων που θα συμμετάσχει στη συμφωνία, η διάρκεια της συμφωνίας και αν είναι μεγαλύτερη των τριών ετών να υπάρχει ειδική αιτιολογία, η συνολική αξία της προμήθειας, έργου, υπηρεσίας, όπως αυτή εκτιμάται για όλη τη διάρκεια της συμφωνίας

37 Διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων κάτω από τα κοινοτικά κατώφλια
Αν η αξία της σύμβασης είναι κατώτερη των κατωτάτων ορίων της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημοσιεύσει κατευθυντήριες οδηγίες για τον τρόπο δίκαιης ανάθεσης των συμβάσεων χαμηλής χρηματικής αξίας από τις Αναθέτουσες Αρχές, παρότι οι συμβάσεις αυτές δεν καλύπτονται από τις Οδηγίες της ΕΕ περί δημοσίων συμβάσεων. Οι σχετικές κατευθυντήριες οδηγίες της Επιτροπής, οι οποίες έχουν τη μορφή «Ερμηνευτικής Ανακοίνωσης» (“Interpretative Communication”), περιέχουν συστάσεις για τον τρόπο με τον οποίο οι Αναθέτουσες Αρχές μπορούν να επιτύχουν τη συμμόρφωση με τις αρχές της διαφάνειας και της αποφυγής των διακρίσεων (δικτυακή διεύθυνση

38 (συνέχεια) Με την 35130/739/ απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων (εκτέλεσης έργων, προμηθειών, παροχής υπηρεσιών) με απευθείας ανάθεση και με συνοπτική διαδικασία πρόχειρο διαγωνισμό) αναπροσαρμόστηκαν τα όρια των συμβάσεων, στις περιπτώσεις που διενεργούνται με απευθείας ανάθεση (διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης) και με συνοπτικές διαδικασίες (πρόχειρο διαγωνισμό) Συγκεκριμένα: 1. Για δημόσιες συμβάσεις έργων στην περίπτωση συνοπτικής διαδικασίας (πρόχειρου διαγωνισμού) € μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (Άρθρο 29 παρ 1 του Ν.3669/2008) 2. Για δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών εκτός του πεδίου του Ν.3316/2005, € προκειμένου για συνοπτική διαδικασία (πρόχειρο διαγωνισμό) και € για απευθείας ανάθεση (διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης) μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (Άρθρο 209 παρ. 9 του Ν.3463/2006 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.)

39 (συνέχεια) Οι συνοπτικές μέθοδοι συνδέονται άμεσα με τη σύναψη μη επαναλαμβανόμενων (one-off) δημοσίων συμβάσεων χαμηλής αξίας. Εάν η ανάγκη για τη σύναψη συμβάσεων για προϊόντα ή υπηρεσίες έχει επαναλαμβανόμενο χαρακτήρα, τότε οι Συμφωνίες-Πλαίσιο (Framework Agreements) αποτελούν μία καλή λύση. Η μέθοδος αυτή ενδείκνυνται για τη σύναψη συμβάσεων για προϊόντα, υπηρεσίες και (ενδεχομένως) έργα χαμηλής αξίας. Η λειτουργία τους είναι αποτελεσματική και μπορούν να εξασφαλίσουν τη συνέχεια στην παροχή του αντίστοιχου αντικειμένου.

40 (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΡΓΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ )
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑ I: ΑΝΑΘΕΤΩΝ ΦΟΡΕΑΣ: I.1) ΕΠΩΝΥΜΙΑ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΟ(Α) ΕΠΑΦΗΣ Σημείο(α) επαφής: _____ Τηλέφωνο: I.2) ΚΥΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ή ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΘΕΤΟΝΤΟΣ ΦΟΡΕΑ : ΤΜΗΜΑ ΙΙ: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ II.1) ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ II.1.1) Ονομασία που δόθηκε στη σύμβαση από τον αναθέτοντα φορέα : II.1.2) Είδος της σύμβασης και τόπος εκτέλεσης των εργασιών, παράδοσης των προμηθειών ή παροχής των υπηρεσιών Έργα : Εκτέλεση Κύριος τόπος εκτέλεσης των εργασιών : Κωδικός: II.1.3) Η προκήρυξη αφορά : Δημόσια σύμβαση II.1.4) Πληροφορίες για τη συμφωνία-πλαίσιο _____

41 (συνέχεια) II.1.5) Σύντομη περιγραφή της σύμβασης ή της(των) αγοράς(ών) II.1.6) Κοινό λεξιλόγιο για τις δημόσιες συμβάσεις (CPV) Κύριο λεξιλόγιο Συμπληρωματικό λεξιλόγιο Κύριο αντικείμενο: II.1.7) Σύμβαση διεπόμενη από τη συμφωνία περί δημοσίων συμβάσεων (GPA) : II.1.8) Υποδιαίρεση σε τμήματα : II.1.9) Θα ληφθούν υπόψη εναλλακτικές προσφορές : II.2) ΠΟΣΟΤΗΤΑ Ή ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ II.2.1) Συνολική ποσότητα ή έκταση Ο προϋπολογισμός του έργου: χωρίς ΦΠΑ ο οποίος βαρύνει τον κύριο του έργου Εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ : Νόμισμα: EUR II.2.2) Δικαιώματα προαίρεσης : όχι II.3) ΔΙΑΡΚΕΙΑ Ή ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ Διάρκεια σε μήνες: 24 (από την υπογραφή της σύμβασης)

42 (συνέχεια) III.1) ΟΡΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ
Για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό και την υποβολή προσφοράς απαιτείται η κατάθεση εγγυητικής επιστολής συμμετοχής ύψους ………….. ευρώ σύμφωνα με τους όρους της αναλυτικής διακήρυξης .Η εγγύηση καλής εκτέλεσης, για την υπογραφή της σύμβασης, ανέρχεται σε ………..ευρώ. Σε περίπτωση που το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης, του αναδόχου, υπερβεί το 12%, θα κατατεθεί πρόσθετη εγγύηση καλής εκτέλεσης, σύμφωνα με τη παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν. 3669/2008. Οι εγγυητικές επιστολές εκδίδονται κατ’ επιλογή του αναδόχου από ένα ή περισσότερα πιστωτικά ιδρύματα, ανεξαρτήτως του ύψους των. Ο χρόνος εγγύησης και υποχρεωτικής συντήρησης του έργου από τον εργολήπτη είναι τριάντα έξη (36) μήνες και αρχίζει σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 74 του Ν.3669/2008.

43 (συνέχεια) III.1.2) Κύριοι όροι χρηματοδότησης και πληρωμών ή/και αναφορά στις σχετικές διατάξεις που τους διέπουν Το έργο συγχρηματοδοτείται από …. Οι πληρωμές θα γίνονται τμηματικά, με βάση τις πιστοποιήσεις των εργασιών που θα εκτελούνται μέσα στα όρια του χρονοδιαγράμματος . Η πληρωμή του εργολαβικού τιμήματος θα γίνεται σε EURO. III.1.3) Νομική μορφή την οποία πρέπει να περιβληθεί η κοινοπραξία οικονομικών φορέων στην οποία κατακυρώνεται η σύμβαση Πριν από την υπογραφή της σύμβασης, συμβολαιογραφική πράξη σύστασης κοινοπραξίας με την οποία οι κοινοπρακτούσες εταιρείες θα αναλαμβάνουν έναντι του κυρίου του έργου από κοινού την ευθύνη για κάθε θέμα σχετικό με το έργο αλληλέγγυα και αδιαίρετα ανεξάρτητα από το ποσοστό συμμετοχής τους στην κοινοπραξία. Επίσης τα μέλη της κοινοπραξίας οφείλουν να καταθέσουν συμβολαιογραφική πράξη διορισμού από όλους κοινού εκπροσώπου της κοινοπραξίας απέναντι στον κύριο του έργου και τις υπηρεσίες. III.1.4) Άλλοι ειδικοί όροι στους οποίους υπόκειται η εκτέλεση της σύμβασης : όχι

44 (συνέχεια) III.2) ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ III.2.1) Προσωπική κατάσταση των οικονομικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων για την εγγραφή σε επαγγελματικό ή εμπορικό μητρώο Απαραίτητες πληροφορίες και διατυπώσεις για την αξιολόγηση της πλήρωσης των απαιτήσεων: Στο διαγωνισμό δικαιούνται να συμμετάσχουν: 1. Μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις, οι οποίες: α.Είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων που τηρείται στη Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., εφόσον ανήκουν : στην 3η τάξη και άνω για έργα κατηγορίας ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ στην 2η τάξη και άνω για έργα κατηγορίας ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ στην 4η τάξη και άνω για έργα κατηγορίας ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ στην 3η τάξη και άνω για έργα κατηγορίας ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΕΡΟΥ, ΥΓΡΩΝ, ΣΤΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΙΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

45 (συνέχεια) β. προέρχονται από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ) ή από κράτη που έχουν υπογράψει την συμφωνία για τις Δημόσιες Συμβάσεις (Σ.Δ.Σ.) του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (Π.Ο.Ε.), στα οποία τηρούνται επίσημοι κατάλογοι αναγνωρισμένων εργοληπτών, εφόσον είναι εγγεγραμμένες σε αυτούς και σε τάξη και κατηγορία αντίστοιχη με τις καλούμενες του Ελληνικού Μητρώου Μ.Ε.Ε.Π., είτε γ. προέρχονται από ως ανωτέρω β΄ κράτη, στα οποία δεν τηρούνται επίσημοι κατάλογοι αναγνωρισμένων εργοληπτών, εφόσον αποδεικνύουν ότι έχουν εκτελέσει έργα παρόμοια με το δημοπρατούμενο, από ποιοτική και ποσοτική άποψη.

46 (συνέχεια) 2. Κοινοπραξίες Εργοληπτικών Επιχειρήσεων των παραπάνω περιπτώσεων α, β και γ σε οποιονδήποτε συνδυασμό μεταξύ τους, υπό τους όρους του άρθρου 16 παρ. 7 του ν. 3669/08 (Κοινοπραξία στην ίδια κατηγορία) και υπό τον όρο ότι κάθε Εργοληπτική Επιχείρηση θα συμμετέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα με ποσοστό όχι μικρότερο του 25% της καλούμενης κατηγορίας. 3. Κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων για την κάλυψη των διάφορων κατηγοριών των εργασιών του έργου υπό τους όρους της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 3669/08. Το ποσοστό συμμετοχής της κάθε επιχείρησης στο κοινοπρακτικό σχήμα προκύπτει από τον προϋπολογισμό της κατηγορίας για την οποία αυτή συμμετέχει και δεν είναι απαραίτητο να αναγράφεται. Κατηγορία εργασιών με ποσοστό κάτω του 10% του προϋπολογισμού του έργου (χωρίς αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), εφόσον δεν καλείται στη δημοπρασία, αθροίζεται στον προϋπολογισμό της μεγαλύτερης κατηγορίας.

47 (συνέχεια) 4. Κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων εγγεγραμμένων στην παραπάνω περίπτωση 1.α με τις προϋποθέσεις της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 3669/08, (αναβάθμιση ορίου λόγω κοινοπραξίας). 5.Κάθε εργοληπτική επιχείρηση συμμετέχει είτε μεμονωμένα είτε ως μέλος ενός κοινοπρακτικού σχήματος. Γίνονται επίσης δεκτές και μεμονωμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες εργοληπτικών επιχειρήσεων κατ΄ εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 16 του ν. 3669/08 («κύρια κατηγορία»). Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για τη συμμετοχή εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς για την κατασκευή Δημοσίων Έργων.

48 (συνέχεια) III.2.2) Χρηματοοικονομική ικανότητα
Πληροφορίες και διατυπώσεις που είναι απαραίτητες για να κριθεί εάν πληρούνται οι απαιτήσεις : Είναι απαραίτητη η απόδειξη της πιστοληπτικής (δανειοληπτικής) ικανότητας, καθώς κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 8 του Ν. 3669/08, δημοπρατείται έργο με συνολικό προϋπολογισμό ανώτερο της 4ης τάξης του Μ.Ε.ΕΠ. (χωρίς αναθεώρηση και Φ.Π.Α.). Βεβαίωση τράπεζας για τη δανειοληπτική ικανότητα της διαγωνιζόμενης εργοληπτικής επιχείρησης, ημεδαπής ή αλλοδαπής. Κρίνεται επαρκής ως απόδειξη πιστοληπτικής ικανότητας, έγγραφο τράπεζας που δηλώνει ότι συνεργάζεται με υποψήφιο και θα εξετάσει αίτησή του για χρηματοδότηση, με ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% τουλάχιστον του προϋπολογισμού του έργου (χωρίς Φ.Π.Α.), αν και εφόσον αναδειχθεί ανάδοχος. Σε περίπτωση κοινοπραξίας η απαιτούμενη δανειοληπτική ικανότητα πρέπει να αποδεικνύεται στο πρόσωπο μιας τουλάχιστον από τις κοινοπρακτούσες επιχειρήσεις ή σωρευτικά σε όλες τις επιχειρήσεις.

49 (συνέχεια) III.2.3) Τεχνική ικανότητα
Πληροφορίες και διατυπώσεις που είναι απαραίτητες για να κριθεί εάν πληρούνται οι απαιτήσεις : Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις της παραγράφου 1.γ θα πρέπει: α) Να έχουν εμπειρία αντίστοιχη με τις εργοληπτικές επιχειρήσεις της παραγράφου 1.α της παρούσας. β) Να έχουν εμπειρία από κατασκευή παρόμοιων με το δημοπρατούμενο έργο κατασκευής. γ) Να διαθέτουν τη στελέχωση, τον τεχνικό και τεχνολογικό εξοπλισμό που απαιτείται για τις εργοληπτικές επιχειρήσεις της παραγράφου 1.α της παρούσας. III.2.4) Συμβάσεις ανατιθέμενες κατ’ αποκλειστικότητα : όχι

50 (συνέχεια) ΤΜΗΜΑ IV: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ IV.1) ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Η πλέον οικονομικά συμφέρουσα προσφορά σύμφωνα με τα κριτήρια που αναφέρονται στη συγγραφή υποχρεώσεων ή στην πρόσκληση υποβολής προσφορών ή στην πρόσκληση για διαπραγμάτευση IV.2.2) Χρήση ηλεκτρονικής δημοπρασίας : όχι IV.3) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ IV.3.1) Αριθμός αναφοράς που χρησιμοποιεί για το φάκελο ο αναθέτων φορέας

51 (συνέχεια) IV.3.2) Προηγούμενη(ες) δημοσίευση(εύσεις) σχετικά με την ίδια σύμβαση : όχι IV.3.3) Όροι για τη χορήγηση της συγγραφής υποχρεώσεων και συμπληρωματικών εγγράφων Προθεσμία παραλαβής των αιτήσεων για τη χορήγηση εγγράφων ή για πρόσβαση στα έγγραφα : Ημερομηνία: Ώρα: Έγγραφα έναντι αντιτίμου : ναι τιμή (ποσά): Νόμισμα: EUR Όροι και τρόπος πληρωμής: Πληρωμή στο ταμείο του: έως Οι ενδιαφερόμενοι (ημεδαποί και αλλοδαποί, από τα κράτη –μέλη της Ε.Ε. ή από τα κράτη του Ε.Ο.Χ. ή από τα κράτη που έχουν κυρώσει τη σύμβαση του Π.Ο.Ε. για τις δημόσιες συμβάσεις) μπορούν να παραλάβουν τα παραπάνω στοιχεία και ταχυδρομικά, εφόσον τα ζητήσουν έγκαιρα και εμβάσουν, κατόπιν συνεννόησης με την υπηρεσία που διεξάγει το διαγωνισμό, πέραν της αναφερομένης παραπάνω δαπάνης(100€) και τη δαπάνη της ταχυδρομικής αποστολής τους. Η υπηρεσία αποστέλλει τα ζητηθέντα στοιχεία μέσω των Ελληνικών Ταχυδρομείων ή ιδιωτικών εταιρειών μεταφοράς αλληλογραφίας και χωρίς να φέρει ευθύνη για την έγκαιρη άφιξη τους στον ενδιαφερόμενο.

52 (συνέχεια) IV.3.4) Προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής Ημερομηνία: Ώρα: IV.3.5) Γλώσσα(ες) στην(στις) οποία(ες) μπορούν να συνταχθούν οι προσφορές ή οι αιτήσεις συμμετοχής : Ελληνικά IV.3.6) Ελάχιστη χρονική διάρκεια ισχύος της προσφοράς (ανοικτή διαδικασία) Διάρκεια σε μήνα(ες): 13 (από την αναφερόμενη ημερομηνία παραλαβής των προσφορών) IV.3.7) Όροι για το άνοιγμα των προσφορών Τόπος : Πρόσωπα που μπορούν να παραστούν στην αποσφράγιση των προσφορών : ναι Οι νόμιμοι εκπρόσωποι των διαγωνιζομένων

53 (συνέχεια) ΤΜΗΜΑ VI: ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε. VI.3) ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Τυχόν ενστάσεις κατά οποιουδήποτε σταδίου της δημοπρασίας απευθύνονται στην Προϊσταμένη Αρχή Τα έξοδα των εκ του νόμου απαραίτητων δημοσιεύσεων της διακήρυξης της δημοπρασίας θα ανέλθουν το πολύ στο ποσό των 0,5% επί της προϋπολογισθείσας αξίας(5.500 ΕΥΡΩ), βαρύνουν τον Ανάδοχο και εισπράττονται με τον πρώτο λογαριασμό πληρωμής του έργου Τα έξοδα δημοσιεύσεων των τυχόν προηγούμενων διαγωνισμών για το ίδιο έργο, καθώς και τα έξοδα των μη απαραίτητων εκ του νόμου δημοσιεύσεων, βαρύνουν τον κύριο του έργου και καταβάλλονται από τις πιστώσεις του έργου.

54 (συνέχεια) VI.4) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ
Επίσημη επωνυμία: Ταχ. διεύθυνση: Πόλη: Ταχ. κώδικας: Χώρα: Ελλάδα Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Τηλέφωνο: Φαξ: Φορέας αρμόδιος για διαδικασίες διαμεσολάβησης Επίσημη επωνυμία: Ταχ. διεύθυνση: Πόλη: Ταχ. κώδικας: Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Τηλέφωνο: Φαξ:

55 (συνέχεια) VI.4.2) Υποβολή προσφυγών (συμπληρώστε το σημείο VI.4.2 ή, εάν χρειάζεται, το σημείο VI.4.3) Ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την(τις) προθεσμία(ες) υποβολής προσφυγών: Εντός πέντε ημερών ,αφότου ο ενδιαφερόμενος έλαβε με οποιονδήποτε τρόπο γνώση της παράνομης πράξης ή παράλειψης , μπορεί να ασκήσει προσφυγή κατ΄ αυτής ενώπιον της Αναθέτουσας Αρχής (προδικαστική προσφυγή).Η προσφυγή αυτή αποτελεί όρο του παραδεκτού για την άσκηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του αρμόδιου δικαστικού σχηματισμού , χωρίς την άσκηση της οποίας τα ασφαλιστικά μέτρα κρίνονται απαράδεκτα. Η Αναθέτουσα Αρχή υποχρεούται να απαντήσει αιτιολογημένα εντός δέκα ημερών από την άσκηση της προσφυγής. Εάν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω δεκαήμερη προθεσμία τεκμαίρεται η απόρριψη της προσφυγής. Ο ενδιαφερόμενος εντός δέκα ημερών από την ρητή ή σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής μπορεί να ασκήσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για τους ίδιους λόγους με αυτούς της προσφυγής ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου.

56 (συνέχεια) VI.4.3) Υπηρεσία από την οποία μπορούν να ληφθούν πληροφορίες σχετικά με την υποβολή προσφυγών Επίσημη επωνυμία:Ταχ. διεύθυνση: Πόλη: Ταχ. κώδικας: Χώρα: Ελλάδα Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Τηλέφωνο: Φαξ: VI.5) ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Ε. :


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Iωάννης Παπαδημόπουλος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google