Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Έννοιας Νέου Προϊόντος/Υπηρεσίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Έννοιας Νέου Προϊόντος/Υπηρεσίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Έννοιας Νέου Προϊόντος/Υπηρεσίας

2 Ορισμός Έννοια Προϊόντος:
Μετατροπή ιδεών σε προϊόντα (σε σχεδιαστική βάση) Λεπτομερής παρουσίαση μιας ιδέας σε όρους που να επιτρέπουν την κατανόηση του από μη εξειδικευμένο προσωπικό

3 Χαρακτηριστικά Ανάπτυξης & Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Διαδικασία η οποία βασίζεται στις ιδέες (Στάδιο 2) Αναπτύσσονται έννοιες προϊόντων βασισμένες στην επιλεγμένη ιδέα Ενεργή συμμετοχή της ομάδας σχεδιασμού Προτεινόμενες εναλλακτικές λύσεις

4 Χαρακτηριστικά Ανάπτυξης & Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Προϋποθέσεις: Καθορισμός της αγοράς-στόχου Ανάλυση Ανταγωνισμού Προκαταρκτική τεχνική ανάπτυξη προϊόντων (παραγωγική διαδικασία) Εκτίμηση επιχειρησιακών πόρων Δημιουργία ενός προκαταρκτικού επιχειρησιακού σχεδίου (SWOT analysis)

5 Διαδικασία Σχεδιασμού
Μετουσίωση αναγκών σε προϊόν με ενσωματωμένη κωδικοποιημένη γνώση (ικανοποίηση προσδοκιών) Στάδια: Αναφορά Σχεδιαστικού Προβλήματος Αναλυτική Παρουσίαση Σχεδιαστικού Προβλήματος Σχεδιασμός Έννοιας Προϊόντος Λεπτομερής Σχεδιασμός Προϊόντος Παραγωγική Διαδικασία και Έλεγχος Προϊόντος Εμπορευματοποίηση

6 Διαδικασία Σχεδιασμού
3 πρώτα στάδια Αναφορά Σχεδιαστικού Προβλήματος Αναλυτική Παρουσίαση Σχεδιαστικού Προβλήματος Σχεδιασμός Έννοιας Προϊόντος Παραγωγή Έννοιας Προϊόντος : Σε αυτό το σημείο το τμήμα σχεδιασμού σκιαγραφεί τις ιδέες τους αναφορικά με καινοτόμες έννοιες προϊόντων και διαμέσου καταιγισμού ιδεών προσπαθεί να ενισχύσουν την παραγωγή νέων εννοιών. Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος: Επιλέγεται η έννοια που εκπληρώνει τις απαιτήσεις όπως αυτές έχουν καθοριστεί στην αναλυτική παρουσίαση του σχεδιαστικού προβλήματος.

7 Διαδικασία Σχεδιασμού
Σημαντικές Αναφορές Σχεδιαστικής Διαδικασίας Δημιουργία εναλλακτικών λύσεων // Το τμήμα σχεδιασμού δεν υπεισέρχεται στην ανάπτυξη του νέου προϊόντος/υπηρεσίας Κομβικής σημασίας είναι η παρέμβαση και των άλλων τμημάτων της επιχείρησης (παραγωγής, πωλήσεων, διανομής)

8 Χαρακτηριστικά Υλοποίησης Έννοιας Προϊόντος
Χρηστικότητα Ελκυστικότητα Ευκολία στη Παραγωγή Κερδοφορία Διαφοροποίηση

9 Ανάπτυξη Έννοιας Προϊόντος
Είναι μια διαδικασία η οποία δημιουργεί εναλλακτικές μορφές λύσεων αναφορικά με το σχεδιασμό της ιδέας ενός προϊόντος/υπηρεσίας Τεχνική Ελεγχόμενης Σύγκλισης Μη αριθμητικό εργαλείο Χρήση Πίνακα για Συγκριτικές Αξιολογήσεις Ομαδική τεχνική

10 Τεχνική Ελεγχόμενης Σύγκλισης
Στάδια Βήμα 1: Ορισμός Εννοιών Βήμα 2: Προετοιμασία Πίνακα Βήμα 3: Σύγκριση Εννοιών Βήμα 4: Συνδυασμός και Βελτίωση Εννοιών Βήμα 5: Επανάληψη Βήμα 6: Εξέταση Αποτελεσμάτων

11 Τεχνική Ελεγχόμενης Σύγκλισης
Παράδειγμα

12 Αξιολόγηση Έννοιας Προϊόντος
Διαδικασία ελέγχου εννοιών νέων προϊόντων/υπηρεσιών ώστε να καταγραφούν με επιτυχία οι αντιδράσεις ενός μέρους του καταναλωτικού κοινού Βοήθεια προγραμμάτων εικονικής πραγματικότητας Κατ’ εκτίμηση προσδιορισμός ποσοστού πωλήσεων

13 Κατηγορίες Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Εξέταση των Εννοιών: Παρουσιάζονται οι έννοιες με περιγραφικό ή οπτικό τρόπο ώστε να μπορέσουν με ποσοτικές μεθόδους να αξιολογηθούν από το καταναλωτικό κοινό. Εξέταση της Τοποθέτηση: Εισάγεται μία έννοια και αξιολογείται βάσει των παραπλήσιων προϊόντων που υπάρχουν στην αγορά. Εξέταση Προϊόντος / Έννοιας Προϊόντος: Αξιολογείται ένα προϊόν και μία έννοια προϊόντος και συγκρίνονται τα αποτελέσματα.

14 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Ποσοτική Έρευνα: Αριθμητική διερεύνηση των στατιστικών μετρήσεων σε ένα δείγμα πληθυσμού (χρήση ερωτηματολογίων) - Ακριβή Διαδικασία (δημιουργία ερωτηματολογίου, την εύρεση αντιπροσωπευτικού στατιστικού δείγματος, το εύρος του δείγματος και την ανάλυση της έρευνας) Δεν είναι αναγκαία η διαπροσωπική επαφή (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, φαξ) Ερωτήσεις κλειστού τύπου

15 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Πλεονεκτήματα Ποσοτικής Έρευνας Ευκολία στη συγκέντρωση και ανάλυση των δεδομένων Γενίκευση των αποτελεσμάτων εάν το στατιστικό δείγμα είναι υψηλό Διατήρηση ανωνυμίας Κατάλληλες για αρχικό έλεγχο Μειονεκτήματα Ποσοτικής Έρευνας Περιορισμένη δυνατότητα ελέγχου των απαντήσεων Πιθανότητα ανομοιογένειας στατιστικού δείγματος (δυσκολία γενίκευσης αποτελεσμάτων) Δαπανηρή μέθοδος συγκέντρωσης στατιστικών στοιχείων

16 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Στόχοι Έρευνας Ερωτήσεις Έρευνας Δημογραφικά Χαρακτηριστικά (ομοιογένεια πληθυσμού) Φύλο; Ηλικία; Οικογενειακή Κατάσταση; Επάγγελμα; Εισόδημα; Πληροφορίες ως προς την έννοια προϊόντος; Χρηστικότητα; Σχεδιασμός; Συσκευασία; Αναμενόμενη Τιμή; Ικανοποίηση προσδοκιών; Πληροφορίες ως προς τον Ανταγωνισμό Ποια ανταγωνιστικά προϊόντα χρησιμοποιούν; Συχνότητα χρήσης; Ποσότητα αγοράς; Πληροφορίες ως προς την πρόθεση αγοράς Ναι/Όχι; Συχνότητα αγοράς; Αντικατάσταση ανταγωνιστικού προϊόντος;

17 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Μοντέλο ΚΑΝΟ Σημαντικό εργαλείο για τον καθορισμό των προδιαγραφών ενός προϊόντος τα οποία θεωρούνται σημαντικά για μελλοντικούς πελάτες Βασίζεται στα χαρακτηριστικά που προσδίδουν ποιότητα σε δυνητικούς καταναλωτές (οργάνωση χαρακτηριστικών) Ομαδικό Εργαλείο

18 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Κατηγορίες Χαρακτηριστικών Μοντέλου ΚΑΝΟ Βασικά Χαρακτηριστικά: Χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει να υπάρχουν στο προϊόν ώστε αυτό να είναι επιτυχημένο Μονοδιάστατα Χαρακτηριστικά: Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ικανοποίηση του πελάτη Ελκυστικά Χαρακτηριστικά: Χαρακτηριστικά προϊόντων που προσφέρουν τη μέγιστη ικανοποίηση σε έναν πελάτη (value-added features) Η διαφορά μεταξύ ελκυστικών και μονοδιάστατων χαρακτηριστικών έγκειται στο γεγονός ότι μια μείωση στην ποιότητα, τη λειτουργία ή τον αριθμό αυτών των ελκυστικών χαρακτηριστικών δεν θα οδηγήσει στη δυσαρέσκεια των πελατών

19 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Μοντέλο ΚΑΝΟ «Η επιτυχημένη ανάπτυξη μιας έννοιας ενός προϊόντος, που προκύπτει μέσω της διαφοροποίησης των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος, μπορεί να επέλθει από το υψηλό επίπεδο εκτέλεσης ενός μονοδιάστατου χαρακτηριστικού ή τη προσθήκη ενός η περισσοτέρων ελκυστικών χαρακτηριστικών»

20 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Μεθοδολογία Μοντέλου ΚΑΝΟ Βήμα 1: Προσδιορισμός κύριων χαρακτηριστικών Βήμα 2: Κατασκευή Ερωτηματολογίου Βήμα 3: Συγκέντρωση Απαντήσεων Βήμα 4: Προσδιορισμός Ταξινόμησης Απαντήσεων

21 Τρόπος Χρήσης Μοντέλου ΚΑΝΟ

22 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Μοντέλο ΚΑΝΟ

23 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Τεχνική «Weighting and Rating» Βήμα 1: Καταγραφή Σημαντικότερων Χαρακτηριστικών Βήμα 2: Καθορισμός Σημαντικότητας Χαρακτηριστικών Βήμα 3: Βαθμολόγηση Χαρακτηριστικών Βήμα 4: Υπολογισμός Βαθμολόγησης Χαρακτηριστικών

24 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Παράδειγμα Τεχνικής «Weighting and Rating»

25 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Τεχνική «Weighting and Rating» Αριθμητική Τεχνική Βασίζεται στη συγκριτική αξιολόγηση χαρακτηριστικών Κατάλληλο για λήψη αποφάσεων Υψηλός βαθμός επικινδυνότητας

26 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Λογισμικό «Concept Testing» Decision Analyst Inc. Εντοπίζει επιτυχημένα δυνητικά προϊόντα σε πρώιμο στάδιο

27 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Concept Optimization Βέλτιστο μείγμα παραγόντων ή χαρακτηριστικών έννοιας προϊόντος Αφού καθοριστούν οι μεταβλητές μιας έννοιας, καλείται το καταναλωτικό κοινό να αξιολογήσει το βαθμό στον οποίο οι διάφοροι συνδυασμοί των μεταβλητών επηρεάζουν τη λήψη απόφασής τους για την αγορά του εν λόγω προϊόντος. Κάθε ερωτώμενος καλείται να αξιολογήσει 5-10 σενάρια (συνδυασμοί μεταβλητών).

28 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Concept Screen Έλεγχος και Αξιολόγηση εννοιών προϊόντων Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 200 έως 500 καταναλωτών προσλαμβάνονται για να εξετάσουν και αξιολογήσουν τις έννοιες. Κάθε ερωτώμενος εκτίθεται σε όλες τις έννοιες δύο φορές. Την πρώτη φορά καλείται να δει τα σενάρια εννοιών χωρίς να τα βαθμολογήσει ενώ τη δεύτερη φορά καλείται να απαντήσει σε τέσσερις ερωτήσεις σχετικά με την κάθε μία έννοια.

29 Μέθοδοι Αξιολόγησης Έννοιας Προϊόντος
Concept Check Παροχή ανατροφοδότησης (feedback) σε πρώιμο στάδιο αναφορικά με έννοιες προϊόντων. Κάθε έννοια ελέγχεται μοναδικά. Δηλαδή, κάθε ερωτώμενος βλέπει και αξιολογεί μόνο μία έννοια. Ένα σύνολο 75 έως 150 καταναλωτών καλούνται να εξετάσουν και να αξιολογήσουν.  Οι ερωτηθέντες βλέπουν την έννοια και εν συνέχεια, τους ζητείται να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με αυτό. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει μερικές τυποποιημένες ερωτήσεις κλειστού τύπου, καθώς και μια σειρά από ανοιχτές ερωτήσεις για να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίον η έννοια θα μπορούσε να βελτιωθεί.

30 Τέλος 4ου Μαθήματος


Κατέβασμα ppt "Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Έννοιας Νέου Προϊόντος/Υπηρεσίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google