Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία
Καθηγητής Γιώργος Πλειός

2

3 ΜΚΔ: Γιατί? Η μετάβαση από τον οργανωμένο στον αποδιοργανωμένο και
Από τον αρχικό στον βαθύ συμβολικό καπιταλισμό (ή πληροφοριακό καπιταλισμό) Ο ρόλος των κρίσεων

4 Η μείωση της διευρυμένης κατανάλωσης/1
Μεταβολές στην ιδιωτική κατανάλωση στην Ελλάδα (με τιμές 2000 σε δραχμές ) Ετήσια μεταβολή (%) Πηγή: Annual Macroeconomic Database, European Commission

5 Μείωση της διευρυμένης κατανάλωσης στην Ελλάδα/2
Η μείωση της κατανάλωσης από την αρχή της κρίσης (2009) μέχρι το Μάιο 2013 94.6% των καταναλωτών μείωσαν την κατανάλωση το τελευταίο έτος Από όσους μείωσαν την κατανάλωση, 71.7% ένδυσης- υπόδησης 57.3% διασκέδασης 48.4% αγοράς τροφίμων 21.2% ταξιδιών 7/10 με εισόδημα κάτω τν 600 € μείωσαν την κατανάλωση φαγητού 40, 3% των καταναλωτών θεωρούν την τιμή ως πρώτο και κύριο κριτήριο της αγοράς τροφίμων

6 Το διαδίκτυο και τα ΜΚΔ Η χρήστη του διαδικτύου για κοινωνική και επαγγελματική δικτύωση, μάθηση , κοινωνική και πολιτική συμμετοχή, EU 27, 2011 (% of internet users) Πηγή: Eurostat

7 Οι λειτουργίες των ΜΚΔ Κοινωνική διαντίδραση (Papacharisi 2011, Chu & Kim 2011) Συμμετοχή στην online δημόσια σφαίρα, πολιτική γνώση, πολιτική συμμετοχή, ακτιβισμός (Fenton & Barassi 2011, Tatarchevskiy 2012, Bennett & Segerberg, Sbirky 2011, Jacobs 2005) Δημιουργική κα/ή καταναλωτική συμπεριφορά Τα ΜΚΔ ως μέσα προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, ως αντικείμενο οικονομικών υπηρεσιών ή πεδίο οικονομικών δραστηριοτήτων (Chu & Kim 2011, Doyd & Ellison 2007) Source: Heinonen K. (2011). “Consumer activity in social media: Managerial approaches to consumers’social media behavior”, Journal of Consumer Behaviour, 10: 356–364.

8 Ποιόν εμπιστεύεστε για την προστασία των συμφερόντων σας?

9 Από την κρίση στα νέα μέσα media/1
Χώρα Δημοφιλία της ιστοσελίδας στη χώρα (2014) Ποσοστό (%) στο παγκόσμιο σύνολο των χρηστών (2014) FB Twitter V Kontakte V Kontakte Ελλάδα 12η (14η το 2013) - 1,1 0,5 Πορτογαλία 0,6 Ισπανία 6 121η 2,0 4,1 Ιταλία ( 20η το 2013) 3,2 1,7 Ιρλανδία Γαλλία 13η (14η το 2013) 2,4 Γερμανία (3η το 2013) 30η (35η το 2013) 140η 1,6 0,9 Μ. Βρετανία 2,7 4,8 ΗΠΑ (10η το 2013) 18,1 28,9 Ουκρανία 28η 9.9

10 Από την κρίση στα ΜΚΔ/2 Χώρα % FB χρήστες στο σύνολο του πληθυσμού
% Χρήστες του διαδικτύου % FB χρήστες/χρήστες διαδικτύου Ελλάδα (Απρίλιος 2013) 36,9 53,0 74,6 2012 (31/12/2012): (35, 72%) 2011: 1,5 mil. 2007: r 17% of Internet users Πορτογαλία (31/12/2012) 43,3 55,2 78,4 Ισπανία (31/12/2012) 37,4 67,2 55,7 Ιταλία (31/12/2012) 37,9 58,4 64,8 Ιρλανδία (31/12/2012) 46,2 76,8 60,2 Γαλλία (31/12/2012) 39, 0 79,6 49,1 Γερμανία (31/12/2012) 31,2 83,0 37,54 ΗΒ (31/12/2012) 52,3 83,6 62,5 ΗΠΑ 51,2 78,1 67,7 Πηγή : Internet World Stats: , Socialbarkers :

11 Facebook: Γιατί? Συχνότητα διασκέδασης εκτός οικίας (γενικά) %

12 Συχνότητα διασκέδασης εκτός οικίας ανά επαγγελματική ομάδα %

13 Συχνότητα αναρτήσεων έναντι διασκέδασης εκτός οικίας 2011, 2013

14 Αριθμός αναρτήσεων κατ’ έτος

15 Η θεματολογία του συνόλου των αναρτήσεων (σχολίων και συνδέσμων)

16 Συγκριτική θεματολογία του συνόλου των αναρτήσεων των περιόδων μέχρι 2009, , 2012 – 2013 (%)

17 Συγκριτική θεματολογία του συνόλου των αναρτήσεων των περιόδων, σύμφωνα με την περίοδο εγγραφής στο Facebook (%)

18 Θεματολογία των αναρτήσεων ανά πολιτική ιδεολογία των χρηστών

19 Είδος ανάρτησης ανά θέμα ανάρτησης (%)

20 Είδος ανάρτησης ανά παράγοντα ο οποίος σχολιάζεται στην ανάρτηση (%)
Τόνος ανάρτησης ανά παράγοντα ο οποίος σχολιάζεται στην ανάρτηση (%)

21 Ερωτήσεις?


Κατέβασμα ppt "Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google