Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολική επίδοση και μειονότητες

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολική επίδοση και μειονότητες"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολική επίδοση και μειονότητες
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου Μέλη: Ζερβού Αικατερίνη ( ) Ζωγραφίνη Μαρία ( ) Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

2 Α)Ορισμός μειονότητας
Σύμφωνα με τον L. Wirth: Μειονότητα χαρακτηρίζεται ομάδα ανθρώπων που εξ αιτίας των φυσικών ή πολιτιστικών χαρακτηριστικών τους φέρονται να έχουν διαχωρισθεί από τους άλλους ανθρώπους στη κοινωνία που διαβιούν, αντιμετωπιζόμενοι κατά τρόπο διάφορο και άνισο που γι΄ αυτούς τους λόγους θεωρούν πως είναι αντικείμενα συλλογικής διάκρισης.

3 Σύμφωνα με τον Ο.Η.Ε : «..οι μη κυρίαρχες ομάδες, οι οποίες επιθυμούν την ίση μεταχείριση ,επιδιώκουν διαφορετική ως ενός βαθμού μεταχείριση για να διατηρήσουν τα κύρια χαρακτηριστικά τους με τα οποία ξεχωρίζουν από την πλειονότητα του πληθυσμού. Τα κύρια αυτά χαρακτηριστικά που προστατεύονται είναι η φυλή ,η θρησκεία και η γλώσσα.».

4 Συνεπώς η μειονότητα μπορεί να αποτελεί διάκριση όχι μόνο από μια κοινωνία προς συγκεκριμένη ομάδα, αλλά και επιθυμία (διάκρισης) της ίδιας της ομάδας από την κοινωνία στην οποία και διαβιεί.

5 Ελλάδα : σταυροδρόμι 3 ηπείρων
Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει ότι η χώρα μας εξαιτίας της γεωπολιτικής της θέσης είναι ανάμεσα στις πρώτες χώρες που δέχεται μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων ειδικά τα τελευταία χρόνια. Καθημερινά πλήθος ατόμων καταφθάνει στις ελληνικές ακτές ανάμεσα τους και παιδιά. Όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει μια έντονη αίσθηση της πολυπολιτισμικότητας τόσο στη κοινωνία όσο και στα σχολεία. Ποια είναι όμως η θέση αυτών των παιδιών στην ελληνική εκπαίδευση και πως αντιμετωπίζονται από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα?

6 Β)Ομάδες μειονοτήτων 1.Τσιγγάνοι- Ρομά 2.Πρόσφυγες 3.Μετανάστες (επαγγελματικοί , οικονομικοί , παλιννοστούντες) 4.Αλλόθρησκοι 5.Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (ΔΕΠ.Υ) ,ειδικές ανάγκες

7 Γ) Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν
Ρατσιστική αντιμετώπιση/Ξενοφοβία Δυσκολία συνεννόησης με γηγενείς (λόγω μη επαρκούς γνώσης της γλώσσας) Σχολική διαρροή Δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης Διπλή πολιτισμική ταυτότητα Περιθωριοποίηση / Κοινωνικός αποκλεισμός

8 Δ)Αίτια σχολικής διαρροής
1. Μη γνώση της γλώσσας 2. Παιδική εργασία (λόγω οικονομικής ένδειας) 3. Φόβος προς το ξένο (αποτέλεσμα εμφύσησης ρατσιστικών αντιλήψεων από τους γονείς- κοινωνικό περίγυρο ) 4. Ιδιαίτερα απαιτητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα 5. Μη δυνατότητα παροχής περαιτέρω βοήθειας 6. Κακή σχολική επίδοση ( φόβος αποτυχίας) 7. Μη ευνοϊκή οικογενειακή στάση απέναντι στην εκπαίδευση (λόγω διαφορετικών πολιτιστικών αντιλήψεων ή χαμηλού μορφωτικού επιπέδου γονέων)

9 Ε) Τρόποι αντιμετώπισης
Οικογένεια : α. θετικό γονικό πρότυπο β. διαπαιδαγώγηση με σωστές αρχές (αλληλεγγύη ,αγάπη για τον συνάνθρωπο ,αποδοχή της διαφορετικότητας ,σεβασμός στην πολιτιστική ταυτότητα του άλλου) 2. Σχολείο : α. ελκυστικά σχολικά προγράμματα β. πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας γ. υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον ( εκπαιδευτικοί με κατανόηση ,εύλογες προσδοκίες ,ενθαρρυντικοί) δ. δραστηριότητες – projects (που θα φέρουν πιο κοντά τους μαθητές)

10 3. Κράτος : α. προγράμματα ένταξης προσφύγων (στο σχολικό πλαίσιο) β
3. Κράτος : α. προγράμματα ένταξης προσφύγων (στο σχολικό πλαίσιο) β. παροχή πόρων τόσο στις οικογένειες όσο και στα ίδια τα σχολεία(για ύπαρξη πραγματικά ίσων ευκαιριών) γ. σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

11 δ. δημιουργία διαπολιτισμικών σχολείων
ε. ενίσχυση ελληνομάθειας (πριν την ένταξη στο σχολείο) στ. θετική στάση πολιτικών παρατάξεων

12 Ζ)Η κατάσταση σήμερα 26/ διαπολιτισμικά σχολεία (13 δημοτικά, 9 γυμνάσια, 4 λύκεια) - 0,17 % της δημόσιας εκπαίδευσης - 10% σχολικού πληθυσμού αποτελούν οι αλλοδαποί ,μετανάστες

13 ΩΣΤΟΣΟ… Τα σχολεία όμως αυτά έχουν μετατραπεί σε σχολεία αλλοδαπών, καθώς οι έλληνες γονείς έχουν απομακρύνει τα παιδιά τους.

14 ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!

15 Βιβλιογραφία Δουλειά αντί για μόρφωση για τα παιδιά μειονοτήτων , Νίκος Φωτόπουλος, Ελευθεροτυπία, 8 Δεκεμβρίου 2010 Μια ματιά στην εκπαίδευση των προσφύγων σήμερα, Αυγή,26 Μαρτίου 2017 Ανισότητα στην εκπαίδευση ως αιτία σχολικής αποτυχίας και διακρίσεων AlfaVita, ενημερωτικό εκπαιδευτικό δίκτυο,29 Ιανουαρίου 2017

16 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!


Κατέβασμα ppt "Σχολική επίδοση και μειονότητες"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google