Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Χρήση του ΠΣ στα Θρησκευτικά Λυκείου Το ΠΣ ως εργαλείο προγραμματισμού και σχεδιασμού στο Λύκειο ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων

2 Στόχοι Μέθοδος Γνωριμία με τα διαθέσιμα υλικά Περιδιάβαση στο ΠΣ
Γνωριμία με τα διαθέσιμα υλικά Περιδιάβαση στο ΠΣ Αναζήτηση καλών πρακτικών χρήσης και αξιοποίησης Στόχοι Ομαδοσυνεργασία Συζήτηση Μέθοδος

3 Τα δυνατά μου σημεία είναι…
Ας μιλήσουμε για το ΠΣ… Μ΄ αρέσει… Τα δυνατά μου σημεία είναι… Πιστεύω… Περιμένω… 1.Οργανώνονται για ομαδοσυνεργασία. 2.Εκτελούν την άσκηση με καταιγισμό ιδεών (για συντομία) ή με ομαδοσυνεργασία-TWPS (Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου, για αναλυτικότερη προσέγγιση). Κάθε ομάδα παρουσιάζει συμπληρωμένες τις φράσεις της δραστηριότητας σε Α4 και τις κολλά στον πίνακα. Ανιχνεύονται προγενέστερες εμπειρίες, ανάγκες και προσδοκίες ως προς το ΠΣ και το σεμινάριο. Το «πιστεύω..» μπορεί να παραλειφθεί εάν υπάρχει λόγος συντόμευσης. Εκτιμώμενος χρόνος δραστηριότητας: 15΄.

4 α)Η δομή μιας Θεματικής Ενότητας σε κάθε τάξη(3)
Όροι και έννοιες του ΠΣ Βήμα 1: Καταγράφουμε βασικούς όρους και έννοιες που παραπέμπουν στα κύρια μέρη του ΠΣ (καταιγισμός ιδεών) Βήμα 2: Στην ομάδα μας επιλέγουμε ένα από τα παρακάτω θέματα και δημιουργούμε εννοιολογικό χάρτη: α)Η δομή μιας Θεματικής Ενότητας σε κάθε τάξη(3) β)Η δομή μιας Διδακτικής Ενότητας γ)Τα βήματα των δυο Μεθόδων Διδασκαλίας Βήμα 1: Καταιγισμός ιδεών. Δίνεται το Φύλλο Υλικού 1 (=Γενικοί σκοποί, στόχοι, περιεχόμενα ΠΣ Λυκείου). Βήμα 2: Εννοιολογικός χάρτης. Δίνεται συμπληρωματικά και το Φύλλο Υλικού 2 (=Διδακτική Ενότητα στο Λύκειο ΘΕ1.1 Α΄τάξη)

5 Γενικοί σκοποί της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο
Περιεχόμενα ΠΣ Γενικοί σκοποί της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο Η ανάπτυξη προσωπικής ταυτότητας Ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας και η ελληνική πολιτισμική ιδιοπροσωπία Ο θρησκευτικός γραμματισμός Η κριτική θρησκευτικότητα Η διαπολιτισμική διάσταση της θρησκευτικής εκπαίδευσης Η κοινωνικοποίηση των μαθητών Η λειτουργία της τάξης ως κοινότητας μάθησης 2. Η δομή του νέου Προγράμματος Σπουδών Θεματικός προσανατολισμός της τάξης Ειδικοί στόχοι της τάξης Θεματικές Ενότητες της τάξης Διδακτικές Ενότητες της τάξης ΦΕ1

6 ΦΕ1

7 Αναζητήστε τη σχέση… Α΄ Λυκείου ΘΕ 1: ΑΝΘΡΩΠΟΣ/ΠΡΟΣΩΠΟ , ΔΕ 1: Αναζήτηση του Θεού -διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου, το παραπάνω Προσδοκώμενο Μαθησιακό Αποτέλεσμα (ΠΜΑ) Ποιους σκοπούς του ΜτΘ στο Λύκειο υπηρετεί ποιους ειδικούς στόχους της τάξης υπηρετεί Πώς συνδέεται διδακτικά με τη Μέθοδο διδασκαλίας Πώς συνδέεται με την Αξιολόγηση Βήμα 2 : Εννοιολογικός χάρτης. Φύλλο Υλικού 2 Εκτιμώμενος χρόνος δραστηριότητας 25΄.

8 Α΄ ΤΑΞΗ ΘΕ1. ΑΝΘΡΩΠΟΣ/ΠΡΟΣΩΠΟ 1.1 ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (1ο δίωρο)
Α΄ ΤΑΞΗ ΘΕ1. ΑΝΘΡΩΠΟΣ/ΠΡΟΣΩΠΟ 1.1 ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (1ο δίωρο) Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Αξιολόγηση Μέθοδος - Δραστηριότητες Οι μαθητές/ μαθήτριες να: -προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού, -διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου, -εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία. -Έκφραση κριτικής στάσης σε θέματα θρησκευτικής αναζήτησης και πίστης. -Αναγνώριση των κινήτρων και της καθολικότητας της πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης. -Διατύπωση συλλογισμών για την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας (σχέσης με τη θρησκεία). Προτείνεται η βιωματική μέθοδος με κύρια βήματα τα εξής: -Βιώνοντας: Έκφραση εμπειρίας των μαθητών για την αναζήτηση. -Νοηματοδοτώντας: Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου. -Αναλύοντας: Η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας. Τύποι θρησκευτικότητας. -Εφαρμόζοντας: Τεκμηρίωση προσωπικής στάσης σε υπαρξιακά ερωτήματα με χρήση επιχειρημάτων και κατάλληλης θρησκευτικής ορολογίας. ΦΕ2

9 Α΄ ΤΑΞΗ ΘΕ1. ΑΝΘΡΩΠΟΣ/ΠΡΟΣΩΠΟ 1.1 ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (1ο δίωρο)
Α΄ ΤΑΞΗ ΘΕ1. ΑΝΘΡΩΠΟΣ/ΠΡΟΣΩΠΟ 1.1 ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (1ο δίωρο) Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Αξιολόγηση Μέθοδος - Δραστηριότητες Οι μαθητές/ μαθήτριες να: -προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού, -διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου, -εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία. -Έκφραση κριτικής στάσης σε θέματα θρησκευτικής αναζήτησης και πίστης. -Αναγνώριση των κινήτρων και της καθολικότητας της πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης. -Διατύπωση συλλογισμών για την ανάπτυξη της θρησκευτικότητας (σχέσης με τη θρησκεία). Προτείνεται η βιωματική μέθοδος με κύρια βήματα τα εξής: -Βιώνοντας: Έκφραση εμπειρίας των μαθητών για την αναζήτηση. -Νοηματοδοτώντας: Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου. -Αναλύοντας: Η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας. Τύποι θρησκευτικότητας. -Εφαρμόζοντας: Τεκμηρίωση προσωπικής στάσης σε υπαρξιακά ερωτήματα με χρήση επιχειρημάτων και κατάλληλης θρησκευτικής ορολογίας. ΦΕ2

10 Πώς ξεκινούμε; Μελέτη περίπτωσης:
Ένας εκπαιδευτικός, που δεν έχει επαρκή γνώση και εμπειρία του ΠΣ, ζητά στοιχειώδη καθοδήγηση για μια εισαγωγική προσέγγιση του ΠΣ και του Οδηγού Εκπαιδευτικού. Να προτείνετε, επιγραμματικά και ιεραρχημένα, μερικά στοιχειώδη βήματα τα οποία θεωρείτε απαραίτητα, ώστε να αποκτήσει μια εικόνα των περιεχομένων και της φιλοσοφίας του ΠΣ. Χρόνος δραστηριότητας: 5΄.

11 Συνοψίζοντας… Διδασκαλία Αναστοχασμός. Διάρκεια 10΄.

12 Περιεχόμενα Οδηγού Εκπαιδευτικού
1. Σύντομη αναφορά στην ιστορική διαδρομή του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο 2. Φιλοσοφία και βασικές αρχές του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά 3. Κριτήρια για τη σύνταξη του νέου Προγράμματος Σπουδών 3.1 Ο θρησκευτικός γραμματισμός στο Λύκειο 3.2 Οι έφηβοι μαθητές και οι έφηβες μαθήτριες του Λυκείου 3.3 Παιδαγωγικές αρχές και προσανατολισμοί 3.4 Το Νέο Σχολείο 4. Δομή του Προγράμματος Σπουδών 5. Μέθοδοι διδασκαλίας 5.1 Η βιωματική μέθοδος 5.2 Η διερευνητική μέθοδος Β΄ΜΕΡΟΣ Με αγάπη και ελευθερία 6. Πρόγραμμα Σπουδών και μαθητές/μαθήτριες 7. Υλοποιώντας το Πρόγραμμα Σπουδών: Δειγματικές εφαρμογές 7.1 Διδακτικές προτάσεις για την Α΄ Λυκείου 7.2 Διδακτικές προτάσεις για τη Β΄ Λυκείου 7.3 Διδακτικές προτάσεις για την Γ΄ Λυκείου 7.4 Δειγματικά σχέδια διδασκαλίας 8. Πλαίσιο και στοιχεία αξιολόγησης με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών 9. Βιβλιογραφία

13 Κύρια έγγραφα & υλικά Πρόγραμμα Σπουδών Οδηγός Εκπαιδευτικού
Κύρια έγγραφα & υλικά Πρόγραμμα Σπουδών Οδηγός Εκπαιδευτικού Οδηγίες Εφαρμογής Διδακτικές Οδηγίες Διδακτικό Υλικό Ιστότοπος

14 Ευχαριστώ για τη συνεργασία!


Κατέβασμα ppt "ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google