Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)

2 Σκοπός Μαθήματος Να παρουσιάσει την έννοια, τους στόχους, το περιεχόμενο και τη σημασία του επιχειρηματικού σχεδίου Να περιγράψει τους στόχους του Να αναλύσει τη σημασία του Να αναλύσει το πλαίσιο και τα επιμέρους τμήματα του

3 Τα Χαρακτηριστικά Ενός Πετυχημένου Επιχ/κου Σχεδίου
Καλά προετοιμασμένο Η επιχειρηματική πρόταση πρέπει να είναι βιώσιμη και να προκαλεί το ενδιαφέρον Σύντομο και πλήρες Σαφήνεια Ρεαλισμό Σωστά θεμελιωμένο Προσαρμοσμένο στις προτεραιότητες της επιχείρησης

4 Επιχειρηματικό Σχέδιο Είναι:
Απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Περιγράφει με λεπτομέρειες τι είναι μια επιχείρηση, τι θέλει, και που πάει. Συχνά αναφέρεται σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα Περιγράφει: Την επιχείρηση Το προϊόν/υπηρεσία και τα χαρακτηριστικά τους Την αγορά και τον ανταγωνισμό Τη διαδικασία παραγωγής του προιοντος η παροχή της υπηρεσίας Τη διοικητική δομή Τα χρηματοοικονομικά στοιχεία

5 Σκοπός Επιχειρηματικού Σχεδίου
Ανάλυση υπάρχουσας κατάστασης (στην αγορά) Επαλήθευση για το εάν είναι εφικτή μια επιχειρηματική ιδέα Προσφέρει στον εκάστοτε επιχειρηματία ένα εργαλείο προγραμματισμού και ελέγχου Προσφέρει πληροφόρησα σε μελλοντικούς επενδυτές ή δανειοδότες

6 Σπουδαιότητα Επιχειρηματικού Πλάνου
Σημαντικό εργαλείο για τον επιχειρηματία, τα στελέχη, και τους δυνητικούς επενδυτές Παρέχει τη δυνατότητα καλύτερου προγραμματισμού και σχεδιασμού στον επιχειρηματία Χρησιμεύει ως μηχανισμός παρακολούθησης της πορείας της επιχείρησης Μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων Βοηθά στην εκτίμηση της βιωσιμότητας της επιχείρησης Αποτελεί χρήσιμο βοήθημα για την προσέλκυση δυνητικών επενδυτών και τη συγκέντρωση κεφαλαίου Συμβάλλει στον εντοπισμό ευκαιριών και τον ανασχεδιασμό των λειτουργιών σε περίπτωση λαθών

7 Τι Περιλαμβάνει ένα Επιχ. Πλάνο
Αποτελείται από τέσσερις (4) μεγάλες ενότητες Εσωτερική ανάλυση (Περιγραφή της επιχείρησης) Εξωτερική ανάλυση (περιγραφή της αγοράς) Επιλογή, προσδιορισμός και υλοποίηση στρατηγικής Οικονομικό πλάνο

8 Εσωτερική Ανάλυση (Περιγραφή Επιχείρησης)
Η ενότητα χωρίζεται σε 4 κύρια μέρη : Περιγραφή της επιχείρησης Τύπος επιχείρησης Ιδιοκτησιακό καθεστώς Ευκαιρίες για ανάπτυξη και τι μπορεί να τις επηρεάσει Προϊόντα ή / και υπηρεσίες που θα προσφέρονται Τι πουλάει η επιχείρηση Πως αυτό ωφελεί τον καταναλωτή Τι έχει μεγάλη ζήτηση Διαφορετικότητα – ιδιαιτερότητα παραγόμενων προϊόντων Επιλογή τοποθεσίας της επιχείρησης, παράγοντες επιλογής τοποθεσίας Ποιες είναι οι ανάγκες ανάλογα με την τοποθεσία Τι είδους χώρος χρειάζεται Ποια είναι η επιθυμητή περιοχή / χώρος Προσβασιμότητα Ανθρώπινο Δυναμικό

9 Εξωτερική Ανάλυση (περιγραφή αγοράς)
Η εξωτερική ανάλυση αποτελείται από τέσσερις υποομάδες. α) Ανάλυση Καταναλωτή Τμηματοποίηση αγοράς β) Ανάλυση Ανταγωνισμού αναγνώριση των υπαρχόντων, αλλά και των δυνάμει ανταγωνιστών Διερεύνηση ανταγωνιστών και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν Διάρθρωση κόστους (cost structure) Δυνατά και αδύνατα σημεία Πώς τα προϊόντα τους διαφέρουν από τα υπόλοιπα.

10 Εξωτερική Ανάλυση (περιγραφή αγοράς)
γ) Ανάλυση Αγοράς Ο πρώτος είναι να προσδιορίσει πόσο ελκυστική είναι η αγορά και οι υπεραγορές της. Ο δεύτερος σκοπός είναι να κατανοηθεί η δυναμική της αγοράς, ώστε να εντοπιστούν οι ευκαιρίες, αλλά και οι παγίδες. δ) Ανάλυση Περιβάλλοντος Τεχνολογία Κράτος Οικονομία Κουλτούρα-Πολιτισμός Δημογραφικά στοιχεία

11 Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση
Σε αυτή την ενότητα αναλύεται το πώς πρέπει να αναπτύσσονται σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο οι μελλοντικές στρατηγικές και πλάνα. Οι κύριες κατηγορίες της ενότητας είναι: Στρατηγική Προϊόντων (Product Strategy) Υπόσχεση του προϊόντος (π.χ. ακριβό και ποιοτικό, φτηνό, εύχρηστο κ.λπ.) Χαρακτηριστικά (π.χ. απορρυπαντικό σε μικρό μέγεθος με βαλβίδα ασφαλείας για χρωματιστά ρούχα κ.λπ.) Διαφοροποίηση από τα άλλα προϊόντα της αγοράς Μοναδικότητα (Unique Selling Proposition / USP). Τι το μοναδικό έχει να προσφέρει το προϊόν

12 Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση
Πλάνο Μάρκετινγκ (Marketing Plan) Συμπεριφορά καταναλωτή: διαδικασία αγοράς, ευαίσθητα σημεία κατά την επιλογή προϊόντων, από πού κάνει τις αγορές του, συνήθειες, κίνητρα, επιθυμία και ανάγκες που τον οδηγούν σε αγορές, συχνότητα κατανάλωσης κ.λπ. Προϊόν: χαρακτηριστικά που διαθέτει και σε ποια από αυτά θα δοθεί έμφαση. Εδώ απαιτείται η αναλυτική περιγραφή του προσφερόμενου προϊόντος/υπηρεσίας αναφορικά με: Το είδος, τη συσκευασία , το όνομα Τα γενικά χαρακτηριστικά (σχέδιο, επιδόσεις, ποιότητα, εγγυήσεις, υποστήριξη μετά την πώληση) Τα στοιχεία διαφοροποίησης σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού. Τις ανάγκες που ικανοποιεί. Τις διαδικασίες προμήθειας ή παραγωγής

13 Επιλογή, Προσδιορισμός, Υλοποίηση
Πωλήσεις η πορεία των πωλήσεων των τελευταίων ετών πρόβλεψη των πωλήσεων για τα επόμενα έτη και πρόβλεψη της συνολικής αγοράς (και της υπο-αγοράς, αν κριθεί χρήσιμο) . Διοικητικό πλάνο Ποιες αδυναμίες υπάρχουν σε διοικητικό επίπεδο; Ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν τη διοίκηση; Ποια είναι τα καθήκοντά τους; Είναι ξεκάθαρες και κατανεμημένες οι ευθύνες; Ποιες είναι οι ανάγκες σε προσωπικό; Ποιο θα είναι το μισθολογικό καθεστώς; Τι προνόμια, πριμ παραγωγικότητας, διακοπές και αργίες θα προσφέρονται; Πώς και πότε θα γίνεται η εκπαίδευση και από ποιους;

14 Οικονομικό Πλάνο Ουσιαστικά σε αυτό το κεφάλαιο επαληθεύεται εάν
α) το εγχείρημα μπορεί να χρηματοδοτηθεί επαρκώς και β) έχει οικονομικά χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να συμφέρει να αναληφθεί. Κόστος επένδυσης και χρηματοδότηση Παρουσιάζεται τι απαιτείται, πόσο κοστίζει, πότε θα πραγματοποιηθεί; πως θα χρηματοδοτηθεί; Προβλεπόμενα οικονομικά αποτελέσματα Προβλεπόμενες πηγές και χρήσεις κεφαλαίων Παρουσιάζεται ποια είναι η προέλευση των κεφαλαίων της επιχείρησης (πηγές) και με ποιο τρόπο αυτά τα κεφάλαια αξιοποιούνται (χρήσεις) ; Προβλεπόμενες ταμιακές ροές Προβλεπόμενοι ισολογισμοί Παρουσιάζεται πως προβλέπεται να διαμορφωθεί η περιουσιακή κατάσταση της επιχείρησης στο τέλος κάθε μιας από τις περιόδους προγραμματισμού;

15 Παράγοντες Ρίσκου Μείωση τιμής από τους ανταγωνιστές (τιμολογιακός ανταγωνισμός) Απρόβλεπτες τάσεις του κλάδου Προβλέψεις πωλήσεις δεν επιτυγχάνονται Οι δαπάνες υπερβαίνουν τις εκτιμήσεις Προγράμματα και χρονοδιαγράμματα δεν πληρούνται Δυσκολίες στη χρηματοδότηση Απρόβλεπτες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές τάσεις

16 «Τα Επτά Θανάσιμα Αμαρτήματα»

17 Βιβλιογραφία Deakins D., και Freel M., (2007), «Επιχειρηματικότητα», Κεφ. 12: ‘Προετοιμασία για την Επιχειρηματική Εκκίνηση: Έρευνα, σχεδιασμός και Υλοποίηση Επιχειρηματικών Σχεδίων’, (σσ. 465 – 498), Εκδόσεις Κριτική Κυριαζόπουλος Π.Γ., και Τερζίδης Κ., (2000), «Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Κεφ. 5: ‘Επιχειρηματικός Σχεδιασμός στη ΜΜΕ’, (σσ. 93 – 120), Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική: Αθήνα Μπαλάκος Α., και Πρελορέντζος Γ., (2003), «Οδηγός Σύνταξης Επιχειρηματικού Σχεδίου», Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

18 Ερωτήσεις Ερώτηση 1η: Ερώτηση 2η: Ερώτηση 3η: Ερώτηση 4η:
Τι θα αναζητήσουν στο επιχειρηματικό σχέδιο οι παρακάτω αναγνώστες του; Επενδυτής, τραπεζίτης, μέτοχος. Ερώτηση 2η: Τι ερωτήσεις μπορούν να γίνουν στους πελάτες της επιχείρησης σχετικά με τα προϊόντα της; Ερώτηση 3η: Να αναφέρετε τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας στους οποίους μπορείτε να εντοπίσετε ικανότητες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα Ερώτηση 4η: Με ποια κριτήρια θα αναλύσετε τους ανταγωνιστές της επιχείρησης;


Κατέβασμα ppt "Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google