Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η

2 Στοιχεία Ενότητας Ο Σχεδιασμός της Διαφήμισης Ο Τύπος AIDCA
Οι Οκτώ Νόμοι του Σχεδίου Λευκός Χώρος, Διάταξη Τίτλων, Εικόνες ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

3 Ο Σχεδιασμός της Διαφήμισης
Οι διαφημίσεις συνήθως παράγονται από τον Art Director που τις σχεδιάζει, και από τον κειμενογράφο που γράφει το μήνυμα και επινοεί τη βασική ιδέα και το θέμα της διαφήμισης. Ο κειμενογράφος πρέπει να σκέφτεται με «οπτικούς όρους»- θα πρέπει δηλαδή να ξέρει πως πρέπει να φαίνονται και να διαβάζονται οι λέξεις. Δεν είναι καλό να δουλεύει ο καθένας απομονωμένος γιατί τότε το αποτέλεσμα θα είναι να προσπαθεί στο τέλος ο art director να στριμώξει τις λέξεις μέσα στο προσχέδιο. Γι’ αυτό ο κειμενογράφος πρέπει να προτείνει τρόπους με τους οποίους μπορεί να εικονογραφηθεί η διαφήμιση και ο art director να ξέρει πόσες λέξεις απαιτούνται με βάση το διαθέσιμο χώρο. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

4 Ο Τύπος AIDCA Πρόκειται για ένα εξαιρετικά χρήσιμο τύπο που βοηθά στο γενικό σχεδιασμό των διαφημίσεων- ιδιαίτερα των επιθετικών διαφημίσεων. Μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο στο κείμενο, τη μακέτα και την τυπογραφική απόδοση, αλλά και στην επιλογή διαφημιστικού μέσου, μεγέθους, χώρου και θέσης στο έντυπο. Attention (Προσοχή) Interest (Ενδιαφέρον) Desire (Επιθυμία) Conviction (Πεποίθηση) Action (Δράση) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

5 Προσοχή Αν μια διαφήμιση δεν αιχμαλωτίσει την προσοχή του αναγνώστη, αποσπώντας τον από τα άρθρα και τις υπόλοιπες διαφημίσεις, θα περάσει εντελώς απαρατήρητη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η θέση της καταχώρισης στο έντυπο. Γενικά, η καλύτερη θέση είναι πάνω δεξιά στη δεξιά σελίδα, όταν φυσικά η καταχώριση δεν είναι ολοσέλιδη. Παράλληλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορα δημιουργικά τεχνάσματα, όπως χρώμα, επικεφαλίδες και εικόνες, σε συνδυασμό με το γενικό σχεδιασμό για να αιχμαλωτιστεί η προσοχή του αναγνώστη. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

6 Ενδιαφέρον Δεν έχει νόημα να χρησιμοποιήσει κανείς όλα αυτά τα τεχνάσματα για να κερδίσει η διαφήμιση την προσοχή του αναγνώστη, αν δεν μπορεί να κερδίσει και το ενδιαφέρον του. Αυτό γίνεται επιλεκτικά, αφού άλλοι αναγνώστες ενδιαφέρονται για διαφημίσεις καλλυντικών και άλλοι αυτοκινήτων. Ο διαφημιστής μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αναγνώστη με μια προσφορά, με φωτογραφίες, ή με το ίδιο το κείμενο και αυτά με τη σειρά τους να ενισχύσουν την πρωτοτυπία του κειμένου και της παρουσίασης του. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

7 Επιθυμία Δεν αρκεί να προσελκύσουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη, πρέπει και να τον ωθήσουμε να επιθυμήσει το προϊόν ή την υπηρεσία. Με ποιο τρόπο μπορούμε να το κάνουμε επιθυμητό? Ποια θα είναι τα οφέλη? Είναι καθαρά θέμα ανταλλάγματος: τι θα κερδίσει ο καταναλωτής πληρώνοντας την τιμή του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Ουσιαστικά σε αυτό το στάδιο παρουσιάζεται η κύρια υπόσχεση του προϊόντος ή της υπηρεσίας. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

8 Πεποίθηση Πρέπει όμως, και να εμπνεύσουμε στον αναγνώστη την πεποίθηση ότι αξίζει να το αγοράσει και ότι θα μείνει ικανοποιημένος. Άρα πρέπει να υποστηρίξουμε την κύρια υπόσχεση. Αυτό απαιτεί πειστικά γεγονότα, αποδείξεις για την απόδοση του προϊόντος, μαρτυρίες και ούτω καθεξής. Μια τέτοια πληροφορία είναι η τιμή, η οποία αποτελεί συχνά ένα τρόπο αξιολόγησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Η τιμή μπορεί να αποτελέσει πολύ πειστικό παράγοντα, είτε είναι υψηλή είτε είναι χαμηλή. Οι άνθρωποι έχουν την τάση να πιστεύουν ότι «Ότι πληρώσεις, παίρνεις». Κατά συνέπεια η τιμή είναι σημαντικός παράγοντας για την υποστήριξη της κύριας υπόσχεσης. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

9 Δράση Με ποιο τρόπο μπορεί η διαφήμιση να προκαλέσει ανταπόκριση?
Μπορεί να υπάρχει μια άμεση έκκληση για την ανάληψη δράσης στον τίτλο ή μπορεί αυτό να υπονοείται σε ολόκληρη τη διαφήμιση. Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθούν ορισμένα διαφημιστικά κόλπα όπως: Κουπόνια Πρόσκληση για δοκιμή του προϊόντος (Test drive) Προτροπές για επίσκεψη σε αντιπρόσωπο Σε κάθε περίπτωση η δράση είναι ζητούμενο από τη διαφήμιση και εφόσον επιτυγχάνεται θεωρούμε τη διαφήμιση επιτυχημένη. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

10 Σχεδιασμός και Μακέτα ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

11 Οι Οκτώ Νόμοι του Σχεδίου*
Οι βασικές αρχές του σχεδίου, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν και στο σχεδιασμό διαφημιστικής μακέτας, είναι: Νόμος της Ενότητας Νόμος της Ποικιλίας Νόμος της Ισορροπίας Νόμος του Ρυθμού Νόμος της Αρμονίας Νόμος της Αναλογίας Νόμος της Κλίμακας Νόμος της Έμφασης ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

12 Λευκός Χώρος, Διάταξη & Εικόνες
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

13 Λευκός Χώρος Ο «Λευκός χώρος» (White Space), είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για τη δημιουργία έμφασης. Δεν χρειάζεται να γεμίσει κάθε εκατοστό του διαφημιστικού χώρου. Πολλές φορές συνειδητά επιλέγεται να χρησιμοποιηθεί ως εικαστικό στοιχείο λευκός χώρος. Ο λευκός χώρος, εκτός του ότι δημιουργεί αντίθεση, μπορεί να χαρίσει στο μήνυμα διαύγεια και ευκρίνεια. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: είτε με τη δόμηση του κειμένου σε παραγράφους με εσοχή, είτε με επιπλέον κενά διαστήματα ανάμεσα στις γραμμές κειμένου (διάστιχο). ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

14 Διάταξη Τίτλων Ο τίτλος μπορεί να γίνει πιο ευανάγνωστος και περιεκτικός σε νοήματα, να προσελκύσει περισσότερο την προσοχή, και να έχει μεγαλύτερη απήχηση, αν φροντίσουμε για τη μορφοποίηση του. Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητο να επιλεγούν λέξεις με το κατάλληλο μήκος ή ο βέλτιστος αριθμός λέξεων. Ένας μεγάλος τίτλος μπορεί να χωριστεί σε δύο γραμμές ή να πάρει το σχήμα ανάποδης πυραμίδας για να δώσει το κατάλληλο σχεδιαστικό αποτέλεσμα. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ

15 Εικόνες Οι εικόνες που χρησιμοποιούνται για την εικονογράφηση διαφημίσεων είναι είτε από φωτογράφηση είτε από ενοικίαση/ αγορά του κατάλληλου φωτογραφικού slide από τράπεζες εικόνων (Image Banks). Στην απόδοση των εικόνων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το μέσο που έχει επιλεγεί και η ποιότητα εκτύπωσης του, ειδικά ως προς την απόδοση των χρωμάτων. Σήμερα, η μέθοδος εκτύπωσης offset έχει αντικαταστήσει της φωτοχαρακτική μέθοδο, και τα περισσότερα περιοδικά χρησιμοποιούν ένα ειδικό γυαλιστερό λιθογραφικό χαρτί πολύ καλύτερης ποιότητας από αυτό που χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι ειδικά ως προς την χρήση και αντίκτυπο των εικόνων, οι διαφημίσεις έχουν προοδεύσει πολύ και το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερης αισθητικής αξίας. ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google