Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιχειρησιακή Στρατηγική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιχειρησιακή Στρατηγική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρησιακή Στρατηγική
Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

2 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Η μήτρα «προϊόντος- αγοράς» δημιουργήθηκε από τον Igor Ansoff. Είναι σημαντικό εργαλείο επιλογής στρατηγικών ανάπτυξης σε σχέση με την αγορά και τα προϊόντα της εταιρείας. Η μήτρα προϊόντος- αγοράς εξετάζει τις δυνατότητες ανάπτυξης υφιστάμενων και νέων προϊόντων σε υφιστάμενες και νέες αγορές καθώς επίσης και τα επίπεδα κινδύνου που συνδέεται με το καθένα. Ο Ansoff στο πλαίσιο αυτό προτείνει τις εξής πορείες δράσης: Στρατηγική Διείσδυσης – Συγκέντρωσης αγοράς, (εδώ αναφερόμαστε στην πώληση υπαρχόντων προϊόντων σε υπάρχουσες αγορές) Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων, (εδώ αναφερόμαστε στη δημιουργία νέων προϊόντων για υπάρχουσες αγορές) Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς, (εδώ αναφερόμαστε στην πώληση υπαρχόντων προϊόντων σε νέες αγορές) Στρατηγική διαφοροποίησης δραστηριοτήτων. (εδώ αναφερόμαστε στην δημιουργία νέων προϊόντων για νέες αγορές) Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

3 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

4 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Πιο συγκεκριμένα η Στρατηγική διείσδυσης- συγκέντρωσης αγοράς βασίζεται στην διείσδυση στην αγορά και εστιάζει στην πώληση των υπαρχόντων προϊόντων στις υπάρχουσες αγορές με σκοπό την αύξηση του μεριδίου αγοράς με την χρήση των υπαρχόντων πόρων της επιχείρησης. Η συγκεκριμένη στρατηγική χαρακτηρίζεται ως στρατηγική χαμηλού κινδύνου και συνήθως επιλέγεται πρώτη σε σχέση με τις υπόλοιπες. Η πιθανότητα όμως να επιτευχθεί δια μέσου αυτής υψηλός ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ μικρή. Στρατηγική διείσδυσης- συγκέντρωσης αγοράς Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

5 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Τρόποι επίτευξης της στρατηγικής αυτής: μέσω της αύξησης της χρήσης του προϊόντος από τους υφιστάμενους πελάτες, Μέσω μείωσης του μεγέθους του προϊόντος, Μέσω προσέλκυσης καταναλωτών που χρησιμοποιούν ανταγωνιστικά προϊόντα, Μέσω της παρότρυνσης για χρήση του προϊόντος από εν δυνάμει καταναλωτές, Μέσω μείωσης της τιμής του προϊόντος κ.α.. Στρατηγική διείσδυσης- συγκέντρωσης αγοράς Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

6 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Προϋποθέσεις χρήσης της στρατηγικής αυτής: Οι παρούσες αγορές να μην είναι κορεσμένες, Η αγορά να αναπτύσσεται και τα μερίδια να μειώνονται, Το προϊόν να αυξάνει τις πωλήσεις του χωρίς ιδιαίτερες ενέργειες, Το μερίδιο των ανταγωνιστών να μειώνεται, Να υπάρχει δυνατότητα αύξησης της κατανάλωσης από τους υπάρχοντες καταναλωτές, Να υπάρχουν εμπόδια εισόδου νέων ανταγωνιστών, Να προσδοκάται αύξηση των τιμών των υποκατάστατων, Να υπάρχουν οικονομίες κλίμακας, Να μην υπάρχουν εναλλακτικές στρατηγικές που θεωρούνται καταλληλότερες. Στρατηγική διείσδυσης- συγκέντρωσης αγοράς Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

7 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Όταν αναφερόμαστε στην στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων, αναφερόμαστε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων ή στην τροποποίηση των υπαρχόντων για την πώλησή τους στις υπάρχουσες αγορές. Η στρατηγική αυτή έχει 3 τρόπους υλοποίησης: την καινοτομία, (ανάπτυξη νέων προϊόντων προς αντικατάσταση των υπαρχόντων) την τροποποίηση, (αύξηση της αξίας των υπαρχόντων μέσω δημιουργίας νέων χαρακτηριστικών) την επέκταση της γκάμας. (επέκταση της γραμμής προϊόντος) Η στρατηγική αυτή χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις με μεγάλο μερίδιο αγοράς που προσπαθούν να επεκτείνουν το μερίδιο αυτό μέσω της ανάπτυξης νέων προϊόντων. Πρόκειται για στρατηγική υψηλού κόστους και κινδύνου. Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

8 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Για την χρήση της μεθόδου αυτής πρέπει να γνωρίζουμε: το μέγεθος της αγοράς που θέλουμε να επενδύσουμε και το απαραίτητο μερίδιο αγοράς προκειμένου να καταστεί η επένδυση κερδοφόρα, τους ανταγωνιστές και τον χρόνο αντίδρασης τους στις δράσεις της επιχείρησης μας, την επίδραση των πωλήσεων των νέων προϊόντων σε σχέση με τα υπάρχοντα. Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

9 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Η στρατηγική ανάπτυξης αγοράς είναι μία στρατηγική που βασίζεται στην προώθηση των υπαρχόντων προϊόντων σε νέες αγορές, δηλαδή το προϊόν δεν αλλάζει αλλά διατίθεται σε διαφορετικό κοινό. Yπάρχουν διάφοροι τρόποι που μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτή η στρατηγική: Με την πώληση των υπαρχόντων προϊόντων σε νέες γεωγραφικές αγορές (σε εθνικό και διεθνές επίπεδο) όπου δεν υπάρχουν. Κερδίζοντας πελάτες που ανήκουν σε άλλα τμήματα της αγοράς Με την είσοδο σε διαφορετικά κανάλια διανομής. Είναι ιδανική όταν: Υπάρχουν νέα, όχι ακριβά και ταυτόχρονα αναξιόπιστα κανάλια διανομής. Οι επιχειρήσεις έχουν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία πρέπει κάπου να διοχετευθεί. Υπάρχουν ανεκμετάλλευτες ή μη κορεσμένες αγορές. Έχουν δημιουργηθεί συνθήκες που την διευκολύνουν όπως νέα νομοθεσία που επιτρέπει νέες πωλήσεις. Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

10 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
ΜΗΤΡΑ ANSOFF Η στρατηγική διαφοροποίησης είναι μία στρατηγική που βασίζεται στην πώληση εντελώς νέων προϊόντων σε νέους πελάτες, δηλαδή απομακρύνεται και από τα υπάρχοντα προϊόντα και τις υπάρχουσες αγορές μίας επιχείρησης. Ουσιαστικά πρόκειται για μία γενικότερη κατεύθυνση ανάπτυξης της επιχείρησης. Υπάρχουν 2 τύποι στρατηγικής διαφοροποίησης: Συσχετισμένη διαφοροποίηση: όταν η κάθε εταιρία αναπτύσσεται σε τομείς που συνδέονται με την πρότερη επαγγελματική της δράση. Ασυσχέτιστη διαφοροποίηση: αποτελεί μια εντελώς νέα δραστηριότητα χωρίς ομοιότητες με άλλες δράσεις της επιχείρησης. Στρατηγική διαφοροποίησης δραστηριοτήτων Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

11 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ.
ΤΕΛΟΣ 11ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος ΜΗΤΡΑ ANSOFF


Κατέβασμα ppt "Επιχειρησιακή Στρατηγική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google