Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεσμική Οργάνωση της Ε.Ε.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεσμική Οργάνωση της Ε.Ε."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεσμική Οργάνωση της Ε.Ε.

2 Αριθμοί στη Ε.Ε. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει 28 Κράτη – Μέλη, εκτείνεται σε πάνω από 4 εκατομμύρια km² και έχει 507 εκατομμύρια κατοίκους, τον τρίτο μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο μετά την Κίνα και την Ινδία και το 7% του πληθυσμού της γης. Η ΕΕ έχει 24 επίσημες γλώσσες. 19 Κράτη – Μέλη της Ε.Ε. με 325,5 εκατ. κατοίκους έχουν ως κοινό νόμισμα το ευρώ. Η οικονομία της ΕΕ — από πλευράς παραγόμενων αγαθών και υπηρεσιών (ΑΕΠ) — είναι σήμερα μεγαλύτερη από την οικονομία των ΗΠΑ: ΑΕΠ της ΕΕ το 2014: 13,9 τρις €. Το κατά κεφαλή ΑΕΠ ανέρχεται σε €. Οι εμπορικές συναλλαγές της Ε.Ε. με τον υπόλοιπο κόσμο φθάνουν το 20% περίπου των παγκόσμιων εξαγωγών και εισαγωγών.

3 Τα 2/3 περίπου των εμπορικών συναλλαγών των χωρών της ΕΕ πραγματοποιούνται με άλλες χώρες της ΕΕ.
Η ΕΕ παραμένει πρώτη εμπορική δύναμη σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το 2011 της αναλογούσε το 16,4 % των παγκόσμιων εισαγωγών. Ακολουθούν στη 2η θέση οι Ηνωμένες Πολιτείες (15,5 %) και στην 3η θέση η Κίνα (11,9 %). Η ΕΕ ήταν επίσης ο μεγαλύτερος εξαγωγέας, με 15,4 % του συνόλου των εξαγωγών — σε σύγκριση με το 13,4 % που αναλογούσε στην Κίνα και το 10,5 % στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ανεργία στην Ευρωζώνη (18 χώρες) ανέρχεται σε 10,1% και στην Ε.Ε. σε 8,6% (Μάιος 2016). Στις Η.Π.Α. η ανεργία ανέρχεται σε 4,9%. Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη ήταν 1,3% το 2013 και 1,5% στην Ε.Ε. Το 2012 η Ε.Ε. ήταν ο μεγαλύτερος χορηγός ανθρωπιστικής βοήθειας παγκοσμίως και παρείχε βοήθεια σε 122 εκατ. ανθρώπους σε περισσότερες από 90 χώρες εκτός Ε.Ε.

4 Ανεργία (2015)

5 Κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε ΜΑΔ

6 Ημερομηνίες Ορόσημα 1951, Απρίλιος - Έξι ευρωπαϊκές χώρες, η Γαλλία, η Δυτική Γερμανία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Ιταλία και η Ολλανδία υπογράφουν τη Συνθήκη των Παρισίων με την οποία ιδρύεται η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα (Ε.Κ.Α.Χ.) 1957, Μάρτιος - Οι έξι χώρες υπογράφουν τη Συνθήκη της Ρώμης, ιδρύοντας την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (Ε.Ο.Κ.), μία κοινή αγορά ελεύθερης διακίνησης υλικών, κεφαλαίου, εργασίας και υπηρεσιών. Επίσης υπογράφεται η συνθήκη που ιδρύει την Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας (Ε.Κ.Α.Ε.) 1967, Ιούλιος - Συγχώνευση των Ε.Κ.Α.Χ., Ε.Ο.Κ. και Ε.Κ.Α.Ε. σε έναν οργανισμό, την Ευρωπαϊκή Κοινότητα. 1973, Ιανουάριος - Ένταξη της Βρετανίας, της Δανίας και της Ιρλανδίας στην Ε.Ο.Κ. Η Νορβηγία αρνείται την ένταξη μετά από δημοψήφισμα. 1979, Μάρτιος - Καθιέρωση του Μηχανισμού Συναλλαγματικών Ισοτιμιών, ο οποίος καταργεί τη Συνθήκη του Breton Woods του 1944 ανάμεσα στη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Δανία, την Ιρλανδία και την Ιταλία. 1981, Ιανουάριος - Ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ο.Κ., ως 10o μέλος. 1986, Ιανουάριος - Η Ισπανία και η Πορτογαλία γίνονται το 11ο και 12ο μέλος της Κοινότητας.

7 1986, Φεβρουάριος , Ιούλιος - Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη = 1η μεταρρύθμιση της Ιδρυτικής Συνθήκης της Ρώμης – Ενιαίος Ευρωπαϊκός Χώρος (ελεύθερη μετακίνηση εμπορευμάτων, ανθρώπων, κεφαλαίου) με χρονικό ορίζοντα το 2003 1989, Απρίλιος - Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζακ Ντελόρ, ανακοινώνει τα τρία στάδια για την Οικονομική και Νομισματική Ένωση (Ο.Ν.Ε.) 1991, Δεκέμβριος - Συμφωνία για Συνθήκη του Μάαστριχτ για την Οικονομική και Νομισματική Ένωση, η οποία θέτει το χρονοδιάγραμμα και τις προϋποθέσεις υιοθέτησης ενιαίου νομίσματος μέχρι το Η Κοινότητα μετονομάζεται σε Ευρωπαϊκή Ένωση. 1993, Νοέμβριος - Η Συνθήκη του Μάαστριχτ τίθεται σε ισχύ. Εκτός από την υιοθέτηση του ενιαίου νομίσματος, η Συνθήκη καλεί τη δημιουργία κοινής εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας, ενώ δίνει στο Κοινοβούλιο δικαίωμα βέτο σε ορισμένα θέματα. 1995, Ιανουάριος - Ένταξη της Αυστρίας, της Φινλανδίας και της Σουηδίας στην ΕΕ. Οι Νορβηγοί καταψηφίζουν και πάλι την ένταξη στο σχετικό δημοψήφισμα. 1997, Οκτώβριος – 1999, Μάιος - Η Συνθήκη του Άμστερνταμ τίθεται σε ισχύ.

8 2001, Φεβρουάριος 2003, Φεβρουάριος - Η Συνθήκη της Νίκαιας τίθεται σε ισχύ. Εξομαλύνει το θεσμικό σύστημα της Ε.Ε. ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί απ0τελεσματικά ενόψει της προσχώρησης μιας ομάδας Κ-Μ το 2004. 2002, Ιανουάριος - Υιοθέτηση του € σε δώδεκα χώρες. Οι Βρετανία, Σουηδία και Δανία διατηρούν τα εθνικά τους νομίσματα. 2004, Μάιος - Ένταξη στην ΕΕ των χωρών: Κύπρος, Τσεχία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Σλοβακία και Σλοβενία. 2004, Ιούνιος - Οι χώρες-μέλη συμφωνούν στην υιοθέτηση μιας συνταγματικής συνθήκης, που θα καθιερώνει τις θέσεις του προέδρου και του υπουργού Εξωτερικών της Ε.Ε., θα αλλάζει το σύστημα ψηφοφορίας και θα δίνει περισσότερες αρμοδιότητες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 2007, Δεκέμβριος – Υπογράφεται η συνθήκη της Λισσαβόνας. Εξοπλίζει την Ε.Ε. με τα εργαλεία που ανταποκρίνονται στις νέες εσωτερικές ανάγκες και διεθνείς προκλήσεις, στη σύνθετη παγκοσμιοποιημένη οικονομία και στις απαιτήσεις των πολιτών για περισσότερη δημοκρατία, ασφάλεια και δικαιοσύνη. 2013, Ιούλιος – Ένταξη στην ΕΕ της Κροατίας

9

10 Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ευρωπαϊκή Επιτροπή Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων (COREPER) Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ελεγκτικό Συνέδριο Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή Επιτροπή των Περιφερειών Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή

11 Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο 751 μέλη
Οι κύριες αρμοδιότητες του Κοινοβουλίου είναι 3: Νομοθετικές - Θέσπιση ευρωπαϊκών νόμων Εποπτικές - Ασκεί δημοκρατικό έλεγχο Δημοσιονομικές - Αρμοδιότητες σχετικά με τον προϋπολογισμό της Ε.Ε.

12 Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έχει διττό ρόλο: να ορίζει τη γενική κατεύθυνση και τις προτεραιότητες της Ένωσης και, να εξετάζει περίπλοκα ή ευαίσθητα θέματα που δεν είναι δυνατόν να επιλυθούν σε κατώτερο επίπεδο διακυβερνητικής συνεργασίας. Αν και ασκεί μεγάλη επιρροή στον καθορισμό της πολιτικής ατζέντας της ΕΕ, δεν έχει νομοθετική εξουσία.

13 Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Οι κύριες αρμοδιότητες του Συμβουλίου είναι οι εξής: Θεσπίζει ευρωπαϊκούς νόμους, από κοινού με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με βάση τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Συντονίζει τις πολιτικές των κρατών μελών. Συνομολογεί διεθνείς συμφωνίες μεταξύ της Ένωσης και ενός ή περισσοτέρων κρατών ή διεθνών οργανισμών. Εγκρίνει τον προϋπολογισμό της Ένωσης από κοινού με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Χαράσσει την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας της Ένωσης (Κ.Ε.Π.Π.Α.), βάσει γενικών προσανατολισμών που καθορίζει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

14 Ευρωπαϊκή Επιτροπή 28 Επίτροποι
Οι κύριες αρμοδιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι: Προτείνει νομοθεσία στο Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο Διαχειρίζεται και εκτελεί τις πολιτικές και τον προϋπολογισμό της Ένωσης Επιβάλλει το ευρωπαϊκό δίκαιο (από κοινού με το Δικαστήριο) Εκπροσωπεί την Ε.Έ. στη διεθνή σκηνή, για παράδειγμα διεξάγοντας διαπραγματεύσεις για τη σύναψη συμφωνιών μεταξύ της Ένωσης και τρίτων χωρών

15 Αρχή της Επικουρικότητας
Οι αποφάσεις λαμβάνονται όσο το δυνατόν πλησιέστερα στον πολίτη. Η Ε.Ε., στους τομείς που δεν υπάγονται στην αποκλειστική της αρμοδιότητα, δρα μόνο όταν η δράση είναι πιο αποτελεσματική από αντίστοιχα μέτρα εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας.

16 Συνθήκη της Λισσαβόνας (2007)
Αναγκαιότητα: Οι ισχύοντες κανόνες θεσπίστηκαν για πολύ μικρότερη Ε.Ε. (λειτουργικότητα) Περισσότερη δημοκρατία, ανοιχτές διαδικασίες (διαφάνεια) Σύγχρονες προκλήσεις Κλιματική αλλαγή Παγκόσμια ύφεση Βιώσιμη ανάπτυξη Ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού Διεθνής και διασυνοριακή εγκληματικότητα

17 Βασικές Ρυθμίσεις της Συνθήκη της Λισσαβόνας
1 εκατ. άνθρωποι απ’ όλη της Ε.Ε. μπορούν να υποβάλουν αναφορά στην Ευρ. Επιτροπή καταθέτοντας πολιτικές προτάσεις. Το Συμβούλιο των Υπουργών θα συνεδριάζει δημόσια. Αυξάνεται ο αριθμός των τομέων στους οποίους το Ευρ. Κοινοβούλιο συναποφασίζει με το Συμβούλιο των Υπουργών. Σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης παρέχει στα εθνικά κοινοβούλια το δικαίωμα να υποβάλλουν παρατηρήσεις για σχέδια νομοθετικών πράξεων και να ελέγχουν της Ε.Ε. Από το 2014 οι αποφάσεις του Συμβουλίου Υπουργών που λαμβάνονται με ειδική πλειοψηφία θα χρειάζονται την υποστήριξη του 55% των Κ-Μ που θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού («Διπλή πλειοψηφία»). Θέση Ύπατου Εκπροσώπου (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής) για την εξωτερική πολιτική και πολιτική ασφάλειας (Κάθριν Άστον -> Φεντερίκα Μογκερίνι). Θέση Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (Χέρμαν Φαν Ρομπάι -> Ντόναλντ Τουσκ)

18 Διαχωρισμός Αρμοδιοτήτων
Η συνθήκη της Λισσαβόνας αποσαφηνίζει τις αποκλειστικές αρμοδιότητες της Ε.Ε. και των Κ-Μ καθώς και τις κοινές αρμοδιότητες. Αποκλειστικές αρμοδιότητες Ε.Ε. Ευρωπαϊκή Τελωνειακή Ένωση περιοχή ελεύθερης αγοράς η ίδρυση κανόνων ανταγωνισμού που είναι απαραίτητοι για την λειτουργία της εσωτερικής αγοράς νομισματική πολιτική για τα κράτη μέλη των οποίων το νόμισμά τους είναι το € η διατήρηση των θαλάσσιων βιολογικών πηγών υπό την Κοινή Αγροτική Πολιτική κοινή εμπορική πολιτική

19 Συντρέχουσα αρμοδιότητα Ε.Ε. και Κ-Μ
εσωτερική αγορά κοινωνική πολιτική, για τις διαστάσεις που ορίζονται από αυτή την Συνθήκη οικονομική, κοινωνική και εδαφική ενότητα αγροτική και αλιευτική εξαιρουμένη η αρμοδιότητα της διατήρησης των θαλάσσιων βιολογικών πηγών περιβάλλον προστασία καταναλωτή μεταφορά ενέργεια περιοχή ελευθερίας, ασφαλείας και δικαιοσύνης κοινές ανησυχίες σε ότι αφορά την δημόσια υγεία, για τις διαστάσεις που ορίζονται από αυτή την Συνθήκη

20 Υποστηρικτική αρμοδιότητα της Ε.Ε.
προστασία και βελτίωση της δημόσιας υγείας βιομηχανία πολιτισμός τουρισμός μόρφωση και αθλητισμός πολιτική προστασία διοικητική συνεργασία

21 Διαδικασία λήψης αποφάσεων
Το δίκαιο της ΕΕ διακρίνεται σε πρωτογενές και παράγωγο. Οι Συνθήκες (πρωτογενές δίκαιο) αποτελούν τη νομική βάση για όλες τις μορφές δράσης που αναπτύσσει η ΕΕ. Το παράγωγο δίκαιο, το οποίο περιλαμβάνει τους κανονισμούς, τις οδηγίες και τις αποφάσεις, απορρέει από τις αρχές και τους στόχους που καθορίζονται στις Συνθήκες. Συνήθης νομοθετική διαδικασία: οι προτεινόμενοι νόμοι πρέπει να εγκριθούν τόσο από το άμεσα εκλεγμένο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο.

22 Λήψη αποφάσεων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (ειδική πλειοψηφία)
Στα περισσότερα ζητήματα, το Συμβούλιο λαμβάνει αποφάσεις με «ειδική πλειοψηφία», η οποία επιτυγχάνεται εάν: Το 55% χωρών (τουλάχιστον 16 χώρες) που αντιπροσωπεύουν το 65% τουλάχιστον του πληθυσμού της ΕΕ). Για να αποτραπεί η λήψη μιας απόφασης, απαιτούνται τουλάχιστον 4 χώρες (που να αντιπροσωπεύουν το 35% τουλάχιστον του συνολικού πληθυσμού της ΕΕ). Σε θέματα, όπως η εξωτερική πολιτική και η φορολογία, απαιτείται ομοφωνία, επομένως κάθε κράτος μέλος διαθέτει δικαίωμα βέτο. Απλή πλειοψηφία απαιτείται για όλα τα διαδικαστικά και διοικητικά θέματα

23 Ο Προϋπολογισμός της Ε.Έ.

24

25 Έσοδα του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.
Μέχρι το 1970 ο Προϋπολογισμός της Ε.Ο.Κ. χρηματοδοτείτο από εισφορές των Κ-Μ. Τελωνειακοί δασμοί. Οι τελωνειακοί δασμοί του κοινού Δασμολογίου που εισπράττονται στα εξωτερικά σύνορα επί των εισαγωγών από χώρες μη μέλη. Γεωργικές εισφορές. Μετά τη μεταφορά των πολυμερών συμφωνιών στον τομέα του εμπορίου (Γύρος της Ουρουγουάης, Απρίλιος 1994) στο ευρωπαϊκό δίκαιο δεν υφίσταται πλέον διαφορά μεταξύ των γεωργικών και των τελωνειακών δασμών. Οι γεωργικοί δασμοί είναι απλώς δασμοί εισαγωγής που εισπράττονται για τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες γεωργικά προϊόντα. Στους φόρους αυτούς προστίθενται οι εισφορές για την παραγωγή ζάχαρης και ισογλυκόζης. Φόρος Προστιθεμένης Αξίας (Φ.Π.Α.).Μέγιστος συντελεστής απόληψης στο σημερινό επίπεδο του 0,3% της εναρμονισμένης και προσαρμοσμένης φορολογικής βάσης του ΦΠΑ [ο λόγος των εισπραχθέντων εσόδων ΦΠΑ προς έναν σταθμισμένο συντελεστή ΦΠΑ (οι παράγοντες στάθμισης είναι τα μερίσματα των αγαθών στο καλάθι του καταναλωτή)]. Ακαθάριστο Εθνικό Εισόδημα (Α.Ε.Ε.). Το ανώτατο όριο των ιδίων πόρων ως ποσοστό του ΑΕΕ της ΕΕ. ισοδυναμεί με 0,% του ΑΕΕ της ΕΕ. Ο πόρος ΑΕΕ προκύπτει με την εφαρμογή ενός συντελεστή, ο οποίος καθορίζεται για κάθε οικονομικό έτος στο πλαίσιο της διαδικασίας του προϋπολογισμού, σε μια φορολογική βάση, η οποία αντιστοιχεί στο άθροισμα των ΑΕΕ των κρατών μελών στην τιμή της αγοράς. Ο εν λόγω πόρος υπολογίζεται ως η διαφορά μεταξύ των δαπανών και του αθροίσματος όλων των άλλων δημοσίων πόρων.

26 Οι Ίδιοι Πόροι του Π.Ε.Ε. για το 2015

27

28 Δαπάνες του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.
Ανώτατο όριο δαπανών («Ανώτατο Όριο Ιδίων Πόρων») = 1,2% του ΑΕΕ ΕΕ-28 1. Έξυπνη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη α. Ανταγωνιστικότητα για την ανάπτυξη και την απασχόληση: έρευνα, καινοτομία, εκπαίδευση και δια βίου μάθηση, δράεις για την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μεταφορικά – ενεργειακά – ψηφιακά διευρωπαϊκά δίκτυα. β. Οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή: έργα υποδομών, προγράμματα κατάρτισης, διασυνοριακή συνεργασία. 2. Βιώσιμη ανάπτυξη (περιλαμβανομένων και των δαπανών αγοράς και των άμεσων πληρωμών): αποτελεί μια σφαιρική προσέγγιση των φυσικών πόρων της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης και της γεωργίας (τις άμεσες δαπάνες για την αγορά και τις χορηγήσεις), της αγροτικής ανάπτυξης, της αλιείας και της προστασίας του περιβάλλοντος. 3. Ασφάλεια και Ιθαγένεια α. Ελευθερία, ασφάλεια και δικαιοσύνη: ενίσχυση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος, διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, προστασία της δημόσιας υγείας. β. Ιθαγένεια: ανάπτυξη κοινού συστήματος χορήγησης ασύλου, προστασία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς κ.ά. 4. Η Ε.Ε. στον κόσμο: καλύπτει τις δραστηριότητες της Ε.Έ. εκτός των συνόρων της, συμπεριλαμβανομένης και της διεύρυνσης, των διμερών σχέσεων και των σχέσεων σε περιφερειακή κλίμακα με τις γειτονικές χώρες, καθώς και την ανθρωπιστική βοήθεια και τη βοήθεια για την ανάπτυξη. 5. Διοίκηση 6. Αντιστάθμιση

29 Ο Προϋπολογισμός της Ε.Ε. για το 2016

30 Δαπάνες Π.Ε.Ε. το 2014 ανά Κ-Μ

31

32 Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο
Προσδιορίζει τα ανώτατα ποσά («ανώτατα όρια») που διατίθενται για κάθε μείζονα τομέα δαπανών του προϋπολογισμού Εκ των πραγμάτων, το ΠΔΠ καθορίζει πολιτικές προτεραιότητες για τα επόμενα έτη και γι’ αυτό αποτελεί τόσο πολιτικό όσο και δημοσιονομικό πλαίσιο.

33 ΠΟΛΥΕΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 2014 – 2020 Διοργανική Συμφωνία => Δημοσιονομικές Προοπτικές (=Δημοσιονομική Πειθαρχεία) Πιστώσεις ανάληψης υποχρεώσεων 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 1. Έξυπνη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη 64.696 66.580 68.133 69.956 71.596 73.768 76.179 Οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή 50.468 51.543 52.542 53.609 54.798 55.955 57.105 2. Διατηρήσιμη Ανάπτυξη: φυσικοί πόροι 57.386 56.527 55.702 54.861 53.837 52.829 51.784 Εκ των οποίων: Δαπάνες σχετικές με την αγορά και τις άμεσες πληρωμές 42.244 41.623 41.029 40.420 39.618 38.831 38.060 3. Ασφάλεια και Ιθαγένεια 2.532 2.571 2.609 2.648 2.687 2.726 2.763 4. Μια παγκοσμιοποιημένη Ευρώπη 9.400 9.645 9.845 9.960 10.150 10.380 10.620 5. Διοίκηση 8.542 8.679 8.796 8.943 9.073 9.225 9.371 Σύνολο πιστώσεων ανάληψης υποχρεώσεων

34 Καθαρές εισροές από τον Π.Ε.Ε. του 2007 - 2013 ως % του Α.Ε.Ε.


Κατέβασμα ppt "Θεσμική Οργάνωση της Ε.Ε."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google