Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ WeC.A.R.E.-ΣΥΝ φροντίζω 6/θ Δημοτικό Σχολείο Νενήτων Συντελεστές: Μπαλλή Αστερία Συμεωνίδου Σοφία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ WeC.A.R.E.-ΣΥΝ φροντίζω 6/θ Δημοτικό Σχολείο Νενήτων Συντελεστές: Μπαλλή Αστερία Συμεωνίδου Σοφία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ WeC.A.R.E.-ΣΥΝ φροντίζω 6/θ Δημοτικό Σχολείο Νενήτων Συντελεστές: Μπαλλή Αστερία Συμεωνίδου Σοφία

2 Διεθνές πρόγραμμα WeC.A.R.E. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 2

3 Περιγραφή του προγράμματος (1/2) Το Διεθνές πρόγραμμα “WeC.A.R.E.” είναι ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα εξειδικευμένης κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης στην τάξη. 3 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

4 Περιγραφή του προγράμματος (2/2) Το “WeC.A.R.E.” είναι μέρος του ευρύτερου πολυεπίπεδου προγράμματος πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» (“Connecting for Caring” ) που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Εταιρεία Σχολικής και Οικογενειακής Συμβουλευτικής και Έρευνας (Ε.Σ.Ο.Σ.Ε) και το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Κ.Ε.Ε.ΣΧΟ.ΨΥ) και υλοποιήθηκε τα έτη 2012-2014 με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 4

5 Κύριοι στόχοι του Διεθνούς Προγράμματος “WeC.A.R.E.”  Η υποστήριξη μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων στις δύσκολες οικονομικές περιόδους και σε στρεσογόνα γεγονότα.  Η δημιουργία πολιτισμικών γεφυρών που προάγουν την ουσιαστική διαπολιτισμική κατανόηση, συνεργασία και δράση.  Η ανάπτυξη διεθνούς δικτύου σχολείων ως κοινοτήτων που νοιάζονται και φροντίζουν σε συνεργασία με μέλη ΔΕΠ πανεπιστημίων, σχολικούς ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης στην Ελλάδα και άλλες χώρες.  Η προαγωγή θετικού κλίματος και η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα. ψυχικής ανθεκτικότητας 5 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

6 Ποιά είναι η δομή του προγράμματος και ο απαιτούμενος χρόνος ενασχόλησης;(1/3) Το εξ αποστάσεως διεθνές πρόγραμμα “WeC.A.R.E.” περιλαμβάνει πέντε θεματικές ενότητες, οι οποίες αποτελούνται από:  εξ αποστάσεως Εξειδικευμένη κατάρτιση εκπαιδευτικών και προετοιμασία για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων στην τάξη  Παρέμβαση στη σχολική τάξη  Κοινά project μεταξύ τάξεων και διαδραστικές εφαρμογές μέσω της Online Διαδραστικής εκπαιδευτικής Εφαρμογής Sailing4caring 6 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

7 Ποιά είναι η δομή του προγράμματος και ο απαιτούμενος χρόνος ενασχόλησης ;(2/3) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 7 Εκπαιδευτικές θεματικές ενότητες – Οι σταθμοί του ταξιδιού(1 ενότητα /μήνα)  Α’ Ενότητα «Επιβίβαση στο καράβι των σχολείων We CARE» Εννοιολογικό πλαίσιο - Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα  Β’ Ενότητα «To νησί της Καλυψούς» Αναγνώριση, έκφραση συναισθημάτων/ Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων  Γ’ Ενότητα «Το νησί του Πολύφημου» Κατανόηση των γνωστικών και ψυχολογικών διεργασιών του άγχους και προτάσεις για διαχείρισή του

8 Ποιά είναι η δομή του προγράμματος και ο απαιτούμενος χρόνος ενασχόλησης;(3/3)  Δ΄ Ενότητα «Το νησί των Λωτοφάγων» Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα  Ε’ Ενότητα- Κλείσιμο προγράμματος «Στην παραλία του νησιού των Λωτοφάγων» Κοινό project Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 8

9 Ποιά είναι η δομή του προγράμματος και ο απαιτούμενος χρόνος ενασχόλησης;(3/3) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 9

10 Ρόλος του εκπαιδευτικού (1/2) Εξειδικευμένη κατάρτιση εκπαιδευτικών και η προετοιμασία για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων στην τάξη περιλαμβάνει (1 ενότητα /μήνα):  Θεωρητικό μέρος (video, παρουσιάσεις)  Εκπαιδευτικό υλικό (επιστημονικά άρθρα)  Παρουσιάσεις για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων στην τάξη (video, παρουσιάσεις)  Οδηγίες για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων στην τάξη  Ερωτήσεις κατανόησης θεωρητικού μέρους ενότητας  Ερωτηματολόγια αξιολόγησης Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 10

11 Ρόλος του εκπαιδευτικού (2/2)  Οι επιμορφώσεις, το εκπαιδευτικό υλικό και οι οδηγίες για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων κάθε ενότητας αναρτώνται περίπου μία φορά κάθε μήνα στην ηλεκτρονική διαδραστική πλατφόρμα www.connecting4caring.grwww.connecting4caring.gr  Οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν το θεωρητικό μέρος της επιμόρφωσης, μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμόζουν στην τάξη τους τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο πλαίσιο του προτεινόμενου χρονοδιαγράμματος κάθε ενότητας  Παρέχεται ψυχολογική εποπτεία από επιστημονικούς συνεργάτες-σχολικούς ψυχολόγους για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων στην τάξης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας αλλά και συγχρονική Online ομαδική εποπτεία Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 11

12 Ρόλος των μαθητών. 12 Οι τάξεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χωρίζονται σε ομάδες των 3 ή 4 τάξεων από διαφορετικές χώρες και ταυτόχρονα όλες μαζί πραγματοποιούν ένα διαδικτυακό ταξίδι σε νησιά- σταθμούς εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα και τη Μυθολογία. Κάθε νησί- σταθμός αντιστοιχεί και σε μια διαφορετική θεματική ενότητα του προγράμματος. Η Γ΄ και Στ΄ τάξη του Σχολείου μας συνεργάστηκε για την πραγματοποίηση του προγράμματος. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

13 Το καράβι των σχολείων WeC.A.R.E. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 13

14 Εμπλοκή τρίτων στο πρόγραμμα Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα «WeC.A.R.E.» συνδέονται σε μια ευρύτερη ομάδα εκπαιδευτικών με τους οποίους έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν μέσα από τη διαδικτυακή ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος. Μέσω της πλατφόρμας οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταθέσουν απορίες ή σχόλια σχετικά με την εφαρμογή των δραστηριοτήτων του προγράμματος και λαμβάνουν ψυχολογική εποπτεία υποστήριξη από την επιστημονική ομάδα των σχολικών ψυχολόγων διαμέσου του μαθήματος του προγράμματος. 14 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

15 Εμπόδια που παρουσιάστηκαν. Εμπόδια που παρουσιάστηκαν από τη σύλληψη της ιδέας έως την ολοκλήρωση της καλής πρακτικής:  Περιορισμένος χρόνος (Πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος WeC.A.R.E. στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης παράλληλα με άλλο πρόγραμμα)  Δυσκολία στην online επικοινωνία με άλλα σχολεία 15 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

16 Α΄Ενότητα Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα(1/3) 1 η Δραστηριότητα στην τάξη: «Η ομάδα μας» Σε αυτή τη δραστηριότητα ζητούμε από τα παιδιά μέσα από τη σύνθεση ενός ποιήματος να βιώσουν το αίσθημα την ομάδας, και συγκεκριμένα της ομάδας της τάξης τους. Ένα ταξίδι απαιτεί καλή συνεργασία για την αντιμετώπιση πιθανών δυσκολιών ή προκλήσεων 16 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

17 Α΄Ενότητα Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα(2/3) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 17

18 Α΄ Ενότητα Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα(3/3) 18 Β’ Δραστηριότητα στην τάξη: Η τάξη καλείται να προσδιορίσει τις αξίες της, τα θετικά της στοιχεία, που θα τη συνοδεύουν στο ταξίδι και θα τη στηρίζουν σε κάθε πιθανή δυσκολία, και τα αρνητικά της στοιχεία που θα προσπαθήσει να βελτιώσει μέσα από αυτό το ταξίδι, φθάνοντας στη δική της Ιθάκη! Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

19 Β΄ Ενότητα Αναγνώριση συναισθημάτων- Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων 19 1 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ρόλοι με συναίσθημα» Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές θα συνεργαστούν προκειμένου να γνωρίσουν βασικά συναισθήματα και τρόπους έκφρασης (κυρίως μη λεκτικούς) Στόχοι  Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τα συναισθήματα σε μια δεδομένη κατάσταση  Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι μια κατάσταση μπορεί να προκαλέσει διαφορετικά συναισθήματα, στα άτομα που εμπλέκονται σε αυτήν  Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σημασία της έκφρασης των συναισθημάτων Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

20 1 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ρόλοι με συναίσθημα» " ΕΚΦΡΑΣΟΥ ! ΔΕΙΞΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ - ΤΑ ΣΟΥ !" Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 20

21 Β΄ Ενότητα Αναγνώριση συναισθημάτων- Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων(1/4) 2 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Οι … εγκάρδιοι κηπουροί» Στόχοι  Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι τα συναισθήματα μας είναι αποδεκτά και φυσιολογικά, είτε είναι ευχάριστα είτε δυσάρεστα  Να συνειδητοποιήσουν ότι τα συναισθήματα, και ιδιαίτερα τα δυσάρεστα, χρειάζεται να τα φροντίζουμε, για να νιώθουμε καλύτερα Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 21

22 Β΄ Ενότητα Αναγνώριση συναισθημάτων- Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων (2/4) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 22

23 Β΄ Ενότητα Αναγνώριση συναισθημάτων- Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων (3/4) 3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Το δάσος που… νιώθει» Οι μαθητές σε αυτή τη “συζήτηση” καλούνται να απαντήσουν στο ερώτημα «Πώς φροντίζουμε το δέντρο των συναισθημάτων;» Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 23

24 Β΄ Ενότητα Αναγνώριση συναισθημάτων- Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων(4/4) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 24 ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙΑ φροντίζουν το δέντρο των συναισθημάτων τους να βγάζει καρπούς, τη χαρά, την ελπίδα, τη φιλία. Με βοήθεια τον ήλιο-γέλιο, το τραγούδι του κοκκινολαίμη, τη βροχή-ηρεμία, το δέντρο μεγαλώνει. Ρίχνοντάς του λίπασμα-αγάπη, ποτίζοντάς το με το ποτιστήρι-φροντίδα, γίνεται δυνατό. Το δέντρο μας έχει εχθρούς το σκουλήκι-ζήλια, το πριόνι-εγωισμός, τα έντομα- αδιαφορία. Πρέπει να το προστατέψουμε από όλα αυτά.

25 Γ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαχείριση Αγχογόνων καταστάσεων (1/3) 1 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ιστορίες για εμάς…»  Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές ακούν ιστορίες οι πρωταγωνιστές των οποίων αισθάνονται άγχος. Μέσα από αυτές τις ιστορίες γνωρίζουν την έννοια του άγχους.  Στόχοι  Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι το άγχος  Να γνωρίσουν οι μαθητές καταστάσεις που νιώθουμε άγχος Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 25

26 Γ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαχείριση Αγχογόνων καταστάσεων (2/3)  2 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Το … σκασμένο μπαλόνι»  Στη δραστηριότητα αυτοί οι μαθητές θα κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι μην επιτρέπουμε στο άγχος να μας κατακλύζει, και θα προτείνουν τρόπους που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα.  Στόχοι  Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι όταν νιώθουμε πιεσμένοι και φορτισμένοι με πράγματα και συναισθήματα που μας δυσκολεύουν, υπάρχουν τρόποι να νιώσουμε καλύτερα  Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι είναι βοηθητικό να μοιραζόμαστε την αγωνία μας με ένα φίλο ή με κάποιον που μας νοιάζεται Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 26

27 Γ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαχείριση Αγχογόνων καταστάσεων (3/3) Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 27 Υπερελιξίριο «ξεφουσκωνίξ» Η συνταγή του μαγικού μας φίλτρου δεν είναι μυστική, παρακάτω είναι μερικά από τα συστατικά του: Όταν νιώθουμε πως κάτι μας προβληματίζει έντονα, παίρνουμε βαθιές ανάσες Κάνουμε βόλτα στην εξοχή με φίλους, μόνοι μας ή ακόμα καλύτερα με το κατοικίδιό μας. Ξεκουράζουμε το μυαλό μας με κάτι που σίγουρα μας αρέσει. Μοιραζόμαστε ό,τι μας προβληματίζει. Γελάμε!

28 Δ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα (1/3)  1 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ένας διαφορετικός κύκλος»  Στη δραστηριότητα αυτή οι μαθητές κατανοούν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά και όμοιοι.  Στόχοι  Να κατανοήσουν οι μαθητές την ύπαρξη κοινών αλλά και διαφορετικών στοιχείων σε όλους τους ανθρώπους.  Να κατανοήσουν οι μαθητές την ύπαρξη κοινών αλλά και διαφορετικών χαρακτηριστικών ανάμεσα σε άτομα διαφορετικής καταγωγής. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 28

29 Δ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα (2/3)  2 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ταξιδιωτικοί πράκτορες» Στη δραστηριότητα αυτοί οι μαθητές κατανοούν τη σημασία της πολιτισμικής διαφορετικότητας. Στόχοι  Να γνωρίσουν οι μαθητές άλλους λαούς/ πολιτισμούς  Να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι οι λαοί έχουν θετικά στοιχεία και χαρακτηριστικά Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 29

30 2 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Ταξιδιωτικοί πράκτορες» Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 30

31 Δ’ ΕΝΟΤΗΤΑ Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα (3/3)  3 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: «Μια ιστορία, πολλοί συγγραφείς» Φθάνοντας σιγά-σιγά στο τέλος του ταξιδιού μας και επειδή πολλοί δεν είχαν την ευκαιρία να έρθουν μαζί μας και να γνωρίσουν όσα είδαμε και μάθαμε όλοι μαζί σε αυτή την διαδρομή, εμείς θα γράψουμε την ιστορία μας (το παραμύθι μας) για να μάθουν όλοι πως περάσαμε, τι είδαμε, τι μάθαμε, τι άλλαξε στην ομάδα μας, τι μας δυσκόλεψε και τι καταφέραμε. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 31

32 E’ ΕΝΟΤΗΤΑ Ολοκλήρωση Προγράμματος (1/2) ΚΟΙΝΟ PROJECT: «Ταξιδιωτικές επιτυχίες»  Αρχικά, τα παιδιά έμαθαν τους τρόπους να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να εκτιμούν ακόμα κι αυτά που ονομάζουμε αρνητικά.  Άρχισαν να ακούν ή τουλάχιστον να σέβονται τη γνώμη των άλλων ακόμα κι αν αυτή είναι διαφορετική από τη δική τους.  Ένα επιπλέον σημαντικό που επέτυχαν σαν ομάδα, είναι να μπορούν να διαχειρίζονται το άγχος τους και τα αρνητικά συναισθήματα που αυτό τους προκαλεί. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 32

33 E’ ΕΝΟΤΗΤΑ Ολοκλήρωση Προγράμματος(2/2)  Τέλος, μέσα πάντα από τη συνεργασία σε ομάδες αντιληφθήκαν το πόσο όμοιοι αλλά και διαφορετικοί είναι συνάμα. Έμαθαν να αποδέχονται αυτή τη διαφορετικότητα σαν κάτι που τους κάνει ξεχωριστούς.  Πάνω από όλα όμως, μέσα από αυτό το ξεχωριστό ταξίδι απέκτησαν νέους φίλους και δέθηκαν ακόμα περισσότερο σαν ομάδα. Οι εμπειρίες που απέκτησαν μέσα από αυτήν την τόσο πρωτόγνωρη, για αυτά, εργασία είναι πολύτιμες. Θα τις έχουν ως εφόδιο στα επόμενα ταξίδια που το μέλλον τους επιφυλάσσει. Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 33

34 Δημοσιοποίηση Προγράμματος Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 34 Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στις 5 Ιουνίου 2015 στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος», όπου και παρουσιάστηκαν οι δράσεις των σχολείων της Χίου τα οποία συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Επίσης παρουσιάστηκε σε όλους τους μαθητές και γονείς του σχολείου μας στην γιορτή λήξης την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Η ταινία που δημιουργήσαμε στο τέλος του προγράμματος αναπαράχθηκε και μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν.

35 Τι κατάφερα για μένα τι κατάφερα για την ομάδα μου Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 35

36 Βιβλιογραφικές αναφορές (1/2).  « Σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εννοιολογικό πλαίσιο του μοντέλου παρέμβασης » Χρυσή Χατζηχρήστου Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών  « Ψυχική ανθεκτικότητα σε επίπεδο ατόμου και συστήματος » Χρυσή Χατζηχρήστου Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών Αικατερίνη Λαμπροπούλου Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας Ειρήνη Αδαμοπούλου Δρ. Σχολικής Ψυχολογίας  " Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων ", Συγγραφείς : Χ. Χατζηχρήστου, Κ. Λυκιτσάκου, & Α. Κατή  " Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων - Συναισθηματική ανάπτυξη και τα δυσάρεστα συναισθήματα ", Συγγραφείς : Χ. Χατζηχρήστου, Κ. Λυκιτσάκου & Α. Κατή 36 Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ".

37 Βιβλιογραφικές αναφορές(2/2)  " Ψυχολογική στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων ", Συγγραφείς : Χ. Χατζηχρήστου, Α. Κατή & Γ. Γεωργουλέας  " Το Στρες και η Διαχείρισή του ". Συγγραφέας : Ευάγγελος Χ. Καραδήμας  " Στρες και τεχνικές διαχείρισής του. Χρήσιμες επισημάνσεις για εκπαιδευτικούς και γονείς ". Συγγραφέας : Ευάγγελος Χ. Καραδήμας  " Ένα διαφορετικό σχολείο : Το σχολείο ως κοινότητα που νοιάζεται και φροντίζει ", Συγγραφέας : Χ. Χατζηχρήστου, Α. Λαμπροπούλου, Κ. Λυκιτσάκου  Ιστοσελίδες: http://www.connecting4caring.gr/elearning/i18nlearning http://www.connecting4caring.gr/content/video-c4c http://www.esose.gr/ http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/ Χίος, 16-18/6/2015 " Καλές Πρακτικές ". 37


Κατέβασμα ppt "ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ WeC.A.R.E.-ΣΥΝ φροντίζω 6/θ Δημοτικό Σχολείο Νενήτων Συντελεστές: Μπαλλή Αστερία Συμεωνίδου Σοφία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google