Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να φτάσουν οι ομάδες σε επιτυχημένο αποτέλεσμα 1

2  Να υπάρχει γνώση βασικών αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων  Να γίνει επεξεργασία εκπαιδευτικής στρατηγικής που να επιτρέπει επίτευξη στόχων  Να επιλέγονται και να χρησιμοποιούνται μέσα και τεχνικές που να αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική στρατηγική 2

3  Ο εκπαιδευτικός στόχος είναι ο τελικός προορισμός  Τα παιδαγωγικά ρεύματα είναι ο δρόμος που ακολουθούμε  Δεν μπορεί να αλλάξουν αλλά μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας  Η μέθοδος σχεδιασμού είναι η προετοιμασία που κάνουμε για την εκπαιδευτική διαδικασία 3

4  Δημιουργία φιλικού κλίματος  Χειρισμός των μαθητών που αντιστέκονται στην αλλαγή  Χειρισμός των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους και των μαθητών με τον εκπαιδευτή/ εκπαιδευτικό  Γνώση από τον εκπαιδευτή των θεωριών εμψύχωσης της ομάδας  Γνώση της τυπολογίας των εκπαιδευομένων και πως εκδηλώνονται 4

5  Ο Πιβετό αναγνωρίζει 4 παιδαγωγικά ρεύματα  : το παραδοσιακό  το συμπεριφοριστικό  το ανθρωπιστικό  το φανξιοναλιστικό. 5

6  Στο παραδοσιακό ρεύμα η γνώση ανήκει στον εκπαιδευτή  Ο εκπαιδευτής να μεταφέρει τη γνώση στον εκπαιδευόμενο  Προφορική παρουσίαση Χρήση διαφανειών ταινιών ή άλλων εποπτικών μέσων ευνοείται η αφομοίωση του υλικού  Εδώ η έμφαση δίνεται στον εκπαιδευτή και στο προς μετάδοση μήνυμα 6

7  Skiner  Μεταβολή της συμπεριφοράς του εκπαιδευομένου λόγω εξωτερικών ερεθισμάτων  Στάδια συμπεριφοράς και κάθε στάδιο επιβραβεύεται  Εφαρμογή της προγραμματισμένης διδασκαλίας  Έμφαση στην παιδαγωγική διαδικασία και στο εργαλείο 7

8  Σκοπός του εκπαιδευτή είναι η αυτονομία του εκπαιδευομένου  Ο εκπαιδευόμενος έχει διάθεση να μάθει  Μαθαίνω = αλλάζω με τη βοήθεια του εκπαιδευτή Rogers  Έμφαση στον εκπαιδευόμενο 8

9  Εκπαιδευτής =καθοδηγητής που πετυχαίνει εκπαιδευτικούς στόχους  Ο μαθητευόμενος γνωρίζει τους στόχους και το πρόγραμμα της μαθησιακής δραστηριότητας ώστε να ελέγχει την μαθησιακή του πορεία  Έμφαση εδώ στον εκπαιδευτικό στόχο και τις εκπαιδευτικές τεχνικές 9

10  Επιλέξει πρακτικές εμψύχωσης  Διευρύνει το γνωστικό του πεδίο με παραπάνω από έναν εκπαιδευτικούς τρόπους.  Ποια εκπαιδευτική διαδικασία θα ακολουθηθεί αποφασίζεται βάσει  α) των προϋποθέσεων εκπαίδευσης ενηλίκων και β)των στόχων που έχουν τεθεί στην κάθε συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία 10

11  α) Δεν θεωρούν δεδομένο το κύρος του εκπαιδευτή,  β) αρνούνται το σύστημα βαθμολόγησης γιατί συνδέονται με δυσάρεστες αναμνήσεις γ)Θέλουν να λαμβάνεται υπόψη η γνώση και η εμπειρία τους.  δ)Είναι φορείς μιας πραγματικότητας και ζητάνε ένα εργαλείο που θα τους βοηθήσει στην πορεία τους. 11

12  Ο ενήλικάς μαθαίνει όταν καταλαβαίνει.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν η εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητά του.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος.  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ενεργεί και εμπλέκεται 12

13  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν αντιλαμβάνεται κατανοεί και αποδέχεται τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν ο εκπαιδευτής ξέρει να χρησιμοποιεί και την αποτυχία και την επιτυχία  Ο ενήλικας μαθαίνει όταν είναι ενταγμένος σε ομάδα. 13

14  Παρουσιάσεις (παραδοσιακό ρεύμα), ασκήσεις ανακάλυψης συζήτηση σε ομάδες (ανθρωπιστικό ρεύμα )  Τεστ και ασκήσεις που βαθμολογούνται (συμπεριφοριστικό ρεύμα) και προσομοιώσεις (φανξοναλιστικό ρεύμα)  Η δοσολογία υλοποιείται μέσα από την εκπαιδευτική στρατηγική 14

15  Η εκπαιδευτική στρατηγική είναι η επαγωγική υλοποίηση σειράς δραστηριοτήτων μέσα από τις οποίες επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι.  Αυτό σημαίνει εναλλασσόμενες δραστηριότητες 15

16  Ο προσδιορισμός των στόχων επιτρέπει :  Διαίρεση της ύλης σε διδακτικές ενότητες και Οργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνυπολογίζοντας την παράμετρο του χρόνου.  Διακρίνονται τριών ειδών εκπαιδευτικοί στόχοι: Ο γνωστικός ο ψυχοκινητικός (τεχνογνωσία ικανότητες), ο θυμικός (συμπεριφορά, αυτογνωσία) 16

17  Εκπαιδευτική στρατηγική μαθησιακά στάδια  Ο ενήλικος μαθαίνει κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις  Κατάκτηση της μάθησης μέσα από 4 χρονολογικά στάδια 17

18  Στάδιο Ασύνειδης ανικανότητας Δεν ξέρω κάτι που δεν έχω προσπαθήσει ποτέ να κάνω Πρωταρχικό στάδιο κάθε μάθησης.  Στάδιο συνειδητής ανικανότητας Απαραίτητο να περάσουν αυτό το στάδιο για να φτάσουν στο επόμενο. Εκτιμούν ότι πρέπει να μάθουν τη νέα πληροφορία. Ενέχει τον κίνδυνο της απόρριψης και της αποθάρρυνσης  Στάδιο συνειδητής ικανότητας Καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος Περιλαμβάνει εξάσκηση και εφαρμογή. 18

19  Φτάνουμε σε αυτό το στάδιο με την εξάσκηση και την αυτομόρφωση.  Αν είναι το πρόβλημα βραχυχρόνιο δεν φτάνει αυτό το στάδιο.  Κάθε πρόγραμμα στοχεύει να φτάσει τους εκπαιδευόμενους στο στάδιο της συνειδητής ικανότητας σε σχέση με τις περισσότερες διδακτικές ενότητες  Άρα πρέπει να προσφέρεται το υλικό που θα τους βοηθήσει να φτάσουν στην υποσυνειδη ικανότητα στο μέλλον. 19

20  Δραστηριότητα διερεύνησης- ανακάλυψη  Δραστηριότητα επίδειξης -παρουσίαση  Δραστηριότητα εφαρμογής -εξάσκηση 20

21  Τεχνικές εργασία σε υπό-ομάδες προβληματισμό ανά δυο ομαδική συζήτηση ή και ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής  Ενέχει προβληματισμό  Εξηγεί στην αρχή πως θα χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες  Τέλος ο εκπαιδευτής συγκεντρώνει τις πληροφορίες που έδωσε η ομάδα διευκρινίζει τον επιδιωκόμενο στόχο και την βασική ορολογία και συνδέει αυτά που ειπώθηκαν από τους μαθητές με την πληροφορία που αυτός θέλει να μεταδώσει. 21

22  βοηθά στο συσχετισμό της εμπειρίας των εκπαιδευομένων με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται αλλά και της καθημερινότητας των εκπαιδευομένων με την εκπαιδευτική πράξη  οδηγεί στη δραστηριοποίηση των εκπαιδευομένων και την εμπλοκή τους μέσα από την παρουσίαση των γνώσεων τους  ενισχύει τη συνεργεία μέσα στην ομάδα με την ανταλλαγή εμπειριών  ωθεί στην αυτονομία αποδεικνύοντάς τους ότι η γνώση βρίσκεται μέσα τους  βοηθά στην ενεργητική συμμετοχή τους στη συνέχεια του εκπαιδευτικού προγράμματος 22

23  Περιλαμβάνει παρουσίαση ταινία επίσκεψη σε site η επίδειξη σε μηχάνημα.  Μπορεί να γίνει και πριν τη δραστηριότητα διερεύνησης  Ο εκπαιδευτής πρέπει να συνδέσει ότι ειπώθηκε από την ομάδα με την παρουσίαση  Ανήκει στο παραδοσιακό ρεύμα και βοηθά στην κατανόηση και αφομοίωση του μηνύματος που προκύπτουν από τη διερεύνηση 23

24  Ενεργητική εκπαιδευτική μέθοδος  Τεστ βιντεοσκοπημένες προσομοιώσεις χρήση εργαλείων και μηχανημάτων  Δράση  Αντιμετώπιση επιτυχίας –αποτυχίας  Όχι μόνο νοητική αντίληψη της διδασκόμενης ύλης αλλά οικειοποίησή της  Συμπεριφοριστικό ρεύμα  Στάδιο συνειδητής ικανότητας  Συνήθως δραστηριότητες διερεύνησης προηγούνται της παρουσίασης της νέας γνώσης ή τεχνικής και ακολουθούν δραστηριότητες εφαρμογής 24

25  Ένας ενήλικος δεν μπορεί να κατά το βέλτιστο των δυνατοτήτων του για περισσότερο από 45 λεπτά  Η στρατηγική που θα επιλεγεί πρέπει να σέβεται τους ρυθμούς των συμμετεχόντων  Πρέπει να υπολογίζει διαστήματα συγκέντρωσης και χαλάρωσης  Ο ενήλικας όταν δεν συμμετέχει συγκρατεί μόνο μέρος των πληροφοριών που μεταδίδονται Μετά τα 20 λεπτά η συγκέντρωση και τα κίνητρά του μειώνονται σταδιακά Έτσι με γνώμονα 90 λεπτών προτείνεται  Άσκηση ανακάλυψης 25 σύνθεση 10 παρουσίαση 15 άσκηση εφαρμογής 30 και σύνθεση 10 αντίστοιχα. 25


Κατέβασμα ppt " Η παιδαγωγική είναι η πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία του εκπαιδευτή  Το πώς εφαρμόζεται διαφοροποιεί τους εκπαιδευτικούς /εκπαιδευτές και επιτρέπει να."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google