Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού

2 Παραδοχές και πλαίσιο  Στην εποχή των αποθετηρίων και των LMS  Προσβασιμότητα, ευχρηστία και παιδαγωγική  Παιδαγωγικές προτεραιότητες :  αναπαραστάσεις,  διάδραση,  πρόσβαση στις λειτουργικότητες,  διάκριση – χρήση εννοιών,  κανόνων, αντικειμένων, σχέσεων  Πρόκληση, εμπόδιο, διαπραγμάτευση, συνεργασία  Διαψευσιμότητα 14/11/20162

3 Το Μαστόρεμα ως μαθησιακή διαδικασία  Βασίζεται στον δομισμό : δόμηση νοητικών σχημάτων μέσω της προοδευτικής εσωτερίκευσης της δράσης και των ενεργειών του ατόμου στο περιβάλλον  Προσθέτει τη διάσταση της κατασκευής τεχνήματος ως αντικειμένου έκφρασης  περιέχει την έννοια της δημοσιοποίησης τεχνημάτων για έκφραση επικοινωνία και διαπραγμάτευση  Διδακτικός σχεδιασμός μαθησιακών περιβαλλόντων πλούσιων – πυκνών σε ευκαιρίες μάθησης  Μαστόρεμα : Επιστημολογική προσέγγιση συσχετισμένη με Θεωρία μάθησης και παιδαγωγικού σχεδιασμού 14/11/2016Metafora ETL internal meeting3

4 Ψηφιακά μέσα για μαστόρεμα  Διαδικασία και σκοπιμότητα  Αμφισβήτηση και διαψευσιμότητα  Μαστόρεμα ( ατομικό και ομαδικό ) και διαπραγμάτευση  Διάκριση, χειρισμός, γενίκευση  Δόμημα υπό αμφισβήτηση και υπό βελτίωση  Δομήματα ως αντικείμενα διαλόγου σε πλαίσιο συλλογικού μαζικού μαστορέματος  Διδακτικός σχεδιασμός για περιβάλλοντα βασισμένα στο μαστόρεμα 14/11/20164

5 Ενδεικτική βιβλιογραφία  Ackermann, E. (2001). “Piaget’s Constructivism, Papert’s Constructionism: What’s the difference?”, Constructivism: uses and perspectives in education. (Volumes 1 & 2) Conference Proceedings, Geneva: Research Center in Education/ Cahier 8 / September 01. Pp. 85-94.  Harel and S.Papert (Eds), Constructionism, Ablex publishing corporation Norwood.  Kynigos C. (2007) Half-baked logo microworlds as boundary objects in integrated design. In Informatics in education 6(2),335 – 358. Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius  Papert, S. (1980). Mindstorms. Children, Computers and Powerful Ideas. New York: Basic books. 14/11/2016Metafora ETL internal meeting5

6 Μάθηση μέσα από το παιχνίδι  Παιχνίδι : κεντρική θέση στη μάθηση ( βλ. π. χ. Piaget 1951)  Η χρήση των υπολογιστών νέα ώθηση στη μελέτη των παιχνιδιών ως μαθησιακών εργαλείων ( π. β. Serious games)  Ψηφιακά εργαλεία : δυνατότητα εμπλοκής στο σχεδιασμό και την κατασκευή του παιχνιδιού  Έμφαση όχι μόνο στο παίξιμο του παιχνιδιού αλλά στο σχεδιασμό και την κατασκευή του (Kafai 1995) – σύνδεση με την κατασκευαστική θεωρία (constructionism) 14/11/20166

7 Μάθηση και σχεδιασμός – κατασκευή παιχνιδιών  Έμφαση στη μελέτη εννοιών από διάφορες επιστημονικές περιοχές ( προγραμματισμός και μαθηματικολογικός συλλογισμός ) μέσα από την κατασκευή και το σχεδιασμό παιχνιδιών ( βλ. π. χ. Hoyles et all 2001).  Σχεδιασμός και κατασκευή του παιχνιδιού ως αντικείμενο διδασκαλίας και μάθησης (design thinking – Hayes & Games 2008).  Σχεδιασμός και κατασκευή παιχνιδιού ως μαθησιακή δραστηριότητα : συστημική σκέψη (system based thinking), αυτορρύθμιση ( έλεγχος – αξιολόγηση ), κοινωνικές, τεχνικές, τεχνολογικές, γλωσσικές, και καλλιτεχνικές δεξιότητες (Salen 2007) 14/11/20167

8 Ενδεικτική βιβλιογραφία  Hayes, E. R.,Games, I. A. 2008. Making Computer Games and Design Thinking: A Review of Current Software and Strategies. Games and Culture. Vol. 3. pp. pp. 309-332.  Hoyles C., Noss R., Adamson R., Lowe S., 2001. Programming rules: what do children understand? Proc. of the 25th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics. Utrecht, The Netherlands : In M. van den Heuvel-Panhuizen.  Kafai, Y. B. 1995. Computer Game Design as a Context for Children's Learning. s.l. : Erlbaum.  Kafai, Y. B., 2006. Playing and making games for Learning: Instructionist and Constructionist Perspectives for Game Studies. Games and Culture, 1(1), pp. 36-40.  Piaget, J, 1951. Play, Dreams and Imitation in Childhood. London: Heinemann.  Salen, K., 2007. Gaming Literacies: A Game Design Study in Action. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. Vol. 16, 3, pp. 301-322. 14/11/20168

9 Μαστόρεμα με τους κανόνες παιχνιδιών – Μικρόκοσμοι του Αβάκιου  Το Αβάκιο, το Microworlds pro και το Scratch: Black & white box designs  Μαστόρεμα με το Αβάκιο – ψηφίδες, scripting και μικρόκοσμοι για μαστόρεμα (template παραγωγής παιχνιδιών )  Παραδείγματα – Ζογκλέρ και Sus-x 14/11/20169

10 Metafora ETL internal meeting10

11 14/11/2016Metafora ETL internal meeting11

12 Ποιοι είναι οι κανόνες του Sus-city?  Χάρτης  Σημεία – τοποθεσίες  Ονόματα σημείων  Ιδιότητες  Παράμετροι – τιμές  Συνθήκες  Κειμενικά σχόλια – προειδοποιητικά μηνύματα  Χρόνος – αριθμός ‘ επισκέψεων ’ 14/11/201612

13 Παιγνιώδης διαδικασία  Ποιός είναι ο ‘ καλός ’ παίκτης ?  Ποια είναι η έννοια του ‘ κερδίζω ’?  Πότε το παιχνίδι γίνεται πιο δύσκολο – εύκολο ?  Ποιες έννοιες παιχνιδιού είναι ενσωματωμένες ? 14/11/201613

14 14/11/2016Metafora ETL internal meeting14

15 14/11/2016Metafora ETL internal meeting15


Κατέβασμα ppt "Το Μαστόρεμα ως επιστημολογία, θεωρία μάθησης και διδακτικού σχεδιασμού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google