Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κινητές τεχνολογίες. Κινητές τεχνολογίες; Ασύρματη δικτύωση Κινητές επικοινωνίες Τεχνολογίες Πληροφορικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κινητές τεχνολογίες. Κινητές τεχνολογίες; Ασύρματη δικτύωση Κινητές επικοινωνίες Τεχνολογίες Πληροφορικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κινητές τεχνολογίες

2

3

4 Κινητές τεχνολογίες; Ασύρματη δικτύωση Κινητές επικοινωνίες Τεχνολογίες Πληροφορικής

5 Σύγχρονες κινητές συσκευές Πρόσβαση στο Internet Αισθητήρες –Δέκτης GPS –Ηλεκτρονική πυξίδα –Επιταχυνσιόμετρο Επαρκή υπολογιστική ισχύ για εκτέλεση υπολογιστικών εργασιών

6 Με τι θα ασχοληθούμε; Κινητός ιστός (mobile web) Κινητές εφαρμογές –στην πλατφόρμα Android –επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality)

7 Κινητός ιστός (mobile web) Πρόσβαση στον Παγκόσμιο Ιστό (WWW – World Wide Web) –μέσω browser κινητών συσκευών –με χρήση κινητών ή άλλων ασύρματων δικτύων –πρόσβαση οπουδήποτε-οποτεδήποτε σε πόρους WWW –παροχή υπηρεσιών με επίγνωση θέσης  –οθόνες χαμηλής ανάλυσης –δυσκολία παροχής δεδομένων από χρήστη –χαμηλότερες ταχύτητες και υψηλότερο κόστος μεταφόρτωσης δεδομένων

8 Κινητές εφαρμογές στην πλατφόρμα Android Android: λειτουργικό σύστημα και πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών για κινητές συσκευές (smartphones, tablets, …) –Βασίζεται στο Linux –Αναπτύχθηκε αρχικά από την Google και μετά από την Open Handset Alliance

9 Κινητές εφαρμογές στην πλατφόρμα Android Android: λειτουργικό σύστημα και πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών για κινητές συσκευές (smartphones, tablets, …) –Βασίζεται στο Linux –Αναπτύχθηκε αρχικά από την Google και μετά από την Open Handset Alliance

10 Κινητές εφαρμογές στην πλατφόρμα Android Τεχνικές ανάπτυξης προηγμένων εφαρμογών –Εφαρμογές που βασίζονται σε εναλλακτικές επιλογές δικτύωσης / επικοινωνίας –SMS –Email –Bluetooth –NFC –WiFi ενσωμάτωσης πολυμεσικού περιεχομένου αποθήκευσης προσπέλασης βάσεων δεδομένων αξιοποίησης ενσωματωμένων αισθητήρων –Google Play: αγορά εφαρμογών Android

11 Κινητές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας Επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) –Ζωντανή – άμεση ή έμμεση – όψη αντικειμένου του πραγματικού περιβάλλοντος όπου έχουν προστεθεί πληροφορίες που παράγονται από υπολογιστικό σύστημα Κείμενο Ήχος Video 2D/3D γραφικά Δεδομένα GPS …

12 Κινητές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας Ευρεία διάδοση Ευρύ πεδίο αξιοποίησης –Τουρισμός –Ξενάγηση σε μουσεία –Διαφήμιση –Εμπόριο –Εκπαίδευση –Ιατρική –Διασκέδαση Ανοιχτά περιβάλλοντα επαυξημένης πραγματικότητας

13 Οικοσύστημα κινητών εφαρμογών Κατασκευαστές κινητών συσκευών Κινητά λειτουργικά συστήματα Κινητοί browsers Κινητοί ιστότοποι Υβριδικές και εγγενείς κινητές εφαρμογές Εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών, εξομοιωτές, εργαλεία ελέγχου Υποδομές: ασύρματα δίκτυα, τηλεπικοινωνιακοί φορείς, clouds Πάροχοι τεχνολογίας (διαφημίσεις, πληρωμές, …) Αγορές κινητών εφαρμογών Πάροχοι υπηρεσιών ιστού

14 Κινητές συσκευές Φορητές Προσωπικές Μας συνοδεύουν σχεδόν πάντα Εύκολη και γρήγορη χρήση Διαθέτουν κάποιου είδους δικτυακή σύνδεση και μπορούν να συνδεθούν στο Internet

15 Κινητές συσκευές Mobile phones: τηλεφωνικές κλήσεις και sms Featured phones: βασικό πρόγραμμα περιήγησης και camera, όχι οθόνη αφής, υποστηρίζουν 2G/3G Smartphones: multitasking λειτουργικό σύστημα, πλήρες πρόγραμμα περιήγησης, WLAN (WiFi) συνδεσιμότητα εκτός από 2G/3G, λογισμικό music play, GPS, e-compass, camera, video recorder, Bluetooth, οθόνη αφής, επιταχυνσιόμετρο, μαγνητόμετρο Tablets: οθόνη αφής, συνήθως με κινητό λειτουργικό σύστημα (π.χ., iOS) ή με κατάλληλα τροποποιημένο λειτουργικό σύστημα για Η/Υ (π.χ., Windows Phone), WiFi, ίσως 2G/3G και κατά τα λοιπά μοιάζουν με τα Smartphones Άλλες κινητές συσκευές: ebook readers π.χ., Amazon Kindle με WiFi και 3G και πρόγραμμα περιήγησης στο web

16 Κινητές συσκευές: τεχνικά χαρακτηριστικά (Ι) Επεξεργαστής (4πύρηνο 2200 Mhz-Sony Experia Z Ultra) Μνήμη RAM (2 GB-Sony Experia Z Ultra) Κάρτα γραφικών Κάμερες υψηλής ανάλυσης (π.χ. 41 MPixel-Nokia Lumia 1020) Built-in Sensors –Magnetometer για επίγνωση προσανατολισμού (orientation): γυρνάμε τη συσκευή γυρνάει και η οθόνη –Proximity sensor για εκτίμηση εγγύτητας: κλειδώνει αυτόματα η οθόνη όταν απαντήσουμε σε κλήση –Gyroscope για μέτρηση ρυθμού περιστροφής: συνηθισμένο σε παιχνίδια –Light sensor για αντίληψη φωτεινότητας περιβάλλοντος: αυτόματη προσαρμογή φωτεινότητας οθόνης για εξοικονόμηση μπαταρίας –Αισθητήρες για θερμοκρασία και ατμοσφαιρική πίεση GPS, A-GPS, WiFi για στίγμα της θέσης του χρήστη –GPS: Global Positioning System – χρήση 24 δορυφόρων –A-GPS: Assisted GPS – με υποβοήθηση σταθερής υποδομής κινητού δικτύου –WiFI: η θέση του χρήστη εντοπίζεται μέσω πόρων ασύρματων δικτύων π.χ., σημείο πρόσβασης (access point) – χρήσιμο όταν δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί GPS π.χ., εντός κτιρίων

17 Συνδεσιμότητα –Infrared, bluetooth –WiFi, 3G/4G, WiFi Direct (ad hoc wireless nets) –NFC (Near Field Communication) –RFID (Radio Frequency Identification) –Θύρες HDMI (High-Definition Multimedia Interface) Κινητά λειτουργικά συστήματα –Android (Linux-Google-Google Play-δημοφιλέστερο στην αγορά) –iOS 8.1 (ειδικά για συσκευές Apple Inc.-App Store) –Windows Phone 8.1 (Metro/Modern-Microsoft) Mobile browsers λόγω τεχνικών περιορισμών κινητών συσκευών π.χ., μικρό μέγεθος οθόνης, μικρή μνήμη, χαμηλού εύρους ζώνης Κινητές συσκευές: τεχνικά χαρακτηριστικά (ΙΙ)

18 Κινητές εφαρμογές (mobile apps) Εγγενείς εφαρμογές –Προσαρμοσμένες σε συγκεκριμένη πλατφόρμα π.χ., Android, iOS –Χρησιμοποιούν εργαλεία της πλατφόρμας –Υπερτερούν σε εμφάνιση και απόδοση HTML5 εφαρμογές –Χρησιμοποιούν HTML5, JavaScript, CSS όπως οι web σελίδες –Cross-platform –Πρόβλημα για ασφαλή αποθήκευση δεδομένων και εκμετάλλευση λειτουργιών κινητών π.χ., camera, sensors, ημερολόγιο Υβριδικές εφαρμογές –HTML5 εφαρμογές προσαρμοσμένες στο λειτουργικό σύστημα των συσκευών –PhoneGap για ανάπτυξη υβριδικών εφαρμογών

19 Κινητός ιστός (mobile web)

20 The Internet vs. the web http://skillcrush.com/2012/08/19/the-internet-vs-the-web/

21 Internet Παγκόσμιο σύστημα Διασυνδεδεμένων δικτύων υπολογιστών Που χρησιμοποιούν την οικογένεια πρωτοκόλλων TCP/IP Με σκοπό τη διασύνδεση δισεκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως «Δίκτυο δικτύων» –Ιδιωτικά, δημόσια, ακαδημαϊκά, επιχειρηματικά, κυβερνητικά δίκτυα μεταγωγής πακέτου –Συνδεδεμένα μεταξύ τους μέσω ευρέως φάσματος ηλεκτρονικών, ασύρματων και οπτικών τεχνολογιών δικτύωσης –Διαθέτουν μεγάλο εύρος πληροφοριακών πόρων και συσκευών WWW Email Ομότιμα (Peer-to-peer) δίκτυα για ανταλλαγή αρχείων Τηλεφωνία VOIP (Voice over IP)

22 WWW – World Wide Web – Παγκόσμιος Ιστός Υπηρεσία Internet Σύστημα διασυνδεδεμένων εγγράφων υπερκειμένου που μπορούν να προσπελαστούν μέσω του Internet –Έγγραφα υπερκειμένου = ιστοσελίδες (webpages) που περιέχουν κείμενο, εικόνες, video, άλλα είδη πολυμεσικού περιεχομένου –Οι ιστοσελίδες ανοίγονται με ειδικό λογισμικό που ονομάζεται περιηγητής ιστού (browser) που επιτρέπει περιήγηση στις ιστοσελίδες μέσω υπερσυνδέσμων (hyperlinks) Mozilla Firefox MS Internet Explorer Google Chrome

23 WWW – World Wide Web – Παγκόσμιος Ιστός Πρόσβαση σε έγγραφα του web βασίζεται στο μοντέλο client/server - πελάτη/διακομιστή –Συμφωνούμε ότι: web client = web browser –Γνωστοί web servers: Apache (open source), IIS (MS) Η επικοινωνία μεταξύ client και server γίνεται με το πρωτόκολλο HTTP (HyperText Transfer Protocol)

24 http://www.slideshare.net/jgzheng/web-application-landscape https://docs.webplatform.org/wiki/tutorials/How_does_the_Internet_work https://msdn.microsoft.com/library/bb330932.aspx Domain Name Server Uniform Resource Locator URL IP

25 Βασικές τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης στον Παγκόσμιο Ιστό HTML: HyperText Markup Language CSS: Cascading Style Sheets Javascript (και JQuery)

26 Βασικές τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης στον Παγκόσμιο Ιστό HTML: HyperText Markup Language CSS: Cascading Style Sheets Javascript (και JQuery) Για την ανάπτυξη ιστοσελίδων Τα HTML έγγραφα έχουν ομοιόμορφη συγκεκριμένη δομή για να αναγνωρίζονται από όλους τους browsers Βασίζεται σε hypertext/hyperlinks Τρέχουσα έκδοση: HTML5 (10/2014) –Υποστήριξη σύγχρονων τεχνολογιών πολυμέσων και προηγμένων γραφικών –Αναγνωσιμότητα από άνθρωπο και ερμηνεία και από υπολογιστές και συσκευές –Ανάπτυξη κινητών εφαρμογών

27

28 Βασικές τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης στον Παγκόσμιο Ιστό HTML: HyperText Markup Language CSS: Cascading Style Sheets Javascript (και JQuery) Χρησιμοποιείται για την περιγραφή της εμφάνισης και μορφοποίησης εγγράφου γραμμένου σε HTML Διαχωρίζεται το περιεχόμενο από την παρουσίαση Πιο πρόσφατη έκδοση: CSS3 –Media queries για προσαρμογή περιεχομένου σε περιορισμούς συσκευών (π.χ., ανάλυση οθόνης)

29 http://www.w3schools.com/css/

30 Βασικές τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης στον Παγκόσμιο Ιστό HTML: HyperText Markup Language CSS: Cascading Style Sheets Javascript (και JQuery) Javascript –Δυναμική γλώσσα προγραμματισμού –Ενσωματώνεται στους browsers ώστε να εκτελούνται σενάρια στην πλευρά του client –Στόχος αλληλεπίδραση με το χρήστη Ανάγνωση/επεξεργασία κειμένου που έχει συμπληρώσει ο χρήστης Έλεγχος browser Ασύγχρονη επικοινωνία http://www.w3schools.com/js/

31 Βασικές τεχνολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης στον Παγκόσμιο Ιστό HTML: HyperText Markup Language CSS: Cascading Style Sheets Javascript (και JQuery) JQuery –Δημοφιλής βιβλιοθήκη της Javascript –Ανεξάρτητη πλατφόρμας –Διευκολύνει την ανάπτυξη σεναρίων από την πλευρά του client και την ενσωμάτωσή τους σε έγγραφα HTML –Επιτρέπει τη δημιουργία plugins –Open-source (MIT) http://www.w3schools.com/jquery/

32 Κινητός Ιστός – Mobile Web Πρόσβαση στον Παγκόσμιο Ιστό Με κινητή συσκευή Μέσω ασύρματης τηλεπικοινωνιακής υποδομής

33 Τεχνικές και Εργαλεία Ανάπτυξης για Mobile Web Ολοκληρωμένα περιβάλλοντα ανάπτυξης (IDE – Integrated Development Environments) για Mobile Web –Adobe Dreamweaver CC –Aptana StudioAptana Studio –Eclipse Εξομοιωτές (Emulators) –MobileTest.me: online εξομοίωση κινητής συσκευής σε browserMobileTest.me –Opera Mobile Classic Emulator: online/offline εξομοίωση κινητής συσκευής σε browserOpera Mobile Classic Emulator

34 Διακομιστής Ιστού - Web Server Όταν δημιουργήσουμε έναν (κινητό ) ιστότοπο πρέπει να τον «ανεβάσουμε» (upload) σε κάποιο web server –XAMPPXAMPP Apache – MySQL – PHP - Filezilla FTP Client Δυναμικοί ιστότοποι: το περιεχόμενό τους έχει παραχθεί από κάποιο πρόγραμμα που εκτελέστηκε στο server και ενσωματώνει περιεχόμενο αποθηκευμένο σε κάποια βάση δεδομένων –Joomla, Wordpress

35 Ασκήσεις 1: Εμφάνιση ιστοσελίδας για υπολογιστή σε αντίστοιχη προσαρμοσμένη για κινητό 2: Τροποποίηση ιστοσελίδας για υπολογιστή σε αντίστοιχη για κινητό

36 Κινητές εφαρμογές στην πλατφόρμα Android

37 Κινητές εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας

38 Wikitude http://www.wikitude.com/app/ –papaioan@ceid.upatras.gr - papaioan

39 Άσκηση Δημιουργία απλής AR εφαρμογής στο Wikitude


Κατέβασμα ppt "Κινητές τεχνολογίες. Κινητές τεχνολογίες; Ασύρματη δικτύωση Κινητές επικοινωνίες Τεχνολογίες Πληροφορικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google