Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΑΕΜ: 433 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΑΕΜ: 433 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΑΕΜ: 433 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ» ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Χ. ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ

2 Rientiesa, B., Brouwerb, N., & Lygo-Bakera, S. (2013). The effects of online professional development on higher education teachers' beliefs and intentions towards learning facilitation and technology. Teaching and Teacher Education, 29, 122-131.

3 Οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αποδειχθεί ότι παρέχουν αυξημένες δυνατότητες μάθησης για τους φοιτητές. Το ακαδημαϊκό προσωπικό έρχεται αντιμέτωπο με νέα περιβάλλοντα μάθησης, τα οποία αυξάνουν την πολυπλοκότητα και τις πιέσεις της διδασκαλίας σε φοιτητές με διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες. Ανάγκη παροχής προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης από τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να ενημερώσουν το προσωπικό τους για την πολύπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ τεχνολογίας, παιδαγωγικής και γνωστικού περιεχομένου στην ειδικότητά τους. Ωστόσο, ελάχιστα έχει ερευνηθεί η επίδραση των προγραμμάτων αυτών στις πεποιθήσεις και τις προθέσεις των συμμετεχόντων στη χρήση τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική καθώς και στην υιοθέτηση πιο μαθηματοκεντρικών προσεγγίσεων στη μάθηση. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

4 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE (TPACK) Koehler (2006) Βασίζεται στην Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου (Shulman, 1986) Σκοπός: παροχή στους εκπαιδευτικούς ενός εννοιολογικού μοντέλου για την αποτελεσματική σχεδίαση και εφαρμογή μαθησιακών περιβαλλόντων που ενισχύονται από την τεχνολογία. Αποτελείται από 7 συστατικά Στην καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών, συχνά υπάρχει μια ανισορροπία μεταξύ αυτών των μεταβλητών.

5 ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Οι ατομικές αξίες και πεποιθήσεις που κατέχει ένας ακαδημαϊκός έχουν ισχυρό αντίκτυπο στο πώς σχεδιάζονται και υλοποιούνται οι ευκαιρίες μάθησης. Οι πεποιθήσεις ενδέχεται να είναι διαφορετικές από τις προθέσεις. Για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση είναι απαραίτητο να μεταβληθούν οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη μαθητοκεντρική μάθηση και την τεχνολογία (Ertmer, 2005). Αυτό μπορεί να γίνει μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης που προωθούν τον αναστοχασμό των συμμετεχόντων πάνω στην πρακτική τους, κάνοντάς τους να σκέφτονται πώς και γιατί ενήργησαν όπως έκαναν.

6 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Σε ποιο βαθμό οι ακαδημαϊκοί έμαθαν να εφαρμόζουν αποτελεσματικά τις ΤΠΕ στην πρακτική τους, μετρώντας το σαν αύξηση στην αντιλαμβανόμενη Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου; 2.Σε ποιο βαθμό το πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης οδήγησε σε μια αλλαγή των πεποιθήσεων και των προθέσεων των εκπαιδευτικών προς μια πιο μαθητοκεντρική μάθηση; 3. Σε ποιο βαθμό οι ακαδημαϊκοί που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρόγραμμα διαφέρουν από τους ακαδημαϊκούς που αποσύρθηκαν πριν ολοκληρωθεί από άποψη Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου και πεποιθήσεων και προθέσεων;

7 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Πλαίσιο: Διαδικτυακό πρόγραμμα εκπαίδευσης «Make Responsible CHoices with Educational Technology (MARCHET)» Μέρος: Ολλανδία Συμμετέχοντες: 73 ακαδημαϊκοί από 8 Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σκοπός: Ενίσχυση των δεξιοτήτων των ακαδημαϊκών για αποτελεσματική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική τους πρακτική και αναστοχασμό πάνω στις πεποιθήσεις και τις προθέσεις τους ως προς τη διευκόλυνση της μάθησης και τη μετάδοση της γνώσης. Ενότητες: συνεργατική οικοδόμηση της γνώσης εκπαιδευτικές εφαρμογές web 2.0 μέτρηση γνώσης κατανόηση και επίβλεψη φοιτητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση Διάρκεια: 8-12 βδομάδες Χαρακτηριστικά: Συμμετέχοντες σε μικρές ομάδες 1 ώρα τηλεδιάσκεψης κάθε 2-3 βδομάδες Εργασίες και συζητήσεις σε ασύγχρονο φόρουμ συζητήσεων.

8 ΕΡΓΑΛΕΙΑ (Ι) 1.Pre- and post-test TPACK Aλλαγή στις αντιλήψεις των συμμετεχόντων όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν και υλοποιούν στην πρακτική τους μάθηση που ενισχύεται από τεχνολογία.

9 1.Pre- and post-test πεποιθήσεις και προθέσεις εκπαιδευτικών απέναντι στη μάθηση Αλλαγή στις μαθητοκεντρικές-δασκαλοκεντρικές προσεγγίσεις Χρησιμοποιήθηκε τροποποιημένο το «Teacher Beliefs and Intentions instrument» των Norton et al. (2005) ΕΡΓΑΛΕΙΑ (ΙΙ)

10 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

11 Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος (post-test) τα σκορ που σημείωσαν οι συμμετέχοντες ήταν όλα υψηλότερα. Μετά από δώδεκα εβδομάδες οι συμμετέχοντες είχαν την τάση να χρησιμοποιούν περισσότερο την τεχνολογία στη διδασκαλία τους και είχαν περισσότερη αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους να ενσωματώνουν την τεχνολογία στον παιδαγωγικό σχεδιασμό και το γνωστικό τους αντικείμενο. 1. Επιδράσεις της εκπαίδευσης όσον αφορά την τεχνολογία, την παιδαγωγική και τη γνώση του περιεχομένου

12 Μειωμένη πρόθεση προς την απλή μετάδοση γνώσεων, κάτι που υποδεικνύει πρόθεση για σχεδιασμό λιγότερο δασκαλοκεντρικών διδασκαλιών. Ωστόσο, το πρόγραμμα δεν οδήγησε σε αλλαγή των πεποιθήσεων και των προθέσεων προς περισσότερο δασκαλοκεντρικές προσεγγίσεις. Πιθανή εξήγηση: Η πρόκληση αλλαγών στη στάση των εκπαιδευτικών (και ιδιαίτερα εκείνων μεγαλύτερης ηλικίας) απέναντι στη μαθητοκεντρική μάθηση απαιτεί χρόνο. ( Postareff et al., 2007,Ertmer, 2005, Marsh, 2007) 2. Επιδράσεις της εκπαίδευσης στις πεποιθήσεις και τις προθέσεις

13 Έγινε σύγκριση των 40 συμμετεχόντων που ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρόγραμμα με τους 33 που απέτυχαν να το ολοκληρώσουν ως προς τις πεποιθήσεις και προθέσεις τους, καθώς και τα σκορ TPACK που είχαν στην αρχή του προγράμματος. Οι ανεπιτυχείς συμμετέχοντες αφιέρωναν λιγότερο χρόνο στο πρόγραμμα (≈ 2:18 h ), παρακολουθώντας και/ή ξαναπαρακολουθώντας τις τηλεδιασκέψεις, ενώ οι επιτυχείς συμμετέχοντες αφιέρωναν περισσότερο χρόνο (≈ 4:59 h ). Πιθανή αιτία: Η Ιδιαίτερη κουλτούρα του ιδρύματος και το εκάστοτε γνωστικό αντικείμενο. (Norton et al., 2005, Land, 2001) Ακαδημαϊκοί από: Νομική, Φυσικό, Μαθηματικό, Παιδαγωγικό και Ιατρική: συνέχισαν με επιτυχία μέχρι το τέλος Ακαδημαϊκοί από: τομέα των ΤΠΕ, Κοινωνικές Επιστήμες, Διοίκηση Επιχειρήσεων και Ψυχολογία ήταν πιο πιθανό να αποσυρθούν. Δεν επηρεάζεται: Από δεξιότητες Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου Πεποιθήσεις και προθέσεις απέναντι στη μάθηση Προηγούμενη εμπειρία με την τεχνολογία 3. Πώς διαφέρουν οι επιτυχείς συμμετέχοντες από τους ανεπιτυχείς;

14 Bennison, A. & Goos, M. (2010). Learning to Teach Mathematics with Technology: A Survey of Professional Development Needs, Experiences and Impacts. Mathematics Education Research Journal, 22 (1), 31-56.

15 Η σημασία των ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη της μάθησης των μαθηματικών αναγνωρίζεται πλέον ευρέως. Ωστόσο… Τα προγράμματα σπουδών, η πρόσβαση στους τεχνολογικούς πόρους, και η θεσμική υποστήριξη φαίνεται να αποτελούν ανεπαρκείς συνθήκες για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών. Aιτία: Η συχνότητα χρήσης της τεχνολογίας εξαρτάται από: Υποδομές (υπολογιστές, λογισμικά, κ.λπ) Δεξιότητες εκπαιδευτικών Αυτοπεποίθηση εκπαιδευτικών Στάση εκπαιδευτικών ΕΙΣΑΓΩΓΗ

16 ZONE THEORY OF CHILD DEVELOPMENT Valsiner (1997) Επεκτείνει τη Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης του Vygotsky, ενσωματώνοντας το κοινωνικό πλαίσιο καθώς και τους στόχους και δράσεις των συμμετεχόντων. Μας βοηθά να κατανοήσουμε τα διαφορετικά είδη γνώσεων, εμπειριών και πλαισίων που έχει αποδειχθεί ότι είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.

17 ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η αλλαγή των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για την αλλαγή της πρακτικής τους. Ωστόσο.. Πολλές φορές υπάρχει ασυνέπεια μεταξύ πεποιθήσεων και πρακτικής. Πρόκειται για μια σχέση περίπλοκη που μπορεί να χαρακτηριστεί περισσότερο ως διαλεκτική παρά ως γραμμική. Για π.χ. μοντέλο του Guskey για την αλλαγή στους εκπαιδευτικούς (1986, 2002) (Rogers, 2007)

18 ΑΡΧΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Αναγνωρίζει ότι η αλλαγή είναι μια σταδιακή και δύσκολη διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς. Διασφαλίζει ότι οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τακτική ανατροφοδότηση για τη μάθηση των μαθητών. Παρέχει υποστήριξη, όπως τεχνική βοήθεια, χρόνο για πειραματισμό και ευκαιρίες για συνεργασία με συναδέλφους. Παρέχει πρακτικές ιδέες που σχετίζονται άμεσα με την καθημερινή τους πρακτική.

19 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Ποιες είναι οι εμπειρίες και ανάγκες επαγγελματικής ανάπτυξης που σχετίζεται με την τεχνολογία των μαθηματικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Queensland; 2.Ποια είναι τα επαγγελματικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης που σχετίζονται με την τεχνολογία; 3.Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ συμμετοχής σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης που σχετίζονται με την τεχνολογία και αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών για τις δεξιότητές τους παιδαγωγικών πεποιθήσεων σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών;

20 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσια και ιδιωτικά) στο Queensland της Αυστραλίας (2002) Δύο έρευνες: School Technology Survey (89 ερωτηματολόγια): πληροφορίες για το σχολικό πλαίσιο Teacher Technology Survey (485 ερωτηματολόγια): πληροφορίες για τις ατομικές πρακτικές.  Ερωτήσεις για 3 είδη τεχνολογίας: Υπολογιστές (λογισμικά πακέτα, τόσο γενικά όσο και Μαθηματικών) Διαδίκτυο Graphics calculators  Κατηγορίες ερωτήσεων: Χρήση Πρόσβαση Στάσεις Επαγγελματική ανάπτυξη  18 κλειστές ερωτήσεις και 1 ανοιχτή

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

22 1 ο ερευνητικό ερώτημα Ποιες είναι οι εμπειρίες και ανάγκες επαγγελματικής ανάπτυξης που σχετίζεται με την τεχνολογία των καθηγητών Μαθηματικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Queensland; Εμπειρίες: 82,5%: είχαν συμμετάσχει σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης πάνω στη χρήση τεχνολογίας για τη διδασκαλία των Μαθηματικών (graphic calculators, υπολογιστές, Διαδίκτυο) Ανάγκες (“What do you see as your current needs for professional development in this area?”):  Συγκεκριμένη αναφορά στο είδος τεχνολογίας (υπολογιστές, Διαδίκτυο, graphic calculators)  Έλλειψη ανάγκης για επαγγελματική ανάπτυξη  Περιορισμοί που εμποδίζουν την επαγγελματική ανάπτυξη (χρόνος και πρόσβαση)  Επιθυμητός προσανατολισμός των προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης  πώς να χρησιμοποιείς συγκεκριμένο software και hardware (ελάχιστες αναφορές),  πώς να ενσωματώνεις αποτελεσματικά την τεχνολογία στις μαθησιακές εμπειρίες των Μαθηματικών (οι περισσότερες αναφορές),  πώς να σχεδιάζεις εργασίες αξιολόγησης που να ενσωματώνουν αποτελεσματικά την τεχνολογία

23 2 ο ερευνητικό ερώτημα Ποια είναι τα επαγγελματικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης που σχετίζονται με την τεχνολογία; Οι ερωτηθέντες που δε δίδασκαν μόνο Μαθηματικά ήταν λιγότερο πιθανό να έχουν συμμετάσχει σε ανάλογο πρόγραμμα σε σύγκριση με εκείνους που δίδασκαν μόνο μαθηματικά.  Τα σχολεία τους παρέχουν λιγότερες ευκαιρίες  Απροθυμία να αφιερώσουν χρόνο για δεξιότητες που δεν θεωρούν απαραίτητες Οι λιγότερο έμπειροι ερωτηθέντες (τόσο σε προϋπηρεσία όσο και σε εμπειρία με την τεχνολογία) ήταν λιγότερο πιθανό να έχουν συμμετάσχει σε ανάλογο πρόγραμμα σε σύγκριση με τους πιο έμπειρους.  Δεν είχαν ακόμη την ευκαιρία να συμμετάσχουν  Φόρτος εργασίας στα πρώτα στάδια της καριέρας  Αισθάνονται επαρκώς προετοιμασμένοι από τις προπτυχιακές τους σπουδές Οι ερωτηθέντες που διέμεναν μακριά από το Brisbane ήταν λιγότερο πιθανό έχουν συμμετάσχει σε ανάλογο πρόγραμμα σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους κοντά σε Brisbane.  Ανάγκη εμπλοκής εκπαιδευτικών τόσο από αστικές όσο και από αγροτικές περιοχές

24 3 ο ερευνητικό ερώτημα Ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στη συμμετοχή σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών για τις δεξιότητές τους και παιδαγωγικών πεποιθήσεων σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών; Φαίνεται ότι τα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης επηρεάζουν την αυτοπεποίθηση και τις παιδαγωγικές πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών Οι ερωτηθέντες που είχαν συμμετάσχει σε πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης σχετικό με χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία των Μαθηματικών είχαν περισσότερη αυτοπεποίθηση στις δεξιότητές τους για χρήση τεχνολογίας από όσους δεν είχαν συμμετάσχει. ήταν πιο θετικοί ως προς τα οφέλη των τεχνολογιών αυτών για τη μάθηση των Μαθηματικών.

25 Lau, W. W. F. and Yuen, A. H. K. (2013). Educational technology training workshops for mathematics teachers: An exploration of perception changes. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 595-611.

26 Η χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία έχει επιφέρει παγκοσμίως σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών, τους ρόλους των εκπαιδευτικών και των μαθητών καθώς και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Είναι απαραίτητη η κατάλληλη εκπαίδευση προκειμένου να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν την εκπαιδευτική τεχνολογία στη διδασκαλία. Όμως, ακόμα και τότε ενδέχεται οι εκπαιδευτικοί να μην ενσωματώσουν τις ΤΠΕ στην πρακτική τους ή αφού τις εφαρμόσουν να ξαναεπιστρέψουν στην παραδοσιακή διδασκαλία. Οι Μαθηματικοί δε χρησιμοποιούν ευρέως τις ΤΠΕ. Ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά την ενσωμάτωση της τεχνολογίας είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην τεχνολογία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

27 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚA ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Τα προγράμματα (workshops) που εκπαιδεύουν στη χρήση εκπαιδευτικής τεχνολογίας επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση τεχνολογίας; 2.Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αλλαγές των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών; Οι αντιλήψεις εδώ αναφέρονται: Στα οφέλη από τη χρήση της τεχνολογίας στη μάθηση και διδασκαλία των μαθηματικών (παιδαγωγικός προσανατολισμός) Στην αυτοπεποίθηση στη χρήση της τεχνολογίας (αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα) Στη στάση απέναντι στην τεχνολογία (προτίμηση)

28 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (Ι) Περιεχόμενο:  Συνεδρία 1 η : Ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση των Mαθηματικών  Συνεδρία 2 η : 2D και 3D εργαλεία δυναμικής γεωμετρίας (Geometer's Sketchpad, Cabri Geometry II Plus, Cabri 3D)  Συνεδρία 3 η : Graphic tools και computer algebra systems. (GeoGebra, Eigenmath).  Συνεδρία 4 η : Dynamic statistical tools Fathom και Tinkerplots.  Συνεδρία 5 η : WebQuest ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 5 τρίωρες συνεδρίες Διάρκεια: 5 εβδομάδες Σκοπός: Βελτίωση των γνώσεων και των ικανοτήτων Μαθηματικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χρήση τεχνολογίας για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων για τη μάθηση και διδασκαλία των Μαθηματικών.

29 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ Εν ενεργεία μαθηματικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Hong Kong 100 συμμετείχαν, 90 συμπλήρωσαν όλα τα ερωτηματολόγια ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (ΙΙ) ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 5 ερωτηματολόγια πριν το τέλος κάθε συνεδρίας Ερωτήσεις αφορούσαν:  δημογραφικά στοιχεία,  αντιλήψεις σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ στα Μαθηματικά,  χρήση ΤΠΕ στα Μαθηματικά,  αξιολόγηση της κάθε συνεδρίας και του εκπαιδευτή.

30 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

31 1 ο ερευνητικό ερώτημα: Τα προγράμματα που εκπαιδεύουν στη χρήση εκπαιδευτικής τεχνολογίας επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση τεχνολογίας; Αντιλήψεις εκπαιδευτικώνΜετά οφέλη από τη χρήση της τεχνολογίας στα Μαθηματικά (παιδαγωγικός προσανατολισμός) αυτοπεποίθηση στη χρήση της τεχνολογίας (αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα) στάση απέναντι στην τεχνολογία (προτίμηση) -

32 ΦύλοΗλικίαΔιδακτική εμπειρία Τάξεις διδασκαλίας Προηγ. κατάρτιση στις ΤΠΕ Προηγ. εμπειρία οφέλη από τη χρήση της τεχνολογίας στα Μαθ. (παιδαγωγικός προσανατολισμός) Γυναίκες21-30 ετώνΜέχρι 10 χρόνια προϋπηρεσίας Κυρίως σε μικρότερες τάξεις Συχνή χρήση ΤΠΕ (τουλάχιστον μια φορά το μήνα) αυτοπεποίθηση στη χρήση της τεχνολογίας (αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα) Άνδρες21-30 ετών & 41 και άνω Μέχρι 10 χρόνια προϋπηρεσίας Κυρίως σε μικρότερες τάξεις ΚαμιάΠεριστασιακή χρήση ΤΠΕ & Ποτέ δικό τους διδακτικό υλικό με ΤΠΕ στάση απέναντι στην τεχνολογία (προτίμηση) 2 ο ερευνητικό ερώτημα: Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αλλαγές των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών;

33 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Rientiesa, B., Brouwerb, N., & Lygo-Bakera, S. (2013). The effects of online professional development on higher education teachers' beliefs and intentions towards learning facilitation and technology. Teaching and Teacher Education, 29, 122-131. Lau, W. W. F. and Yuen, A. H. K. (2013). Educational technology training workshops for mathematics teachers: An exploration of perception changes. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 595-611.


Κατέβασμα ppt "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΑΕΜ: 433 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google