Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική ζήτηση «παγκόσμια» προσφορά και ζήτηση Οι χώρες διαφέρουν κυρίως ως προς τις συνθήκες παραγωγής:

2 2 Β Α Συνθήκες παραγωγής: (προσφορά)

3 3 A B P A /P B

4 4 Β Α Συνθήκες παραγωγής: (προσφορά) P A /P B QBQB Q A

5 5 Αν μεταβληθούν σχετικές τιμές μεταβάλλονται και σχετικές ποσότητες π.χ. αν (P A /P B )↑ → (Q A /Q B) ↑ ⇒ Σχετικές τιμές, σχετικές ποσότητες παραγωγής συνδέονται θετικά

6 6 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά

7 7 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά Q A /Q B

8 8 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά – Σχετική ζήτηση Q A /Q B D(A/B)

9 9 Ισορροπία για δύο χώρες: Παράγουν τα ίδια προϊόντα Έχουν τις ίδιες προτιμήσεις Διαφέρουν ως προς τις συνθήκες παραγωγής των προϊόντων

10 10 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά-ζήτηση για δύο χώρες (Q A /Q B )Ι (Q A /Q B )ΙΙ

11 11 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά – ζήτηση για δύο χώρες (Q A /Q B )Ι (Q A /Q B )ΙΙ D(A/B)

12 12 P A /P B Q A /Q B Σχετική προσφορά – ζήτηση για δύο χώρες (Q A /Q B )ΙΙ (Q A /Q B )Ι D(A/B) (P A /P B )ΙΙ (P A /P B )Ι

13 13 Θέματα που θα εξεταστούν: Μεγέθυνση και Διεθνές Εμπόριο Μεγέθυνση - ευημερία Ευημερία και όροι εμπορίου Όροι εμπορίου = σχετική τιμή του εξαγόμενου προϊόντος Όροι εμπορίου βελτιώνονται όταν αυξάνεται η σχετική τιμή του εξαγόμενου προϊόντος Βελτίωση όρων εμπορίου ⇒ αύξηση ευημερίας Όροι εμπορίου κυμαίνονται όταν μεταβάλλεται η σχετική ζήτηση, ή, η σχετική προσφορά.

14 14 Μεγέθυνση α. ισόρροπη μεγέθυνση: Όλοι οι κλάδοι μεγεθύνονται κατά το ίδιο ποσοστό Αν προτιμήσεις σταθερές ⇒ όροι εμπορίου σταθεροί ⇒ ευημερία αυξάνεται β. ανισομερής μεγέθυνση: Τεχνολογία ή αύξηση στην προσφορά ενός παραγωγικού συντελεστή. Ευνοείται περισσότερο η παραγωγή ενός προϊόντος.

15 15 Ισόρροπη μεγέθυνση QBQB QAQA

16 16 Ανισομερής μεγέθυνση QBQB QAQA

17 17 Συνολική επίδραση της μεγέθυνσης στην ευημερία Άμεση επίδραση της μεγέθυνσης: θετική (αποτέλεσμα εισοδήματος) Αν μεταβάλλονται και οι σχετικές τιμές (όροι εμπορίου) : αποτέλεσμα υποκατάστασης Επίδραση των όρων εμπορίου: + αν βελτιώνονται - αν χειροτερεύουν → συνολική επίδραση στην ευημερία +, ή, -.

18 18 Αν ή χώρα είναι μικρή: Όροι εμπορίου σταθεροί Η μεγέθυνση ωφελεί την χώρα πάντα (ευημερία↑) Αν η χώρα είναι μεγάλη: Οι όροι εμπορίου επηρεάζονται. Αν η μεγέθυνση ευνοεί την παραγωγή του αγαθού που ανταγωνίζεται τις εισαγωγές => όροι εμπορίου βελτιώνονται => ευημερία αυξάνεται

19 19 Έστω ότι η χώρα Ι εξάγει το Α και εισάγει το Β Έστω ότι η οικονομική μεγέθυνση ευνοεί τον κλάδο Β Η σχετική αύξηση της παραγωγής του Β θα βελτιώσει του όρους εμπορίου

20 20 P A /P B Q A /Q B Μεγέθυνση που ευνοεί τον κλάδο Β στη χώρας Ι Q A /Q B D(A/B)

21 21 P A /P B Q A /Q B Μεγέθυνση που ευνοεί τον κλάδο Β (που ανταγωνίζεται τις εισαγωγές στη χώρα Ι Q A /Q B D(A/B)

22 22 A B Χώρα Ι πριν την οικονομική μεγέθυνση P A /P B Ε Ζ u

23 23 A B Χώρα Ι μετά την οικονομική μεγέθυνση Ε Ζ u

24 24 A B Άμεσο αποτέλεσμα στην ευημερία (+) Ε Ζ Ζ΄

25 25 A B Αποτέλεσμα όρων εμπορίου (+) Ε Ζ Ζ΄ Ζ΄΄ Η

26 26 Άρα, αν η μεγέθυνση ευνοεί τον κλάδο που ανταγωνίζεται τις εισαγωγές Μικρή χώρα: επίδραση στην ευημερία (+) Μεγάλη χώρα: επίδραση στην ευημερία (+) άμεση επίδραση στην ευημερία (αποτέλεσμα εισοδήματος (+)) επίδραση όρων εμπορίου (αποτέλεσμα υποκατάστασης (+))

27 27 Αν ευνοείται ο τομέας των εξαγωγών: Οι όροι εμπορίου χειροτερεύουν (αν η χώρα είναι μεγάλη) Αύξηση ευημερίας περιορίζεται: άμεση επίδραση στην ευημερία (αποτέλεσμα εισοδήματος (+)) επίδραση όρων εμπορίου (αποτέλεσμα υποκατάστασης (-)) διότι οι όροι εμπορίου χειροτερεύουν

28 28 Μεγέθυνση που ευνοεί τον κλάδο Α QBQB QAQA

29 29 Μεγέθυνση που ευνοεί τον κλάδο Α QBQB QAQA Ε Ζ

30 30 Μεγέθυνση που ευνοεί τον κλάδο Α QBQB QAQA Ε Ζ Ζ΄

31 31 QBQB QAQA Ε Ζ Απαθλιωτική μεγέθυνση

32 32 QBQB QAQA Ε Ζ

33 33 QBQB QAQA Ε Ζ

34 34 QBQB QAQA Ε Ζ Ζ΄΄ ∙

35 35 Ειδική περίπτωση: απαθλιωτική μεγέθυνση η αρνητική επίδραση στην ευημερία λόγω της χειροτέρευσης των όρων εμπορίου υπεραντισταθμίζει την θετική επίδραση της μεγέθυνσης στην ευημερία

36 36 Έστω ότι η μεγέθυνση ευνοεί τον εξαγωγικό κλάδο: αν η μεγέθυνση πραγματοποιείται στη χώρα μας ⇒ επίδραση στην ευημερία της χώρας είναι αμφίβολη αν η μεγέθυνση πραγματοποιείται στην ξένη χώρα ⇒ η επίδραση στην ευημερία της χώρας μας είναι αρνητική

37 37 Έστω ότι η μεγέθυνση ευνοεί τον εισαγωγικό κλάδο Αν η μεγέθυνση πραγματοποιείται στη χώρα μας => επίδραση στην ευημερία της χώρας είναι θετική Αν η μεγέθυνση πραγματοποιείται στην ξένη χώρα => η επίδραση στην ευημερία της χώρας μας είναι αρνητική

38 38 Όροι εμπορίου: μεταβάλλονται και ως αποτέλεσμα μεταβολής της σχετικής ζήτησης Προτιμήσεις Τεχνολογία Μεταβιβάσεις εισοδήματος (παράδειγμα Γερμανίας: διαφωνία J.M. Keynes B. και Ohlin )

39 39 Διεθνείς μεταβιβάσεις: Μειώνουν το εισόδημα της δότριας χώρας Αυξάνουν το εισόδημα της λήπτριας χώρας ⇒ επηρεάζεται σχετική ζήτηση προϊόντων ⇒ Όροι εμπορίου: σταθεροί, βελτιώνονται ή χειροτερεύουν

40 40 Σταθεροί όροι εμπορίου: μείωση της ζήτησης στη δότρια χώρα = αύξηση της ζήτησης στη λήπτρια χώρα Αν η κατανομή της επίδρασης του εισοδήματος στις δύο χώρες δεν είναι ίδια, τότε οι όροι εμπορίου μεταβάλλονται

41 41 Χειροτέρευση των όρων εμπορίου: Aν η οριακή ροπή για κατανάλωση του εξαγώγιμου προϊόντος της δότριας χώρας μεγαλύτερη της οριακής ροπής του προϊόντος αυτού στη λήπτρια χώρα => μείωση της σχετικής ζήτησης του εξαγώγιμου προϊόντος της δότριας χώρας χειροτέρευση των όρων εμπορίου για τη δότρια χώρα

42 42 Βελτίωση των όρων εμπορίου: Οριακή ροπή για κατανάλωση του εξαγώγιμου προϊόντος της δότριας χώρας μικρότερη οριακής ροπής του προϊόντος αυτού στη λήπτρια χώρα => αύξηση της σχετικής ζήτησης του εξαγώγιμου προϊόντος της δότριας χώρας βελτίωση των όρων εμπορίου για τη δότρια χώρα

43 43 Οι όροι εμπορίου χειροτερεύουν για τη χώρα που δίνει βοήθεια, αν η οριακή ροπή για κατανάλωση του εξαγωγικού της προϊόντος είναι μεγαλύτερη από την οριακή ροπή για κατανάλωση γι’ αυτό το προϊόν στη λήπτρια χώρα. (σχετική ζήτηση ↓) (Keynes)


Κατέβασμα ppt "1 To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου Κοινά χαρακτηριστικά υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου: Προσφορά προϊόντος - σχετική προσφορά Ζήτηση προϊόντος – σχετική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google