Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Maria Gravani Open University of Cyprus. Maria Gravani Open University of Cyprus Εστιάζει σε δυο σημεία του ρόλου του ΣΕΠ στο ΑΠΚΥ: 1) ως εκπαιδευτή ενηλίκων,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Maria Gravani Open University of Cyprus. Maria Gravani Open University of Cyprus Εστιάζει σε δυο σημεία του ρόλου του ΣΕΠ στο ΑΠΚΥ: 1) ως εκπαιδευτή ενηλίκων,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Maria Gravani Open University of Cyprus

2 Maria Gravani Open University of Cyprus Εστιάζει σε δυο σημεία του ρόλου του ΣΕΠ στο ΑΠΚΥ: 1) ως εκπαιδευτή ενηλίκων, δεδομένου ότι το ακροατήριο στο οποίο απευθύνεται αποτελείται κατά αποκλειστικότητα από ενήλικους εκπαιδευόμενους. 2) ως συνεργάτη του Πανεπιστημίου, και τη σχέση που έχει με τις διοικητικές υπηρεσίες του ΑΠΚΥ. Παρουσιάζονται τα πιο αντιπροσωπευτικά ευρήματα από συνεντεύξεις με φοιτητές και ΣΕΠ & καταγεγραμμένες εμπειρίες διοικητικών υπαλλήλων του ΑΠΚΥ. Σκοπός της παρουσίασης είναι, αξιοποιώντας τις δικές σας εμπειρίες και βιώματα να αναδειχθούν καλές πρακτικές και να επισημανθούν σημεία προς αποφυγή.

3 Maria Gravani Open University of Cyprus Καλές πρακτικές: Ενθαρρυντικός, διαθέσιμος, επικοινωνιακός  «Πάρα πολύ καλή (ενν. η επικοινωνία). Πολύ θετική. Δηλαδή, το λέω έτσι με λίγο συγκίνηση. Μας έχει κερδίσει η συγκεκριμένη καθηγήτρια. […] Μπορείς, ας πούμε, να πεις τη γνώμη σου. Μπορείς να εμπιστευτείς ακόμα κι ένα πρόβλημα. Δηλαδή, εγώ θυμάμαι είχα γράψει κάποτε μια απορία και σκεφτόμουν να τη στείλω μήπως είναι... μήπως περιέχει αφέλεια. Tα λόγια της κας […] ήταν ότι τίποτε δεν περιέχει αφέλεια.... αυτό το ενθαρρυντικό που σου δίνουν, να σε αντιμετωπίζουν ότι... μην αγχώνεσαι ότι... κανείς δεν τα ξέρει [...] Εγώ διακατέχομαι πολλές φορές από μειωμένη αυτοεκτίμηση, ότι αν πω κάτι και είναι βλακεία... τι θα γίνει; Αλλά μόλις μου απάντησε η καθηγήτρια αισθάνθηκα ότι από εκείνη τη στιγμή ό,τι έχω πρέπει να το λέω, για να μάθω. Είμαι εκεί για να μάθω» (Φοιτήτρια ΑΠΚΥ Α. Λ.).

4 Maria Gravani Open University of Cyprus Καλές πρακτικές: Παιδαγωγός, αρωγός στη διαδικασία της μάθησης «[…] από τη στιγμή που βλέπω τον εαυτό μου ως σύμβουλο, προσπαθώ να καλλιεργήσω συνεργατικές σχέσεις. Ο δικός μου ρόλος είναι να τους βοηθώ, να τους βοηθάω να τους βοηθάω, για να φθάσουν στο τέλος, όπου θα τους αξιολογήσω. Αυτοί έχουν στο μυαλό τους την αξιολόγηση του τέλους. Άρα, θα πρέπει να κατακτήσω αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης μέσα στη χρονιά, ότι, ξέρεις, στο πρόσωπο αυτού του ανθρώπου εμείς βλέπουμε ένα βοηθό... και μπορούμε να του πούμε τις ανασφάλειές μας, τους φόβους μας, τις βλακείες μας και θα βρούμε κατανόηση. Χωρίς όμως να υπάρχει κατάργηση των ρόλων, γιατί θα του δώσουμε και την εργασία και θα μας την αξιολογήσει και συχνά και με αυστηρό τρόπο... χωρίς να χαθεί όμως η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας». (1ΣΕΠ ΑΠΚΥ).

5 Maria Gravani Open University of Cyprus Καλές πρακτικές: Ενισχύει τη συνεργατική μάθηση, αναγνωρίζει και αξιοποιεί την επαγγελματική εμπειρία των φοιτητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Χρησιμοποιείς ό,τι ξέρουν αυτοί οι άνθρωποι. Είναι άνθρωποι με πολύ πλούσιο παρελθόν επαγγελματικό, συναισθηματικό. Όλη αυτή την πείρα την αξιοποιείς. Δηλαδή, αν θα μιλήσεις για μια τραγική περιπέτεια στην τραγωδία, αλλιώς μιλάς σ’ έναν άνθρωπο που είναι 50 χρονών και έχει περάσει, προφανώς, κάποιες τραγωδίες στη ζωή του, ας πούμε, ή δυσκολίες και αλλιώς μιλάς σ’ ένα παιδάκι των 18 χρόνων, που ακόμα να μην μπορεί να φανταστεί τα πράγματα για τα οποία του μιλάς. Χρησιμοποιείς την εμπειρία τους. Οι ίδιοι έχουν ανάγκη να εκφράσουν όλο αυτό το παρελθόν τους που έχουν και λειτουργεί πάρα πολύ καλά» (8 ΣΕΠ, ΑΠΚΥ).

6 Maria Gravani Open University of Cyprus Καλές πρακτικές: Φιλικός. Διαμορφώνει ένα οικείο περιβάλλον, ένα θετικό, φιλικό ακαδημαϊκό κλίμα «Θεωρώ ότι αντιπροσώπευε ό,τι ακριβώς λέγεται στα χαρτιά για την εκπαίδευση ενηλίκων, δηλαδή ενεργοποίηση προς τη μάθηση, για τη συμμετοχή του ενήλικα πάνω σε αυτό, αξιοποίηση των εμπειριών που έχει ο ενήλικας πάνω σε αυτό, φιλικό κλίμα, ενισχυτικό κλίμα, αυτά… σε εμένα προσωπικά ήταν ενισχυτικό να συνεχίσω την προσπάθεια στην ΟΣΣ και να μην το παρατήσω, στη θεματική και να ξεπεράσω τις δυσκολίες και τέτοια πράγματα. Υπήρχε, έτσι, μια ισορροπία κι ένα κλίμα φιλικό και αμοιβαίο μεταξύ μας, που δεν σου δημιουργούσε ούτε άγχος, ούτε προβληματισμός στο αν θα πεις κάποια πράγματα ή θα ρωτήσεις ή αν θα υποβάλεις κάποιες απορίες» (Φοιτητής, ΣΑ).

7 Maria Gravani Open University of Cyprus Καλές πρακτικές: Καθηγητής-σύμβουλος, ψυχολόγος «Κατανόηση καταρχήν ζητάνε. Να καταλάβουν ότι αυτός ο άνθρωπος που είναι εκεί καταλαβαίνει την κατάστασή τους. Ότι είναι εργαζόμενοι, ότι έχουν παιδιά, ότι... Οπότε τον κερδίζεις στο ανθρώπινο... στην ανθρώπινη... Όταν κερδίσεις αυτόν τον παράγοντα, τα άλλα έρχονται. Δηλαδή μπορεί να σε σέβονται ως καθηγητή για τις γνώσεις σου, οτιδήποτε άλλο, αλλά αν εσύ δεν τους δώσεις να καταλάβουν ότι τους καταλαβαίνεις, θα έχεις πρόβλημα. Και μετά είναι πιο εύκολο, αν έχεις αυτό κατακτήσει, να απευθυνθούν σε σένα ζητώντας εκπαιδευτικές συμβουλές, μεθοδολογίες ή οτιδήποτε άλλο» (2ΣΕΠ ΑΠΚΥ).

8 Maria Gravani Open University of Cyprus Παραδείγματα προς αποφυγή: Αδιάφορος – μηδενική ανταπόκριση προς τους φοιτητές, ηλεκτρονική πλατφόρμα, τηλέφωνα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο «Εγώ είχα 6 καθηγητές, μόνο με τον ένα είχα πρόβλημα επικοινωνίας, δηλαδή όχι μόνο εγώ αλλά όλο το τμήμα, που μάλλον ο άνθρωπος λόγω φόρτου εργασίας δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε όλα τα καθήκοντα, δεν τον βρίσκουμε ποτέ στο τηλέφωνο, δεν διορθώνει ποτέ τις εργασίες σου στέλνει ένα email με τη βαθμολογία σου και εσύ δεν ξέρεις γιατί πήρες αυτό το βαθμό, χωρίς εξηγήσεις, ή είναι πολύ αόριστες οι εξηγήσεις…κατά τα άλλα δεν είχα άλλο πρόβλημα. Τους υπόλοιπους καθηγητές τους έβρισκες την καθορισμένη ώρα κάθε βδομάδα, και απορίες αν είχες στις έλυναν…» (Φοιτήτρια ΑΠΚΥ Π.Κ.).

9 Maria Gravani Open University of Cyprus Παραδείγματα προς αποφυγή: Αδιάφορος – μηδενική ανταπόκριση προς τους φοιτητές, ηλεκτρονική πλατφόρμα, τηλέφωνα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο «Εγώ είχα 6 καθηγητές, μόνο με τον ένα είχα πρόβλημα επικοινωνίας, δηλαδή όχι μόνο εγώ αλλά όλο το τμήμα, που μάλλον ο άνθρωπος λόγω φόρτου εργασίας δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε όλα τα καθήκοντα, δεν τον βρίσκουμε ποτέ στο τηλέφωνο, δεν διορθώνει ποτέ τις εργασίες σου στέλνει ένα email με τη βαθμολογία σου και εσύ δεν ξέρεις γιατί πήρες αυτό το βαθμό, χωρίς εξηγήσεις, ή είναι πολύ αόριστες οι εξηγήσεις…κατά τα άλλα δεν είχα άλλο πρόβλημα. Τους υπόλοιπους καθηγητές τους έβρισκες την καθορισμένη ώρα κάθε βδομάδα, και απορίες αν είχες στις έλυναν…» (Φοιτήτρια ΑΠΚΥ Π.Κ.).

10 Maria Gravani Open University of Cyprus  Πρόθυμοι για άμεση ανταπόκριση.  Επαγγελματίες, ευγενικοί, εξυπηρετικοί, ενημερώνουν τις διοικητικές υπηρεσίες για θέματα που αξιολογούν ότι θα ήταν καλό να τα γνωρίζουν.  Με κατανόηση ανταποκρίνονται για αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.  Ενημερώνονται και εκπαιδεύονται κατάλληλα για χρήση τη εργαλείων πληροφορικής.  Μελετούν τους ηλεκτρονικούς οδηγούς, ηλεκτρονικές πηγές (που υπάρχουν διαθέσιμοι) και ενημερώνονται.

11 Maria Gravani Open University of Cyprus  Οι διδάσκοντες έχουν μερική γνώση για το πώς / και ποιος μπορεί να τους εξυπηρετήσει για τα ζητήματα που τους απασχολούν  Υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις όπου παρατηρείται ελλιπής πλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων των μελών ΣΕΠ – Διδασκόντων / Συντονιστών:  Περιορισμένη δικτυακή παρουσία μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης / email  Δεν βλέπουν τα ε-μαιλ του ΑΠΚΥ  Ελλιπής γνώση των ηλεκτρονικών μέσων που απαιτούντα  Μη ανάρτηση από την αρχή του έτους στην πλατφόρμα: Οδηγού μελέτης και ECTS για να ξέρουν οι φοιτητές τι πρέπει να διαβάζουν κάθε εβδομάδα.  Έγκαιρη ανατροφοδότηση / διόρθωση Εργασιών φοιτητών  Τήρηση διαδικασιών εξετάσεων και δημοσίευση βαθμού τελικής εξέτασης

12 Maria Gravani Open University of Cyprus  Ελλιπής γνώση των κανονισμών του ΑΠΚΥ, και των υποχρεώσεων τους, όπως αυτές περιγράφονται στους κανονισμούς σπουδών:  να ενημερώνουν τους φοιτητές για το τι νομίζουν αυτοί ότι είναι σωστό, και όχι το τι αναφέρει ο Κανονισμός  παραπληροφορούν τους φοιτητές για διαδικαστικά θέματα, χρονοδιαγράμματα και κανονισμούς  να μην ανταποκρίνονται σε αυτά που οι Υπηρεσίες τους ζητάνε  πραγματοποιούν αλλαγές σε προγραμματισμένες ΟΣΣ χωρίς την ενημέρωση των αρμοδίων Υπηρεσιών με αποτέλεσμα από τη μια να εκτίθεται το Πανεπιστήμιο έναντι του συνεργάτη και από την άλλη να επωμίζεται αχρείαστα κόστος.


Κατέβασμα ppt "Maria Gravani Open University of Cyprus. Maria Gravani Open University of Cyprus Εστιάζει σε δυο σημεία του ρόλου του ΣΕΠ στο ΑΠΚΥ: 1) ως εκπαιδευτή ενηλίκων,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google