Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο στην Ελλάδα Σήμερα (ΕΠΟ – Super League) 26/3/2013 Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο στην Ελλάδα Σήμερα (ΕΠΟ – Super League) 26/3/2013 Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο στην Ελλάδα Σήμερα (ΕΠΟ – Super League) 26/3/2013 Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών « Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών & Επιχειρήσεων Δρ. Τάκης Αλεξόπουλος Επίκουρος Καθηγητής

2 Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα πιο σημαντικά γεγονότα του ελληνικού ποδοσφαίρου  2006 Ίδρυση Superleague  2008 Συμμετοχή της Εθνικής Ομάδας στο Euro που διοργανώθηκε στα γήπεδα της Ελβετίας και της Αυστρίας.  2010 Συμμετοχή της Εθνικής Ομάδας στο Mundial στα γήπεδα της Νοτίου Αφρικής.  2010 Πραγματοποιήθηκε η αλλαγή του ονόματος της Β’ και Γ Εθνικής σε Football League και Football League 2  2012 Συμμετοχή της Εθνικής Ομάδας στο Euro στα γήπεδα της Πολωνίας και της Ουκρανίας.  2013 Στην Superleague συμμετέχουν 18 ομάδες και θα καταργούνται τα play – offs

3 Η Δομή: Η δομή το Ελληνικού πρωτάθλημα αποτελείται από 3 κατηγορίες:  Την Σούπερ Λίγκα που θα αποτελείται από 18 ομάδες. Football league θα αποτελείται από 2 κατηγορίες των 14 ομάδων.  «Γ΄ ΕΘΝΙΚΗ» που θα δημιουργηθεί από την ένωση Football League 2 και περιφερειακό και θα αποτελείται από 6 ομίλους των 16 ομάδων FOOTBALL LEAGUE 2 και την Δ΄ Εθνική, και θα αποτελεί τον προθάλαμο των επαγγελματικών κατηγοριών Η Δομή: Η δομή το Ελληνικού πρωτάθλημα αποτελείται από 3 κατηγορίες:  Την Σούπερ Λίγκα που θα αποτελείται από 18 ομάδες. Football league θα αποτελείται από 2 κατηγορίες των 14 ομάδων.  «Γ΄ ΕΘΝΙΚΗ» που θα δημιουργηθεί από την ένωση Football League 2 και περιφερειακό και θα αποτελείται από 6 ομίλους των 16 ομάδων FOOTBALL LEAGUE 2 και την Δ΄ Εθνική, και θα αποτελεί τον προθάλαμο των επαγγελματικών κατηγοριών

4 Οι φορείς οι οποίοι ασχολούνται με τον αθλητισμό για χάραξη της πολιτικής και της προώθησης των συμφερόντων του ποδοσφαίρου στην Ελλάδα είναι οι παρακάτω: ΕΠΟ (Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία) ΕΠΟ (Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία) Ε.Ε.Π (Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β και Γ Εθνικής) Ε.Ε.Π (Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β και Γ Εθνικής) Υφυπουργείο Αθλητισμού Υφυπουργείο Αθλητισμού

5 Η Ελληνική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου  Η Ελληνική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου (ΕΠΟ) ιδρύθηκε το 1926, με κοινή απόφαση των τριών μεγάλων Ενώσεων της χώρας (Αθήνας, Πειραιά, Θεσσαλονίκη) και έγινε μέλος της FIFA το 1927 και της UEFA το 1954. Η ίδρυσή της σηματοδότησε την οργάνωση του ελληνικού ποδοσφαίρου σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Από τότε μέχρι σήμερα η ΕΠΟ έχει εξελιχθεί στην μεγαλύτερη ομοσπονδία της χώρας και υπάγονται σε αυτήν όλα τα σωματεία και οι επαγγελματικές ομάδες.  Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ήταν ως το Δεκέμβριο του 2008 ο Βασίλης Γκαγκάτσης, που εξελέγη για τρίτη συνεχή θητεία χωρίς αντίπαλο στις αρχαιρεσίες της 4ης Οκτωβρίου του 2008. Ο Γκαγκάτσης παραιτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου του 2008. Νέος πρόεδρος εξελέγη στις 24 Ιανουαρίου του 2009 ο Σοφοκλής Πιλάβιος. Τώρα πρόεδρος της ΕΠΟ είναι ο Γιώργος Σαρρής.

6 Οι Διευθύνσεις της Ε.Π.Ο. είναι:  Η Διεύθυνση Αγωνιστικού, η Διεύθυνση Διοικητικού,  η Διεύθυνση Οικονομικού και Μάρκετινγκ,  η Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων και  η Διεύθυνση Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

7 Η λειτουργία της Ε.Π.Ο. στηρίζεται στις παραπάνω Διευθύνσεις που λειτουργούν με την ευθύνη των αντίστοιχων διευθυντών, αλλά και στις Επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου οι οποίες, σύμφωνα με το καταστατικό της Ομοσπονδίας, είναι:  Η Πειθαρχική Επιτροπή (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια)  Η Επιτροπή Εφέσεων  Η Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών (δευτεροβάθμια)  ΕΦΕΣΕΩΝ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟ  ΤΑΚΤΙΚΟ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟ  Η Επιτροπή Ιδιότητας-Μετεγγραφών Η λειτουργία της Ε.Π.Ο. στηρίζεται στις παραπάνω Διευθύνσεις που λειτουργούν με την ευθύνη των αντίστοιχων διευθυντών, αλλά και στις Επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου οι οποίες, σύμφωνα με το καταστατικό της Ομοσπονδίας, είναι:  Η Πειθαρχική Επιτροπή (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια)  Η Επιτροπή Εφέσεων  Η Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών (δευτεροβάθμια)  ΕΦΕΣΕΩΝ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟ  ΤΑΚΤΙΚΟ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟ  Η Επιτροπή Ιδιότητας-Μετεγγραφών

8 Οι γενικοί στόχοι της ΕΠΟ είναι:  Η διαρκής και σε βάθος αναβάθμιση του ελληνικού ποδοσφαίρου.  Η όσο το δυνατόν καλύτερη αγωνιστική παρουσία των εθνικών ομάδων στις Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διοργανώσεις  Η διατήρηση του αθλήματος ως το πλέον δημοφιλές στην Ελλάδα  Η διοργάνωση των πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου σε εθνικό επίπεδο και η κατανομή αρμοδιοτήτων διοργάνωσης στις τοπικές ενώσεις ή της ΕΠΑΕ (ένωση ποδοσφαιρικών ανώνυμων εταιρειών)  Η κοινωνική προσφορά του ποδοσφαίρου στην νεολαία της χώρας μας

9 Υφυπουργείο Αθλητισμού  Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής στον αθλητισμό είναι ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Ιωαννίδης, ο οποίος και εποπτεύει την Γενική Γραμματεία. Αρμοδιότητα της Γ.Γ.Α. είναι ο εθνικός επιτελικός σχεδιασμός και η συνολική ευθύνη για όλα τα θέματα που αφορούν την πρόοδο και την καλύτερη λειτουργία του αθλητισμού στην χώρα μας. Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έχει στην ευθύνη της την εποπτεία των κάθε είδους αθλητικών δραστηριοτήτων, τον καταρτισμό βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων προγραμμάτων ανάπτυξης του αθλητισμού, καθώς και την παροχή των αναγκαίων διευκολύνσεων για την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών, στα οποία περιλαμβάνονται και όσα αναφέρονται στον τομέα των αθλητικών έργων

10 Superleague  Από την αγωνιστική περίοδο 2006-2007 το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου διεξάγεται υπό την διοργάνωση της Σούπερ Λίγκα. Πρώτος πρόεδρος εκλέχθηκε ομόφωνα ο Π. Κόκκαλης, γιος του προέδρου του Ολυμπιακού, προτεινόμενος μάλιστα από τον αιώνιο αντίπαλο, Παναθηναϊκό. Η Σούπερ Λίγκα δημιουργήθηκε με σκοπό την διαφάνεια του ποδοσφαίρου, την ανάπτυξή του ως αθλητικού θεάματος υψηλού επιπέδου, τον εκσυγχρονισμό των γηπέδων και βέβαια την άνοδο του επιπέδου των φιλάθλων. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν με σκοπό την ποιοτική μεταβολή του ποδοσφαίρου και την δημιουργία ανταγωνιστικού πρωταθλήματος σε εθνικά και ευρωπαϊκά πλαίσια. Η λίγκα μέχρι και φέτος αποτελούταν από 16 ομάδες. Ωστόσο από το 2013 αλλάζει ο αριθμός των ομάδων από 16 σε 18 και καταργούνται τα Playoffs. Πρόεδρος της σήμερα είναι ο Γιάννης Μώραλης.  

11 Football League   Η Football League & Football League 2 είναι η δεύτερη και τρίτη επαγγελματική κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Στις 3 Αυγούστου 2010, πραγματοποιήθηκε η αλλαγή του ονόματος της από Β’ και Γ Εθνική σε Football League και Football League 2 αντίστοιχα. Πρόεδρος της ένωσης Football League & Football League 2 είναι ο Σπύρος Καλογιάννης με Α΄ αντιπρόεδρο τον Στέλιο Σφακιανάκη και Β΄ Αντιπρόεδρο τον Πέτρο Θεοδωρίδη.   H Football League μέχρι φέτος αποτελούταν από 21 ομάδες ενώ η Football League από 2 ομίλους τον Νότιο και τον Βόρειο των 13 και 12 ομάδων αντίστοιχα. Από φέτος η Football League θα αποτελείται από 28 ομάδες δηλαδή 2 ομίλους των 14 ομάδων ενώ η Football League θα ενωθεί με την Δ΄ εθνική και θα δημιουργήσουν την Γ΄ εθνική που θα αποτελείται από 6 ομίλους.   Η Football League & Football League 2 είναι η δεύτερη και τρίτη επαγγελματική κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Στις 3 Αυγούστου 2010, πραγματοποιήθηκε η αλλαγή του ονόματος της από Β’ και Γ Εθνική σε Football League και Football League 2 αντίστοιχα. Πρόεδρος της ένωσης Football League & Football League 2 είναι ο Σπύρος Καλογιάννης με Α΄ αντιπρόεδρο τον Στέλιο Σφακιανάκη και Β΄ Αντιπρόεδρο τον Πέτρο Θεοδωρίδη.   H Football League μέχρι φέτος αποτελούταν από 21 ομάδες ενώ η Football League από 2 ομίλους τον Νότιο και τον Βόρειο των 13 και 12 ομάδων αντίστοιχα. Από φέτος η Football League θα αποτελείται από 28 ομάδες δηλαδή 2 ομίλους των 14 ομάδων ενώ η Football League θα ενωθεί με την Δ΄ εθνική και θα δημιουργήσουν την Γ΄ εθνική που θα αποτελείται από 6 ομίλους.

12 Κύπελλο Ελλάδας  Το κύπελλο Ελλάδας στο ποδόσφαιρο διοργανώνεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (ΕΠΟ) και είναι η δεύτερη σημαντικότερη διοργάνωση μετά το πρωτάθλημα της Σούπερ Λίγκα.. Συμμετέχουν μόνο ομάδες από τις τρεις εθνικές κατηγορίες, Σούπερ Λιγκ, Φούτμπολ Λιγκ και Φούτμπολ Λιγκ 2.

13 Αναξιόπιστο Ελληνικό Πρωτάθλημα  Παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης του ελληνικού πρωταθλήματος από την ελληνική ομοσπονδία, το πρωτάθλημα της χώρας μας κρίνεται από πολλούς αναξιόπιστο. Μετά και την ίδρυση της Σούπερ Λίγκα με σκοπό τη διαφάνεια και την εξέλιξη του ποδοσφαίρου, σημειώνονται αξιόλογες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός ποιοτικότερου πρωταθλήματος, αν και ο δρόμος ακόμη είναι μακρύς.

14 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 48% θεωρεί ότι η εικόνα για το ποδόσφαιρο είναι αρκετά ή πολύ κακή, το 33% ούτε καλή ούτε κακή, ενώ μόλις το 19% την κρίνει ικανοποιητική

15 Πολλά είναι τα αγκάθια, με σημαντικότερο από όλα τη βία (52%), και ακολουθούν τα οικονομικά συμφέροντα (30%), η διαιτησία (24%), οι ανεπαρκείς εγκαταστάσεις (21%), οι κακές διοικήσεις των ομάδων (20%), η έλλειψη ποιοτικών παικτών ( 18%), η έλλειψη διαφάνειας ( 12%) και τα στημένα παιχνίδια (8%).

16  Το 82% των ερωτώμενων, θεωρεί πως οι παράγοντες είναι αυτοί που επηρεάζουν την εξέλιξη του πρωταθλήματος, το 63% πως δεν ενδιαφέρονται για την πρόοδο του ποδοσφαίρου, ενώ το 54% πιστεύει ότι δεν άξιοι να διοικούν.  Αλλά και η πολιτεία, φαίνεται να έχει ιδιαίτερη ευθύνη για την αναξιοπιστία του ελληνικού πρωταθλήματος σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Το 41% θεωρεί ότι οι υπάρχοντες νόμοι είναι ανεπαρκείς, το 49% κρίνει πως τα κράτος έχει ξοδέψει ένα αρκετά μεγάλο ποσό στο ποδόσφαιρο.  Αλλά ούτε η επίσημη ομοσπονδία έμεινε στο απυρόβλητο της έρευνας καθώς της καταλογίζονται πολλές ευθύνες για την σημερινή κατάσταση του ποδοσφαίρου. Το 39% διαφωνεί πως η διοργανώτρια αρχή συμβάλλει στην αναβάθμιση του αθλήματος, το 41% θεωρεί πως δεν προστατεύει τα συμφέροντα του ποδοσφαίρου και το 42% ότι δεν μπορεί να προσφέρει ουσιαστικές λύσεις.

17

18 Τα αποτελέσματα της έρευνας για την ελληνική διαιτησία, ήταν μάλλον απογοητευτικά. Το 83% θεωρεί πως οι διοικήσεις των ομάδων ασκούν έντονη πίεση στους διαιτητές, το 80% θεωρεί πως ανάλογη πίεση ασκείται και από τους φιλάθλους την ώρα του παιχνιδιού, το 55% είναι πεπεισμένο ότι οι διαιτητές είναι διαπλεκόμενοι ή χρηματίζονται, ενώ μόλις ο 36% συμφωνεί με την παρουσία αρχιδιαιτητή από το εξωτερικό. Από τα συμπεράσματα της έρευνας φαίνεται πως οι φίλαθλοι δεν έχουν σχηματίσει και την καλύτερη εικόνα για τους παίχτες του ελληνικού πρωταθλήματος. Θεωρούν πως το 79% ενδιαφέρεται μόνο για τα χρήματα παρά για την πορεία των ομάδων, το 48% πιστεύει πως οι ξένοι παίχτες δεν αξίζουν τα χρήματα που αμείβονται και το 56% ότι το θέαμα που προσφέρουν δεν είναι ικανοποιητικό

19 Οι οπαδοί των ομάδων φαίνονται να είναι, σύμφωνα με τα σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, βασικοί υπαίτιοι για τη βία στα γήπεδα καθώς το 81% θεωρεί πως η παρουσία τους είναι η βασικότερη αιτία για τη δημιουργία επεισοδίων, το 76% θεωρεί ότι παρακινούνται από τους παράγοντες, το 69% τους χρεώνει με το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση που επικρατεί στο ποδόσφαιρο, ενώ το 69% πιστεύει ότι η παρουσία τους ενισχύει την απόδοση της ομάδας

20 Οι σημαντικότερες Ομάδες της Σούπερ Λίγκα Το ελληνικό πρωτάθλημα μοιάζει με ταινία που ξεκινάει κάθε τέλος καλοκαιριού ανανεωμένη με καινούργια ‘πρόσωπα’ αλλά σχεδόν πάντα οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι διανέμονται στις ίδιες ομάδες. Σε μια εποχή όπου η οικονομική ύφεση έχει πλήξει και τον αθλητισμό, η σωστή διαχείριση των δεδομένων, η στρατηγική, τα κατάλληλα και ικανά στελέχη, η σωστή διαχείριση των οικονομικών και το πλάνο management και marketing είναι τα σημεία που πλέον οι ομάδες εστιάζουν προκειμένου να παραμείνουν προσηλωμένοι και να πετύχουν το στόχο τους. Βλέπουμε πως η τριάδα του πρωταθλήματος να κλειδώνει κάθε χρόνο με τις τρείς ομάδες της πρωτεύουσας, τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και την ΑΕΚ να καταλαμβάνουν τις τρείς πρώτες θέσεις, με τον σύλλογο του Πειραιά να στέφεται πρωταθλητής 8 φορές την τελευταία 10ετία με τον Παναθηναϊκό να το κατακτά τις υπόλοιπες 2 φορές το 2003-04 και 2009-10. Η ΑΕΚ πλέον έχοντας ¨πληγωθεί¨ οικονομικά χάνει έδαφος στην μάχη της τρίτης θέσης αφότου ο ΠΑΟΚ έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει την τελευταία 5ετία βάζοντας πλέον και τα οικονομικά του σε μια σειρά.

21

22 Η τέταρτη θέση της βαθμολογικής κατάταξης συνήθως προκαλεί έκπληξη αφού τα τελευταία χρόνια αλλάζει συνεχώς ιδιοκτήτη όπως βλέπουμε και στο παρακάτω σχήμα

23  Οι Πανθρακικός, η Βέροια και ο Πλατανιάς είναι οι νέες ομάδες που πραγματοποίησαν το ντεμπούτο τους στην πρώτη κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου για την αγωνιστική περίοδο του 2012/13 με τον Παναιτωλικό, τον Εργοτέλη και την Δόξα Δράμας να υποβιβάζονται στην Football League. Αξιοσημείωτο είναι ότι για την ομάδα του Πλατανιά Χανίων ότι κατάφερε μέσα σε μια πενταετία να αναρριχηθεί από τα περιφερειακά πρωταθλήματα στα σαλόνια της Superleague καταφέρνοντας να γίνει η τρίτη ομάδα της Κρήτης που αγωνίζεται στο κορυφαίο πρωτάθλημα της Ελλάδος. Και όπως προβλέπεται του χρόνου θα έχουμε για πρώτη φορά τρείς συλλόγους που αντιπροσωπεύουν το Κρητικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο

24 ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΣΟΔΩΝ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ Χορηγίες Αναμεταδόσεις Εισιτήρια Διάθεση μέρους αυτών ΜΙΣΘΟΙ ΠΑΙΧΤΩΝ Εμπορική Εκμετάλλευση

25  Στην Ελλάδα, λίγες είναι οι ομάδες που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να ενισχύσουν το δυναμικό τους με νέους παίχτες. Οι περισσότερες επιδίδονται σε μεταγραφές παιχτών με μικρό κασέ ή εμμένουν στη σύσταση τους για παραπάνω από μια αγωνιστικές περιόδους χωρίς να προβαίνουν σε κάποια ανανέωση. Την κατάσταση αυτή επιδεινώνει και το γεγονός, ότι ι παίχτες υψηλού βεληνεκούς είναι οικονομικά απλησίαστοι για τα ελληνικά δεδομένα καθώς θα πρέπει να καταβάλλουν υπέρογκα ποσά, που στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι σε θέση να διαθέσουν

26  Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται σε μια συγκριτική παράθεση το μπάτζετ της περσινής χρονιάς σε σχέση με φέτος

27 Μέσα σε τρία χρόνια οι ξένοι παίκτες που αγωνίζονται στο ελληνικό πρωτάθλημα μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι ομάδες αναγκάστηκαν να στηριχθούν σε Έλληνες ποδοσφαιριστές με μικρότερο κόστος έτσι ώστε να επιβιώσουν. Συγκεκριμένα να πούμε πως το 2009-10 το 55.3% των ποδοσφαιριστών ήταν ξένοι, ενώ τη φετινή σεζόν (2012-2013) το ποσοστό έχει πέσει στο 30.7%. Η μείωση δηλαδή αγγίζει το μισό και από τη νέα σεζόν θα κατέβει κι άλλο 2009/10(55.3%)146 σε 475 2010/11(54.8%)212σε 464 2011/12(45.7%)270 σε 493 2012/1330.7%259 σε 468

28 Η Κίνηση των Εισιτηρίων στο Ελληνικό Πρωτάθλημα  Η κίνηση των εισιτηρίων στο ελληνικό πρωτάθλημα είναι σε αρκετά χαμηλό επίπεδο. Αν και οι τάσεις που είχαν διαμορφωθεί στην αγορά έδειχναν ότι ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο θα άρχιζε να ανακτά την χαμένη του αίγλη, κυρίως μετά την διοργάνωση των ολυμπιακών αγώνων και την κατάκτηση του ευρωπαϊκού κυπέλλου το 2004, αυτό διήρκησε μέχρι το 2010 αφότου όπως βλέπουμε και στο παρακάτω διάγραμμα η ύφεση και η χαμηλή ποιότητα του ποδοσφαίρου μείωσαν αισθητά την κίνηση των εισιτηρίων.

29 Είναι ανούσιο να συγκρίνουμε διαγραμματικά την Ελλάδα με τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις καθώς ο μέσος όρος των εισιτηρίων που κόβονται στην Ελλάδα ουδεμία σχέση έχει με τον μέσο όρο της Αγγλίας, της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας. Για του λόγου το αληθές παρατίθενται τα στοιχεία που αφορούν τους μέσους όρους των παραπάνω χωρών στον τομέα της διακίνησης των εισιτηρίων όσον αφορά τις τρεις τελευταίες αγωνιστικές ΑΓΓΛΙΑΙΤΑΛΙΑΙΣΠΑΝΙΑΓΑΛΛΙΑΓΕΡΜΑΝΙΑΕΛΛΑΔΑ 2004/0533.89025.47228.40121.39237.7715.944 2005/0633.86421.69829.02921.57640.7455.627 2006/0734.36318.47328.83821.94739.9756.438 2007/0836.07623.18029.12421.84039.4266.671 2008/0935.63025.04528.27621.04942.5657.622 2009/1034.15124.95728.28620.08942.5007.617 2010/11 35.29424.30628.22119.74242.6656.424 2011/12 34.60022.46628.79618.87045.1164.931

30 Παρά την μικρή προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα, το ποδόσφαιρο συνεχίζει να είναι το πιο λαοφιλές άθλημα και συγκεντρώνει την προτίμηση των φιλάθλων. Στο διάγραμμα που ακολουθεί απεικονίζεται ξεκάθαρα η υπεροχή του

31 Εκτός από το πιο λαοφιλές άθλημα, είναι και αυτό που προσελκύει τις περισσότερες γυναίκες να το παρακολουθήσουν όπως απεικονίζεται και στο παρακάτω διάγραμμα. Ειδικά μετά την νίκη της εθνικής μας το 2004 όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν ως κυριακάτική τους διασκέδαση την παρακολούθηση ενός αγώνα στο γήπεδο.

32 Το Προφίλ των Φιλάθλων Το κύριο τμήμα των φιλάθλων είναι ομάδες φίλων με χαμηλό-μέσο κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο που αναζητούν διασκέδαση, ψυχαγωγία και εκτόνωση και έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:  Άνδρες ηλικίας: 18 - 30  Χαμηλό-μέσο επίπεδο εισοδήματος  Σχετικά μικρή δυνατότητα για κατανάλωση  Χαμηλή-μέση μόρφωση  Διαμένουν σε μεσαίες-μεγάλες πόλεις  Αναζητούν κινδύνους και προκλήσεις  Είναι χρήστες των νέων τεχνολογιών

33  Παρακάτω ακολουθούν πίνακας και διαγράμματα όσον αφορά την διακύμανση του συνόλου των εισιτηρίων που πωλούνται από τις ομάδες της κορυφαίας λίγκας, των εισπράξεων αλλά και των μέσων όρων των τιμών τους για τις περιόδους από το 2000/01 μέχρι το 2012/13 ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣΜΟ Τιμής 2000-01841.0009.634.79611,45 € 2001-021.024.18612.148.97711,86 € 2002-03775.33311.268.23814,53 € 2003-04679.7999.456.90413,91 € 2004-051.325.63519.516.24114,72 € 2005-061.273.53219.195.20415,07 € 2006-071.550.00020.150.00013 2007-081.632.84723.449.17914 2008-091,970.27726.529.32913 2009-101.970.27724.213.14312 2010-111.802.36517.845.8319.9 2011-121.215.22312.831.22311.64 2012-13834.3767.488.05910.36

34

35

36

37  Διαπιστώνουμε από τον παραπάνω πίνακα πως οι τιμές των εισιτηρίων δεν επηρεάζουν απόλυτα τον αριθμό των φιλάθλων που επισκέπτονται τα γήπεδα. Την αγωνιστική περίοδο 2006-07 υπήρξε ρεκόρ αριθμού (1.550.000), σύμφωνα με στοιχεία του υφυπουργείου αθλητισμού, ενώ ταυτόχρονα ο μέσος όρος τιμής του εισιτηρίου κινήθηκε σε λογικά πλαίσια (13€). Αντίθετα το έτος 2005-06 και ενώ η μέση τιμή του εισιτηρίου ήταν πιο ακριβή από ποτέ (15,7€), το γήπεδο επισκέφτηκαν 1.273.532 φίλαθλοι, μια μικρή διαφορά από την περσινή αγωνιστική. Και ενώ πλέον φαίνεται ότι ο ΜΟ τιμής των εισιτηρίων έχει σαφώς καθοδική πορεία βλέπουμε και πάλι το σύνολο των εισιτηρίων μειώνεται αντίστοιχα

38 Τα Ελληνικά Γήπεδα Ολυμπιακός:  Όνομα. Στάδιο Καραϊσκάκη  Κτίστηκε. 1895  Χωρητικότητα. 33.300

39  Παναθηναϊκός  Όνομα. Γήπεδο Απόστολος Νικολαϊδης  Χτίστηκε. 1922  Χωρητικότητα 17.100 Η επίσημη έδρα του Παναθηναϊκού είναι το Απόστολος Νικολαϊδης, ευρέως γνωστό ως γήπεδο Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Φέτος φιλοξενείται για ακόμη μια χρονιά από τις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου.

40 Άρης  Όνομα. Κλεάνθης Βικελίδης  Χτίστηκε. 1951  Χωρητικότητα. 22.800  Το 2004 το γήπεδο μετονομάστηκε από Χαριλάου σε Κλεάνθης Βικελίδης, τιμής ένεκεν του παίκτη του Άρη, Κλεάνθη Βικελίδη.

41 Skoda Ξάνθη  Όνομα. Skoda Ξάνθη  Χτίστηκε. 2004  Χωρητικότητα. 7.422  Το νέο γήπεδο είναι τμήμα ενός ολόκληρου Αθλητικού Κέντρου (Αθλητικό Κέντρο Skoda Ξάνθη), ενός από τα καλύτερα στην Ευρώπη.  Το κόστος του γηπέδου ανήλθε στα 6,5 εκ/€.  Στον αγώνα Skoda Ξάνθη – ΠΑΟΚ στις 28/8/2005 πραγματοποιήθηκε ρεκόρ παρακολούθησης όπου 6.410 φίλαθλοι της ομάδας έδωσαν το παρόν.

42 ΠΑΟΚ  Όνομα. Στάδιο Τούμπας  Χτίστηκε. 1959  Χωρητικότητα. 28.701  Το Στάδιο της Τούμπας υπήρξε ένα από τα επίσημα Ολυμπιακά Προπονητήρια στους Ο.Α. της Αθήνας, το 2004.

43 ΑΕΚ  Όνομα. ΟΑΚΑ  Χτίστηκε. 1980  Χωρητικότητα. 65.000  Φέτος η ένωση περνάει μία από τις δυσκολότερες σεζόν της ιστορίας της αφότου τα οικονομικά της έχουν πληγεί, αναγκαζόμενη έτσι να ρίξει το βαρύ φορτίο σε νέους παίχτες.

44 Πανιώνιος  Όνομα. Στάδιο Νέας Σμύρνης  Χτίστηκε. 1939  Χωρητικότητα. 11.700

45 Αστέρας Τρίπολης  Όνομα. Κολοκοτρώνης  Χτίστηκε. 1979  Χωρητικότητα. 7.616

46 Η Ελληνική Αγορά των Τηλεοπτικών Δικαιωμάτων  Το ελληνικό πρωτάθλημα υστερεί στον τομέα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Κάνοντας μια σύγκριση του 1 δις/€ των ετήσιων τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Premier League και των 600 εκ/€ του γαλλικού ποδοσφαίρου, των 800 εκ/€ του ιταλικού Καμπιονάτου, των 700 εκ/€ της γερμανικής Μπουντεσλίγκα τα 39.6 εκ/€ που μετά βίας διαπραγματεύεται το ελληνικό ποδόσφαιρο στον τομέα αναμεταδόσεων των αγώνων φαντάζει τουλάχιστον πενιχρό

47 Οι Παλαιότερες Τηλεοπτικές Συμφωνίες  Κατά το παρελθόν οι ομάδες διαπραγματεύονταν τα τηλεοπτικά τους δικαιώματα ως σύνολο. Από την αγωνιστική περίοδο του 2001-2002, μετά από νόμο που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση το 1999, τα δικαιώματα πωλούνταν από κάθε ομάδα ξεχωριστά. Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται μια συνοπτική αναδρομή στην πορεία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του ελληνικού ποδοσφαίρου τα τελευταία 22 χρόνια

48 Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ  1991 Υπογράφηκαν τα συμβόλαια της πρώτης συμφωνίας με τηλεοπτικό σταθμό για την μετάδοση αγώνων του ελληνικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος. Ο τότε πρόεδρος της ΕΠΑΕ Γιώργος Δέδες υπέγραψε τα συμβόλαια με την κρατική τηλεόραση, η οποία δαπάνησε 1,6 εκ/ € για την εξασφάλιση μιας ζωντανής κάλυψης το Σάββατο το απόγευμα και μιας μαγνητοσκοπημένης το βράδυ της Κυριακής. Το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε εκείνη την περίοδο για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ποδοσφαιρικών αγώνων ανερχόταν στα 1,6 εκ/€

49  1992 Τα ιδιωτικά κανάλια είχαν μπει στη ζωή μας μόλις τρία χρόνια νωρίτερα και το MEGA αποφασίζει να δυναμώσει τη ζώνη του Σαββατοκύριακου με την εκπομπή ‘’ Λεπτό προς Λεπτό’’, που είχε ζωντανές συνδέσεις με όλα τα γήπεδα, και την μετάδοση των αγώνων. Το συνολικό κόστος έφτασε τα 3,4 εκ/€

50  1993 Ο ΑΝΤ1 μπαίνει και αυτός στο παιχνίδι των τηλεοπτικών δικαιωμάτων και σε μια συνεργασία με το MEGA εξασφαλίζει τα δικαιώματα του πρωταθλήματος έναντι του συνολικού αντιτίμου των 5,1 εκ/€ με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει αγώνες και τη Δευτέρα.

51  1994 Ξεκινάει η εποχή της συνδρομητικής τηλεόρασης, με τη NetMed να κάνει απαραίτητους τους αποκωδικοποιητές στα σπίτια των φιλάθλων. Για 4,8 εκ/€ εξασφάλισε την αποκλειστικότητα των ζωντανών μεταδόσεων και άφησε στην κρατική τηλεόραση τα εκτεταμένα στιγμιότυπα έναντι 1,4 εκ/€.

52  1995 Η NetMed ανανεώνει το συμβόλαιο της έναντι 6,2 εκ/€ και η ΕΡΤ με 2,8 εκ/€ διατηρεί το δικαίωμα να προβάλλει μαγνητοσκοπημένες εκπομπές και να εκτεταμένα στιγμιότυπα.

53  1996 Η NetMed ανανεώνει το συμβόλαιο της προβαίνοντας σε πενταετή συμφωνία με την ΕΠΑΕ έναντι 45 εκ/€ και η ΕΡΤ συνεχίζει να ελέγχει την ελεύθερη αγορά με 3,2 εκ/€ για το 1996/97 και 4 εκ/€ για το διάστημα 1997/99. Έτσι την περίοδο 1996 έως 2001 τα δύο κανάλια εισέπραξαν 10,1 εκ/€ ετησίως για τα δικαιώματα αναμετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων.

54  1999 Οι ομάδες πιέζουν την πολιτική ηγεσία της χώρας και ο τότε υφυπουργός αθλητισμού Ανδρέας Φούρας φέρνει προς έγκριση στη Βουλή νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει στις ομάδες την αυτόνομη διαχείριση των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων.

55  2001 Η εποχή της ψηφιακής τηλεόρασης εδραιώνεται σιγά σιγά στην Ελλάδα και την εμφάνιση του κάνει και το τηλεοπτικό κανάλι Alpha Digital το οποίο εξασφαλίζει τα δικαιώματα των μισών ομάδων της Ά Εθνικής με 44 εκ/€( Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ, Άρη, Ξάνθη, Πανιώνιο, Εθνικό Αστέρα.) ενώ η NetMed με 18,1 εκ/€ διατηρεί τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τις υπόλοιπες επτά ομάδες της κατηγορίας (ΑΕΚ, Ηρακλή, Ιωνικό, Αιγάλεω, Ακράτητο, ΟΦΗ, Παναχαϊκή)

56  2002 Οι 30,000 συνδρομητές φάνηκαν λίγοι στην προσπάθεια εδραίωσης του καναλιού και έτσι ο Alpha Digital το Νοέμβριο του 2002 ανακοινώνει την παύση της λειτουργίας του. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων που ήταν συμβεβλημένοι με την ψηφιακή τηλεόραση μεταφέρονται στον τηλεοπτικό σταθμό Aplha ο οποίος μοιράζεται την πίτα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων με τη NetMed έναντι του ποσού των 31 εκ/€. Οι 30,000 συνδρομητές φάνηκαν λίγοι στην προσπάθεια εδραίωσης του καναλιού και έτσι ο Alpha Digital το Νοέμβριο του 2002 ανακοινώνει την παύση της λειτουργίας του. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων που ήταν συμβεβλημένοι με την ψηφιακή τηλεόραση μεταφέρονται στον τηλεοπτικό σταθμό Aplha ο οποίος μοιράζεται την πίτα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων με τη NetMed έναντι του ποσού των 31 εκ/€.

57  2003 Έχοντας πλέον φύγει από το προσκήνιο ο Alpha Digital, τα τηλεοπτικά δικαιώματα μοιράζονται ανάμεσα στη NetMed, τον Alpha και το TV magic με το ποσό των 24,5 εκ/€.

58  2004-2006 Την περίοδο 2004-2006 δεν αλλάζουν πολλά στο σκηνικό των δικαιωμάτων τηλεοπτικής αναμετάδοσης. Ο τηλεοπτικός σταθμός TV Magic δεν έχει πλέον τηλεοπτικά δικαιώματα κ έτσι το ‘’ παιχνίδι’’ παίζεται πάλι ανάμεσα στη NetMed και στον Alpha έναντι του ποσού των 26,3 εκ/€

59  2006 Η κρατική τηλεόραση κάνει ξανά την εμφάνιση της διεκδικώντας μια μερίδα στην πίτα κατανομής των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Ο Alpha δεν κατέχει τα δικαιώματα αναμετάδοσης καμιάς ομάδας και έτσι η ΕΡΤ και η NetMed παίζουν μόνες τους μπάλα για 28,8 εκ/€.

60  2007 Τα δικαιώματα αναμετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων μοιράστηκαν ανάμεσα στη NetMed τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha και την ΕΡΤ έναντι το ποσού των 31,2 εκ/€.

61  2008 Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στον τομέα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων της Σούπερ Λίγκα αναφορικά με τους τηλεοπτικούς σταθμούς που διεκδικούν τα δικαιώματα αναμετάδοσης. Σημειώνεται το διατεθέν ποσό που ανέρχεται στα 31,2 εκ/€.

62  2009/10 Μέσα από την συμφωνία Forthnet - ΣΚΑΪ - ΕΡΤ το ποσό των τηλεοπτικών δικαιωμάτων ανεβαίνει κατακόρυφα σε 52.500.000 με την ΕΡΤ να καλύπτει Ολυμπιακό και Ξάνθη

63  2010/12 Συμφωνία Forthnet - ΕΡΤ 54.300.000 (2010/11) 44.000.000 (2011/12)

64  2011/12 Forthnet ΕΡΤ - 44.000.000

65  2012/13 Μείωση 10 % στο ποσό της κεντρικής διαχείρισης Μείωση 10 % στο ποσό της κεντρικής διαχείρισης απο την μεριά της Forthnet - 39.600.000

66 ΈτοςΚανάλιΠοσό 1991/92ΕΡΤ1.600.000 1992/93Mega3.400.000 1993/94Mega - ANT 15.100.000 1994/95Netmed - ΕΡΤ5.600.000 1995/96Netmed - ΕΡΤ9.000.000 1996/97Netmed - ΕΡΤ10.100.000 1997/98Netmed - ΕΡΤ10.100.000 1998/99Netmed - ΕΡΤ10.100.000 1999/00Netmed - ΕΡΤ10.100.000 2000/01Netmed - ΕΡΤ10.100.000 2001/02Netmed - Alpha D.61.300.000 2002/03Netmed - Alpha31.000.000 2003/04Netmed - Alpha - Magic25.400.000 2004/05Netmed - Alpha26.300.000 2005/06Netmed - Alpha26.300.000 2006/07Netmed - ΕΡΤ28.800.000 2007/08Netmed - ΕΡΤ - Alpha31.200.000 2008/09Netmed - ΕΡΤ - Alpha31.200.000 2009/10Forthnet - ΣΚΑΪ - ΕΡΤ52.500.000 2010/11Forthnet - ΕΡΤ54.300.000 2011/12Forthnet ΕΡΤ44.000.000 2012/13Forthnet39.600.000

67  Αν και για την ελληνική λίγκα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς η πορεία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, με ανοδική πορεία όπως φαίνεται μετά το 2010-11 φαίνεται πως η οικονομική κρίση έκανε την εμφάνιση της μειώνοντας αισθητά τα ποσά όπως φαίνεται και παρακάτω.

68 ΧΟΡΗΓΙΕΣ Το επαγγελματικό ποδόσφαιρο είναι άρτια συνυφασμένο με την ιδέα του κέρδους. Οι χορηγίες είναι πολύπλευρες δραστηριότητες που συνδυάζουν οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Μεταξύ άλλων συμβάλλει στην  Αύξηση ορατότητας  Αύξηση αναμνησιμότητας (Recall)  Αύξηση αναγνωρισιμότητας (Recognition)  Αύξηση διατηρησιμότητας (Retention)  Μεγαλύτερη διεισδυτικότητα στην αγορά (Market Penetration)  Μεγαλύτερη επέκταση της αγοράς (Market Expansion)  Αύξηση μεριδίου αγοράς και πωλήσεων (Market Share)  Επιστροφή της επένδυσης (Return of Investment)  Παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας δικτύου συνεργαζομένων εταιριών και την εκπόνηση εμπορικών συνεργιών αμοιβαίας ωφέλειας  Παραχωρεί τη δυνατότητα χρήσης του λογοτύπου δημιουργώντας υπεραξία στα προϊόντα/υπηρεσίες των επιχειρηματικών συνεργατών (Licensing)

69  Εκτός από την ΟΠΑΠ χορηγοί του ελληνικού πρωταθλήματος την αγωνιστική περίοδο 2012/13 ήταν οι εταιρίες:Hellasod, Galanis Sports data, Adidas, Econ, Nova, Ευρωπαϊκή πίστη

70 Η Συμβολή του Ποδοσφαίρου στην Ελληνική Οικονομία  Ο αθλητικός τομέας πραγματοποιεί μέχρι σήμερα μια ικανοποιητική και αξιόλογη ανάπτυξη και μάλιστα σε περίοδο στασιμότητας της ελληνικής οικονομίας ή οποία χωρίς τον αθλητικό τομέα θα είχε εισέλθει σε πρωτοφανή για την μεταπολεμική Ελλάδα ύφεση. Στο διάγραμμα που ακολουθεί απεικονίζονται συγκριτικά τα έσοδα/έξοδα όπως λίγκας των ετών 2007 -2012.

71

72  Μία από τα σημαντικότερες πηγές εσόδων για την Superleague είναι οι χορηγίες. Παρακάτω τα ποσά των χορηγιών την τελευταία 6ετία (σε εκ.)

73

74

75


Κατέβασμα ppt "Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο στην Ελλάδα Σήμερα (ΕΠΟ – Super League) 26/3/2013 Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google