Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΤΕΧΝΩΝ ΙΕΠ: ΜΟΥΡΣΕΛΑ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Δρ. ΠΑΤΣΗ ΜΑΡΙΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ08 ΑΘΗΝΑ, 2016

2 Εικαστικά Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Έργο μαθητή της Ε΄ Τάξης δημοτικού, 6ο Δημοτικό Αγ. Παρασκευής

3 Λάβαμε υπόψη: Πιστεύουμε ότι δίνεται μια ολοκληρωμένη πρόταση με στόχο την αναβάθμιση του μαθήματος των Εικαστικών στο Δημοτικό και του ρόλου των Εκπαιδευτικών ΠΕ08 Καλών Τεχνών. Τα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια και τις ρυθμίσεις που προωθούνται για Προεδρικό Διάταγμα το σχετικό «…για την εξασφάλιση του αναγκαίου χρόνου που θα επιτρέπει την αξιοποίηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης…», Το Ωρολόγιο πρόγραμμα στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα σχολικά εγχειρίδια των Εικαστικών τα οποία κυκλοφόρησαν το σχολικό έτος 2008 και διδάσκονται μέχρι σήμερα.

4 Τα διδακτικά εγχειρίδια: Πρόκειται για διδακτικά πακέτα που αποτελούνται από το βιβλίο του μαθητή, το Τετράδιο εργασιών και το βιβλίο του καθηγητή. Τα διδακτικά πακέτα έχουν συνέχεια και αλληλουχία, εμείς προτείνουμε κάποιες επισημάνσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να δώσουν έμφαση σε κάποια σημεία και σε άλλα να αποφευχθούν οι αλληλοεπικαλύψεις και οι επαναλήψεις.

5 Επισημάνσεις: Να τονίσουμε ότι όλα τα υλικά (μολύβια, ξυλομπογιές, νερομπογιές, κ.ά.) μπορούν να γίνονται δεκτά, ανακυκλώσιμα (χαρτόνια κ.ά.,)και μη. Προτείνουμε να γίνονται μαθήματα σε συνδυασμό με μουσικά κλασικά ακούσματα, από cd, από το 3ο πρόγραμμα, κ.ά. Επίσης, οι Εκπαιδευτικοί να προτρέπουν τους μαθητές να παρακολουθούν εκπαιδευτικά προγράμματα της Κρατικής τηλεόρασης, με θέματα καλλιτεχνικά.

6 Ο ρόλος μας στην εργασία του εξορθολογισμού της ύλης Οι προτάσεις μας δεν είναι δεσμευτικές Οι Εκπαιδευτικοί θα διδάξουν το μάθημα σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών Ο ρόλος της ομάδας είναι συμβουλευτικός με προτάσεις που βασίζονται σε διδακτικές και παιδαγωγικές παραμέτρους, Πιστεύουμε ότι η πρόταση που καταθέτουμε είναι ολοκληρωμένη για τελική διαχείριση και προώθηση από μέρους σας. Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας, σημειώνουμε ότι η συνεργασία που είχαμε, ήταν άψογη, η προθυμία, και η ταχύτητα ανταπόκρισης στις ανάγκες του δύσκολου εγχειρήματος και όλα αυτά αφιλοκερδώς.

7 Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών προωθούνται: 1. Η Κατανόηση των μορφικών στοιχείων και της σύνθεσης του έργου τέχνης 2. Η παραγωγή πρωτότυπων έργων από τους μαθητές 3. Η γνώση της Ιστορίας της τέχνης, τα κινήματα και οι καλλιτέχνες Δραστηριότητες: δράσεις στο προαύλιο χώρο του σχολείου, επισκέψεις σε μουσεία, πινακοθήκες, αρχαιολογικούς χώρους, κ.ά.,

8 Α΄ και Β΄ Δημοτικού Θωμάς Ζωγράφος, Δημήτρης Μπέσσας, Ελεονόρα Μπέσσα, εγχειρίδιο “Εικαστικά” Α’ & Β’ Δημοτικού και Τετράδιο Εργασιών, Ινστιτούτο τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος». Α. «Μορφές από γραμμές, σχήματα και χρώματα»: 1. Παντού Γραμμές, 2. Ο κόσμος όλος με σχήματα, 3. Η γέφυρα του ουράνιου τόξου, 4. Μορφές από σχήματα και χρώματα 5. Χρωματογράμματα. Β. « Μικρός περίπατος στη φύση»: 1. Με το πινέλο και τα χρώματα της φύσης, 2. Η παλέτα των λουλουδιών, 3. Πρόσωπα που μιλούν, 4. Ένα παιδί ζωγραφίζει τ’ άστρα, 5. Τέχνη της γης. Γ. «Και άλλες ιδέες για δημιουργία»: 1. Στο εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά, 2. Μικρά γλυπτά, 3. Αιωρούμενα παιχνίδια, 4. Παιχνίδια με τον άνθρωπο, 5. Μια ιστορία για φρούτα. Δ. « Ταξίδια στον φανταστικό κόσμο των δημιουργών»: 1. Ταξίδια με το ζωγράφο της χαράς και του ονείρου, 2. Άνθρωποι στη σειρά, 3. Καράβι που ταξιδεύει στ’ όνειρο, 4. Το ραντεβού των σκουπιδιών, 5. Ο Πάουλ Κλέε μιλάει μ’ ένα παιδί.

9 Α΄ ενότητα. «Μορφές από γραμμές, σχήματα και χρώματα»: Στην Α΄ ενότητα αναλύονται τα μορφικά στοιχεία, η γραμμή, το χρώμα, το σημείο, τα σχήματα. Εφαρμογές: Οι μαθητές θα πειραματιστούν με τις γραμμές, με την ένταση και τις αφηγήσεις, με διάφορα υλικά ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, κ.ά.

10 Β΄ ενότητα. « Μικρός περίπατος στη φύση»: Προτείνονται δραστηριότητες στο προαύλιο χώρο του σχολείου, σε ένα περίπατο στο βουνό, στη θάλασσα, με το σχολείο, με τους γονείς Εφαρμογές: ζωγραφική, με τη χρήση διαφορετικών υλικών, π.χ. μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, κ.ά., συνδυασμός με επικολλήσεις, φύλλα, κλαδάκια, βότσαλα, ανακυκλώσιμα υλικά, κ.ά.

11 Γ. «Και άλλες ιδέες για δημιουργία»: Προτείνεται η ζωγραφική θεματογραφία της «νεκρής φύσης», π.χ. «τραπέζι με φλιτζάνι και διάφορα φρούτα», «φρουτιέρα μπροστά σε παράθυρο», κ.ά. Δίνεται έμφαση στα έντονα χρώματα των φρούτων, ζωγραφίζουν με διάφορα χρώματα, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, νερομπογιές, κ.ά.,

12 Δ. « Ταξίδια στον φανταστικό κόσμο των δημιουργών»: δίνεται έμφαση στην υποενότητα «το καράβι που ταξιδεύει στο όνειρο» εφαρμογές: οι μαθητές μαθαίνουν να ζωγραφίζουν καραβάκια, με διάφορα μολύβια, ξυλομπογιές, κ.ά., Παράγουν έργα με επικολλήσεις χρωματιστών χαρτιών, κ.ά,

13 Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού: Θωμάς Ζωγράφος, Αριάδνη Αξαοπούλου, Δημήτρης Μπέσσας, Ελεονόρα Μπέσσα, εγχειρίδιο «Εικαστικά» Γ’ & Δ’ Δημοτικού και Τετράδιο Εργασιών, Ινστιτούτο τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος». Α. «Μορφικά Στοιχεία» 1. Χωρίς τίτλο, 2. Τροχιογραμμές, 3. Τροχιές γύρω από το κέντρο, 4. Χρωματολόγια, 5. Γύρω – ολόγυρα, 6. Στο ρυθμό των λουλουδιών. Β. «Από τη φύση και το Περιβάλλον του ανθρώπου» 1. Αντιθέσεις, 2. Σκιές, 3. Μέσα στο νερό: Μορφές!, (αντικατοπτρισμοί), 4. Ερευνητές και Δημιουργοί, 5. Δημιουργίες μέσα από το μεγεθυντικό φακό. Γ. «Τέχνη και Τεχνικές» 1. Μηχανικές προβολές, 2. Μορφές μέσα από τα χέρια δύο γλυπτών του 20ου αιώνα, 3. Από τις λέξεις στις εικόνες. Δ. «Δημιουργίες και δημιουργοί χθες και σήμερα» 1.Δύο διάλογοι στην αρχαία ελληνική τέχνη, 2. βυζαντινή αγιογραφία, 3.Συντροφιά με ένα άλογο στα μονοπάτια της τέχνης, 4. Σέλα και τιμόνι ποδηλάτου, 5.γλυπτά που πάλλονται, 6. Άνρωποι – κούκλες, 7. τα άνθη του χαρτιού

14 Α. Μορφικά στοιχεία Εφαρμογές: οι μαθητές/τριες της Γ΄ - Δ΄ Δημοτικού παράγουν έργα, θεματική ενότητα «τα λουλούδια του αγρού», κ.ά., με γραμμές, σχήματα, χρώματα και διάφορα υλικά, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, νερομπογιές, κ.ά., Επανάληψη του 1ου κεφαλαίου από το εγχειρίδιο της Α΄ – Β΄ Δημοτικού Οι μαθητές /τριες να επαναλάβουν ασκήσεις με γραμμές σχήματα χρώματα

15 Β. «Από τη φύση και το Περιβάλλον του ανθρώπου»: Έμφαση να δοθεί στην αναπαράσταση της σκιάς, του φωτός, «σχεδιάζω τη σκιά μου», κ.ά., Έμφαση να δοθεί στη ζωγραφική αναπαράσταση της θάλασσας, της λίμνης, κ.ά., με διάφορα υλικά, νερομπογιές, τέμπερες, παράγουν έργα με θεματικές ενότητες τις «αντανακλάσεις του ήλιου στο λιμάνι», «αντανακλάσεις του φεγγαριού στα νερά της λίμνης», κ.ά. Εφαρμογές: Παράγουν έργα ασπρόμαυρα για να γνωρίσουν τα φώτα και τις σκιές, με τέμπερες, νερομπογιές, κ.ά.,

16 Γ. «Τέχνη και Τεχνικές» Έμφαση να δοθεί στην παραγωγή γλυπτικών έργων με πηλό, πλαστελίνες, κ.ά., Θεματικές ενότητες «η ανθρώπινη φιγούρα», κ.ά., δημιουργούν γλυπτικά έργα «…σαν τον Χένρι Μουρ και γω», «…σαν τον Τζιακομέτι και γω», κ.ά.,

17 Δ. «Δημιουργίες και δημιουργοί χθες και σήμερα» Έμφαση δίνεται στην ζωγραφική πάνω σε πήλινα αντικείμενα, σε γυάλινα βάζα, σε πιάτα, κ.ά., Παράγουν ζωγραφικά έργα με θρησκευτική θεματογραφία και βυζαντινόμορφα χαρακτηριστικά, γνωρίζουν τη ζωγραφική του Φώτη Κόντογλου Ζωγραφίζουν τα ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη, με διάφορα υλικά δημιουργούν έργα κολάζ Σχεδιάζουν τα δικά τους άλογα, «…σαν τον Αλέκο Φασιανό», «…σαν τον Φραντς Μαρκ» Γνωρίζουν το έργο του Πικάσο. Παράγουν έργα όπως «οι μουσικοί», «οι χορευτές», «η κιθάρα μου», κ.ά., στους ρυθμούς της κλασσικής μουσικής, της μουσικής του Μάνου Χατζηδάκη, του Νίκου Κηπουργού, κ.ά., Κατασκευάζουν το δικό τους σκιάχτρο με ανακυκλώσιμα υλικά, διαβάζουν τον Ευγένιο Τριβιζά και εμπνέονται για την δημιουργία ζωγραφικών έργων κ.ά.,

18 Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού: Απόστολος Μαγουλιώτης, Αθανάσιος Τσιπλητάρης, εγχειρίδιο «Εικαστικά» Ε’ & Στ’ Δημοτικού και το Τετράδιο Εργασιών, Ινστιτούτο τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος». Α. «Απλά υλικά και μορφικά στοιχεία», 1.Χρώμα, 2. Χαρτιά – Χαρτόνια – Ξύλα, 3. Ψηφίδες – Ψηφιδωτά, 4. Σύρμα, 5. Πηλός, 6. Σύνθεση. Β. «Ο κόσμος μας», 1. Ψάρια, 2. Έντομα, 3. Περιβάλλον, 4. Διατροφικές συνήθειες. Γ. «Εικαστικά Επαγγέλματα», 1. Γελοιογραφία – Γελοιογράφος, 2. Κόμικς – σχεδιαστής, 3. Γράμματα – Σχεδιαστής, 4. Μακέτα – Αρχιτέκτονας – μακετίστας, 5. Φωτογραφία – Φωτογράφος. Δ. Ιστορία της Τέχνης», 1. Ρεαλισμός, 2. Ιμπρεσιονισμός, 2. Εξπρεσιονισμός, 3. Αφαίρεση, 4. Ποπ -Αρτ, 5. Μουσείο.

19 Α. «Απλά υλικά και μορφικά στοιχεία» Να δοθεί έμφαση στα χρώματα, θερμά και ψυχρά, βασικά, συμπληρωματικά, με διάφορα υλικά, έμφαση να δοθεί στα παστέλ, ξηρά και λαδοπαστέλ, ζωγραφίζουν ηλιοβασιλέματα, κ.ά., Παράγουν έργα με επικολλήσεις, κλωστές, υφάσματα, κουμπιά, κ.ά., παράγουν έργα με ψηφίδες από μακαρόνια, βότσαλα, κ.ά., Δημιουργούν γλυπτικά έργα από σύρμα, πλαστελίνες, πηλό, κ.ά., Να δοθεί έμφαση στις «βασικές αρχές» της σύνθεσης, ιεραρχία, συμμετρία, ισορροπία, αρμονία, ποικιλία, ομοιομορφία, κλίμακα κ.ά. Γνωρίζουν το έργο του Θεοτοκόπουλου, του Νικηφόρου Λύτρα, Παράγουν έργα με θέμα «το πορτρέτο», με μολύβια, ξυλομπογιές, τέμπερες, κ.ά.,

20 Β. «Ο κόσμος μας» Έμφαση δίνεται στις διατροφικές μας συνήθειες, ζωγραφίζουν έργα με θέματα επιτραπέζια, «πιατέλες με εδέσματα», «το τραπέζι της Καθαρά Δευτέρας», «τραπέζι με ψάρια» κ.ά., Παράγουν έργα με θέματα από το περιβάλλον, από τα όνειρά τους, «γίγαντες» «πεταλούδες, παπαρούνες», «ψάρια, δελφίνια», κ.ά., με διάφορα υλικά, μολύβια, ξυλομπογιές, νερομπογιές, κ,ά.,

21 Γ. «Εικαστικά Επαγγέλματα» Δίνεται έμφαση στο κόμικς, στη γελοιογραφία, παράγουν έργα με μολύβια, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, θεματικές ενότητες «σχεδιάζω με την τεχνική του κόμικς την καθημερινότητά μου», «σχεδιάζω με την τεχνική της γελοιογραφίας την παρέα μου», κ.ά., Γνωρίζουν το σκίτσο, παράγουν γρήγορα σχέδια, σκίτσα, με θέμα την κίνηση, κ.ά., Σχεδιάζουν γράμματα, το όνομά τους, χρωματίζουν με διάφορα υλικά, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κ.ά., Γνωρίζουν τα εικονογραφημένα του Αστερίξ, κ.ά., Παράγουν σκηνικά, δημιουργούν κατασκευές από χαρτόκουτες, πανιά, κουμπιά, θεματικές ενότητες «η φάτνη», «το σπίτι μου», «το μπαούλο με τους θησαυρούς μου» κ.ά.,

22 Δ. Ιστορία της Τέχνης» Έμφαση δίνεται στα καλλιτεχνικά κινήματα του 20ου αιώνα Εφαρμογές: δημιουργούν έργα με ιμπρεσιονιστικές τάσεις, κυβιστικές, κ.ά., χρησιμοποιούν διάφορα υλικά, πινέλα, παστέλ, κ.ά., Ζωγραφίζουν τα συναισθήματά τους, χαρά, θυμό, λύπη, κ.ά., και γνωρίζουν το κίνημα του εξπρεσιονισμού

23 Προτείνεται: Να δοθεί έμφαση στον Άξονα Α «Απλά υλικά και μορφικά στοιχεία» και ιδιαίτερα στις ενότητες Α1, Α2, Α5. 1.Χρώμα, 2. Χαρτιά – Χαρτόνια – Ξύλα, 5. Πηλός, παράγουν σπίτια από πηλό, πλαστελίνες, κ.ά., Στον άξονα Β΄ προτείνεται να δοθεί έμφαση στην παραγωγή έργων με θέματα τις διατροφικές μας συνήθειες, ζωγραφίζουν τα όνειρά τους, κ.ά., Στον Άξονα Γ΄ να δοθεί έμφαση στις ενότητες Γ1, Γ2, Γ3, Γ4, στην παραγωγή έργων κόμικς, γελοιογραφίες, μολύβια, ξυλομπογιές, κ.ά., Δημιουργούν κολάζ από δικές τους φωτογραφίες, από περιοδικά, κ.ά.,

24 Ιστορία της τέχνης: Ο Άξονας Δ΄ Ιστορία της Τέχνης, προτείνεται να διδαχθεί στις Γ΄Δ΄Ε΄ ΣΤ΄ Τάξεις του Δημοτικού ώστε να γίνεται αναφορά σε καλλιτεχνικά κινήματα και καλλιτέχνες, Η θεωρητική προσέγγιση να επιτυγχάνεται (με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας σε κάθε τάξη) Οι Εκπαιδευτικοί να διδάξουν για τη ζωή και το έργο των καλλιτεχνών μέσα από την δημιουργική διαδικασία παραγωγής μαθητικών έργων. Στην ενότητα 4. Αφαίρεση, να δοθεί έμφαση στις υποενότητες 4α, «κοιτάζοντας τον κόσμο με άλλη ματιά» 4β, «ο Μοντριάν ζωγραφίζει» 4γ, «δημιουργώντας αφαιρετικά» Οι εκπαιδευτικοί να θέσουν ερωτήματα όπως π. χ. «ποια είναι τα μορφολογικά στοιχεία των κινημάτων του ιμπρεσιονισμού, του εξπρεσιονισμού, κ.ά.,»

25 Ειδικότερα: Τα δύο βιβλία των Α’ - Β’ Τάξεων και Γ’ - Δ’ Τάξεων να διδάσκονται συνδυαστικά και συμπληρωματικά: Από το βιβλίο της Α’ – Β’ Δημοτικού: η 1η Ενότητα «Μορφές από γραμμές και σχήματα» να διδάσκεται με την 1η ενότητα της Γ’ – Δ’ Δημοτικού «Μορφικά στοιχεία». Επίσης, Από το βιβλίο της Α’ – Β’ Δημοτικού: η 1η Ενότητα «Μορφές από γραμμές και σχήματα», να συνδυαστεί με την 2η Ενότητα της Γ’ – Δ΄ Δημοτικού [Από τη φύση και το Περιβάλλον του ανθρώπου] Από το βιβλίο της Ε’ - Στ’ Δημοτικού και από το βιβλίο της Α’ – Β’ Δημοτικού, να διδάσκετε συνδυαστικά η 2η Ενότητα [Με το πινέλο και τα χρώματα της φύσης]

26 Επισημάνσεις: Προτείνεται στις Α΄-Β΄ Τάξεις οι Εκπαιδευτικοί να αφιερώνουν περισσότερες ώρες διδασκαλίας για πρακτική άσκηση. Να δοθεί έμφαση στην χειρονομιακή τέχνη και στην ελευθερία της έκφρασης των συναισθημάτων των παιδιών μέσα από την ενασχόληση με τα χρώματα και τα διάφορα υλικά, δαχτυλομπογιές, σταξίματα, κ.ά., Στις Γ΄ - Δ΄ και Ε΄ -ΣΤ΄ Τάξεις του δημοτικού μπορεί να συνδυαστεί η πρακτική άσκηση με την έκφραση και τη γνώση. (διαφορετικός βαθμός δυσκολίας ανά τάξη) Η θεωρία της τέχνης προτείνεται στις Ε΄- ΣΤ΄ Τάξεις Σε όλες τις Τάξεις του Δημοτικού καλό είναι να αποφεύγονται οι γρήγορες και έτοιμες λύσεις της φωτοτυπίας και των περιγραμμάτων για γέμισμα, αυτές οι εφαρμογές δεν βοηθάνε τα παιδιά στην όξυνση της παρατηρητικότητας, της φαντασίας, και της κριτικής σκέψης.

27 Στις Ε΄ - ΣΤ΄ τάξεις ενθαρρύνουμε την αυτοαξιολόγηση ως μέρος της δημιουργικής τους πορείας Όσον αφορά την αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού μας έργου, καλό είναι να εστιάζουμε την προσοχή μας στην αποτελεσματικότητα των μεθόδων της διδασκαλίας μας. Σε τακτά διαστήματα να τίθενται ερωτήματα μέσα στην τάξη όπως: «σας αρέσει το μάθημα;, όταν ζωγραφίζουμε; όταν πλάθουμε τις πλαστελίνες;,» «νιώθετε ικανοποιημένοι με τις εργασίες που κάνουμε στην τάξη;» «υπάρχει κάτι που θα θέλατε να το αλλάξουμε σε σχέση με το μάθημα;» Η συνεργασία και η συνεχής επικοινωνία με τους μαθητές/τριες είναι σύμμαχοι στο έργο μας.

28 Η ευεργετική επίδραση της Τέχνης «Η τέχνη θεραπεύει την ανθρώπινη ψυχή», η ενασχόληση με τα χρώματα και η διαδικασία της παραγωγής εικαστικών έργων βοηθάει σημαντικά στην ψυχική τόνωση του συναισθηματικού κόσμου των μαθητών/τριών. Επιτυγχάνει την εκλέπτυνση του χαρακτήρα τους, αποτρέπει τις εξάρσεις βίας Οξύνει την φαντασία τους, καλλιεργεί την αισθητική τους αντίληψη

29 Με αυτές τις προτάσεις από μέρους μας επανέρχομαι για να πω ότι το όποια θέματα μας απασχόλησαν τα λύσαμε από κοινού. Αυτή είναι η πίστη μας, μέσα από την ομάδα και την συνεργασία κάναμε τη δική μας προσπάθεια για να αντισταθούμε στην κρίση «..Και μες στην τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απ’ την δούλεψή της…» K.Π. Καβάφης Μέσα από την τέχνη και την προσφορά των Καλλιτεχνών – Εκπαιδευτικών σας ευχαριστούμε πολύ. Έργο μαθήτριας Στ΄ Τάξη Δημοτικού, 6ο Δημοτικό Αγ. Παρασκευής


Κατέβασμα ppt "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google