Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές

2 9 Chapter Κατανόηση των ομάδων και διοίκηση των ομάδων εργασίας

3 9-3 Μαθησιακά αποτελέσματα Ορίστε μια ένωση ανθρώπων και περιγράψτε τα στάδια ανάπτυξής της Περιγράψτε τις μείζονες έννοιες της συμπεριφοράς μιας ένωσης ανθρώπων Συζητήστε πώς οι ενώσεις ανθρώπων μετατρέπονται σε αποτελεσματικές ομάδες Συζητήστε σύγχρονα ζητήματα για τη διοίκηση των ομάδων

4 9-4 Τι είναι η ένωση ανθρώπων; Ένωση ανθρώπων – Δύο ή περισσότερα άτομα που αλληλεπιδρούν και αλληλοεξαρτώνται και τα οποία συναντώνται για να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους

5 9-5

6 9-6 Ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων; Στάδιο σύστασης – Το πρώτο στάδιο στην ανάπτυξη μιας ένωσης ανθρώπων στο οποίο ορίζονται ο σκοπός της ομάδας, η δομή και η ηγεσία Στάδιο της αντιπαράθεσης – Το δεύτερο στάδιο στην ανάπτυξη μιας ένωσης ανθρώπων το οποίο χαρακτηρίζεται από ενδο- ομαδικές συγκρούσεις

7 9-7 Στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων (συν.) Στάδιο εγκαθίδρυσης κανόνων – Το τρίτο στάδιο ανάπτυξης της ομάδας, το οποίο χαρακτηρίζεται από στενές σχέσεις και συνοχή Στάδιο απόδοσης – Το τέταρτο στάδιο κατά την ανάπτυξη της ομάδας, όταν πλέον είναι πλήρως λειτουργική και επεξεργάζεται το έργο που έχει αναλάβει

8 9-8 Στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων (συν.) Στάδιο διάλυσης – Το τελικό στάδιο ανάπτυξης μιας προσωρινής ομάδας, κατά το οποίο η ομάδα ολοκληρώνει το έργο της και ετοιμάζεται να διασπαστεί

9 9-9

10 9-10 Ποιες είναι οι σημαντικότερες έννοιες της ομαδικής συμπεριφοράς; Ρόλος – Μοτίβα συμπεριφοράς που αναμένονται από άτομο που κατέχει δεδομένη θέση σε μια κοινωνική μονάδα Νόρμες – Πρότυπα ή προσδοκίες που αναμένονται και είναι κοινά μεταξύ των μελών μιας ομάδας

11 9-11 Τι είναι το κύρος και γιατί είναι σημαντικό; Κύρος – Διαβάθμιση της αίγλης, της θέσης ή της βαθμίδας στο πλαίσιο της ομάδας

12 9-12 Το μέγεθος της ομάδας επηρεάζει τη συμπεριφορά της; Μεγάλες ομάδες – Αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές στην επίλυση προβλημάτων Μικρές ομάδες – Διεκπεραιώνουν ταχύτερα εργασίες Κοινωνική οκνηρία – Η τάση των ανθρώπων να καταβάλουν λιγότερη προσπάθεια όταν εργάζονται συλλογικά παρά όταν δουλεύουν σε ατομικό επίπεδο

13 9-13 Οι συνεκτικές ομάδες είναι αποτελεσματικότερες; Συνεκτικότητα ομάδας – Ο βαθμός στον οποίο τα μέλη έλκονται μεταξύ τους και ενστερνίζονται τους στόχους του οργανισμού

14 9-14

15 9-15 Πώς οι ενώσεις ανθρώπων μετατρέπονται σε αποτελεσματικές ομάδες; Το 80 τοις εκατό των εταιρειών στον κατάλογο των 500 μεγαλύτερων του περιοδικού Fortune εντάσσουν τουλάχιστον τους μισούς υπαλλήλους τους σε ομάδες Οι ομάδες αποδίδουν καλύτερα από τους μεμονωμένους εργαζομένους, όταν οι εργασίες που διεκπεραιώνονται απαιτούν πλήθος δεξιοτήτων, κρίση και εμπειρία Ομάδες εργασίας – Ομάδες των οποίων τα μέλη εργάζονται εντατικά σε συγκεκριμένους, κοινούς στόχους χρησιμοποιώντας τη θετική τους συνέργεια, ατομική και αμοιβαία ανάληψη ευθυνών και συμπληρωματικές δεξιότητες

16 9-16

17 9-17 Είδη των ομάδων εργασίας Ομάδα επίλυσης προβλημάτων – Ομάδα εργαζομένων από το ίδιο τμήμα ή λειτουργικό πεδίο που καταβάλλει προσπάθειες για τη βελτίωση των εργασιακών δραστηριοτήτων ή την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων Αυτοδιαχειριζόμενη ομάδα εργασίας – Τύπος ομάδας εργασίας που λειτουργεί χωρίς μάνατζερ και φέρει ευθύνη για μια ολόκληρη εργασιακή διαδικασία ή μέρος αυτής

18 9-18 Είδη των ομάδων εργασίας (συν.) Διαλειτουργικές ομάδες – Ομάδες αποτελούμενες από άτομα που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές γραμμές των τμημάτων Εικονική ομάδα – Είδος ομάδας εργασίας που χρησιμοποιεί την τεχνολογία για τη σύνδεση μελών διασκορπισμένων

19 9-19

20 9-20 Ποιοι παράγοντες του περιβάλλοντος διαμορφώνουν μια αποτελεσματική ομάδα; Επαρκείς πόροι – Η αποτελεσματικότητα μιας ομάδας περιορίζεται χωρίς επαρκείς πόρους Ομαδική ηγεσία και δομή – Όλα τα μέλη συνεισφέρουν στην εργασία Εμπιστοσύνη – Τα μέλη μιας ομάδας πρέπει να εμπιστεύονται το ένα το άλλο Σύστημα αξιολόγησης απόδοσης και ανταμοιβής – Τα μέλη των ομάδων πρέπει να είναι υπόλογα σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο

21 9-21

22 9-22 Ποιες ομαδικές διαδικασίες σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα; Πέντε μεταβλητές που αφορούν τις ομαδικές διαδικασίες έχει αποδειχτεί πως σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα της ομάδας: – κοινός σκοπός – συγκεκριμένοι στόχοι – ομαδική αυτοπεποίθηση – καλή διαχείριση σύγκρουσης – ελαχιστοποίηση της τάσης για κοινωνική οκνηρία

23 9-23 Σχεδιασμός εργασίας και αποτελεσματικότητα ομάδας Χαρακτηριστικά που τονώνουν την κινητοποίηση των μελών της ομάδας και αυξάνουν την αποτελεσματικότητά της: – Αυτονομία – Ποικιλία δεξιοτήτων – Ταυτότητα έργου – Σημασία έργου

24 9-24

25 9-25 Πότε οι ομάδες δεν αποτελούν την προσφορότερη λύση; Η ομαδική εργασία χρειάζεται περισσότερο χρόνο και πόρους από την ατομική Οι ομάδες απαιτούν από τους μάνατζερ επικοινωνία, διαχείριση των συγκρούσεων και οργάνωση συσκέψεων Τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την χρήση της ομάδας πρέπει να υπερβαίνουν το κόστος της

26 9-26 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)


Κατέβασμα ppt "9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google