Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD

2 Τοπρόγραμμαείναιαπαραίτητοόταν :  Υπάρχουνστόχοιπουπρέπειναεκπληρωθούν καιαντιστοιχούνσεεπιστημονικάεξακριβωμ ένεςανάγκες  πρέπεινααξιοποιηθείηπροηγούμενηεμπειρί απρέπειναοργανωθούνποικιλόμορφεςενέργ ειες

3 Διευκρινίσεις για την κατανόηση της έννοιας του προγραμματισμού  Το πρόγραμμα αφορά ενέργειες ( δραστηριότητες )  Πριν από κάθε συνειδητή πράξη προηγείται κάποια σκέψη ( προπαρασκευή )  Πριν την εκπλήρωση ενός στόχου πρέπει να προηγηθεί η αναγκαία προπαρασκευή ( πρόγραμμα )

4 Είναι θεωρητικές ένοιες και αναφέρονται σε μελλοντικές καταστάσεις ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΘΟΔΟΣ ΟΡΙΟ π ου θέλουμε να φτάσουμε Διαδοχικές ενέργειες με τις ο π οίες θα π ετύχουμε το στόχο Τρό π ος οργάνωσης κάθε ενέργειας

5 Προγραμματισμός είναι η διαδικασία εκ π όνησης π ρογράμματος Πρόγραμμα σημαίνει καταγραφή ενεργειών π ου π ρόκειται να π ραγματο π οιηθούν σε ορισμένο χρόνο

6 Σχεδιασμός είναι η διαδικασία εκ π όνησης σχεδίου Σχεδιασμός σημαίνει διάταξη των μέσων και του έμψυχου υλικού, με την καταλληλότερη σχέση στο διαθέσιμο χρόνο και χώρο, με ταυτόχρονο καθορισμό των ενεργειών π ου π ρέ π ει να γίνουν για την ε π ίτευξη του π ροκαθορισμένου στόχου

7 Με το σχεδιασμό και τον π ρογραμματισμό ε π ιτυγχάνεται η ορθολογιστική διαχείριση του χρόνου, του χώρου χώρου, του έμψυχου υλικού και των διαθέσιμων μέσων για την ε π ίτευξη π ροκαθορισμένων στόχων

8 Παράγοντες π ου ε π ηρεάζουν τον π ρογραμματισμό  Το ιδανικό της αγωγής και ο γενικός σκοπός της παιδείας  Ειδικό θεσμικό πλαίσιο  Οι δυνατότητες των παιδιών  Η δομή του σχολικού έτους  Οι καιρικές και κλιματολογικές συνθήκες  Η υλικοτεχνική υποδομή  Οι προβλεπόμενες ώρες  Η υλικοτεχνική υποδομή του πλησιέστερου περιβάλλοντος

9 Αρχές σχεδιασμού και προγραμματισμού Τι σημαίνει αρχή ;

10 Αρχή σημαίνει... Αφετηρία, το σημείο εκκίνησης, την π ολιτική εξουσία … Η π ρώτη αιτία, η π ρώτη ύλη, ο γενικός νόμος π ου διέ π ει μια π ραγματικότητα … Οι αρχές στην Παιδαγωγική και τη Διδακτική ισχύουν ακόμη και όταν τις αγνοούμε και μας εκδικούνται όταν δεν τις εφαρμόζουμε ( Βώρος, 1977)

11 ΑΡΧΗ #1 Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

12 Να ακολουθούμε π ορεία α π ό το γνωστό στο άγνωστο, α π ό το βατό στο άβατο, α π ό το α π λό στο σύνθετο, α π ό το συγκεκριμένο στο αφηρημένο, α π ό το τωρινό στο π ερασμένο …( Βώρος, 1997) Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

13 Αν η διδασκαλία δεν σέβεται αυτή την αρχή, η κό π ωση και η ανία έρχονται σύντομα και η μαθησιακή διαδικασία δεν φτάνει στο τέρμα …( Βώρος, 1997) Αρχή της κλιμάκωσης των δυσκολιών

14 ΑΡΧΗ #2 Αρχή της θεματοποιημένης εργασίας Το έργο του καθηγητή Φ. Α. είναι μία αλυσίδα θεμάτων

15 ΘΕΜΑ : κύριο δομικό στοιχείο του προγραμματισμού Ορισμός : Θέμα είναι οποιοδήποτε σχετικά αυτοτελές και εξειδικευμένο αντικείμενο προς μάθηση ή ανάπτυξη ή εμπέδωση

16 ΑΡΧΗ #3 Αρχή του ολοκληρωμένου θεματικού κύκλου Σταθερή αφομοίωση γνώσεων και δεξιοτήτων και βιολογικές προσαρμογές έχουμε μόνο όταν ο μαθητής, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δέχεται μια σειρά συγγενών ερεθισμάτων καθορισμένης έντασης

17 Ολοκληρωμένος Θεματικός κύκλος ( Ο. Θ. Κ.) Είναι μια σειρά μαθημάτων που αντιστοιχεί σε μια σειρά συναφών θεμάτων. Κάθε ολοκληρωμένος θεματικός κύκλος αποτελεί μια σχετικά ανεξάρτητη και αυτοτελή προγραμματική ενότητα

18 Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία των εξαρτημένων αντανακλαστικών του Pavlov Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Σε περίπτωση που διακοπεί το εξαρτημένο ερέθισμα ή αλλάξει σημαντικά η μορφή και το περιεχόμενό του, η μάθηση αναστέλλεται …

19 Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία του δυναμικού στερεότυπου του Anohin « Λειτουργική μίτρα » που περιέχει την ακολουθία και την ένταση των ερεθισμάτων. Μια αντίδραση σε ένα ερέθισμα σηματοδοτεί την έλευση του επόμενου ερεθίσματος, το οποίο ο εγκέφαλος αναμένει και για το οποίο προετοιμάζεται ν ’ αντιδράσει.

20 Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία του επι κυρίαρχου ερεθίσματος του Uhtomski Κάθε φορά που εμφανίζονται δύο ή περισσότερα ερεθίσματα διαφορετικής σημασίας, τότε η προσοχή μετακινείται σ ’ αυτό που έχει την πιο μεγάλη σημασία … Υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στη δυναμική της διέγερσης και τη δυναμική της προσοχής.

21 Βασικές θεωρίες που στηρίζουν την αρχή του Ολοκληρωμένου Θεματικού Κύκλου Θεωρία της κοινωνικογνωστικής μάθησης του Bandura. Θεωρία της στοχο προσανατολισμένης συμπεριφοράς του Hunt Η μάθηση επηρεάζεται από τις κοινωνικές συνθήκες και τις γνωστικές ικανότητες του ατόμου και από το βαθμό ασυμφωνίας ανάμεσα στην προτιθέμενη ( στόχος ) και την πραγματική κατάσταση ( αποτέλεσμα ).

22 Έντυπα σχεδιασμού και προγραμματισμού Ετήσιο πρόγραμμα Θεματικός κατάλογος Ημερήσιο πρόγραμμα

23 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ !


Κατέβασμα ppt "ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google