Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ¨ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ¨ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΚΙΝΗΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ¨ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ¨ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΚΙΝΗΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ¨ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ¨ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ (804)» με θέμα: «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ» Του φοιτητή: ΝΕΣΤΩΡ ΙΩΑΝΝΗ ΑΕΜ 959 Διδάσκουσα: ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Κομοτηνή Φεβρουάριος 2013

2 Φέτος ήταν η τελευταία χρονιά για την Μαρίνα 17χρονη αθλήτρια μήκους που συμμετέχει σε αγώνες. Οι επιδόσεις της τα τελευταία δύο χρόνια δεν ήταν πολύ καλές και η ίδια δήλωσε στον προπονητή της ότι δεν θέλει να αγωνιστεί ξανά με την ομάδα του συλλόγου της και τα πιο πιθανό είναι ότι θα σταματήσει να αθλείται. Στην συγκέντρωση όμως για την έναρξη της επόμενης αγωνιστικής χρονιάς ο προπονητής της την κάλεσε να πάει γιατί είχε κάτι ενδιαφέρον να της προτείνει. Η πρόταση ήταν να δουλέψουν μαζί ώστε να άλλαζε αγώνισμα και την επόμενη αγωνιστική περίοδο να αντιπροσώπευε το σύλλογο τους στο αγώνισμα του επί κοντώ. Η Μαρίνα δέχτηκε και μια νέα προπονητική περίοδος ξεκίνησε με στόχο τη συμμετοχή στους αγώνες στο τέλος της περιόδου. Πως θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα εξάσκησης; Στίβος

3  Χαρακτηριστικά αθλήτριας:  17 χρόνων με 10 χρόνια προηγούμενης εμπειρίας του άλματος εις μήκος.  Κίνητρο η διάκριση στους αγώνες  Καλή ικανότητα εκτέλεσης : φοράς, πατήματος, άλματος  Γνωστικό (αρχικό) στάδιο Αξιολόγηση προβλήματος

4 Στόχος μάθησης  Η εκτέλεση του άλματος επι κοντώ  Η εκμάθηση καινούριων δεξιοτήτων  Η απόκτηση ενός καινουριου κινητικού προγράμματος  Η σύνδεση παλιών και νέων δεξιοτήτων  Η εκτέλεση του άλματος με διαφορετικές παραμέτρους (3-6-12 βήματα, σιδερενιο-πλαστικο κοντάρι, επιλογή ύψους λαβής-πήχη)  Η ανάπτυξη της ικανότητας εντοπισμού και διόρθωσης λαθών  Η εκτλέλεση του άλματος σε αγωνιστικές συνθήκες

5 Χαρακτηριστικά της δεξιότητας  Διακριτή,αδρή, κλειστή, κινητική, σύνθετη  Απαιτειται χειρισμός αντικειμένου  Ανταλλαγή ταχύτητας ακρίβειας, υψηλός συντονισμός κινήσεων  Κλειστό κύκλωμα ελέγχου  Αισθηση του σώματος σε σχέση με τη βαλβίδα, του κονταριού, του πήχη  Αυξημένος φόβος τραυματισμού

6  Εξάσκηση σε περιβάλλον προπόνησης (γήπεδο στίβου ανοιχτό και κλειστό, γυμναστήριο) απουσία κοινού  Τελική εκτέλεση σε περιβάλλον αγώνα (γήπεδο στίβου) παρουσία κοινού  Πίεση χρόνου για την επίτευξη στόχων αλλα πολύς χρόνος για προετοιμασία  Πιθανός φόβος αποτυχίας Περιβάλλον απόδοσης

7  Μερική εξάσκηση και ολική στη σύνδεση των ήδη γνωστών με νέων (φορά και τοποθέτηση,απογείωση, κρέμασμα, μάζεμα του κορμού,τέντωμα του κορμού, ελξη στροφή και ώθηση,πέρασμα πήχυ και προσγείωση)  Γρήγορη φορά, δυνατό πάτημα (γρήγορη έκταση γόνατος), γωνία τοποθέτησης 45°, γρήγορο τέντωμα ποδιού ώθησης, γρήγορο μάζεμα κορμού, τέντωμα-τράβηγμα ποδίων (προς τα επάνω στον πήχυ και όχι μέσα), κάμψη κορμού (σχηματισμός τόξου)  Γνωστικό στάδιο, ανάλυση στόχων της δεξιότητας, ανάπτυξη κινητικού προγράμματος-γνωστικό σχέδιο, προφορική ανατροφοδότηση και καθοδηγητικές πληροφορίες, οπτική ανατροφοδότηση (βιντεο-ανάλυση και γραφικές παραστάσεις)  Αγωνιστικό περιβάλλον (χρονική στιγμή), καιρικές συνθήκες Προετοιμασία εξάσκησης

8 Παρουσίαση δεξιότητας  Σημαντικά σημεία Χωρισμός σε φάσεις (φορά και τοποθέτηση,απογείωση, κρέμασμα, μάζεμα του κορμού,τέντωμα του κορμού, ελξη στροφή και ώθηση,πέρασμα πήχυ και προσγείωση) Σύνδεση καινούριας δεξιότητας με παλιάς  Αν καταφέρεις και μεταφέρεις την ταχύτητα σου και το δυνατό πάτημα σου στο κοντάρι χτυπαμε μετάλλιο. Πρακτική επίδειξη (πριν και μετα την εκτέλεση), προφορική επεξήγηση και πλήρη επίδειξη, οπτική επίδειξη (βιντεο-ανάλυση, κινηματική γραφική ανάλυση  Μοντέλο Προπονητής και έμπειρος αθλητής της ίδιας ομάδας και ίδιας ηλικίας  Πως/Πότε Απο το πλάι για καλύτερη οπτική γωνία στην αρχή και όποτε χρειαστεί επικέντρωση στα σημεία κλειδιά (συγχρονισμός ποδιού ώθησης επάνω χεριού,γρήγορο μάζεμα κορμού, τέντωμα ποδιών επάνω,πέρασμα σχηματισμός τόξου)

9 Σχεδιασμός μαθησιακής εμπειρίας Στρατηγική διδασκαλίας  Μάθηση νέου κινητικού προγράμματος και συνδεση με το παλιό Μάθηση των κινήσεων του άλματος επι κοντώ και συνδεση της φοράς με το πάτημα  Παρουσίαση και εξάσκηση ενός σημαντικού στοιχείου καθε φορά και καθοδήγηση Οπτική παρουσίαση και εξάσκηση με τη μερική μέθοδο χρήση εναλλακτικών οργάνων για προασκήσεις (μαζεμα,τίναγμα,στροφή σε σχοινί,πέρασμα με ανακυβισθηση σε εμπόδιο, άλμα σε μήκος με κράτημα κονταριού απο τον προπονητή)  Προφορική ανατροφοδότηση και επανάληψη της παρουσίασης όποτε ζητηθεί Καθοδηγητικές πληροφορίες: το πόδι πατήματος πιο μακριά απο το κέντρο βάρους τα χέρια κοντά στο κοντάρι. Το κοντάρι πρέπει να λυγίζει

10 Δομή εξάσκησης  Ενίσχυση της εσωτερικής ιδιοδεκτικής ανατροφοδότησης Κρέμασμα τίναγμα σε σχοινί με κλειστά μάτια, άλμα σε μήκος με κοντάρι με κλειστά μάτια.  Προοδευτικά μερική εξάσκηση με εναλλαγή προσθετικών συνδυασμών Απλοποίηση (ελλάτωση ρυθμού δυσκολίας, λιγότερα βήματα φορά, μείωση ταχύτητας) Κατάτμηση (εξάσκηση σε επιμέρους τμήματα (φορά, πάτημα, κρέμασμα) προσοχή στο συντονισμό των επιμέρους κινήσεων Διαχωρισμός (δεξιοτήτων που εκτελούνται μαζί) Χρήση προασκήσεων για μεταφορά μάθησης στη δεξιότητα στόχο (σχοινί,ανακυβισθηση) Καθοδήγηση στην δύσκολη δεξιότητα για την μείωση φόβου τραυματισμου και μείωση φοβου αποτυχίας (κράτημα κονταριού) και προοδευτική δυσκολία.  Εξάσκηση σε σταθερό κλειστό περιβάλλον και προσοχή για σταθερή απόδοση σε κλειστό γήπεδο με τα ίδια κοντάρια.

11  Αύξηση των εναλλακτικών συνδυασμών στη σχέση ερέθισμα απάντηση Μετα την σταθεροποίηση της εκτέλεσης αλλάζουμε το ύψος της λαβής και το λάστιχο σε πήχυ  Μείωση της συχνότητας παροχής ανατροφοδότησης Στις εκτελέσεις όπου απαιτείται παρέμβαση παρέχονται καθοδηγητικές πληροφορίες (πιό γρήγορο μάζεμα)  Σχεδιασμός κατανεμημένης και μαζικής εξάσκησης Μαζική αρχικά στις προασκήσεις (άλμα σε μήκος με κοντάρι με βοήθεια, πατημα κρέμασμα σε σχοινί) για να κερδίσω χρόνο Κατανεμημένη σε όλη την δεξιότητα

12  Ομαδοποιημένη εξάσκηση (επανάληψη μόνο του πατήματος, του κρεμάσματος)  Επιλογή μεταβαλλόμενης εξάσκησης Αλμα με 3-6-12 βήματα, αριθμός αλμάτων, υψος και σκληρότητα κονταριού  Εκτέλεση και ανατροφοδότηση απο την ίδια την ασκούμενη για τον εντοπισμό ερμηνεία και διόρθωση λαθών

13 Ανατροφοδότηση  Εσωτερική ανατροφοδότηση Ιδιοδεκτική κιναισθητική ανατροφοδότηση (σχέση χεριών ποδιών με τη βαλβίδα το κοντάρι τον πήχυ και επίπεδο εφαρμογής δύναμης πατήματος κάμψης έκτασης αρθρώσεων)  Εξωτερική ανατροφοδότηση Δεν τέντωσες τα πόδια σου ψηλα - πέρασες πολύ ψηλά απο τον πήχυ  Αποφάσεις διδασκαλίας Αρχικά για το κινητικό πρόγραμμα στη συνέχεια για επιμέρους παραμέτρους - Οπτική/προφορική -Καθοδηδητική /συμβουλευτική/επιβράβευση  Μικρή ακρίβεια στην αρχή όχι πολλές λεπτομέρεις αυξημένη με την πάροδο του χρόνου  Αρχικά σε κάθε εκτέλεση επιλογη ενός λάθους κάθε φορά  Ελλατουμενη ανατροφοδότηση μόλις σταθεροποιηθεί η απόδοση ανατροφοδότηση στο 50%

14 Αξιολόγηση  Τέστ αξιολόγησης Φάσεων (αλμα σε μήκος κονταριού και πέρασμα εμποδίου με ανακυβίσθηση) Στο άλμα εις μήκος η φορά θα πρέπει να είναι γρήγορη με τα γόνατα ψηλά το κοντάρι πρέπει να τοποθετηθεί ιδανικά στις 45°, το πόδι ώθησης να σπρώξει γρήγορα και δυνατά κάνοντας γρήγορη έκταση του γόνατος με το πάνω χέρι να τεντώνει ταυτόχρονα, το πόδι αιώρησης θα ανέβει ψηλά και μακριά. Το αποτέλεσμα του τέστ θα είναι αποσταση απο την τοποθέτηση του κονταριού μεχρι το τελευταίο ίχνος της αθλήτριας στο χώμα. Στο πέρασμα εμποδίου το κεφάλι θα πρέπει να μπει μέσα τα πόδια να έρθουν επάνω γρήγορα και ψηλά ωστε να γίνει η ανακυβίσθηση να τεντώσει ο κορμός και να δώσουν μεγάλη ώθηση τα χέρια, επάνω απο το εμπόδιο πρέπει να γίνει κάμψη του κορμού ωστε να σχηματιστεί τόξο, την στιγμή που περνάει το εμπόδιο το σώμα τεντώνει και έρχεται στην όρθια θέση. Το αποτέλεσμα του τέστ είναι η επιτυχής εκτέλεση και το ύψος του εμποδίου.

15 Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt " ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ¨ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ¨ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΚΙΝΗΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google