Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

2 Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει να κυκλοφορούν / ανακυκλώνονται : C, H, O, N, S, P Δομές οργανισμών Λειτουργίες οργανισμών

3 Επαναλαμβανόμενες κυκλικές πορείες χημικών στοιχείων στα οικοσυστήματα, μέσω : ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ διαδικασιών Παραδείγματα : Κύκλος άνθρακα Κύκλος αζώτου Κύκλος νερού

4 C C: Υπάρχει σε ΟΛΕΣ τις οργανικές ενώσεις Ακολουθεί τη ροή ενέργειας, αφού αυτή δεσμεύεται στους δεσμούς των οργανικών ενώσεων Σημαντικές αντιδράσεις : Φωτοσύνθεση ( ανόργανη  οργανική ) Φωτοσύνθεση ( ανόργανη  οργανική ) Παραγωγοί Κυτταρική αναπνοή ( οργανική  ανόργανη ) Κυτταρική αναπνοή ( οργανική  ανόργανη ) Παραγωγοί Καταναλωτές Αποικοδομητές

5 Φωτοσύνθεση Κυτταρική αναπνοή Κατανάλωση Αποικοδόμηση

6 Απελευθέρωση τεράστιων ποσοτήτων CO 2 ( ΓΙΑΤΙ ;) Καταστροφή δασών (= μειωμένη πρόσληψη CO 2 από φυτά )  ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

7 Ν Ν : υπάρχει στα νουκλεϊκά οξέα και στις πρωτεΐνες Ν 2 Ν 2 ( μοριακό / διατομικό / ατμοσφαιρικό άζωτο ): υπάρχει στην ατμόσφαιρα (~78%), αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ( από τους παραγωγούς ) ΝΙΤΡΙΚΩΝ ΙΟΝΤΩΝ Οι παραγωγοί το προσλαμβάνουν με τη μορφή ΝΙΤΡΙΚΩΝ ΙΟΝΤΩΝ και από εκεί είναι διαθέσιμο και στους καταναλωτές Μετατροπή μοριακού / διατομικού / ατμοσφαιρικού αζώτου σε μορφή αξιοποιήσιμη από τους παραγωγούς (= νιτρικά ιόντα )  Αζωτοδέσμευση Ατμοσφαιρική (~10%) Ν 2 + υδρατμοί + ενέργεια από εκκενώσεις  αμμωνία Ν 2 + οξυγόνο + ενέργεια από εκκενώσεις  νιτρικά ιόντα Βιολογική (~90%) Ν 2  ελεύθερα & συμβιωτικά στις ρίζες των ψυχανθών ( τριφύλλι, μπιζελιά, φασολιά, σόγια, κ. ά.) ΑΖΩΤΟΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ βακτήρια  νιτρικά ιόντα Όσπρια : πλούσια σε πρωτεΐνες ( ΓΙΑΤΙ ;)

8

9 Αζωτούχα λιπάσματα ( παρασύρονται από τα νερά  ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟΣ ) Παλιότερα : περιττώματα ζώων ( κοπριά ) και πουλιών Σήμερα : οικολογικές μέθοδοι Αγρανάπαυση : Το έδαφος « ξεκουράζεται » από καλλιέργειες ( ΓΙΑΤΙ ;) Αμειψισπορά : Εναλλαγή καλλιέργειας σιτηρών & ψυχανθών, ούτως ώστε το έδαφος να εμπλουτίζεται με το άζωτο και να μην εξασθενεί

10 H 2 O H 2 O: 1.Μέσο διακίνησης θρεπτικών ουσιών στα φυτά 2.Θερμορρύθμιση σε φυτά & ζώα 3.Φωτοσύνθεση Μεγάλη κινητικότητα : Εξάτμιση ( επιδερμική – επιφανειακή ) Διαπνοή ( απομάκρυνση νερού από τα στόματα των φύλλων ) Κατακρημνίσεις ( βροχή, χιόνι, χαλάζι ) Στόματα  ρυθμίζουν : Διαπνοή Ανταλλαγή αερίων ΑΝΑΠΝΟΗ : O 2  στόματα  CO 2 ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ : CO 2  στόματα  O 2

11

12

13 Αφαίρεση δέντρων  αύξηση ποσότητας νερού στη θάλασσα ( επιφανειακή απορροή ) ή στον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα Επιφανειακά ρέοντα ύδατα παρασύρουν θρεπτικά συστατικά προς υδάτινους αποδέκτες  δέλτα ποταμών με υψηλή παραγωγικότητα


Κατέβασμα ppt "Βιολογία Γ ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας. Ροή ενέργειας Ήλιος ( πηγή ενέργειας )  Παραγωγοί  Καταναλωτές  Αποικοδομητές Ροή ύλης Περιορισμένη ύλη Πρέπει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google