Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0

2  E ποικοδομητισμός Μάθημα 5

3 Προβληματική : Ανεπαρκείς μαθησιακές θεωρίες ;  συμπεριφορισμός  γνωσιακή θεωρία  εποικοδομητισμός

4 εποικοδομισμός ( constructivism )

5 Αρχές του εποικοδομητισμού H νέα γνώση επικάθεται πάνω στο υπόβαθρο της παλιάς Σημασία του « μαθησιακού περικειμένου » (context) Τα λάθη και οι αντιφάσεις είναι μαθησιακά αξιοποιήσιμα και χρήσιμα Η μάθηση είναι ενεργός, και όχι παθητική διαδικασία Σημασία της γλώσσας και άλλων κοινωνικών διαδικασιών Έμφαση στη μετα - γνώση και την αξιολόγηση, στο « μαθαίνω πώς να μαθαίνω » Σημασία των πολλαπλών προοπτικών – ομάδες Ανάγκη η γνώση να υπόκειται σε κοινωνική συζήτηση, επικύρωση, και εφαρμογή σε πραγματικά περιβάλλοντα (application in real world contexts) – (from Honebein, 1996; Jonassen, 1991; Kanuka & Anderson, 1999)

6 Η γνώση... ... κατασκευάζεται κοινωνικά  Επιτυγχάνεται μέσα από το διάλογο  (Bakhtin, 1975)  “ θεώρηση της εκπαίδευσης ως διαλογικής κατασκευής της κοινής γνώσης ”  (Wegerif, R., 2009)  “ η μάθηση βρίσκεται στα περικείμενα και τις σχέσεις, και όχι στο μυαλό ξεχωριστά του κάθε ατόμου ”  Greenhow, Robelia, & Hughes, (2009)

7 Η αξιολόγηση βάσει του εποικοδομητισμού  “ αυτό που έχει σημασία είναι η διαδικασία της απόκτησης της γνώσης, και όχι το προϊόν κάποιας παρατηρήσιμης συμπεριφοράς ”  Jonassen, 1991

8 Εποικοδομη ( σ ) τική (?) αξιολόγηση Δείκτες αποτελεσματικών πρακτικών – Επίπεδο ακαδημαϊκής πρόκλησης (Level of academic challenge) – Ενεργός και συνεργατική μάθηση – Διάδραση εκπαιδευτικών μαθητών – Εμπλουτισμός μαθησιακών εμπειριών – Υποστήριξη της κοινωνικής διάδρασης (National Survey of Student Engagement, 2003)

9 Εποικοδομητισμός και ομάδες  Κινητοποίηση  Ανατροφοδότηση  Διαφορετικές προοπτικές

10 Μοντέλο Dron and Anderson, 2007 Ομάδα Συνειδητή συμμετοχή Ηγεσία και οργάνωση Δομή και ρυθμός Κανόνες Επίπεδα πρόσβασης Εστίαση και συχνά χρονικά περιορισμένη Μικτή ή και διά ζώσης Μεταφορά : Εικονική τάξη 10

11 Γιατί ;  Μεγάλη ιστορία μελέτης και έρευνας  Εγκαθιδρυμένα εργαλεία  τάξεις  Συστήματα διαχείρισης μαθημάτων   face to face - blended group learning skills Garrison, R., Anderson, T., & Archer, W. (2000). Critical thinking in text-based environment: Computer conferencing in higher education. The Internet and Higher Education, 2(2),

12 Κοινότητες πρακτικής  Οι ιδέες του Wenger για τις κοινότητες πρακτικής :  Αμοιβαία εμπλοκή (mutual engagement) – εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας  Κοινός στόχος ή κατασκεύασμα ( ομαδικά projects)  Κοινό ρεπερτόριο ( εικονική τάξη (LMS), διαμοιρασμός πηγών και κειμένων )

13 Προβλήματα με τις ομάδες  Περιορσιμοί : χρόνου, χώρου, ρυθμού, & σχέσεων - ( όχι αρκετά ανοικτές )  Συχνά μεγάλες προσδοκίες της εκπ / κής ηγεσίας και περιορισμοί από το τοπικό ΑΠ  Συνήθως απομόνωση από τον πραγματικό κόσμο της πράξης  “ χαμηλή ανεκτικότητα στις ατομικές διαφορές, υψηλές προσδοκίες « υπακοής » σε νόρμες οργανισμών ” Cousin & Deepwell 2005  “ παθολογική ευγένεια ” και φόβος του αντιλόγου  Ομαδική σκέψη ως τροχοπέδη πρωτοβουλίας (Baron, 2005)  Μικρή πρόβλεψη για διά βίου συνέχεια της πρακτική, μετά το πέρας συγκεκριμένου προγράμματος Paulsen (1993) Law of Cooperative Freedom Relationships

14 Εργαλεία  LMS  Συμπαραγωγή – wiki, Google docs  Σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία (Skype)

15 Παράδειγμα κόστους - απόδοσης

16 Ανεπάρκεια ;  Οι εργασία σε ομάδες είναι αναγκαίος, αλλά όχι επαρκής όρος για την επίτευξη υψηλού επιπέδου μαθησιακών αποτελεσμάτων

17 Μεταφορά : δίκτυο Δίκτυο Κοινό ενδιαφέρον / στόχος «ρευστή» ταυτότητα μέλους Φίλοι φίλων Ψηφιακή φήμη και αλτρουισμός Αναδυόμενες νόρμες και δομές δραστηριότητα καθορίζεται από τους χρήστες Σπάνια διά ζώσης Μεταφορά: Ψηφιακή κοινότητα πρακτικής 17 Dron and Anderson, 2007 Ομάδα Συνειδητή συμμετοχή Ηγεσία και οργάνωση Δομή και ρυθμός Κανόνες Επίπεδα πρόσβασης Εστίαση και συχνά χρονικά περιορισμένη Μικτή ή και διά ζώσης

18 Networked Learning Connectivist Pedagogy  Η μεταφορά του δικτύου υποστηρίζεται από τη θεωρία του συνδετισμού (connectivism)


Κατέβασμα ppt "H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google