Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

2 Περιεχόμενα ενότητας Περιγραφή: Μιλάμε για τη γιορτή των Χριστουγέννων, τα ήθη, τα έθιμα, το μήνυμα που μεταφέρουν και πως βιώνουμε αυτή τη γιορτή. Λέξεις κλειδιά: Χριστούγεννα, γιορτή, στολίδια, δώρα

3 Γιορτάζουμε την πιο όμορφη ιστορία του κόσμου, τα Χριστούγεννα! Είναι μια γιορτή αγάπης. Γύρω μας ο κόσμος ετοιμάζεται για τη μεγάλη αυτή γιορτή Χριστουγεννιάτικα δέντρα, φωτάκια, στολίδια, Άγιοι Βασίληδες, σπίτια στολισμένα, μυρωδιές από γλυκά…

4 Σου αρέσουν τα Χριστούγεννα; Τι γιορτάζουμε; Τι δώρο θα πάρεις; Τι γίνεται στο σπίτι αυτές τις ημέρες; Τι έθιμα έχουμε; (κάλαντα, κ.ά.) Φαγητά και γλυκά; Ποια μεγάλη γιορτή είναι λίγο μετά τα Χριστούγεννα; Τι γιορτάζουμε τότε;

5 Τι γιορτάζουμε όμως τα Χριστούγεννα; Διαβάζουμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού. Δείχνουμε εικόνες με τη γέννηση του Χριστού. Μιλάμε για τη φάτνη, τα ζώα, τους βοσκούς, τους αγγέλους, τους μάγους, το αστέρι. Ποιο είναι το νόημα των Χριστουγέννων;

6 Παιδική λογοτεχνία Τα δώρα του Δεκέμβρη, από το βιβλίο: Τα παιδιά του Χειμώνα, της Λ. Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου (εκδ. Πατάκη 19 η έκδοση 2012).

7 Με αφορμή το παραμύθι: Ποιοι είναι οι βασικοί ήρωες του παραμυθιού; Αναγωγή στους μήνες και τις εποχές Πόσοι είναι οι μήνες του χρόνου; Ο χρόνος που θα έρθει πόσους μήνες θα έχει; Ποιο μήνα ήρθαμε στο νηπιαγωγείο; Πόσοι μήνες έχουν περάσει από τότε;

8 Λεξιλόγιο Χριστουγέννων Μέσα από την αξιοποίηση κάποιου ποιήματος ή τραγουδιού ή παραμυθιού, το οποίο το επαναλαμβάνουμε και το αναλύουμε όσο χρειάζεται όσο να γίνει κατανοητό από του μαθητές. Ζητάμε από τους μαθητές να βρουν τις λέξεις ή/και να προσθέσουν άλλες που αφορούν τα Χριστούγεννα.

9 Φτιάχνουμε κολάζ με εικόνες που απεικονίζουν τις λέξεις που συγκεντρώσαμε. Το χαρτόνι που θα γίνει το κολάζ μπορεί να έχει κάποιο σχήμα που εντάσσεται στη θεματική των Χριστουγέννων. Μπορούμε να δώσουμε ένα τίτλο στο κολάζ.

10 Βιβλιογραφία Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, Λ. (2012). Τα παιδιά του Χειμώνα: Τα δώρα του Δεκέμβρη. Πατάκη 19 η έκδοση. Χριστόγερου, Κ., Ανδριώτη, Ε. και Αρμενιάκου, Κ. (2007). Δημιουργικές διαθεματικές δραστηριότητες. Με αφορμή ένα ποίημα. Κέδρος-Εκπαίδευση.

11 Τέλος Ενότητας

12 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

13 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Βασιλική Φωτοπούλου, «Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι». Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:https://eclass.upatras.gr/courses/PN1566/https://eclass.upatras.gr/courses/PN1566/

14 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google