Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012 ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012 ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012 ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ

2 σενάριο Καθηγητής Φ. Α.  κατασκήνωση ειδίκευση  καλαθοσφαίριση

3 π ροετοιμασία – τ αξινόμηση ( ποιος, τι, που) : 4 τμήματα

4 π ροετοιμασία – τ αξινόμηση ( ποιος, τι, που) : 4 τμήματα 5 x

5 π ροετοιμασία – τ αξινόμηση ( ποιος, τι, που) : 4 τμήματα 5 x 12-14 ετών

6 Προετοιμασία Τουρνουά μικρή προπονητική εμπειρία στο άθλημα Προ-εφηβεία 4 εβδομάδες Προετοιμασία Επέλεξαν τη καλαθοσφαίριση Ανοιχτό γήπεδο Εκμάθηση 6 βασικών δεξιοτήτων

7 γενικός στόχος o βασικές ατομικές και ομαδικές δεξιότητες o κανόνες και ιδιαιτερότητες του αθλήματος o συμμετοχή στο τουρνουά

8 δεξιότητες Ντρίπλα Στατική- προωθητική Πάσασουτμπάσιμοάμυνατακτική o χειρισμός αντικειμένου o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μη σταθερός ρυθμός εκτέλεσης o περιορισμέ-νος φόβος τραυματισμού o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μη σταθερός ρυθμός εκτέλεσης o περιορισμέ-νος φόβος τραυματισμού o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o σταθερός ρυθμός εκτέλεσης o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών o μη σταθερός ρυθμός εκτέλεσης o περιορισμέ-νος φόβος τραυματισμού o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μη σταθερός ρυθμός εκτέλεσης o περιορισμένος φόβος τραυματισμού o σημαντικός όγκος στη διαδικασία επεξεργασίας πληροφοριών

9 δεξιότητεςχαρακτηριστικάΝτρίπλα Στατική- προωθητική Πάσασουτμπάσιμοάμυνατακτική ανοιχτή ανοιχτή κλειστή κλειστή κινητική κινητική γνωστική γνωστική αδρή αδρή λεπτή λεπτή απλή απλή σύνθετη σύνθετη διακεκομμένη διακεκομμένη συνεχής συνεχής -

10 περιβάλλον απόδοσης (που;)  αγωνιστικές συνθήκες  παρουσία κοινού  πίεση χρόνου  μικρός χρόνος προετοιμασίας  αναψυχή

11 συνθήκες εκτέλεσης  ανοιχτό γήπεδο καλαθοσφαίρισης  γυναικείες μπάλες  κώνους  στεφάνια  κατασκήνωση  ψυχαγωγία

12 ορισμός στόχων στόχοι διαδικασίας ψυχαγωγία των κοριτσιών εκμάθηση του αθλήματος τα κορίτσια να είναι ικανά να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του τουρνουά

13 ορισμός στόχων στόχοι απόδοσης να μπορούν : να ντριπλάρουν και με τα δύο χέρια να κάνουν μπάσιμο και από τις δύο μεριές να κάνουν πάσες σε σταθερούς και κινούμενους συμπαίχτες να τοποθετούνται στην άμυνα να σουτάρουν να επιδείξουν γνώση των κανόνων του αθλήματος να επιδείξουν γνώση των βασικών αμυντικών στρατηγικών να επιδείξουν γνώση των βασικών επιθετικών στρατηγικών

14 ορισμός στόχων

15 αντιληπτικό μοντέλο της κίνησης Οι αρχάριες αθλήτριες δίνουν μεγάλη προσοχή :   στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα κινητικά προβλήματα που παρουσιάζονται στα σημεία-κλειδιά κατά την εκτέλεση μιας δεξιότητας στην ακρίβεια της εκτέλεσης της τεχνικής προσέχουν τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται την μπάλα

16 αντιληπτικό μοντέλο της κίνησης 1) προφορική περιγραφή της δεξιότητας 2) επίδειξη της δεξιότητας και πολύ σύντομη ανάλυσή της 3) τέλος η προσπάθεια των νεαρών κοριτσιών

17 αντιληπτικό μοντέλο της κίνησης ΚΑΝΟΝΑΣ από το πολύ απλό θα μεταβώ σταδιακά στο πιο σύνθετο

18 ε πιλογή διδασκαλίας στους αρχάριους αθλητές ο προπονητής πρέπει να επεμβαίνει συνεχώς στους αρχάριους αθλητές ο προπονητής πρέπει να επεμβαίνει συνεχώς να υποδεικνύει τη σωστή εκτέλεση της δεξιότητας να υποδεικνύει τη σωστή εκτέλεση της δεξιότητας να διορθώνει ατομικά το κάθε αθλητή να διορθώνει ατομικά το κάθε αθλητή να εντοπίζει το πρόβλημα του αθλητή και να τον καθοδηγεί ανάλογα να εντοπίζει το πρόβλημα του αθλητή και να τον καθοδηγεί ανάλογα επανάληψη αρχικής επίδειξης σε τακτά χρονικά διαστήματα επανάληψη αρχικής επίδειξης σε τακτά χρονικά διαστήματα φυσική καθοδήγηση φυσική καθοδήγηση

19 σχεδιασμός εξάσκησης

20 στρατηγική διδασκαλίας σε όλες τις δεξιότητες που θα διδαχτούν τα κορίτσια ισχύει η ίδια στρατηγική σε όλες τις δεξιότητες που θα διδαχτούν τα κορίτσια ισχύει η ίδια στρατηγική παρουσίαση και εξάσκηση του σημαντικότερου κομματιού της δεξιότητας παρουσίαση και εξάσκηση του σημαντικότερου κομματιού της δεξιότητας Οπτική παρουσίαση και εξάσκηση με την μερική μέθοδο. Οπτική παρουσίαση και εξάσκηση με την μερική μέθοδο. προφορική ανατροφοδότηση και επανάληψη της παρουσίαση όποτε ζητηθεί προφορική ανατροφοδότηση και επανάληψη της παρουσίαση όποτε ζητηθεί ενίσχυση της εσωτερικής ιδιοδεκτικής ανατροφοδότησης ενίσχυση της εσωτερικής ιδιοδεκτικής ανατροφοδότησης προοδευτικά μερική εξάσκηση, σταδιακά μείωση της συχνότητας παροχής ανατρ. προοδευτικά μερική εξάσκηση, σταδιακά μείωση της συχνότητας παροχής ανατρ.

21 στρατηγική διδασκαλίας Μέσα από την εξάσκηση θα γίνει σταδιακά και η αυτοματοποίση των δεξιοτήτων, χωρίς αυτό να συνεπάγεται την τελειοποίηση τους. Τα κορίτσια θα πρέπει να φτάσουν σε ένα επίπεδο όπου θα αναγνωρίζουν μόνες τους το λάθος, όπως π.χ. το τελείωμα στο μπάσιμο που δεν υπολογίστηκε σωστα η δύναμη και η προσπάθεια ολοκληρώθηκε αποτυχημένα, περνώντας τη μπάλα πάνω από το ταμπλό.

22 αξιολόγηση της απόδοσης χρόνος αντίδρασης χρόνος κίνησης λάθη απόδοσης

23 ανατροφοδότηση

24 ανατροφοδότηση

25 σωματική ασφάλεια έλεγχος εξοπλισμού και εγκαταστάσεων έλεγχος εξοπλισμού και εγκαταστάσεων καθορισμός ζευγαριών στις ασκήσεις, με βάση τη σωματική ανάπτυξη και προειδοποίηση για την ύπαρξη κινδύνων καθορισμός ζευγαριών στις ασκήσεις, με βάση τη σωματική ανάπτυξη και προειδοποίηση για την ύπαρξη κινδύνων κατάλληλη επίβλεψη π.χ. αν κάποιο κοριτσάκι κουτσαίνει ή πονά να δώσουμε χρόνο στο διάλειμμα και να εξετάσουμε την έκταση του τραυματισμού κατάλληλη επίβλεψη π.χ. αν κάποιο κοριτσάκι κουτσαίνει ή πονά να δώσουμε χρόνο στο διάλειμμα και να εξετάσουμε την έκταση του τραυματισμού απαγόρευση των επικινδύνων αστείων απαγόρευση των επικινδύνων αστείων διάλειμμα για νερό διάλειμμα για νερό προθέρμανση και αποθεραπεία προθέρμανση και αποθεραπεία

26 το άθλημα

27 γνωστικά στοιχεία οι θέσεις των παιχτών οι θέσεις των παιχτών διαιτητές διαιτητές διάρκεια του αγώνα διάρκεια του αγώνα έναρξη του παιχνιδιού * jump ball και επαναφορά της μπάλας έναρξη του παιχνιδιού * jump ball και επαναφορά της μπάλας φάουλ φάουλ είδη φάουλ είδη φάουλ συνέπειες των φάουλ συνέπειες των φάουλ παραβάσεις: στο χειρισμό της μπάλας, χρόνου παραβάσεις: στο χειρισμό της μπάλας, χρόνου σκοράρισμα: πόσο μετράει η εύστοχη βολή, το απλό σουτ κοκ σκοράρισμα: πόσο μετράει η εύστοχη βολή, το απλό σουτ κοκ

28 ντρίπλα – δομή εξάσκησης o σταθερή εξάσκηση  μεταβαλλόμενη o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o ομαδοποιημένη εξάσκηση o δεν έχουμε στόχο την τελειοποίηση o μέτρια επίπεδα διέγερσης για την καλαθοσφαίριση o μοντέλο της δεξιότητας ο προπονητής o κανόνας στην εκμάθηση όλων των δεξιοτήτων, από το απλό θα o μεταβώ σιγά σιγά στο πιο δύσκολο

29 ντρίπλα – δομή εξάσκησης σημεία κλειδιά:  πως αγγίζω τη μπάλα  θέση του σώματος  έλεγχος της ντρίπλας  ντρίπλα με τη μπάλα κοντά στο σώμα  κεφάλι ψηλά για να έχουν οπτική επαφή με όλο το γήπεδο  ντρίπλα και με τα δύο χέρια.

30 ντρίπλα – δομή εξάσκησης ασκησιολόγιο: αρχικά ντρίπλα σε στάση κυκλική ντρίπλα γύρο από τα πόδια ντρίπλα με σφύριγμα προωθητική ντρίπλα ντρίπλα με πέρασμα ανάμεσα από κώνους/ αλλαγή κατεύθυνσης ντρίπλα παθητική άμυνα ντρίπλα κανονική άμυνα

31 πάσα- δομή δεξιότητας o σταθερή εξάσκηση  μεταβαλλόμενη o ομαδοποιημένη o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o δεν έχουμε στόχο την τελειοποίηση o μέτρια επίπεδα διέγερσης για την καλαθοσφαίριση o μοντέλο της δεξιότητας ο προπονητής o κανόνας στην εκμάθηση όλων των δεξιοτήτων, από το απλό θα μεταβώ σιγά σιγά στο πιο δύσκολο

32 πάσα-δομή δεξιότητας σημεία κλειδιά: κοφτές και κοντινές πάσες επειδή οι μακρινές είναι πιο αργές και κλέβονται πιο εύκολα κοφτές και κοντινές πάσες επειδή οι μακρινές είναι πιο αργές και κλέβονται πιο εύκολα να αποφεύγουν τις πολύ δυνατές πάσες να αποφεύγουν τις πολύ δυνατές πάσες να σημαδεύουν το συμπαίχτη πριν δώσουν τη πάσα να σημαδεύουν το συμπαίχτη πριν δώσουν τη πάσα ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση των χεριών κατά την υποδοχή της μπάλας ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση των χεριών κατά την υποδοχή της μπάλας προσοχή στους αγκώνες προσοχή στους αγκώνες

33 πάσα-δομή δεξιότητας στα αρχικά στάδια ξεκινάμε με :  πάσα στήθους και υποδοχή της πάσας σε ζευγάρια  όταν κατανοήσουν την τεχνική μεγαλώνουμε λίγο την απόσταση όχι πάρα πολύ σιγά σιγά  πάσα με παθητική άμυνα  μετά άμυνα 1vs1  σκαστή πάσα  πάσα με τα δύο χέρια πάνω από το κεφάλι  πάσα σε κίνηση

34 σουτ – δομή εξάσκησης o σταθερή εξάσκηση  μεταβαλλόμενη o ομαδοποιημένη εξάσκηση o δεν έχουμε στόχο την τελειοποίηση o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μέτρια επίπεδα διέγερσης για την καλαθοσφαίριση o μοντέλο της δεξιότητας ο προπονητής o κανόνας στην εκμάθηση όλων των δεξιοτήτων, από το απλό θα μεταβώ σιγά σιγά στο πιο δύσκολο

35 σουτ – δομή εξάσκησης σημεία κλειδιά:  συγκέντρωση της προσοχής στο καλάθι  στάση του σώματος  λυγισμένα γόνατα  κλειστοί οι αγκώνες  κάμψη του καρπού προς τα πίσω  σπάσιμο του καρπού καθώς ελευθερώνετε η μπάλα  έκταση του χεριού που σουτάρει πάνω και προς το καλάθι

36 σουτ – δομή εξάσκησης ασκησιολόγιο τεχνική του σουτ τεχνική του σουτ συγκέντρωση στο στόχο, που σημαδεύω; συγκέντρωση στο στόχο, που σημαδεύω; σουτ από σταθερά σημεία σουτ από σταθερά σημεία σουτ από τα ίδια σημεία αλλά πιο μακρινή απόσταση σουτ από τα ίδια σημεία αλλά πιο μακρινή απόσταση ελεύθερες βολές ελεύθερες βολές ντρίπλα σταμάτημα σουτ ντρίπλα σταμάτημα σουτ ντρίπλα αλλαγή κατεύθυνσης σουτ ντρίπλα αλλαγή κατεύθυνσης σουτ ντρίπλα αλλαγή κατεύθυνσης σουτ παθητική άμυνα ντρίπλα αλλαγή κατεύθυνσης σουτ παθητική άμυνα άσκηση σουτ 1vs1 άσκηση σουτ 1vs1

37 μπάσιμο – δομή εξάσκησης o σταθερή εξάσκηση  μεταβαλλόμενη o ομαδοποιημένη εξάσκηση o δεν έχουμε στόχο την τελειοποίηση o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μέτρια επίπεδα διέγερσης για την καλαθοσφαίριση o μοντέλο της δεξιότητας ο προπονητής o κανόνας στην εκμάθηση όλων των δεξιοτήτων, από το απλό θα μεταβώ σιγά σιγά στο πιο δύσκολο

38 μπάσιμο – δομή εξάσκησης σημεία κλειδιά: το μπάσιμο είναι το σουτ με το μεγαλύτερο ποσοστό ευστοχίας το μπάσιμο είναι το σουτ με το μεγαλύτερο ποσοστό ευστοχίας οι δεξιόχειρες παίχτριες πιθανά να δυσκολευτούν στα αριστερά μπασίματα όπως και οι αριστερόχειρες στα μπασίματα από δεξιά οι δεξιόχειρες παίχτριες πιθανά να δυσκολευτούν στα αριστερά μπασίματα όπως και οι αριστερόχειρες στα μπασίματα από δεξιά να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να χρησιμοποιούμε το χέρι που είναι πιο μακριά από το καλάθι να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να χρησιμοποιούμε το χέρι που είναι πιο μακριά από το καλάθι υπόδειξη να χρησιμοποιούν το ταμπλό υπόδειξη να χρησιμοποιούν το ταμπλό

39 μπάσιμο – δομή εξάσκησης ασκησιολόγιο:  εκτέλεση της κίνησης και από τις δυο πλευρές χωρίς μπάλα στην αρχή  μετά με μπάλα  αφού αφομοιώσουν την τεχνική χωρίς προβλήματα στην ντρίπλα, αυξάνουμε την ταχύτητά τους και προσθέτουμε τη διείσδυση  μπάσιμο με πάσα στατική θέση  κίνηση  μπάσιμο με παθητική άμυνα  μπάσιμο με άμυνα 1vs1

40 άμυνα- δομή εξάσκησης o σταθερή εξάσκηση  μεταβαλλόμενη o ομαδοποιημένη εξάσκηση o δεν έχουμε στόχο την τελειοποίηση o μέτρια επίπεδα διέγερσης για την καλαθοσφαίριση o συμμετοχή μεγάλων μυϊκών ομάδων o μοντέλο της δεξιότητας ο προπονητής o κανόνας στην εκμάθηση όλων o των δεξιοτήτων, από το απλό o θα μεταβώ σιγά σιγά o στο πιο δύσκολο

41 άμυνα- δομή εξάσκησης σημεία κλειδιά: κίνηση των ποδιών –αμυντικό γλίστρημα κίνηση των ποδιών –αμυντικό γλίστρημα το σώμα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή κίνηση το σώμα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή κίνηση εκρηκτικές κινήσεις προς τα πλάγια εκρηκτικές κινήσεις προς τα πλάγια να μην απλώνουν συνέχεια τα χέρια τους για να κλέψουν τη μπάλα να μην απλώνουν συνέχεια τα χέρια τους για να κλέψουν τη μπάλα θέση των αμυντικών με πλάτη στο καλάθι επίθεσης θέση των αμυντικών με πλάτη στο καλάθι επίθεσης επίσης η θέση των αμυντικών να είναι επίσης η θέση των αμυντικών να είναι τέτοια ώστε να μπορούν να βλέπουν τη μπάλα και επίσης να ελέγχουν τον παίχτη που μαρκάρουν

42 άμυνα- δομή εξάσκησης ασκησιολόγιο: μετακίνηση από κώνο σε κώνο με πλάτη στο καλάθι επίθεσης χρησιμοποιώντας αμυντικό γλίστρημα μετακίνηση από κώνο σε κώνο με πλάτη στο καλάθι επίθεσης χρησιμοποιώντας αμυντικό γλίστρημα γρήγορο και κοφτό αμυντικό γλίστρημα γρήγορο και κοφτό αμυντικό γλίστρημα με το σφύριγμα θέση άμυνας και μετακίνηση των αθλητριών ανάλογα με το που δείχνει ο προπονητής και πάντα με πλάτη στο καλάθι με το σφύριγμα θέση άμυνας και μετακίνηση των αθλητριών ανάλογα με το που δείχνει ο προπονητής και πάντα με πλάτη στο καλάθι άμυνα σε παίχτη με μπάλα άμυνα σε παίχτη με μπάλα άμυνα σε παίχτη μακριά από τη μπάλα άμυνα σε παίχτη μακριά από τη μπάλα άσκηση ζιγκ-ζαγκ άσκηση ζιγκ-ζαγκ

43 σχεδιασμός προπόνησης περιεχόμεναχρόνοςάσκηση προθέρμανση10 λεπτάντρίπλα σε όλο το γήπεδο ασκήσεις ενδυνάμωσης προπόνηση20 λεπτάπάσα και κίνηση, ασκήσεις σουτ διδασκαλία15 λεπτάπάσα σκαστή και στήθους με δύο χέρια σε συμπαίχτη, από στάση και με τρέξιμο σε όλο το γήπεδο διπλό15 λεπτά3- εναντίον- 3, διπλό αποθεραπεία και αξιολόγηση10 λεπτάελεύθερες βολές, διατάσεις *παράδειγμα σχεδιασμού προπόνησης

44


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος 2011-2012 ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google