Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάλεξη 9. Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο Αποδοτική μορφή επικοινωνίας Επίδραση της ανθρώπινης προσωπικότητας Η προσωπική επίσκεψη θεωρείται η αποδοτικότερη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάλεξη 9. Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο Αποδοτική μορφή επικοινωνίας Επίδραση της ανθρώπινης προσωπικότητας Η προσωπική επίσκεψη θεωρείται η αποδοτικότερη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διάλεξη 9

2 Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο Αποδοτική μορφή επικοινωνίας Επίδραση της ανθρώπινης προσωπικότητας Η προσωπική επίσκεψη θεωρείται η αποδοτικότερη μέθοδος δημοσίων σχέσεων. Υπάρχουν και περιπτώσεις αποτυχίας των προσωπικών επισκέψεων όταν ο επισκέπτης δεν είναι προετοιμασμένος και είναι αδέξιος.

3 Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο Ανοιχτή επικοινωνία Αντιπροσώπων διοίκησης και εργαζομένων συνδικαλιστών ή αξιωματούχων. Ενισχύει την αποδοχή και υποστήριξη των κοινών Εσωτερική επικοινωνία Συναντήσεων εργασίας προσωπικού, ομάδων εκπαίδευσης υπαλλήλων, και τμημάτων. Υποκίνηση εργαζομένων. Προσδιορισμός τομέων μη ικανοποίησης εργαζομένων.  Απαραίτητες για την προσέγγιση των καθοδηγητών γνώμης  Η επίδραση της επίσκεψης αυξάνεται όταν αυτή συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, καφέ, ή ποτού εκτός γραφείου.

4 Βήματα για μια επιτυχημένη επίσκεψη 1.Τηλεφωνήστε από πριν για ραντεβού 2.Να είστε στην ώρα σας 3.Δηλώστε τα στοιχεία σας και το σκοπό της επισκέψεώς σας αμέσως. 4.Επαγγελματική Κάρτα 5.Να είστε ακριβείς 6.Περιεκτική παρουσίαση 7.Περιγράψτε την επιχείρηση σας, εξηγείστε το σκοπό του προγράμματος ΔΣ και πως θα βοηθήσετε το κοινό.

5 8.Διατυπώστε με σαφή τρόπο τι περιμένετε από το κοινό να κάνει και με ποιο τρόπο θέλετε να σας υποστηρίξει. 9.Απαντήστε στις ερωτήσεις του οικοδεσπότη 10.Αποφύγετε πλάγιες συζητήσεις 11.Ευγένεια – Δέσμευση 12.Μην το παρακάνετε 13.Μην παρακαλάτε 14.Μην πιέζετε 15.Μην πείτε ποτέ «Πρέπει να μας βοηθήσετε» 16.Μην κάνετε υποδείξεις Βήματα για μια επιτυχημένη επίσκεψη

6 17.Εκφράστε την εκτίμησή σας για τον χρόνο που διέθεσε για σας ο οικοδεσπότης και για την βοήθεια που μπορεί να σας προσφέρει. 18.Αφήστε γραπτό υλικό: ανακοίνωση, φυλλάδιο, δελτίο κ.λπ. 19.Το υλικό πρέπει να περιλαμβάνει απαραίτητα τα στοιχεία επικοινωνίας με την επιχείρηση. 20.Να μην αφήνετε τον οικοδεσπότη να διαβάζει το υλικό όσο βρίσκετε εκεί. 21.Θα πρέπει μετά να ακολουθήσει μια ευχαριστήρια επιστολή για την υποδοχή του. Ουσιαστικά του υπενθυμίζεται να διαβάσει το υλικό.

7 Ομιλίες Τα στελέχη δημοσίων σχέσεων πολλές φορές καλούνται να προετοιμάσουν ομιλίες για τους εργοδότες τους ή τους πελάτες τους. Απαιτεί εξειδικευμένες ικανότητες. Μεταδίδονται μηνύματα πληροφόρησης, πειθούς και ψυχαγωγίας. Ο γραπτός λόγος πρέπει να αντανακλά την προσωπικότητα και τη φωνή του ομιλητή.

8 Ομιλίες

9 Ομιλία Επικέντρωση σε ένα θέμα (το πολύ 2). Ύπαρξη γεγονότων. Ακριβής πληροφόρηση. Το ύφος και το περιεχόμενο της ομιλίας θα πρέπει να ταιριάζει με τον τύπο του ακροατηρίου. Μια ομιλία απαιτεί σαφήνεια. Το κοινό θα πρέπει να καταλαβαίνει το τι λέει ο ομιλητής.

10 Παράδειγμα Συγγραφής Ομιλίας  Το στέλεχος ΔΣ πρέπει να γράψει μια ομιλία.  Συμπόσιο εμπορικού επιμελητηρίου κωμόπολης όπου η εταιρεία έχει ανοίξει πολυτελές εστιατόριο.  Η επιχείρηση έχει δεχτεί κριτική για τις υψηλές τιμές που χρεώνει.  Το κοινό είναι εμπορικά προσανατολισμένο.  Στόχος είναι να παρουσιάσει τη διοίκηση ως μια ομάδα ατόμων που κάνει το καλύτερο δυνατό για να προσφέρει ένα ξεχωριστό μέρος για δείπνο με το μικρότερο δυνατό κόστος. Θα πρέπει να μεταδώσει το μήνυμα ότι, τα γεύματα είναι πολύ σημαντικά.  Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων σπάνια μιλάει με το γενικό διευθυντή.  Επομένως, θα πρέπει να κανονίσει μια συνάντηση μαζί του ώστε να διαπιστώσει το τι θέλει να πει ο ομιλητής αλλά και το στυλ του.

11 Δομή Ομιλίας 1.Εισαγωγή (αρχή επαφής με το κοινό) 2.Δήλωση του κύριου σκοπού της ομιλίας 3.Ανάπτυξη θέματος με παραδείγματα, γεγονότα και ανέκδοτα (απαραίτητη η αίσθηση δομής και η ελεγχόμενη χρήση του χρόνου) 4.Δήλωση του δεύτερου θέματος αν υπάρχει. 5.Διατύπωση των βασικών σημείων - καρδιά του λόγου. 6.Παύση με ένα ή δυο ανέκδοτα 7.Επανάληψη του θέματος με μορφή περίληψης 8.Σύντομο – κοφτό συμπέρασμα.

12 Δομή Ομιλίας Επαγωγικός τύπος οργάνωσης. Ο ομιλητής παρουσιάζει τα βασικά σημεία πληροφόρησης και τα επιχειρήματα που οδηγούν στη διατύπωση του θέματος στο τέλος της ομιλίας.

13 Tips Σύντομες και ειλικρινείς προτάσεις Αποφυγή πολύπλοκων γραμματικών εκφράσεων και τις δευτερεύουσες προτάσεις. Τα δύσκολα σημεία θα πρέπει να εκφράζονται με διαφορετικό τρόπο από τα υπόλοιπα και να επαναλαμβάνονται. Η προσοχή του κοινού είναι πολύ δύσκολο να μείνει αδιάσπαστη. Η ανακεφαλαίωση βοηθά το κοινό να διατηρήσει τα βασικά μηνύματα. Χρήση ημιτελών προτάσεων – αποτελεσματικές.

14 Tips  Χρήση ρητορικών ερωτήσεων  Προσέξτε τα αστεία  Παρουσιάστε τα στατιστικά στοιχεία με γραφικό τρόπο.  Μιλήστε με το «Εσύ» και το «Εμείς» (για να δημιουργηθεί δεσμός με το κοινό).

15 Οπτικά Βοηθήματα Ομιλίας Χρήση οπτικών μέσων. Γραφικές παραστάσεις και χάρτες Απλές σε περιεχόμενο φωτογραφικές διαφάνειες Μη κρατάτε τη διαφάνεια για μεγάλο διάστημα γιατί προκαλείται νευρικότητα. Χρήση αντικειμένων όπως δείγμα του καινούργιου προϊόντος. Χρήση εμβλημάτων.

16 Συμβουλές από Στελέχη ΔΣ Μέγεθος και σημασία του κοινού Χρόνος και ενέργειες ΔΣ Πρέπει να δεχτούμε την πρόσκληση για ομιλία? Πως θα χρησιμοποιήσουμε την ομιλία για να παρουσιάσουμε τις απόψεις και πολιτικές της εταιρείας? Δεν περιμένουμε τις προσκλήσεις Προσφέρουμε τη διαθεσιμότητα του ομιλητή μας στους οργανισμούς. Ασυνήθιστο μήνυμα και ειδικού ενδιαφέροντος για το κοινό. Τι πρέπει να κάνουμε αν ο διευθυντής μας θέλει να δίνει ομιλίες? Σεβασμός με ευχάριστο και ειλικρινή τρόπο Έκθεση επιχειρημάτων στο κοινό Ομιλίες και εχθρικά κοινά. Φιλική ατμόσφαιρα Ομιλίες εσωτερικά του οργανισμού

17 Βήματα για Συγγραφή Ομιλίας Προσχέδιο ομιλίας Συνεργασία του συγγραφέα με τον ομιλητή Ανάγνωση από τον ομιλητή της ομιλίας πολλές φορές δυνατά μπροστά στο συγγραφέα ώστε να εντοπιστούν τα λάθη. Δακτυλογράφηση της ομιλίας (να καλύπτει μόνο τα 2/3 της σελίδας ώστε να μη σκύβει ο ομιλητής όταν διαβάζει.

18 Βήματα κατά την διάρκεια της ομιλίας

19 Ομιλία – Αμφίδρομη Επικοινωνία Πότε μια ομιλία αποτελεί αμφίδρομη επικοινωνία? Ο ομιλητής δέχεται ερωτήσεις από το κοινό. Απαραίτητο ο ομιλητής να επικοινωνεί με άνεση αυθόρμητα και να είναι σε θέση να απαντά σε δύσκολες ερωτήσεις.

20 Συνέντευξη Τύπου Αμφίδρομη επικοινωνία Σύντομη αρχική δήλωση και έπειτα ερωτήσεις από δημοσιογράφους. Αυστηρές και ανταγωνιστικές ερωτήσεις. Συμμετέχουν τα ανταγωνιστικά ΜΜΕ και δεν χρειάζεται να προσεγγίσουμε κάθε ΜΜΕ ξεχωριστά. Ακολουθείται αμυντική ή επιθετική στρατηγική από τα στελέχη δημοσίων σχέσεων.

21 Συνέντευξη Τύπου - Επιθετική Θετικό σκοπό. Θετικές ενέργειες για προβολή των στρατηγικών και απόψεων της επιχείρησης. Θετικοί λόγοι για τη διεξαγωγή μιας συνέντευξης τύπου. Κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας Μια πολιτικός παρουσιάζει μια φιλανθρωπική εκστρατεία

22 Συνέντευξη Τύπου - Αμυντική Αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων και κρίσεων Όταν το κοινό γνωρίζει το πρόβλημα, έχει γίνει ενεργό και προβαίνει σε ενέργειες π.χ. ερωτήσεις Δεν ενδείκνυται η σιωπή και η άρνηση της απάντησηςΜη μιλάτε ποτέ ανεπίσημα σε μια συνέντευξη τύπου. Δεν πρέπει ποτέ ο ομιλητής να λέει ψέματα διότι χάνει την αξιοπιστία του.

23 Συνέντευξη Τύπου - Αμυντική Καλά προετοιμασμένος εκπρόσωπος για να επιτύχει την κατανόηση και τη συμπάθεια του κοινού. Προώθηση μιας ατμόσφαιρας συνεργασίας και ειλικρινής πρόθεσης. Να μη δείχνει ότι ενοχλείται από τις ερωτήσεις. Να παραδεχτεί ότι πρόκειται για μια κακή κατάσταση που η επιχείρηση προσπαθεί να διορθώσει.

24 Συνέντευξη Τύπου - Αυθόρμητη Για παράδειγμα οι νικητές βραβείων και αθλημάτων που συναντούν τον Τύπο. Οι πολιτικοί που νικούν στις εκλογές Συνέντευξη Τύπου - Ενημέρωση Κανονικά προγραμματισμένες συνεντεύξεις Πραγματοποιούνται χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Τακτά χρονικά διαστήματα. Καθημερινή ενημέρωση του State Department.

25 Σχεδιασμός Συνέντευξης Τύπου

26 Τι ώρα θα πρέπει να γίνει η συνέντευξη τύπου? Θα πρέπει να καθοριστεί με βάση τα τοπικά μέσα και τα ωράρια τους. Απογευματινή εφημερίδα: 9:30 με 10:00 είναι μια καλή ώρα καθώς επιτρέπει στο δημοσιογράφο να επιστρέψει στη δουλειά του και να γράψει το άρθρο. Πρωινή εφημερίδα: Κατάλληλη ώρα 2:00 το μεσημέρι. Πρώτα απογευματινά δελτία ειδήσεων ειδικότερα για σημαντικές πληροφορίες. Το αργότερο η συνέντευξη πρέπει να γίνει στις 2:00 το μεσημέρι.

27 Τι ώρα πρέπει να γίνει η συνέντευξη τύπου?  Να μην γίνονται διακρίσεις μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών και έντυπων μέσων.  Οι προθεσμίες των ραδιοφωνικών σταθμών είναι περισσότερο ελαστικές καθώς μεταδίδουν πολλά δελτία ειδήσεων την ημέρα.  Γνώση και ευαισθησία στις προθεσμίες όλων των τοπικών ΜΜΕ.

28 Βήματα για Συνέντευξη Τύπου Επιλέξτε μια εύκολα προσβάσιμη τοποθεσία (ξενοδοχείο – γραφεία εταιρείας) Ημερομηνία και Ώρα: Πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα. Όχι Παρασκευή – Αργίες Δημοσίευση πρόσκλησης – 6 με 8 εβδομάδες πριν. Σκοπός, Ονόματα Εκπροσώπων, Ειδησεογραφική σημασία, Ημέρα, Ώρα, Τόπος Διανομή Δελτίου Τύπου για τη Συνέντευξη. Συντάξτε τη Δήλωση που θα κάνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας – Κάντε μια πρόβα της δήλωσης.

29 Βήματα για Συνέντευξη Τύπου Πρόβλεψη Ερωτήσεων και προετοιμασία πιθανών απαντήσεων του εκπροσώπου. Προετοιμασία έντυπου υλικού που θα διανεμηθεί κατά την συνέντευξη: Φυλλάδιο με ονόματα και τίτλους συμμετεχόντων – Δελτίο Τύπου και Επιπλέον Υλικό. Οπτικά Υλικά: Διαφάνειες, αφίσες, video. Προετοιμάστε την αίθουσα: καρέκλες, διάδρομος, μικρόφωνα. Να είστε στον τόπο της συνέντευξης 30 με 60 λεπτά νωρίτερα. Δοκιμάστε μικρόφωνα, επιγραφές των καλεσμένων και διανομή φυλλαδίων.

30 Βήματα για τη Συνέντευξη Τύπου Προσφορά καφέ – γλυκών στα ΜΜΕ. Πριν τις δηλώσεις και ερωτήσεις αφήστε χρόνο για φωτογραφίες. Στο τέλος της συνεδρίασης ο εκπρόσωπος μπορεί να παραμείνει για ερωτήσεις ξεχωριστά από ορισμένους δημοσιογράφους. Προσοχή στο χρόνο λήξης της συνέντευξης. Πότε πρέπει να τελειώσει η συνέντευξη. Διάρκεια ερωτήσεων. Όσοι θέλουν να ασχοληθούν με τις δημόσιες σχέσεις είναι απαραίτητο να παρακολουθήσουν μια προεδρική συνέντευξη τύπου.

31 Γιορτή Τύπου  Στόχος: δημιουργία σχέσης με ΜΜΕ σε προσωπική βάση. Γνωριμία με ΜΜΕ.  Συνδυασμός συνέντευξης τύπου και κοινωνικού γεγονότος.  Δείπνο ή Δεξίωση  Στο τέλος κάθε γιορτής τύπου ο εκπρόσωπος της επιχείρησης κάνει μια σύντομη δήλωση για (α) μια τυχόν δυσάρεστη είδηση, (β) στρατηγική εταιρείας, και (γ) να ευχαριστήσει απλά τους καλεσμένους.  Διανομή φυλλαδίων είτε στην αρχή είτε στο τέλος.  Αποτελεί μια διαδικασία πειθούς που γνωρίζουν και τα δυο μέρη.  Πολλές φορές μοιράζονται και δώρα στους καλεσμένους στο τέλος.

32 Η Περιήγηση Τύπου Οι συντάκτες και οι δημοσιογράφοι επιθεωρούν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, παρακολουθούν την έναρξη λειτουργίας μιας μονάδας, ή παρακολουθούν την παρουσίαση των νέων τηλεοπτικών προγραμμάτων της φθινοπωρινής σεζόν ενός σταθμού. Εκδρομή: Σε δημοσιογράφους και συντάκτες που σχετίζονται με τουρισμό και ταξίδια. Περιήγηση σε χώρους συνεδρίων ή ξενοδοχείων. Στόχος – θετική κάλυψη από δημοσιογράφους. Εκδρομή Εξοικείωσης: Στελέχη των βιομηχανιών υψηλής τεχνολογίας ταξιδεύουν για να έρθουν σε επαφή με επιλεγμένους δημοσιογράφους και να μιλήσουν για τα νέα καινοτομικά προϊόντα τους. Συνήθως η ενημέρωση γίνεται σε μια αίθουσα συνεδρίων ενός ξενοδοχείου. Εκδρομές Στελεχών:

33 Η Περιήγηση Τύπου  Η μεταφορά, η φιλοξενία και το φαγητό των δημοσιογράφων αποτελούν έξοδα της επιχείρησης.  Κατά πόσο είναι ηθικό οι επιχειρήσεις να προσφέρουν πολυτελή δώρα και εκδρομές στους δημοσιογράφους. (σελ ).  Κάτι τέτοιο εξαρτάται από την πολιτική του εκάστοτε ΜΜΕ και από το μέγεθός του.  Απαραίτητο να μη παραβιάζεται ο κώδικας δεοντολογίας και ηθικής της PRSA.

34 Η Περιήγηση Τύπου  Εστιατόριο ή Εταιρεία Τροφοδοσίας?  Κατάλογοι φαγητών – ιδιαίτερες προτιμήσεις καλεσμένων.  Ώρα σερβιρίσματος.  Ονομαστικές επιγραφές που δίδονται στους καλεσμένους μόλις μπαίνουν,  Θα πρέπει να υπάρχουν και διαθέσιμες λευκές επιγραφές.  Στους απόντες πρέπει να σταλθούν τα πρακτικά της συνάντησης.  Προσοχή κατά την μεταφορά και την περιήγηση των καλεσμένων.

35 Συνέντευξη Στόχος του ατόμου που παρουσιάζεται είναι να ενημερώσει ή να διασκεδάσει το κοινό. Σημαντικό να γνωρίζουμε το στυλ του συνεντευξιαστή. Σύντομες, άμεσες απαντήσεις χωρίς δισταγμό  εικόνα δύναμης και αξιοπιστίας. Έντυπη: Ραδιόφωνο & Τηλεόραση: το κοινό βγάζει συμπεράσματα για τον συνεντευξιαζόμενο.

36 Έντυπη Συνέντευξη  Μη ελεγχόμενο μέσο.  Συχνές συνεντεύξεις με άτομα της 7 ης τέχνης και της ψυχαγωγίας.  Ο συνεντευξιαζόμενος περιγράφεται από τον συνεντευξιαστή.

37 Ραδιοτηλεοπτική Συνέντευξη I.Ο καλεσμένος πρέπει να είναι προετοιμασμένος – να γνωρίζει τι θα πει. II.Να είναι περιεκτικός – ακριβής και σύντομος. III.Να είναι ήρεμος και άνετος μπροστά στην κάμερα ή το μικρόφωνο. IV.Ο σύμβουλος δημοσίων σχέσεων θα πρέπει να έχει αποστείλει στον παρουσιαστή φυλλάδιο με πληροφορίες και πιθανές ερωτήσεις.

38 Συνελεύσεις ή Συνεδριάσεις Ενημερωτικές Φιλικές Έντονες Αμφιλεγόμενες Μεγάλες και επίσημες -Συζήτηση για στρατηγική -Σχεδιασμός προγραμμάτων -Εκπαίδευση υπαλλήλων -Συζήτηση για στρατηγική -Σχεδιασμός προγραμμάτων -Εκπαίδευση υπαλλήλων -Τα ανώτερα στελέχη περνούν 16 ώρες σε συνελεύσεις και συνεδριάσεις και 21 εβδομάδες ετησίως.

39 Σχεδιασμός Συνέλευσης 1.Ενημέρωση κοινού (π.χ. δελτία τύπου, αφίσες και ανακοινώσεις) 2.Ημερήσια Διάταξη 3.Έναρξη αυστηρά την ώρα που ανακοινώθηκε. 4.Συγκεκριμένος χρόνος για κάθε ομιλητή 5.Ρυθμίσεις αίθουσας, άνετων θέσεων, φωτισμού και ήχου. 6.Διανομή πρακτικών και υλικού σε έντυπη μορφή στην αρχή ή στο τέλος. 7.Σωστός συντονισμός της συζήτησης. 8.Ίσες ευκαιρίες έκφρασης από όλα τα μέλη. 9.Περιοδικά διαλείμματα των 10 λεπτών. 10.Η συνέλευση πρέπει να κλείνει με ένα συμπέρασμα. 11.Ο καλύτερος ομιλητής πρέπει να μιλάει τελευταίος. 12.Η συνέλευση πρέπει να τελειώνει αυστηρά την προκαθορισμένη ώρα.

40 Word – Of - Mouth Διαπροσωπική επικοινωνία.Δύσκολο να απομονωθεί και να μετρηθεί.Επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κοινή γνώμη. Οι φιλικές συζητήσεις μεταξύ φίλων και συγγενών επηρεάζουν τη σκέψη και τη συμπεριφορά γύρω από προϊόντα και υπηρεσίες περισσότερο από διαφημίσεις. Καταστρέφει ή οδηγεί σε επιτυχία τα προϊόντα. Ένα δυσαρεστημένο άτομο θα μιλήσει σε 10 με 15 για την αρνητική εμπειρία του  καταδίκη προϊόντος. Προϊόντα που γίνονται «μόδα» - καταναλωτικές επιδημίες  Αύξηση των πωλήσεων.

41 Μελέτη της Coca-Cola για Word - Of - Mouth Δείγμα: Καταναλωτές που είχαν παραπονεθεί στο τμήμα παραπόνων της Coca-Cola. Αποτελέσματα:  Όσοι δεν έλυσαν ικανοποιητικά τα παράπονά τους μίλησαν σε 9-10 κατά μέσο όρο σε άλλους για την αρνητική εμπειρία.  Όσοι τα έλυσαν ικανοποιητικά μίλησαν κατά μέσο όρο σε 4-5 άτομα για τη θετική εμπειρία τους.  Το 30% αυτών που δεν έλυσαν τα παράπονά τους δήλωσε αρνητική πρόθεση για αγορά των προϊόντων της Coca-Cola.  Το 10% των καταναλωτών που ικανοποιήθηκαν από τον τρόπο διαχείρισης παραπόνων δήλωσαν θετική πρόθεση για αγορά.  Συμπεράσματα:  Καλύτερη εξυπηρέτηση για μείωση παραπόνων  Καλύτερη διαχείριση των παραπόνων  Άμεση και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των παραπόνων.  Το αρνητικό WOM από έναν πελάτη που δεν ικανοποιήθηκε ως προς τη διαχείριση των παραπόνων μπορεί να οδηγήσει την εταιρεία στο να χάσει και άλλους πιθανούς πελάτες (δέκτες αρνητικού WOM).

42 Φήμες & Διαδόσεις Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από προσωπική εμπειρία ή πολύ αξιόπιστη πηγή. Αβεβαιότητα – ανησυχία και έλλειψη γνήσιων και επίσημων πληροφοριών. Αποφυγή Διαδόσεων Ενημέρωση υπαλλήλων – Ειλικρίνεια. Προσοχή στις διαδόσεις – εντοπισμός πηγής ανησυχίας και τρόπος αντιμετώπισής της. Άμεση Δράση – Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το τοπίο. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας μέσω σωστών χειρισμών των διαδόσεων. Οι εξωτερικές διαδόσεις είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστούν και έχουν καταστροφικές συνέπειες. Ανταγωνιστής – πηγή διαδόσεων? Οι διαδόσεις προέρχονται και από το περιβάλλον που καλλιεργεί ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας π.χ. συνεχείς ανακλήσεις προϊόντων από εταιρείες.

43 Γράφοντας μια Ομιλία

44 Τύποι Ομιλίας Πληροφοριακή Ομιλία Ομιλία Πειθούς Ψυχαγωγική Ομιλία Τεχνική Ομιλία

45 Πληροφοριακή Ομιλία  Παρέχει πληροφορίες στο κοινό π.χ. για ένα νέο προϊόν, υπηρεσία ή νέα στρατηγική της επιχείρησης.  Σκοπός είναι η εκπαίδευση του κοινού.  Οι πληροφορίες θα πρέπει να παρουσιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν κατανοητές από το κοινό  Παρέχει πληροφορίες στο κοινό π.χ. για ένα νέο προϊόν, υπηρεσία ή νέα στρατηγική της επιχείρησης.  Σκοπός είναι η εκπαίδευση του κοινού.  Οι πληροφορίες θα πρέπει να παρουσιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν κατανοητές από το κοινό

46 Ομιλία Πειθούς Σκοπός είναι να προβεί το κοινό σε μια ενέργεια. Π.χ. να υποστηρίξει μια συγκεκριμένη ενέργεια ή πρόταση της επιχείρησης. Προβάλλεται και γίνεται πώληση μιας ιδέας στο κοινό. Πρέπει να γίνουν σαφή τα οφέλη για το κοινό. Να εφαρμοστούν τεχνικές πειθούς. Σκοπός είναι να προβεί το κοινό σε μια ενέργεια. Π.χ. να υποστηρίξει μια συγκεκριμένη ενέργεια ή πρόταση της επιχείρησης. Προβάλλεται και γίνεται πώληση μιας ιδέας στο κοινό. Πρέπει να γίνουν σαφή τα οφέλη για το κοινό. Να εφαρμοστούν τεχνικές πειθούς.

47 Ψυχαγωγική Ομιλία Περιλαμβάνει στοιχεία τόσο πληροφόρησης όσο και πειθούς. Σκοπός: Ψυχαγωγία Θα πρέπει να γραφτεί με ένα ζωηρό, ψυχαγωγικό, εύθυμο και χιουμοριστικό τόνο. Περιλαμβάνει στοιχεία τόσο πληροφόρησης όσο και πειθούς. Σκοπός: Ψυχαγωγία Θα πρέπει να γραφτεί με ένα ζωηρό, ψυχαγωγικό, εύθυμο και χιουμοριστικό τόνο.

48 Τεχνική Ομιλία Όπως η πληροφοριακή ομιλία και η τεχνική καλύπτει σε μεγάλο βαθμό ένα θέμα χρησιμοποιώντας τεχνική ορολογία. Αναλύει μια διαδικασία. Στοχεύει σε ένα κοινό που καταλαβαίνει την ορολογία και μιλάει την ίδια γλώσσα. Όπως η πληροφοριακή ομιλία και η τεχνική καλύπτει σε μεγάλο βαθμό ένα θέμα χρησιμοποιώντας τεχνική ορολογία. Αναλύει μια διαδικασία. Στοχεύει σε ένα κοινό που καταλαβαίνει την ορολογία και μιλάει την ίδια γλώσσα.

49 Βήματα για μια Επιτυχημένη Ομιλία Προγραμματίστε την ομιλία, ειδικότερα για πληροφοριακές, τεχνικές ομιλίες και ομιλίες πειθούς. Κάντε μια διεξοδική έρευνα για το θέμα που θα αναλύσετε ειδικά εάν είναι τεχνικού περιεχομένου και δεν είστε ειδικός. Χρησιμοποιήστε πηγές στο λόγο σας και αναφορές για να αυξήσετε την αξιοπιστία σας. Θα πρέπει να διερευνήσετε και να αναλύσετε το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε με την ομιλία σας. Προγραμματίστε την ομιλία, ειδικότερα για πληροφοριακές, τεχνικές ομιλίες και ομιλίες πειθούς. Κάντε μια διεξοδική έρευνα για το θέμα που θα αναλύσετε ειδικά εάν είναι τεχνικού περιεχομένου και δεν είστε ειδικός. Χρησιμοποιήστε πηγές στο λόγο σας και αναφορές για να αυξήσετε την αξιοπιστία σας. Θα πρέπει να διερευνήσετε και να αναλύσετε το κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε με την ομιλία σας.

50 Δομή Ομιλίας Η δομή της ομιλίας εξαρτάται από το κεντρικό θέμα. Σχεδιάστε την ομιλία σας γύρω από κεντρικό θέμα και αναπτύξτε μικρά υποθέματα. Λογική ροή & Νόημα Οι παράγραφοι να συνδέονται λογικά. Η δομή της ομιλίας εξαρτάται από το κεντρικό θέμα. Σχεδιάστε την ομιλία σας γύρω από κεντρικό θέμα και αναπτύξτε μικρά υποθέματα. Λογική ροή & Νόημα Οι παράγραφοι να συνδέονται λογικά.

51 Δομή Ομιλίας

52 Γράφοντας την Ομιλία…..

53 ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ Ιεραρχήστε τις πληροφορίες ανάλογα με τη σημαντικότητά τους. Να γράφετε για ένα κοινό. Αναλύστε το κοινό και κατανοήστε το τι επιθυμεί το κοινό από τον ομιλητή. Καθορίστε το στόχο σας: Τι θέλετε να πετύχετε με την ομιλία. Να ευχαριστήσω τους εργαζομένους Να ενισχύσω την πίστη τους Να ζητήσω την υποστήριξη τους στην καινούργια στρατηγική Ιεραρχήστε τις πληροφορίες ανάλογα με τη σημαντικότητά τους. Να γράφετε για ένα κοινό. Αναλύστε το κοινό και κατανοήστε το τι επιθυμεί το κοινό από τον ομιλητή. Καθορίστε το στόχο σας: Τι θέλετε να πετύχετε με την ομιλία. Να ευχαριστήσω τους εργαζομένους Να ενισχύσω την πίστη τους Να ζητήσω την υποστήριξη τους στην καινούργια στρατηγική

54 ΔΟΜΗ: ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΛΥΣΗ: Παρουσιάζουμε το θέμα σαν πρόβλημα που κατά τη διάρκεια της ομιλίας λύνουμε. Ομιλία σχετική με την απόλυση εργαζομένων Να παρουσιαστεί το θέμα χρονολογικά ως προς τη διαδικασία λήψης της παραπάνω απόφασης. Αρχικά να δείξουμε από πού προέκυψε το πρόβλημα. Τις εναλλακτικές επιλογές για την επίλυση του προβλήματος. Τη λήψη της απόφασης και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν. Παρουσιάζουμε το θέμα σαν πρόβλημα που κατά τη διάρκεια της ομιλίας λύνουμε. Ομιλία σχετική με την απόλυση εργαζομένων Να παρουσιαστεί το θέμα χρονολογικά ως προς τη διαδικασία λήψης της παραπάνω απόφασης. Αρχικά να δείξουμε από πού προέκυψε το πρόβλημα. Τις εναλλακτικές επιλογές για την επίλυση του προβλήματος. Τη λήψη της απόφασης και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν.

55 Εισαγωγή Θα πρέπει πάντα να ξεκινάτε με το σημαντικότερο. Για να προκαλέσουμε την προσοχή του κοινού αρχικά θα πρέπει να παρουσιαστεί η κεντρική ιδέα της ομιλίας με σαφή τρόπο. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αρχίσει να αναπτύσσεται η σχέση με το κοινό και να χτίζεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα. Θα πρέπει πάντα να ξεκινάτε με το σημαντικότερο. Για να προκαλέσουμε την προσοχή του κοινού αρχικά θα πρέπει να παρουσιαστεί η κεντρική ιδέα της ομιλίας με σαφή τρόπο. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αρχίσει να αναπτύσσεται η σχέση με το κοινό και να χτίζεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα.

56 Επίλογος Κάντε μια γρήγορη ανακεφαλαίωση των βασικών σημείων. Θα πρέπει να επαναλαμβάνεται τα βασικά επιχειρήματα σας τόσο στην αρχή της ομιλίας όσο και στο τέλος. Ειδικότερα, στο τέλος γιατί το κοινό θέλουμε πάρει μαζί του τα βασικά μηνύματα που θέλουμε να του μεταδώσουμε. Να έχετε ισχυρή εισαγωγή και επίλογο – είναι τα δυο μέρη που θυμάται κυρίως το κοινό στο τέλος της ομιλίας. Κάντε μια γρήγορη ανακεφαλαίωση των βασικών σημείων. Θα πρέπει να επαναλαμβάνεται τα βασικά επιχειρήματα σας τόσο στην αρχή της ομιλίας όσο και στο τέλος. Ειδικότερα, στο τέλος γιατί το κοινό θέλουμε πάρει μαζί του τα βασικά μηνύματα που θέλουμε να του μεταδώσουμε. Να έχετε ισχυρή εισαγωγή και επίλογο – είναι τα δυο μέρη που θυμάται κυρίως το κοινό στο τέλος της ομιλίας.

57 Οι σύντομες ομιλίες: - Είναι πιο αποδοτικές - Διατηρείται η προσοχή του κοινού. - Δεν θα πρέπει να χαθεί το νόημα για τη συντομία. - Πρέπει να υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες για να μπει το κοινό στο νόημα. - Μην πλατειάζετε και μην ξεφεύγετε – η ομιλία πρέπει να είναι δομημένη γύρω από ένα θέμα και κάθε παράγραφος πρέπει να συνδέεται γύρω από αυτό. - Είναι πιο αποδοτικές - Διατηρείται η προσοχή του κοινού. - Δεν θα πρέπει να χαθεί το νόημα για τη συντομία. - Πρέπει να υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες για να μπει το κοινό στο νόημα. - Μην πλατειάζετε και μην ξεφεύγετε – η ομιλία πρέπει να είναι δομημένη γύρω από ένα θέμα και κάθε παράγραφος πρέπει να συνδέεται γύρω από αυτό.


Κατέβασμα ppt "Διάλεξη 9. Συζήτηση πρόσωπο με πρόσωπο Αποδοτική μορφή επικοινωνίας Επίδραση της ανθρώπινης προσωπικότητας Η προσωπική επίσκεψη θεωρείται η αποδοτικότερη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google