Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Το Πρόγραμμα: - τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ - έχει διάρκεια 6 ημερών / 35 ωρών - οδηγεί σε πιστοποίηση παρακολούθησης Προγράμματος Επιμόρφωσης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Το Πρόγραμμα: - τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ - έχει διάρκεια 6 ημερών / 35 ωρών - οδηγεί σε πιστοποίηση παρακολούθησης Προγράμματος Επιμόρφωσης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  Το Πρόγραμμα: - τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ - έχει διάρκεια 6 ημερών / 35 ωρών - οδηγεί σε πιστοποίηση παρακολούθησης Προγράμματος Επιμόρφωσης 35 ωρών.  - θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών κατά τις ακόλουθες ημερομηνίες:  Παρασκευή 16 Οκτωβρίου (4.00 μμ μμ)  Σάββατο 17 Οκτωβρίου (9.00 πμ μμ)  Παρασκευή 23 Οκτωβρίου (4.00 μμ μμ)  Σάββατο 24 Οκτωβρίου (9.00 πμ μμ)  Παρασκευή 30 Οκτωβρίου (4.00 μμ μμ)  Σάββατο 31 Οκτωβρίου (9.00 πμ μμ)  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Οκτωβρίου 2015 Η Ελληνική Επιτροπή Σπουδών Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε.) και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.) διοργανώνουν Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με θέμα: «Eπιστημονικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και τον Πολιτισμό των Βαλκανικών Λαών»

3 1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  - Το Πρόγραμμα απευθύνεται πρωτίστως σε Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  - Δικαίωμα συμμετοχής έχουν και ωρομίσθιοι, αναπληρωτές, συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί.  - Σε περίπτωση που δεν συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός των  επιμορφούμενων από τους εκπαιδευτικούς, προσφέρεται η δυνατότητα  να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα, με σειρά προτεραιότητας:  ερευνητές,  υποψήφιοι διδάκτορες,  μεταπτυχιακοί φοιτητές,  προπτυχιακοί φοιτητές  Σχολών Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.  - Κατά την λήξη του Προγράμματος Επιμόρφωσης,  το Σαββάτο , ώρα 3.00 μμ., οι επιμορφούμενοι θα λάβουν πιστοποίηση επιμόρφωσης 35 ωρών.   Το κόστος συμμετοχής  για την κάλυψη τρεχόντων οργανωτικών εξόδων  ανέρχεται σε 20 ευρώ ανά επιμορφούμενο. 

4 Οι διαρκείς αλλαγές που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο έχουν διαμορφώσει ένα ιδιαίτερα περίπλοκο περιβάλλον στην εκπαίδευση, στο πλαίσιο του οποίου ο εκπαιδευτικός αισθάνεται ότι καλείται να ανταπεξέλθει σε πληθώρα νέων, διαρκώς μεταβαλλόμενων ρόλων και αξιώσεων. Υπό τις συνθήκες αυτές προκύπτει η ανάγκη αλλά και το αίτημα εκ μέρους των εκπαιδευτικών για υποστήριξη στο έργο τους μέσω προγραμμάτων συστηματικής επιμόρφωσης στο επιστημονικό-γνωστικό αντικείμενο και τις διδακτικές-παιδαγωγικές πρακτικές.  Το αντικείμενο της Ιστορίας είναι από τα πλέον ευαίσθητα και απαιτητικά, καθώς συνδέεται με την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης και την ανάπτυξη τρόπου σκέψης και στάσεων ζωής εκ μέρους του μαθητή. Μέσω της μελέτης του ιστορικού παρελθόντος ο μαθητής αναπτύσσει την ικανότητα να αναγνωρίζει τις αιτιώδεις σχέσεις που συνδέουν τα ιστορικά γεγονότα και ερμηνεύουν τα ιστορικά φαινόμενα. Με τον τρόπο αυτό αντιλαμβάνεται την ιστορία όχι ως μία στατική, προδιαμορφωμένη οντότητα, αλλά ως μία δυναμική, πολυσύνθετη και εξελισσόμενη πραγματικότητα, της οποίας τμήμα αποτελεί και η εποχή στην οποία ο ίδιος ζει. Από την άποψη αυτή ο διδάσκων την Ιστορία φέρει ευθύνη για την διαμόρφωση του μελλοντικού πολίτη και ανθρώπου και, τελικά, της ίδιας της ιστορίας. 2. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

5  Με το Πρόγραμμα « Επιστημονικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και τον Πολιτισμό των Βαλκανικών Λαών » η Ελληνική Επιτροπή Σπουδών Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε.) και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.) επιδιώκουν να φέρουν σε επαφή τους Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τους Ερευνητές και τους Φοιτητές Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών:  - με τους επίκαιρους προβληματισμούς και τους σύγχρονους στόχους της Ιστορίας των Βαλκανίων και των Βαλκανικών Λαών, αλλά και με το ευρύτερο πολιτιστικό και πνευματικό περιβάλλον και με την τέχνη των βαλκανικών λαών ανά εποχή, - με τις σχέσεις μεταξύ των λαών στην ιστορική τους πορεία, καθώς και με τις ιστορικές εμπειρίες του πολέμου και της μετανάστευσης από την πρώιμη κατοίκηση της χερσονήσου του Αίμου έως τα νεότερα χρόνια, τέλος με τον σύγχρονο ρόλο τους στο ευρωπαϊκό και το διεθνές συγκείμενο, - την αποτύπωση όλων των παραπάνω στην τέχνη, τα γράμματα, τον πολιτισμό.  Επιδιώκεται η πολυπρισματική θεώρηση των αντικειμένων μέσω της ιστορίας των γεγονότων και των φαινομένων, της πολιτικής, της κοινωνίας, της οικονομίας, των θεσμών, των εθνικών και υπερεθνικών σχηματισμών, των κοινοτήτων και των ταυτοτήτων, των νοοτροπιών και αντιλήψεων, του δημόσιου και ιδιωτικού βίου.  3. ΣTOXOI ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

6 Το Πρόγραμμα αφορά σε θέματα Ιστορίας και Πολιτισμού των Βαλκανικών Λαών, τα οποία διδάσκονται στο πλαίσιο του μαθήματος Ιστορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά συναντώνται και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα, όπως στην Νέα Ελληνική Γλώσσα, την Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα. Ως προτεινόμενες υποθεματικές, βάσει των σχολικών εγχειριδίων, ορίζονται οι ακόλουθες:  4. ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ - ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ: Οι λαοί της περιφέρειας του ελληνικού κόσμου κατά την αρχαιότητα - ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Τα Βαλκάνια κατά τους Μέσους Χρόνους: Βυζαντινή Αυτοκρατορία και μεταναστεύσεις των λαών - ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ιδεολογικά ρεύματα, εθνικισμός και κινήματα ανεξαρτησίας στα Βαλκάνια του 19 ου και 20 ου αι., Βαλκανικοί Πόλεμοι, Α΄ και Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, μετακινήσεις πληθυσμών στα Βαλκάνια - ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: Θέματα Λαογραφίας, Ιστορίας της Τέχνης, Κοινωνιολογίας, Κοινωνικής Ψυχολογίας - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Πολιτιστικά Προγράμματα και Καλές Πρακτικές στη θεματική της Ιστορίας των Βαλκανικών Λαών

7 Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 Επίσημη έναρξη του Προγράμματος – : Εγγραφές : Προσφωνήσεις-Χαιρετισμοί   Εισαγωγική ομιλία του Προέδρου της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., κ. Σάββα Σπέντζα, Ομότιμου Καθηγητή Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών της Σχολής Ευελπίδων, Mέλους του Σώματος Ομότιμων Καθηγητών του Πανεπιστημίου Αθηνών * Εισαγωγική ομιλία του Διευθυντή του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, κ. Ταξιάρχη Κόλια, Καθηγητή Βυζαντινού Πολιτισμού του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., Γενικού Γραμματέα της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. * Εισαγωγική Ομιλία της Υπεύθυνης-Συντονίστριας του Προγράμματος, κ. Ασπασίας Παυλοπούλου, Δρς Αρχαίας Ιστορίας, Εκπαιδευτικού  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EIΣΗΓΗΣΕΩΝ

8 Προεδρείο 1 ο Ταξιάρχης Κόλιας - Ελένη Ζυμή - Ευαγγελία Στεφανή  Νικόλαος Μερούσης Δρ Προϊστορικής Αρχαιολογίας Διδ ἀ σκων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων Α΄ Διεύθυνσης Β/βάθμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης Ευαγγελία Στεφανή Δρ Προϊστορικής Αρχαιολογίας Προϊσταμένη Τμήματος Κεραμικής, Τοιχογραφιών και Ψηφιδωτών του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης « Προϊστορική Μακεδονία (7η χιλιετία-1100 π.Χ.) και βαλκανικός περίγυρος: έξι χιλιετίες ανθρώπινης παρουσίας και δράσης »  Ιωάννης Ξυδόπουλος Επίκουρος Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. «Η πρόσληψη των Θρακών και των Μακεδόνων στην ιστοριογραφία των κλασικών χρόνων»  Δημήτριος Πανομήτρος Αναπληρωτής Καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων « Λαοί της περιφέρειας του ελληνικού κόσμου στο έργο του Θουκυδίδη »  Συζήτηση Διάλειμμα  Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 Προϊστορική εποχή – Αρχαϊκοί και Κλασικοί χρόνοι

9 Προεδρείο 2ο Ιωάννης Ξυδόπουλος – Νικόλαος Μερούσης – Ασπασία Παυλοπούλου  Ελένη Ζυμή Επίκουρος Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου «Πολυτέλεια και τρυφή στον καθημερινό βίο Μακεδόνων και Θρακών βάσει των αρχαιολογικών μαρτυριών»  Ασπασία Παυλοπούλου Δρ Αρχαίας Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. « Πληθυσμοί από την περιφέρεια του ελληνικού κόσμου ως μέτοικοι και δούλοι στην Αθήνα των κλασικών χρόνων: η μαρτυρία των επιγραφών » Μαρία Δημοπούλου Δρ Αρχαίας Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Εύξεινος Πόντος και Αθήνα: θεώρηση της σχέσης τους σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα και σε συνάρτηση με έργα της τραγικής ποίησης» Συζήτηση  Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 Προϊστορική εποχή – Αρχαϊκοί και Κλασικοί χρόνοι

10 Προεδρείο 1 ο Χαρίκλεια Παπαγεωργιάδου - Μαρία-Γαβριέλλα Παρισάκη - Francesco Camia  Σοφία Ανεζίρη Επίκουρος Καθηγήτρια Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Ε.Κ.Π.Α. «Κινητικότητα ατόμων και πληθυσμιακών ομάδων στα ελληνιστικά χρόνια: οι επιγραφικές μαρτυρίες»  Γεώργιος Κακαβάς Δρ Ιστορίας της Τέχνης Διευθυντής του Επιγραφικού και Νομισματικού Μουσείου, Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. « Τα πορτρα ἰ τα των ηγεμόνων σε νομίσματα των ελληνιστικών βασιλείων »  Παναγιώτης Δουκέλλης Καθηγητής Ρωμαϊκής Ιστορίας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου « Με το βλέμμα του Στράβωνα »  Νικόλαος Γιαννακόπουλος Επίκουρος Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. «Ρωμαϊκές aποικίες στη Μακεδονία»  Συζήτηση Διάλειμμα  Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015 Ελληνιστικοί χρόνοι – Ρωμαϊκή εποχή

11 Προεδρείο 2ο Παναγιώτης Δουκέλλης - Γεώργιος Κακαβάς - Σοφία Ανεζίρη  Χαρίκλεια Παπαγεωργιάδου Δρ Κλασικής Αρχαιολογίας, Νομισματολόγος Διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών «Η οικονομία των ρωμαϊκών χρόνων στις περιοχές της Θράκης»  Μαρία-Γαβριέλλα Παρισάκη Δρ Κλασικής Αρχαιολογίας Κύρια Ερευνήτρια του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών «Η βαθμιαία αστικοποίηση της θρακικής ενδοχώρας κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους»  Francesco Camia Δρ Αρχαίας Ιστορίας Εντεταλμένος Ερευνητής του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών «Ρωμαίοι πολίτες στη Θράκη: μια ‘δημογραφική’ ανάλυση»  Συζήτηση  Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015 Ελληνιστικοί χρόνοι – Ρωμαϊκή εποχή

12 Προεδρείο 1ο Πανανός-Φίλιππος Σοφούλης – Φίλιππος Φιλίππου - Ευστρατία Συγκέλλου  Γεώργιος Θώδης ΜΑ Διδακτικής της Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Η διδασκαλία της Βυζαντινής Ιστορίας μέσω της εικόνας »  Γεώργιος Καρδαράς Δρ Βυζαντινής Ιστορίας Κύριος Ερευνητής του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών « Η κάθοδος των Σλάβων στη Βαλκανική (6ος-7ος αι.). Εθνολογικές και πολιτισμικές μεταβολές »  Αναστασία Βακαλούδη Δρ Βυζαντινής Ιστορίας, Δρ Διδακτικής-Παιδαγωγικής Διδάσκουσα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Θεσσαλονίκης « Βυζάντιο και Παρευξείνιες Χώρες »  Ιωάννης Δημητρούκας Δρ Βυζαντινής Ιστορίας Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Το εμπόριο και η ναυτιλία του Βυζαντίου, μέσα από ταξιδιωτικές περιγραφές, ναυτικούς οδηγούς και πορτολάνους: η περίπτωση της Αδριατικής »  Γεωργία Kατσαγάνη Δρ Κλασικής Φιλολογίας Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας «Σλαβικές εγκαταστάσεις στη Δυτική Ελλάδα και επιβίωση σλαβικών τοπωνυμίων. Η περίπτωση της Αιτωλοακαρνανίας»  Συζήτηση Διάλειμμα  Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015 Βυζαντινοί χρόνοι

13 Προεδρείο 2ο Γεώργιος Καρδαράς - Γεωργία Κατσαγάνη - Αναστασία Βακαλούδη Πανανός-Φίλιππος Σοφούλης Λέκτορας του Τμήματος Σλαβικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α., Μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. «Ιστορία της Βουλγαρίας κατά τους Μέσους Χρόνους»  Φίλιππος Φιλίππου Δρ Bυζαντινής Ιστορίας «Η πολιτική ιδεολογία του Α΄ βουλγαρικού κράτους»  Αγγελική Παπαγεωργίου Δρ Βυζαντινής Ιστορίας Επιστημονικό και Διδακτικό Προσωπικό του Τμήματος Σλαβικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. «Σχέσεις Βυζαντίου και Σερβίας»  Ευστρατία Συγκέλλου Δρ Βυζαντινής Ιστορίας Επιστημονική Συνεργάτης του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών « Μεταναστευτικά ρεύματα στον Μεσαίωνα: η περίπτωση των Αλβανών »  Ιόλη Βιγγοπούλου Δρ Ιστορίας Ερευνήτρια του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών «Το ταξιδιωτικό ρεύμα, οι περιηγητές και τα έργα τους, η "Ελλάδα", οι Έλληνες : προσλήψεις, προβολές και πολιτισμικές διηθήσεις (τέλος 15ου - αρχές 20ού αιώνα)»  Συζήτηση  Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015 Βυζαντινοί χρόνοι

14 Προεδρείο 1ο Χρυσοθέμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου - Αιμιλία Θεμοπούλου - Πηνελόπη Φούγιαξη  Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Δρ Ν. Ελληνικής Φιλολογίας Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας « Ιστορικές επαφές - πολιτισμική όσμωση των βαλκανικών λαών κατά τους νεότερους χρόνους »  Χαράλαμπος Μηνάογλου Δρ Νεότερης Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Τα Βαλκάνια υπό οθωμανική κυριαρχία (15ος-18ος αι.): ένα αναγκαίο(;) κενό στη σχολική ιστοριογραφία »  Μανώλης Στεργιούλης ΜΑ Νεότερης Ιστορίας Σχολικός Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λακωνίας «Σχέσεις πόλης-υπαίθρου στη Θεσσαλία κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας»  Αναστασία Φαλιέρου Δρ Νεότερης Ιστορίας Επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών, Μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. «Η δυτικοποίηση της οθωμανικής κοινωνίας μέσα από την εξέλιξη και τη σημειολογία της γυναικείας ένδυσης»  Άννα-Ιωάννα Γουήλ-Μπαδιεριτάκη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., Μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε. «Το παραδοσιακό κόσμημα, σύνδεσμος βορειοανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης»  Συζήτηση Διάλειμμα  Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι Ι: Τα Βαλκάνια υπό οθωμανική κυριαρχία 

15 Προεδρείο 2ο Αναστασία Φαλιέρου - Άννα-Ιωάννα Γουήλ-Μπαδιεριτάκη - Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης  Χρυσοθέμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. « Το ελληνικό θέατρο στην καθ’ ημάς Ανατολή: η περίπτωση της Σμύρνης »  Αιμιλία Θεμοπούλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. «Η ελληνορθόδοξη κοινότητα της Κωνσταντινούπολης τον 19 ο αι.: κοινωνία και οικονομία»  Πηνελόπη Φούγιαξη MA Ευρωπαϊκών Κοινωνιών και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης Μόνιμη Διοικητική Υπάλληλος στο ΥΠΟΠΑΙΘ « Η Ρωμιοσύνη και τα σχολεία της στην Κωνσταντινούπολη και την περιφέρειά της »  Ασπασία Παπαναστασίου Δρ Κλασικής Αρχαιολογίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Imagining the Balkans: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με αφορμή την έκθεση στο Εθνικό και Ιστορικό Μουσείο»  Συζήτηση  Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι Ι: Η Κωνσταντινούπολη του 19 ου αι. ως κοιτίδα ελληνικής παιδείας 

16 Προεδρείο 1ο Νικόλαος Παπαστρατηγάκης – Μαρία Κέκκου - Όλγα Παχή  Ιάκωβος Μιχαηλίδης Αναπληρωτής Καθηγητής Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. « Η Ελλάδα και τα Βαλκάνια (19ος-20ος αι.): γενικοί ιδεολογικοί και πολιτικοί άξονες »  Άννα Ταμπάκη Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α. Φιλοξενούμενη Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών « Νεοελληνικός Διαφωτισμός: οι ιδεολογικές και πολιτισμικές του συνιστώσες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη »  Γεωργία Βλαχοδήμου MA Νεότερης Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Ο Ρήγας Βελεστινλής και η βαλκανική εθνεγερσία »  Μαρία Κέκκου Δρ Θεατρολογίας Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας « Η συμβολή του θεάτρου στην διαμόρφωση του επαναστατικού κλίματος κατά τη διάρκεια του αγώνα της ελληνικής ανεξαρτησίας στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και στον ευρύτερο ελληνικό χώρο » Συζήτηση Διάλειμμα  Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι ΙΙ: Νεοελληνικός διαφωτισμός και ελληνική εθνεγερσία 

17 Προεδρείο 2ο Άννα Ταμπάκη - Ιάκωβος Μιχαηλίδης – Νικόλαος Παπαστρατηγάκης  Παναγιώτης Nταβαρίνος Δρ Νεότερης Ιστορίας Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων «Ο γερμανικός ιστορισμός του 19ου αιώνα και η νεότερη βαλκανική ιστοριογραφία»  Όλγα Παχή Δρ Νεότερης Ιστορίας, Προϊσταμένη Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β/βάθμιας Εκπ/σης Ιονίων Νήσων « Ιόνιος Ακαδημία ( ): ίδρυση, λειτουργία, κατάργηση του πρώτου ελληνικού Πανεπιστημίου»  Νικόλαος Παπαστρατηγάκης Δρ Νεότερης Ιστορίας Επιστημονικός Συνεργάτης του Τμήματος Σλαβικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. « Το πλαίσιο των διεθνών σχέσεων στις αρχές του 20ου αιώνα »  Αγνή Κολιαδήμου Δρ. Νεότερης Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Μετακινήσεις πληθυσμών στα Βαλκάνια κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα »  Συζήτηση  Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι ΙΙ: Ζητήματα ιστορίας του 19 ου και των αρχών του 20 ου αιώνα

18 Προεδρείο 1ο Ιωάννης Βρεττός - Δώρα Γκότα - Σύλβια Κατούντα  Αθανάσιος Χρήστου Επίκουρος Καθηγητής Νεότερης Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου « Η δυναμική της Βαλκανικής Εποποιίας ( ) και τα προτάγματά της στο σήμερα » Αικατερίνη Σκιά Δρ Παιδαγωγικής Επίτιμη Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι ως αντικείμενο διδασκαλίας»  Νικόλαος Τόμπρος Λέκτορας Νεότερης Ιστορίας της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων « Οι σχέσεις της Ελλάδας με τα βαλκανικά κράτη στον Μεσοπόλεμο: συνοπτική αποτύπωση »  Ελένη Μπενίση Δρ Ιστορίας της Τέχνης Διδάσκουσα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Α΄ Διεύθυνσης Β/βάθμιας Εκπ/σης Αθήνας «Το κίνημα του Υπερρεαλισμού στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου και οι σχέσεις του με το χώρο των Βαλκανίων (κοινωνικές-ιστορικές-γεωπολιτικές-ιδεολογικές)»  Συζήτηση Διάλειμμα  Σαββάτο 31 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι ΙΙΙ: Ο 20 ος αιώνας στα Βαλκάνια

19 Προεδρείο 2ο Αθανάσιος Χρήστου - Nικόλαος Τόμπρος - Αικατερίνη Σκιά  Δώρα Γκότα Δρ Νεότερης Ιστορίας Σύμβουλος-Εμπειρογνώμων Βαθμού Α΄ του Υπουργείου Εξωτερικών «Η βαλκανική συνεννόηση και ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων την επαύριο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου μέσα από τα αρχεία της εποχής»  Δημήτριος Βασιλείου MA Nεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Η διαχείριση του Μακεδονικού Ζητήματος ( ): πολιτικές προσεγγίσεις και ιδεολογικές αναζητήσεις στις σελίδες των αθηναϊκών εφημερίδων «Ακρόπολις» και «Εμπρός» »  Σύλβια Κατούντα Λέκτορας Ελληνικής Φιλολογίας της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων «Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά και παραχάραξη της ιστορίας. Η Μακεδονία μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια της Β/θμιας Εκπ/σης στην ΠΓΔΜ και στην Ελλάδα»  Παναγιώτης Σαβοριαννάκης Δρ Νεότερης Ιστορίας Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης « Επισήμανση και σύνθεση πληροφοριών από παραθέματα ή επεξεργασία ιστορικών πηγών; Η πρόκληση της αξιοποίησης των ιστορικών πηγών για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Ιστορίας στο Λύκειο »  Ιωάννης Bρεττός Καθηγητής Παιδαγωγικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α. Ελισάβετ Λαζαράκου Δρ Παιδαγωγικής Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας «Διδάσκοντας Ιστορία με ενσυναίσθηση»  Συζήτηση Σαββάτο 31 Οκτωβρίου 2015 Νεότεροι χρόνοι ΙΙΙ: Ο 20 ος αιώνας στα Βαλκάνια

20 5.1. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Σάββας Σπέντζας. Πρόεδρος της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών της Σχολής Ευελπίδων, Mέλος του Σώματος Ομότιμων Καθηγητών του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιος Κακαβάς, Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Δρ Ιστορίας της Τέχνης, Διευθυντής του Επιγραφικού και Νομισματικού Μουσείου Ταξιάρχης Κόλιας, Γενικός Γραμματέας της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Καθηγητής Βυζαντινού Πολιτισμού του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., Διευθυντής του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.) Πανανός-Φίλιππος Σοφούλης, Ταμίας της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Λέκτορας του Τμήματος Σλαβικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. Άννα-Ιωάννα Γουήλ-Μπαδιεριτάκη, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας του Τμήματος Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Δώρα Γκότα, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Δρ Νεότερης Ιστορίας, Σύμβουλος- Εμπειρογνώμων Βαθμού Α΄ του Υπουργείου Εξωτερικών Ασπασία Παυλοπούλου, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Δρ Αρχαίας Ιστορίας, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φαλιέρου Αναστασία, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Δρ Νεότερης Ιστορίας, Επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών  5. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 

21 5.2. YΠΕΥΘΥΝΗ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ασπασία Παυλοπούλου, μέλος ΔΣ της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., Δρ Αρχαίας Ιστορίας, Εκπαιδευτικός  5.3. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Η Επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από - τα μέλη του Δ.Σ. της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε., - τα μέλη του Ερευνητικού Προσωπικού του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, - τα μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων, - τα μέλη Ερευνητικού Προσωπικού Μουσείων, - τους Σχολικούς Συμβούλους που περιλαμβάνονται στον κατάλογο εισηγητών.  5. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 

22 Για την διαδικασία εγγραφής στο Πρόγραμμα προβλέπεται:  1. Έως την : Υποβολή της συμπληρωμένης αίτησης παρακολούθησης του Προγράμματος και αποστολή της (σε μορφή doc ή pdf) στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:  Το έντυπο της αίτησης διατίθεται σε συνημμένο έγγραφο του παρόντος ή στον ιστότοπο Προγραμμάτων και Δράσεων της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε.: programmata.blogspot.grhttp://www.eesnae- programmata.blogspot.gr  2. Έως την : Aνάρτηση ονομάτων των υποψηφίων που επιλέχθηκαν ως επιμορφούμενοι στον ειδικό ιστότοπο Προγραμμάτων και Δράσεων της Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε.:  Κατά την επιλογή θα τηρηθεί προτεραιότητα αυστηρά βάσει της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης εκ μέρους των εκπαιδευτικών και, ακολούθως, των λοιπών ενδιαφερομένων (σύμφωνα με το 1. του παρόντος).  3. Το προβλεπόμενο ποσό συμμετοχής θα κατατεθεί από τους επιμορφούμενους πριν την έναρξη της πρώτης συνεδρίας, την , ώρα  6. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ηλεκτρονική Διεύθυνση: Τηλέφωνο: / EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ηλεκτρονική Διεύθυνση: Τηλέφωνο: /

23  AITΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ  Η αίτηση αποστέλλεται αποκλειστικά στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Ο πίνακας επιμορφούμενων θα αναρτηθεί στον ιστότοπο:  Προς: Την Οργανωτική Επιτροπή του Επιμορφωτικού Προγράμματος « Επιστημονικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και τον Πολιτισμό των Βαλκανικών Λαών »  Με την παρούσα αίτηση δηλώνω ότι επιθυμώ να παρακολουθήσω το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα ( Οκτωβρίου 2015, Αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών). Υποβάλω τα ατομικά μου στοιχεία και στοιχεία επικοινωνίας. Αναμένω την απάντησή σας στην διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μου. Ι. ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Όνομα – Επώνυμο: …………………………………………………………………………………………………. Όνομα Πατρός: ……………………………………………………………………………………………………... Ιδιότητα: ……………………………………………………………………………………………………………...  Για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βαθμίδα εκπαίδευσης: ……………………………………………………………………………………………… Ειδικότητα: …………………………………………………………………………………………………………... Α.Μ.: ………………………………………………………………………………………………………… ….. Οργανική Θέση: …………………………………………………………………………………………………….. Θέση Υπηρεσίας κατά το σχολικό έτος 2015/16: …………………………………………………………………  Για Ερευνητές, Υποψήφιους Διδάκτορες, Μεταπτυχιακούς και Προπτυχιακούς Φοιτητές Ιδιότητα: ………………………………………………………………………………………………………… Σχολή - Φορέας: ……………………………………………………………………………………………………..  ΙΙ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Διεύθυνση κατοικίας: ………………..…………………………………………………………………………….. Τηλέφωνο κατοικίας: ………………………………………………………………………………..……………… Κινητό τηλέφωνο: ……………………………………………………………………………………………… Τηλέφωνο εργασίας: ……………………………………………………………………………..…………… Αριθμός fax: …………………………………………………………………………………………………………. Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (mail) :……………………………………………………………  …………………………………(Τόπος/Ημερομηνία) ……………………………………………(Υπογραφή)  Ε.Ε.Σ.ΝΑ.Ε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ


Κατέβασμα ppt " Το Πρόγραμμα: - τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ - έχει διάρκεια 6 ημερών / 35 ωρών - οδηγεί σε πιστοποίηση παρακολούθησης Προγράμματος Επιμόρφωσης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google