Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Εαρινό Εξάμηνο 2014- Διδακτική Κολύμβησης & Ασφάλεια στο Νερό Στόχος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Εαρινό Εξάμηνο 2014- Διδακτική Κολύμβησης & Ασφάλεια στο Νερό Στόχος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Εαρινό Εξάμηνο Διδακτική Κολύμβησης & Ασφάλεια στο Νερό Στόχος μαθήματος: –Ανάπτυξη ικανοτήτων : Για τη διδασκαλία των βασικών κινήσεων σε όλα τα στυλ κολύμβησης Για την ασφαλή διεξαγωγής του μαθήματος της κολύμβησης Αξιολόγηση: –Πρακτικό μέρος (60%) Επίδειξη σειράς ασκήσεων για συγκεκριμένο μαθησιακό στόχο (40%) Πλάνο διδασκαλίας και εκτέλεση στη διάρκεια του μαθήματος (20%) –Θεωρητικό μέρος (40%) Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου

2 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ, Διδακτική της Κολύμβησης & Ασφάλειας στο Νερό Ο Δάσκαλος της Κολύμβησης

3 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Δάσκαλος κολύμβησης Μεθοδικότητα ή ικανότητα –Μαθαίνεις να διδάσκεις ή είναι ταλέντο; –Από τι διακρίνεται ο καλός και ο μέτριος δάσκαλος; Διάκριση δάσκαλου προπονητή;

4 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Δάσκαλος κολύμβησης Σύνοψη της διάλεξης Προσόντα ικανότητες Βασικές αρχές διδακτικής Αντιμετώπιση του «μαθητή-αρχάριου κολυμβητή» Σχέση δάσκαλου – κολυμβητή Σχέση δάσκαλου – γονέων Πως αξιολογείται η διδακτική ικανότητα Προετοιμασία του μαθήματος Εισαγωγή για την επόμενη διάλεξη

5 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 1. Γνώση του θέματος –Γνώση των μεθόδων και επιδεξιοτήτων (όχι μόνο τεχνικής) της κολύμβησης – Γνώση των συνθηκών που επικρατούν στο νερό, και των θεμάτων ασφάλειας στο νερό

6 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 2. Λογική Προοδευτική Διδακτική –Ο Δάσκαλος πρέπει να είναι εξοικειωμένος, με μία προοδευτικά λογική σειρά η οποία θα έχει την δυνατότητα να προσαρμοσθεί σε όλα τα επίπεδα δυσκολίας. –Πρέπει να διδάσκει προοδευτικά από τις γνωστές έως τις σχετικά άγνωστες δραστηριότητες.

7 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 3. Να έχει Πλήρη Διδακτικά Πλάνα –Τα μαθήματα πρέπει να είναι οργανωμένα για το περιεχόμενο και το υλικό διδασκαλίας για την καλύτερη κατανομή του χρόνου και του χώρου για τον αποδοτικότερο χειρισμό της ομάδας ή τάξης για εξατομικευμένη αντιμετώπιση όταν χρειάζεται.

8 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 4. Σωστή Διδακτική Προσέγγιση Θα πρέπει να προσεγγίζει το μάθημα με: –ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ & ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ, που δημιουργεί: –σιγουριά στον μαθητή, – την προδιάθεση ότι: «η εκμάθηση κολύμβησης είναι εύκολη, απλή και εφικτή για όλους» –ελαχιστοποίηση στον φόβο του αρχαρίου –την αποθάρρυνση και απογοήτευση του αρχαρίου

9 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 4. Σωστή Διδακτική Προσέγγιση Θα πρέπει να προσεγγίζει το μάθημα με: –ΥΠΟΜΟΝΗ –μεγάλη αρετή για τον δάσκαλο κολύμβησης –αποτελεσματική για τα συχνά επαναλαμβανόμενα λάθη τα οποία πρέπει ο καλός δάσκαλος να τα επεξηγεί και να τα διορθώνει μέχρι να τα κατανοήσουν όλοι οι μαθητές –Ο μαθητής της κολύμβησης συχνά απασχολεί το νου του και με πολλά άλλα ερεθίσματα πέρα από αυτό που του υποδεικνύετε

10 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 5. Ένα «Φωτογραφικό Μάτι» Η ικανότητα να δει και να συγκρατήσει μία εικόνα σε μία δεδομένη στιγμή Ικανότητα που καλλιεργείται με εξάσκηση και με την εμπειρία Κολυμβητικές κινήσεις γίνονται σε ελάχιστο χρόνο και περιλαμβάνουν και την υποβρύχια φάση τους Ένα εξασκημένο μάτι αποτυπώνει την εικόνα στο σημείο λάθους και κρατά την εικόνα για όσο χρόνο χρειάζεται για ανάλυση και διόρθωση Ένας ανεκπαίδευτος βλέπει μια συγκεχυμένη εικόνα κίνησης ποδιών και χεριών

11 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 5. Ένα «Φωτογραφικό Μάτι» Το εκπαιδευμένο μάτι –θα εστιάσει πρώτα στα χέρια, μετά στα πόδια, στην θέση του σώματος, το κεφάλι και τον συγχρονισμό –Θα εντοπίσει το σημείο που θα εκτελεστεί κάτι φανερά λάθος για περαιτέρω ανάλυση (τρόπο διόρθωσης) Απαιτείται γνώση του ορθού προτύπου

12 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 6. Ικανότητα να Διορθώνει Λάθη Μετά την «φωτογράφηση» απαιτείται αυτόματη ανάλυση για τη διόρθωση του λάθους Η επιτυχημένη από την αποτυχημένη διδασκαλία εξαρτάται κυρίως από: –Την ικανότητα να αναλύει μία επιδεξιότητα και να παρέχει προτάσεις για την βελτίωση της Δεν είναι απαραίτητο να αναφέρουμε το λάθος Είναι απαραίτητο να αναφέρουμε τι πρέπει να αλλάξει

13 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 6. Ικανότητα να Διορθώνει Λάθη Το κλειδί για μία ακριβή κολυμβητική ανάλυση είναι να έχει ο δάσκαλος: –επαρκή γνώση του αντικειμένου –«Φωτογραφικό» μάτι

14 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 6. Ικανότητα να Διορθώνει Λάθη Το κλειδί για αποτελεσματική διόρθωση είναι: –Να επικεντρώσει πρώτα στα σημαντικότερα λάθη –Στις μεγαλύτερες κινήσεις ή θέσεις –Ιεραρχικά τις πιο εκλεπτυσμένες αργότερα.

15 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Παράδειγμα Ένας κολυμβητή σας έχει δυσκολία στην εκτέλεση του ολοκληρωμένου στυλ ελευθέρου κάνοντας τα εξής λάθη: κεφάλι πολύ ψηλά δυσκολία στην αναπνοή πόδια πολύ χαμηλά μεγάλο άνοιγμα ποδιών δάχτυλα πολύ ανοιχτά στο τράβηγμα χέρια να πιέζουν προς τα έξω αντί προς τα μέσα και πίσω Διόρθωση Αναζήτηση της αιτίας που κρατά το κεφάλι ψηλά Αναπνοή ή αδυναμία ποδιών Ο πρώτος σας στόχος θα είναι να βελτιωθεί η θέση του σώματος – έτσι θα βελτιωθεί η θέση του κεφαλιού και τον ποδιών και η δυσκολία της αναπνοής μετά βελτιώνεται χέρια κλωτσιά τελευταία το άνοιγμα των δακτύλων και την ώθηση

16 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης Τα Βασικά Προσόντα ενός Δασκάλου Κολύμβησης 7. Ικανότητα επίδειξης της ορθής κίνησης Η ικανότητα να επιδείξει ο Δάσκαλος κολύμβησης τις επιδεξιότητες μέσα στο νερό δεν είναι τόσο απαραίτητη Πρέπει όμως να μπορεί να τις αναπαράγει έξω από το νερό (απομίμηση κινήσεων)

17 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ικανότητα επίδειξης της ορθής κίνησης Έχουν υπάρξει καλοί Δάσκαλοι με περιορισμένες κολυμβητικές ικανότητες Η επιτυχία τους βασίζεται στην καθαρή και κατανοητή περιγραφή και την βοήθεια καλών κολυμβητών για την επίδειξη των δεξιοτήτων Αντίθετα πολύ ικανοί κολυμβητές έχουν αποτύχει σαν δάσκαλοι Έχοντας της ευκολία της κολυμβητικής επίδειξης συχνά αδυνατούν να επεξηγήσουν με σαφήνεια τις διάφορες επιδεξιότητες.

18 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Αρχές της διδακτικής Ο Νόμος της Επίτευξης Ο Νόμος της Ετοιμότητας Ο Νόμος της Συχνότητας

19 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Επίτευξης Οι άνθρωποι έχουν την τάση να επαναλαμβάνουν δραστηριότητες που ικανοποιούν τις ανάγκες τους και αντίθετα παύουν να επαναλαμβάνουν δραστηριότητες που έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Άρα: πρέπει να δίδονται στους μαθητές ευκαιρίες για να δοκιμάσουν την επιτυχία μίας προσπάθειας τους. Αυτό κατά συνέπεια οδηγεί στην ευχαρίστηση και την επιθυμία για περαιτέρω μάθηση.

20 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Επίτευξης Οι Αντιδράσεις των Αρχαρίων στην Έλλειψη Προόδου Ο δάσκαλος οφείλει να ενθαρρύνει τους αρχάριους σε σημεία που ο αρχάριος αρχίζει και αποθαρρύνεται και σταματάει η πρόοδος του.

21 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Ετοιμότητας Ο μαθητής μόνο όταν είναι έτοιμος να εκτελέσει μία επιδεξιότητα την εκτελεί με ευχαρίστηση και επιτυχία. Σε αντίθετη περίπτωση νιώθει πολλές αναστολές και δυσαρέσκεια. Άρα: οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται πάντα σε πνευματική και σωματική ετοιμότητα όταν παρευρίσκονται στο μάθημα της κολύμβησης.

22 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Ετοιμότητας Για να καλλιεργείται η ετοιμότητα Να επιδιώκεται η εκτέλεση επιτυχημένων προσπάθειες (προσιτοί στόχοι μαθήματος) Να ενθαρρύνεται και να επικροτείται η προσπάθεια Η καλλιέργεια της ετοιμότητας για την μάθηση μίας επιδεξιότητας εξαρτάται άμεσα από έναν καλό Δάσκαλο.

23 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Συχνότητας Η αρχή της συχνότητας δίνει έμφαση στην σημαντικότητα των προασκήσεων, των επαναλήψεων και της επαναλαμβανόμενης προπόνησης στην μάθηση Είναι απίθανο ένας μαθητής να τελειοποιήσει μία επιδεξιότητα στην πρώτη του προσπάθεια σε μία καινούργια άσκηση στην κολύμβηση

24 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Ο Νόμος της Συχνότητας Η εξάσκηση είναι αυτή που φέρνει την επιτυχία Ένας επιτυχημένος Δάσκαλος θα παρέχει στον μαθητή τις ευκαιρίες να εξασκηθεί στις δραστηριότητες του με τέτοιο τρόπο που να περιορίζονται οι εσφαλμένες κινήσεις. Η πρόκληση για το δάσκαλο είναι η παροχή μιας τέτοιας βοήθειας

25 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Συνδυάζοντας τις αρχές της διδακτικής Ο δάσκαλος οφείλει: –Να ζητά την επιτυχή εκτέλεση μιας άσκησης όταν ο μαθητής είναι πραγματικά έτοιμος να την πετύχει –Να τον ενθαρρύνει και να επιβραβεύει την προσπάθεια όταν επιτυγχάνεται –Να δίνει ευκαιρία για επανάληψη των ασκήσεων αρκετές φορές

26 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Αντιμετώπιση του αρχάριου μαθητή Η σχέση δάσκαλου – μαθητή εξαρτάται: –τα κίνητρα που ώθησαν κάποιον να ενταχθεί σε ένα τμήμα Κολύμβησης –Επιθυμία ή αναγκαστική συμμετοχή –τις αντιδράσεις των αρχαρίων Κολυμβητών στο νερό –τις αντιδράσεις των αρχαρίων στην αδυναμία Προόδου

27 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Η ανάπτυξη της αναγκαιότητας της Ασφάλειας μέσα στο νερό διδάσκεται δυσκολότερα από τις επιδεξιότητες στα αρχικά στάδια Η προσέγγιση και ο τρόπος διδασκαλίας του Δασκάλου θα καλλιεργήσουν την σημαντική επιθυμία του να νιώθει ανά πάσα στιγμή Ασφάλεια ο Κολυμβητής. Αντιμετώπιση του αρχάριου μαθητή

28 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Η δουλειά σας δεν θα είναι ολοκληρωμένη αν δεν ενημερώσετε τους μαθητές σας για: αίτια ατυχημάτων γύρω από την πισίνα πρόληψη ατυχημάτων αναπτύξετε την επιθυμία να είναι ασφαλής ανά πάσα στιγμή γύρω από το νερό Αντιμετώπιση του αρχάριου μαθητή

29 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Αντιμετώπιση των γονέων Ενημερώστε για τους στόχους Ενημερώστε για την πρόοδο Επικοινωνήστε στην αποτυχία Διακριτικότητα στην ιδιαιτερότητα Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης Σοβαρότητα-Υπευθυνότητα Δεν γίνεται να είναι όλοι ευχαριστημένοι

30 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Δασκάλου της Κολύμβησης Η επιτυχία θα εκτιμηθεί από το μέγεθος της ΑΛΛΑΓΗΣ που επιφέρει στους μαθητές σας. Διπλός ο σκοπός του δασκάλου: 1.Εκμάθηση δεξιοτήτων 2.Οικοδόμηση σωστής νοοτροπίας γύρω από την ΑΣΦΑΛΕΙΑ μέσα στο νερό.

31 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Προετοιμασία του μαθήματος Πλάνο μαθήματος. Ο σχεδιασμός εξαρτάται από: –Επίπεδο μαθητών (και σε σχέση με την ηλικία) –Διαθέσιμος χρόνος - χώρος –Διαθέσιμος εξοπλισμός –Μαθησιακός στόχος Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ευελιξίας σε ειδικές συνθήκες

32 Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Στο επόμενο μάθημα Οργάνωση-προετοιμασία του μαθήματος


Κατέβασμα ppt "Διδακτική της Κολύμβησης, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Εαρινό Εξάμηνο 2014- Διδακτική Κολύμβησης & Ασφάλεια στο Νερό Στόχος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google