Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ Ή ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Ο Πρωταγόρας (π. 490 – π. 420 π.Χ.), από τα Άβδηρα της Θράκης,ΆβδηραΘράκης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ Ή ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Ο Πρωταγόρας (π. 490 – π. 420 π.Χ.), από τα Άβδηρα της Θράκης,ΆβδηραΘράκης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ Ή ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Ο Πρωταγόρας (π. 490 – π. 420 π.Χ.), από τα Άβδηρα της Θράκης,ΆβδηραΘράκης Θεωρείται επίσης ο πρώτος αγνωστικιστής, όπως προκύπτει από τις θέσεις που εκφράζει στο έργο του Περί Θεών. Αντιμετώπισε με κριτικό πνεύμα την ύπαρξη του Θεού θεωρώντας ότι εμπόδιο για τη γνώση του είναι «η αδηλότητα των θεών και η βραχύτητα του ανθρωπίνου βίου» Οι απόψεις του, όπως και αυτές του Σωκράτη, σκανδάλισαν τους Αθηναίους και κατηγορήθηκε από τον Πυθόδωρο για αθεΐα. Μαρτυρείται πως τα βιβλία του κάηκαν δημόσια στην αγορά και ο ίδιος καταδικάστηκε για αθεΐα. Για να αποφύγει τα χειρότερα ο Πρωταγόρας διέφυγε προς τη Σικελία, όμως, το πλοίο που τον μετέφερε ναυάγησε και ο ίδιος πνίγηκε. Η συγκεκριμένη αφήγηση αμφισβητείται, καθώς στον Μένωνα του Πλάτωνα ο Σωκράτης αναφέρει πως ο Πρωταγόρας γνώρισε τιμές μέχρι το θάνατό του, παρόλα αυτά πιθανώς περιέχει ψήγματα αλήθειας σχετικά με την αντιμετώπισή του.αγνωστικιστήςΘεούΣωκράτηΣικελίαπλοίο

2 ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ ΚΑΝΤ(1724-1804) Το 1794 ο βασιλιάς της Πρωσίας Φρειδερίκος Γουλιέλμος Β΄, αντιδρώντας στην πραγματοποιηθείσα το 1793 έκδοση του βιβλίου του "Θρησκεία εντός των ορίων του λόγου και μόνο", του ζήτησε, για να μη δημιουργηθεί αναταραχή στους κόλπους της εκκλησίας, να σταματήσει να προβαίνει σε δημοσιεύσεις για θρησκευτικού χαρακτήρα ζητήματα. Εκείνος, ως νομοταγής πολίτης υποσχέθηκε στον βασιλιά ότι θα υπάκουε στο αίτημά του και πράγματι τήρησε την υπόσχεσή του ως τον θάνατο του βασιλιά, οπότε η υποχρέωσή του εκείνη έκρινε ότι δεν υφίστατο πλέον. "Θρησκεία εντός των ορίων του λόγου και μόνο" (1793), το κύριο έργο της φιλοσοφίας της θρησκείας του Καντ, είναι ένα έργο-σταθμός. Αποβλέπει στην αναζήτηση της αληθινής, έλλογης θρησκείας και στην εξακρίβωση του πυρήνα αληθείας των ιστορικών θρησκειών, ώστε να διασωθεί από αυτές (και ειδικότερα από τον Χριστιανισμό) ό,τι είναι δυνατόν να αντέξει στον κριτικό έλεγχο του "Λόγου". Στόχος του Καντ είναι η ανάδειξη της αυθεντικής διδασκαλίας (ή της "ουσίας") του Χριστιανισμού και συγχρόνως η αυστηρή κριτική της κατεστημένης θεσμικής Εκκλησίας.

3 Ο Giordano Bruno, ήταν Ιταλός φιλόσοφος, μαθηματικός, ποιητής και αστρολόγος. Γέννηση: 1548, Νώλα, Ιταλία Απεβίωσε: 17 Φεβρουαρίου 1600, Ρώμη, Ιταλία ΓέννησηΝώλα, Ιταλία ΑπεβίωσεΡώμη, Ιταλία O Ιταλός Τζορντάνο Μπρούνο υπήρξε φιλόσοφος, ιερέας, κοσμολόγος και αποκρυφιστής. Ο Μπρούνο είναι γνωστός για το μνημονικό του σύστημα, βασισμένο στην οργανωμένη γνώση, και ως πρώιμος υπέρμαχος της ιδέας ενός άπειρου και ομοιογενούς σύμπαντος. Κάηκε στην πυρά ως αιρετικός από την Ιερά Εξέταση, αποτελώντας έτσι για κάποιους τον πρώτο «μάρτυρα της επιστήμης». Κατά τη διάρκεια της επτάχρονης δίκης του στη Ρώμη, παρέμεινε φυλακισμένος. Ορισμένα σημαντικά ντοκουμέντα σχετικά με τη δίκη χάθηκαν, αλλά κάποια άλλα έχουν διασωθεί, μεταξύ αυτών και μία σύνοψη των πρακτικών που ανακαλύφθηκε το 1940. Οι πολυπληθείς κατηγορίες εναντίον του Μπρούνο, βασισμένες σε κάποια από τα βιβλία του και σε μαρτυρίες, συμπεριλάμβαναν βλασφημία, ανήθικη διαγωγή και αίρεση σε ζητήματα δογματικής θεολογίας. Ο Μπρούνο κηρύχθηκε αιρετικός και παραδόθηκε στις κοσμικές αρχές στις 8 Φεβρουαρίου 1600. Στη δίκη του, άκουσε την ετυμηγορία πεσμένος στα γόνατα, στη συνέχεια σηκώθηκε και είπε: «Πιθανόν εσείς, κριτές μου, να ανακοινώνετε την καταδίκη εναντίον μου με μεγαλύτερο φόβο απ' ό,τι τη δέχομαι εγώ». Ένα μήνα αργότερα, στις 17 Φεβρουαρίου 1600, κάηκε στην πυρά.

4 ΜΠΑΡΟΥΧ ΣΠΙΝΟΖΑ(1632-1677) Το εύρος και η σημασία του έργου του Σπινόζα δεν έγιναν πλήρως κατανοητά παρά μόνο χρόνια μετά τον θάνατό του. Θέτοντας τα θεμέλια για τον Διαφωτισμό του 18ου αιώνα και τη σύγχρονη κριτική της Αγίας Γραφής, περιλαμβανομένων των σύγχρονων αντιλήψεων για το άτομο και, αναμφίβολα, το σύμπαν, θεωρείται ένας από τους μεγάλους ορθολογιστές της φιλοσοφίας του 17ου αιώνα. Το αριστούργημά του, η μεταθανάτια Ηθική, με το οποίο αντιτάχθηκε στο δυϊσμό πνεύματος-σώματος του Καρτέσιου, του χάρισε την αναγνώριση ως ενός από τους σημαντικότερους διανοητές της Δυτικής φιλοσοφίας. Με την Ηθική ο Σπινόζα έγραψε το τελευταίο αδιαμφισβήτητο αριστούργημα στα Λατινικά, στο οποίο οι εκλεπτυσμένες αντιλήψεις της μεσαιωνικής φιλοσοφίας στρέφονται τελικά ενάντια στον εαυτό τους και καταστρέφονται εντελώς. Ο φιλόσοφος Γκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ Χέγκελ δήλωσε ότι από όλους τους σύγχρονους φιλοσόφους "Ή είσαι Σπινοζικός ή δεν είσαι καθόλου φιλόσοφος.ΔιαφωτισμόΑγίας ΓραφήςορθολογιστέςΚαρτέσιουΓκέοργκ Βίλχελμ Φρήντριχ Χέγκελ Ο Σπινόζα μεγάλωσε στην Πορτογαλική Εβραϊκή κοινότητα του Άμστερνταμ. Ανέπτυξε ιδέες ιδιαίτερα αντίθετες προς την Εβραϊκή Βίβλο και τη φύση του Θείου. Οι Εβραϊκές θρησκευτικές αρχές (Πορτογαλική Συναγωγή του Άμστερνταμ) εξέδωσαν ένα χερέμ (ένα είδος απαγόρευσης, απομόνωσης, εξοστρακισμού, απέλασης ή αφορισμού) εναντίον του, αποκλείοντάς τον ουσιαστικά από την Εβραϊκή κοινωνία, στα 23 του. Τα βιβλία του περιελήφθησαν επίσης αργότερα στον Κατάλογο Απαγορευμένων Βιβλίων τηςΚαθολικής Εκκλησίας.ΆμστερνταμΣυναγωγήαφορισμούΚατάλογο Απαγορευμένων ΒιβλίωνΚαθολικής Εκκλησίας

5 Δίωξη φιλοσόφων για πολιτικούς λόγους Ο Πλάτωνας κατά το ταξίδι του στις Συρακούσες ΄το 367 π.Χ ο Διονύσιος Β' ο νεότερος, με προτροπή του Δίωνα, προσκάλεσε τον Πλάτωνα ως σύμβουλό του και εκείνος αποδέχτηκε την πρόσκληση με την ελπίδα πως θα εφάρμοζε τα πολιτικά του ιδεώδη. Ταξίδεψε στις Συρακούσες το 366 π.Χ. ωστόσο σύντομα επήλθε ρήξη με τους άλλους συμβούλους του βασιλιά. Ο Δίων εξορίστηκε και ο Πλάτωνας παρέμεινε στην αυλή του Διονυσίου ως φιλοξενούμενος και αιχμάλωτος μέχρι το 365.Διονύσιος Β' ο νεότερος366 π.Χ.

6 Εκείνοι που ύψωσαν φωνή διαμαρτυρίας και συνέδεσαν το όνομα τους με τα κινήματα της σύγχρονης εποχής για ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη.

7 Μπέρναντ Ράσελ Μπέρναντ Ράσελ (18 Μαΐου 1872 – 2 Φεβρουαρίου1970) ήταν Βρετανός φιλόσοφος, μαθηματικός και ειρηνιστής. Ο Ράσελ ως συγγραφέας και άνθρωπος συνέχισε την οικογενειακή παράδοση στην πολιτική σκέψη και δράση, με αντιπολεμική δράση. Γεννήθηκε στην ακμή της Βρεταννικής Αυτοκρατορίας. Πέθανε από γρίπη, έναν αιώνα αργότερα, όταν η Βρετανία είχε περάσει δύο παγκόσμιους πολέμους. Έκανε κριτική στα πυρηνικά καθώς και την εισβολή των ΗΠΑ στο Βιετνάμ και για το λόγο αυτό σύρθηκε στη φυλακή. Το 1950κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Υπήρξε Γ' Κόμης, μέλος του Τάγματος της Αξίας και μέλος της Βασιλικής Εταιρείας. Χαρακτηριστική της απέχθειάς του προς κάθε είδους φανατισμό είναι η δήλωσή του : Μπέρναντ Ράσελ18 Μαΐου18722 Φεβρουαρίου1970φιλόσοφοςγρίπηΒρετανίαΗΠΑΒιετνάμ1950Νόμπελ ΛογοτεχνίαςΚόμηςΤάγματος της ΑξίαςΒασιλικής Εταιρείας ΄΄ Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος

8 Ζαν Πωλ Σάρτρ

9 ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΜΑΡΚΟΥΖΕ(1899-1976) Γερμανός φιλόσοφος μέλος του Ινστιτούτου Κοινωνικών Ερευνών της Φρανκφούρτης Στο έργο του «Μονοδιάστατος Άνθρωπος», υποστηρίζει ότι η καταναλωτική κοινωνία αποξενώνει και καταπιέζει τους ανθρώπους, στερώντας τους τη δυνατότητα να υιοθετήσουν κριτική στάση, ενώ ονειρεύεται την εξέγερση που θα ανατρέψει την κατάσταση αυτή.

10 ΑΠΟΛΥΤΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΜΑΖΩΝ Νόαμ Τσόμσκι: "Με δέκα τεχνικές ελέγχουν το μυαλό" Νόαμ Τσόμσκι: "Με δέκα τεχνικές ελέγχουν το μυαλό" Ο Νόαμ Τσόμσκι (Avram Noam Chomsky, γενν. 7 Δεκεμβρίου 1928) είναι Αμερικανός καθηγητής στο ΤμήμαΓλωσσολογίας και Φιλοσοφίας του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (MIT)ref>The Cambridge Έχει συγγράψει πλήθος βιβλίων και άρθρων, ενώ έχει δώσει και εκτενείς διαλέξεις επάνω σε ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων τα οποία περιλαμβάνουν τη γλωσσολογία, τηφιλοσοφία και την ιστορία της διανόησης. Επίσης ο Τσόμσκι έχει πλούσιο ιστορικό πολιτικού ακτιβισμού από τηδεκαετία του '60 κι έπειτα, με πληθώρα βιβλίων τα οποία επικρίνουν κυρίως την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, ενώ με δήλωσή του τοποθέτησε ιδεολογικά τον εαυτό του στον αναρχικό χώρο, αν και κατά καιρούς έχουν σχολιαστεί οι φιλελεύθερες καταβολές της πολιτικής του σκέψης [1]. Τσόμσκι είναι ο εισηγητής της λεγόμενης «γενετικής- μετασχηματιστικής γραμματικής», κυρίως με το ριζοσπαστικό γλωσσολογικό του σύγγραμμα Συντακτικές Δομές του 1957. 7 Δεκεμβρίου1928ΑμερικανόςΓλωσσολογίαςΦιλοσοφίαςΤεχνολογικού Ινστιτούτου της ΜασαχουσέτηςThe Cambridge γλωσσολογίαφιλοσοφίαδεκαετία του '60αναρχικόφιλελεύθερες [1]1957

11 διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους. 1. Η τεχνική της διασκέδασης Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.

12 2. Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.

13 3. Η τεχνική της υποβάθμισης Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικο- οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990.

14 4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποιήση) Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ’όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα. Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή τη

15 5. Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά 6. Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική 7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα

16 9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους

17 Και όμως για να καταρρεύσουν όλα αυτά αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Το "κόκκινο χάπι" που έλεγε ο Μορφέας στόν Νέο στην ταινία Μatrix. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα καταστρέφεται και πέφτει όπως μια κουρτίνα, και το κυριότερο η κουρτίνα αυτή δεν μπορεί να αναρτηθεί ξανά. Για αυτό σας παρουσιάζουμε τις 10 τεχνικές, μόλις τις παρατηρήσετε ότι συμβαίνουν γύρω σας και εφαρμόζονται κάθε μέρα, η αφύπνιση έρχεται νομοτελειακά. Για όποιον θέλει περισσότερη αφύπνιση ας διαβάσει το "σπήλαιο του Πλάτωνα" και θα ξημερώσει ένας καινούριος κόσμος. Από άλλους κατηγορήθηκε ως φιλοσοβιετικός και σταλινιστής, από άλλους ως ναζιστής και αντισημίτης. Παρά τις λασπολογίες εναντίον του, αντιπροσωπεύει «την ηθική συνείδηση της Αμερικής» όπως τον χαρακτήρισαν και έτσι θα μείνει στην ιστορία.


Κατέβασμα ppt "ΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥΣ Ή ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Ο Πρωταγόρας (π. 490 – π. 420 π.Χ.), από τα Άβδηρα της Θράκης,ΆβδηραΘράκης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google