Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

2 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 2

3 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Κάτω από κάθε εικόνα παρέχεται ο σύνδεσμός της και στην εκάστοτε σελίδα ανήκουν και τα πνευματικά δικαιώματά της. 3

4 Σκοποί ενότητας Να κατανοήσουν την έννοια της δημοσιότητας και το τι αυτή περιλαμβάνει Να γνωρίζουν τα βασικά εργαλεία της δημοσιότητας Να γνωρίζουν τα στάδια ενός προγράμματος δράσης δημοσιότητας 4

5 Περιεχόμενα ενότητας Δημοσιότητα Εργαλεία δημοσιότητας Πρόγραμμα δράσης δημοσιότητας 5

6 ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ Μάθημα: Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία, Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

7 Λέξεις κλειδιά Δημοσιότητα Εργαλεία δημοσιότητας Πρόγραμμα δράσης δημοσιότητας

8 Είναι η απρόσωπη διέγερση της ζήτησης για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή μία επιχείρηση (business unit) μέσω τοποθέτησης ειδήσεων εμπορικού περιεχομένου σε έντυπα μέσα, ή εξασφάλιση μιας ευνοϊκής παρουσίασης στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση ή κάποιο άλλο μέσο το οποίο δεν πληρώνεται από τον χρηματοδότη (sponsor). ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ (publicity):

9 Σπουδαιότερες αποφάσεις που αφορούν τη δημοσιότητα καθορισμός στόχων της δημοσιότηταςκαθορισμός στόχων της δημοσιότητας επιλογή των μηνυμάτων και των μέσωνεπιλογή των μηνυμάτων και των μέσων αξιολόγηση των αποτελεσμάτωναξιολόγηση των αποτελεσμάτων υλοποίηση σχεδίου δημοσιότηταςυλοποίηση σχεδίου δημοσιότητας

10 ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΠΑΚΕΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΠΑΚΕΤΟ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΠΡΙΜ / ΔΩΡΑ ΠΡΙΜ / ΔΩΡΑ ΒΡΑΒΕΙΑ (ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ,ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ,ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ) ΒΡΑΒΕΙΑ (ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ,ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ,ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ) ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΚΙΜΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ

11 ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ(ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ,ΔΩΡΑ,ΜΕΤΡΗΤΑ) ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ(ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ,ΔΩΡΑ,ΜΕΤΡΗΤΑ) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

12 ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

13 ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΔΙΑΡΚΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΜΗ ΔΙΑΡΚΩΝ(ΒΑΣΙΚΩΝ) ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΑΛΛΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ

14 δημοσιογραφικοί φάκελοι δημοσιογραφικοί φάκελοι (press kits) (press kits) ομιλίες ομιλίες σεμινάρια σεμινάρια δωρεές δωρεές Δημόσιες Σχέσεις Δημόσιες Σχέσεις Εργαλεία / μέσα δημοσιότητας

15 ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ παράδειγμα προγράμματος δράσης ελληνικός τουρισμός 1. Σχέσεις με τα ΜΜΕ σε όλες τις χώρες σε όλες τις χώρες ανά ομάδα χωρών ανά ομάδα χωρών 2. Δημόσιες Σχέσεις / προβολή σε όλες τις χώρες σε όλες τις χώρες ανά ομάδα χωρών ανά ομάδα χωρών 3. Πρόβλεψη αντιδράσεων και αντιμετώπιση κρίσεων για τον τουρισμό κρίσεων για τον τουρισμό

16 ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ Μ.Μ.Ε. / ΤΥΠΟ παράδειγμα συγκεντρωτικό δημοσιογραφικού φακέλου (press kit) press kit kit presskit Παράδειγμα διαφημ. εκστρατείας ελληνικού τουρισμού Παράδειγμα διαφημ. εκστρατείας ελληνικού τουρισμού περιεχόμεν α Βασικές πληροφορίες για την τουριστική Ελλάδα Βασικές πληροφορίες για την τουριστική Ελλάδα Ο Τουρισμός στην Ελλάδα Ο Τουρισμός στην Ελλάδα Γεωγραφία, Ιστορία, Παράδοση, Πολιτισμός Γεωγραφία, Ιστορία, Παράδοση, Πολιτισμός Εικονογράφηση (διαφάνειες, φωτογραφίες, videoclips) Εικονογράφηση (διαφάνειες, φωτογραφίες, videoclips) Πρωτότυπο θέματα (μοναστήρια, φεστιβάλ, μεσαιωνικοί πύργοι) Πρωτότυπο θέματα (μοναστήρια, φεστιβάλ, μεσαιωνικοί πύργοι) Τουριστική υποδομή της Ελλάδας Τουριστική υποδομή της Ελλάδας

17 ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ Μ.Μ.Ε. / ΤΥΠΟ παράδειγμα κάλυψης τύπου παράδειγμα διαφημ. Εκστρατείας ελληνικού τουρισμού παράδειγμα διαφημ. Εκστρατείας ελληνικού τουρισμού Τακτική αποστολή ΔΕΛΤΙΩΝ ΤΥΠΟΥ με ειδήσεις/αρθρα ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ... ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ... ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ a ending story never

18 ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 1997 Μήνας δραστηριότηταΙανΦεβΜαρΑπρΜαϊΙουνΙουλΑυγΣεπΟκτΝοεΔεκ Ελλ.γραφείο τουρ.πληροφοριών Παραγωγή δημοσ/κού υλικού Κατάρτιση καταλόγων για ΜΜΕ/δημοσιογράφους Συγγραφή & διανομή δ.τύπου Τηλεοπτικά ρεπορτάζ - εκπομπές Συμμετοχή σε εμπορ. εκθέσεις Εκδήλωση στα πλαίσια: Εκδήλωση στα πλαίσια: « Θεσσ/νίκη: Πολ. Πρωτεύουσας» Δημιουργία web-site και CD-ROM παράδειγμα διαφημ. εκστρατείας ελληνικού τουρισμού παράδειγμα διαφημ. εκστρατείας ελληνικού τουρισμού

19 ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ είναι η εξασφάλιση δωρεάν συντακτικού χώρου (editorial space) σε οποιοδήποτε ΜΜΕ (τύπος, τηλεόταση, ραδιόφωνο) με σκοπό την υποστήριξη της επίτευξης του στόχου πωλήσεων. θεωρείται συνήθως ως κομμάτι των δημοσίων σχέσεων θεωρείται συνήθως ως κομμάτι των δημοσίων σχέσεων

20 ΔΗΜΟΣΤΙΟΤΗΤΑ ΕΙΔΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ δελτία τύπου δελτία τύπου δημοσιεύσεις άρθρων (συνήθως για συγκεκριμένο μέσο και μεγαλύτερης έκτασης από ένα δελτίο τύπου) δημοσιεύσεις άρθρων (συνήθως για συγκεκριμένο μέσο και μεγαλύτερης έκτασης από ένα δελτίο τύπου) φωτογραφία (σχετική με το προϊόν, την επιχ/ση, κ.λ.π.) με σχετική περιγραφή φωτογραφία (σχετική με το προϊόν, την επιχ/ση, κ.λ.π.) με σχετική περιγραφή συνέντευξη τύπου (press conference) συνέντευξη τύπου (press conference)

21 Διαφημιστικές επιχειρήσεις Χαρακτηριστικά διαφημιστικών επιχειρήσεων Χαρακτηριστικά διαφημιστικών επιχειρήσεων Ανεξαρτησία Ανεξαρτησία Κάλυψη περιοχής Κάλυψη περιοχής Εθνική ανταπόκριση, εμπειρία Εθνική ανταπόκριση, εμπειρία Χρηματοοικονομική σταθερότητα Χρηματοοικονομική σταθερότητα Ποιότητα, δημιουργικό, ΜΜΕ, υπηρεσίες υποστήριξης Ποιότητα, δημιουργικό, ΜΜΕ, υπηρεσίες υποστήριξης Αντίληψη του πελάτη Αντίληψη του πελάτη

22 Οργανωτική Δομή Μέγεθος επιχείρησης Μέγεθος επιχείρησης Αριθμός αγορών που δραστηριοποιείται Αριθμός αγορών που δραστηριοποιείται Βαθμός εμπλοκής στην αγορά Βαθμός εμπλοκής στην αγορά Στόχοι της διεθνούς επιχειρησιακής δράσης Στόχοι της διεθνούς επιχειρησιακής δράσης Η φύση του προϊόντος Η φύση του προϊόντος Η ιδιομορφία των στόχων μάρκετινγκ Η ιδιομορφία των στόχων μάρκετινγκ

23 Στρατηγική Ελέγχου Καθορισμός του τόπου από τον οποίο θα λαμβάνονται στρατηγικές αποφάσεις για τις αγορές του εξωτερικούΚαθορισμός του τόπου από τον οποίο θα λαμβάνονται στρατηγικές αποφάσεις για τις αγορές του εξωτερικού Καθορισμός του τόπου των τακτικών αποφάσεωνΚαθορισμός του τόπου των τακτικών αποφάσεων Τρόπος της επικοινωνίας των αποφάσεωνΤρόπος της επικοινωνίας των αποφάσεων Τρόποι αναφοράς των λειτουργικών αποδόσεωνΤρόποι αναφοράς των λειτουργικών αποδόσεων Εφαρμογή και επιβολή των αποφάσεωνΕφαρμογή και επιβολή των αποφάσεων

24 Βιβλιογραφία Grunig, J. E. (2013). Excellence in public relations and communication management. Routledge. Dozier, D. M., Grunig, L. A., & Grunig, J. E. (2013). Manager's guide to excellence in public relations and communication management. Routledge. Newsom, D., Turk, J., & Kruckeberg, D. (2012). Cengage Advantage Books: This is PR: The Realities of Public Relations. Cengage Learning.

25 Τέλος Ενότητας # 7 Μάθημα: Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία, Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης, Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων


Κατέβασμα ppt "Διαφήμιση και Επιχειρησιακή Επικοινωνία Ενότητα # 7: Δημοσιότητα Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google