Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολική Επιτροπή Π.Ε. 6 ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολική Επιτροπή Π.Ε. 6 ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολική Επιτροπή Π.Ε. 6 ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων

2 * Ο ’’Καλλικράτης‘’ τελικά πέτυχε; * Ο ‘’Καλλικράτης’’ δεν στηρίχτηκε * Εφαρμογή του υπάρχοντος Νομοθετικού πλαισίου. * Συντονισμός των συναρμοδίων φορέων. * Υπουργεία: Οικονομικών, Εσωτερικών, Παιδείας, Δικαιοσύνης * Οργανισμοί: ΟΣΚ,ΕΙΝ, Δήμος, Περιφέρεια, Εκπαιδευτικοί, Σύλλογοι Γονέων. Σύλλογοι Γονέων. * Υπάλληλοι Δήμου και λοιπών εμπλεκομένων, αιρετοί.

3 * Η διαχείριση των πιστώσεων για κάλυψη λειτουργικών αναγκών * Η καταβολή αμοιβής στους αναδόχους καθαριστών Σχολικών Κτιρίων * Η καταβολή εξόδων κίνησης στους Σχολικούς Τροχονόμους. * Η ανάθεση λειτουργίας των σχολικών κυλικείων και διαχείρισης των εσόδων. * Οι εισηγήσεις προς τη Δ/νση Σχολικών Κτιρίων για την εκτέλεση έργων επισκευών και συντήρησης των σχολικών κτιρίων, όπως αυτές προκύπτουν τόσο από τους υγειονομικούς ελέγχους, όσο και τις εισηγήσεις των Δ/ντων/ντριών των Σχολείων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. * Οι εισηγήσεις προς τη Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση για τον εφοδιασμό των Σχολείων από τον ΟΣΚ με έπιπλα και υλικοτεχνικό εξοπλισμό. * Η προμήθεια εκπαιδευτικών βιβλίων για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. * Η εισήγηση και παρακολούθηση συντήρησης καυστήρων, κλιματιστικών, πυροσβεστήρων, μυοκτονίας και απεντόμωσης. * Παραχωρήσεις χώρων για δραστηριότητες εκτός ωραρίου λειτουργίας των σχολείων. * Η λήψηκάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο για τη στήριξη της διοικητικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

4 * Τι παραλάβαμε το φθινόπωρο του 2011 * Τι παραλάβαμε όμως ουσιαστικά * Παραλάβαμε ένα καθεστώς «σπατάλης Δημοσίου χρήματος» και ανισομερούς κατανομής.

5 * Είχε ξεκινήσει ορατά η οικονομική κρίση. Συγχωνεύσεις τραπεζών, Εφοριών, Υποκαταστημάτων ΙΚΑ, μείωση πιστώσεων, αύξηση τιμών καυσίμων, αύξηση φόρων υπέρ τρίτων. * Αρκετοί Δ/ντές ασκούσαν για πρώτη φορά διοίκηση σχολείου. * Καθιερώνεται για πρώτη φορά ο έλεγχος των Σ.Ε. από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από την Επιτροπή Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών. * Οι περισσότεροι Πρόεδροι Σ.Ε. δεν έχουν καμιά σχέση με τον εκπαιδευτικό κλάδο. Καλούνται να οργανώσουν –χωρίς σαφείς οδηγίες –ένα μοντέλο οικονομικής και διοικητικής διαχείρισης, σε 50 σχολεία,κατά μέσο όρο, για την Α/βάθμια Εκπαίδευση και 15-20 για τη Β/θμια Εκπαίδευση. * Η γεωγραφική διασπορά των σχολείων, μέσα σε κάθε Διαμέρισμα κάνει δυσκολότερη την άμεση επικοινωνία με τα σχολεία και τη σαφή εικόνα διαπίστωσης των προβλημάτων τους. * Αυτό μας οδήγησε το 2012 στη δημιουργία ιστοσελίδας http://6hdimkoin.webnode.gr με στόχο την καθημερινή επικοινωνία μεταξύ Σ.Ε. και Σχολικών Κοινοτήτων και την ανάδειξη των θετικών δράσεων κάθε σχολείου, δείχνοντας το δρόμο και προς τα υπόλοιπα. http://6hdimkoin.webnode.gr * Ανεβάζουμε επίσης εγκυκλίους, διευκρινίσεις σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, κοινοποιήσεις προγραμμάτων δωρεάν πολιτιστικών εκδηλώσεων, με στόχο εάν το επιθυμούν να συμμετέχουν κ.ο.κ.

6 * Τι πετύχαμε * Διαχειριστήκαμε όσο μπορούσαμε καλύτερα το δημόσιο χρήμα που μας εμπιστεύτηκαν. * Νοικοκυρέψαμε τα οικονομικά των σχολείων, δίνοντας ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες σε όλους. * Εξασφαλίσαμε ενιαία φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Υπήρχαν σχολεία που δεν είχαν κάνει ποτέ δήλωση εισοδήματος και ΑΠΔ για τις απασχολούμενες καθαρίστριες, με αποτέλεσμα την καταβολή προστίμων για τα προηγούμενα έτη. * Έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από ένα ηλεκτρονικό σύστημα, καθημερινού ελέγχου των εξόδων, των εσόδων και των χρεών όλων των σχολείων.

7 * Με άτυπες συναντήσεις με τους προέδρους όλων των σχολικών κοινοτήτων μας δίνεται η ευκαιρία άμεσης αλληλοενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων και αν χρειαστεί παρέμβασης στους αρμόδιους φορεί * Μέσα από τη θεσμική παρουσία των προέδρων των Σ.Ε. στα Σχολικά Συμβούλια, κάθε Σχολικής Κοινότητας, έχουμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με σύνολο των εκπαιδευτικών και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. * Κάνουμε προσπάθειες εξεύρεσης χορηγών σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής, Τέχνης και πολιτισμού, σε θέματα υγείας. Δυστυχώς το τελευταίο δεν έτυχε της αναμενόμενης μαζικής ανταπόκρισης από τους γονείς. * Λόγω των capital controls, με την προσωπική μας παρέμβαση στα Νομικά τμήματα των συνεργαζόμενων τραπεζών και με την απειλή ότι εάν δεν ενεργήσουν άμεσα θα μας χάσουν από πελάτες, καταφέραμε να ξεπεράσουμε ορισμένες δυσκολίες και να επιβάλλουμε κανόνες συνεργασίας μαζί τους. * Τελικά ο ‘’Καλλικράτης’’ μας βοηθά στο ‘’Η ισχύς εν τη ενώσει’’ Είναι διαφορετικό να διεκδικείς για 50 σχολεία και διαφορετικό για ένα.

8 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Αρμοδιότητας Του Υπουργείου Εσωτερικών (ΥΠΕΣΔΑ). * Οι Σ.Ε. αν και ΝΠΔΔ των ΟΤΑ δεν έχουν την ίδια Νομική κατοχύρωση με τα υπόλοιπα ΝΠΔΔ των ΟΤΑ. * Νομοθετικό κενό στην πρόσληψη λογιστή – φοροτέχνη * Μη έγκαιρη κατ’ έτος υπογραφή ΚΥΑ πρόσληψης καθαριστριών με σύμβαση έργου. * Υποχρηματοδότηση Λειτουργικών Εξόδων. Αρμοδιότητ α ς του Υπουργείου Παιδείας * Δεν πραγματοποιείται η οφειλόμενη εκ μέρους του ΟΣΚ προμήθεια, προς τα σχολεία, ειδών εξοπλισμού και διδακτικού υλικού (έπιπλα, μαθησιακά εργαλεία, Η/Υ, φωτοτυπικά κ.λ.π) * Καθυστέρηση καταβολής Οικονομικών πόρων αποπληρωμής ξενόγλωσσων βιβλίων από το σχολικό έτος 2014-2015 * Αδικαιολόγητη καθυστέρηση καταβολής οικονομικών πόρων πληρωμής καθαριστριών και εισφορών ΙΚΑ

9 * Αρμοδιότητας του Δήμου * Σε αντίθεση με άλλους Δήμους, δεν έχει ακόμα κατατεθεί στους λογαριασμούς μας η 4 η Δόση λειτουργικών εξόδων του 2015 και η πρώτη του 2016. Μεγάλη καθυστέρηση μεταξύ χρόνου κατάθεσης από το Υπουργείο και χρόνου εκταμίευσης από τις Σ. Ε * Έργα συντήρησης και Επισκευών Σχολικών Κτιρίων. * α. Παρατηρούνται καθυστερήσεις τόσο στον επιτόπιο έλεγχο, όσο και στην εκτέλεση. Ελλείψεις εργατοτεχνικού προσωπικού – ελλείψεις υλικών και εργαλείων εργασίας * β. Αδυναμία ικανοποίησης τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν από τους υγειονομικούς ελέγχους. Αν και οι Υγειονομικές Εκθέσεις υποβάλλονται απευθείας και στη Δ/νση Σχολικών Κτιρίων, αναγκαζόμαστε να τα στέλνουμε, συνοψίζοντας τις προτάσεις τους, επικεντρωμένα στα προς επίλυση θέματα. Δυστυχώς σπάνια τυγχάνουν απάντησης και επίλυσης. * γ. Αδικαιολόγητη καθυστέρηση ελέγχου και συντήρησης καυστήρων, καθώς και έκδοσης πιστοποιητικού καλής λειτουργίας * Νομική κάλυψη έγκαιρη και έγκυρη. * Δυσκολίες συνεργασίας με Υπηρεσίες του Δήμου. Αναπάντητα θέματα που απαιτούν άμεση επίλυση. Άγονη αλληλογραφία. * Ελλείψεις στη σύνθεση των Συμβουλίων των Σ.Ε. Εκκρεμούν από το Σεπτέμβριο του 2015.

10 * Ισονομία Σ.Ε.(ΝΠΔΔ) και λοιπών ΝΠΔΔ των ΟΤΑ. Νομοθετική ρύθμιση (Υπ. Εσωτ.) * Νομοθετική ρύθμιση σύμβασης με φοροτεχνικό – λογιστικό γραφείο, όταν ο Δήμος δεν διαθέτει προσωπικό αυτής της ειδικότητας για μετάταξη στις Σ.Ε. * Έγκαιρη κατ’ έτος (πριν την 1/9) υπογραφή ΚΥΑ, πρόσληψης καθαριστριών με σύμβαση έργου. * Η χρηματοδότηση των Λειτουργικών Εξόδων να γίνεται σε συγκεκριμένα τακτά χρονικά διαστήματα (κάθε 3 μήνες) και να κατατίθενται στις Σ.Ε. μέσα σε 30 μέρες από την κατάθεσή τους, όπως ορίζει ο Νόμος. Αύξηση της χρηματοδότησης το σχολικό έτος 2016-2017,στα Αστικά Κέντρα, λόγω της αναμενόμενης εγγραφής στα σχολεία παιδιών μεταναστών και οικονομικών προσφύγων.

11  Αναθεώρηση προσδιορισμού ύψους λειτουργικών εξόδων. Η θέρμανση, ο ηλεκτροφωτισμός, τα υλικά καθαριότητας, είναι τα ίδια έστω κι αν μειωθεί ο αριθμός μαθητών.  Για την αντιμετώπιση των συντηρήσεων και επισκευών Σχολικών Κτιρίων, δημιουργία Αρμόδιου τμήματος σε κάθε Διαμέρισμα, με Μηχανικό, Μηχανολόγο, εργατοτεχνικό προσωπικό, αποθήκη υλικών και απαραίτητων εργαλείων εργασίας.  Για την αντιμετώπιση των καθημερινών εργασιών επισκευών, για υλικά σε περίπτωση αυτεπιστασίας ή χρήσης εξωτερικού τεχνίτη, εκχώρηση 20% της SATA.  Απλούστευση διαδικασιών παραχώρησης χώρων.  Αναθεώρηση Νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας κυλικείων.  Καθηκοντολόγιο Σχολικών Φυλάκων (ωράριο-εποπτεία)  Καθορισμός ωραρίου εργασίας καθαριστριών με σύμβαση έργου.  Οριοθέτηση και σαφής περιγραφή του όρου «ανοικτά σχολεία»  Σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Σ.Ε.  Δεδομένου ότι οι Σ.Ε. έχουν σχέσεις συνεργασίας με διάφορες Υπηρεσιακές Μονάδες του Δήμου προτείνεται η ίδρυση Γραφείου παρά τον Γεν. Γραμματέα του Δήμου, ο οποίος είναι ο Διοικητικός προϊστάμενος του Δήμου, που θα παρακολουθείται η εισερχόμενη αλληλογραφία μεταξύ Σ.Ε. και Υπηρεσιών του Δήμου καθώς και το Follow up, αν απαντήθηκε, αν δόθηκε λύση και γιατί εκκρεμεί το πρόβλημα.  Στενή συνεργασία Σ.Ε. και Υπηρεσιών του Δήμου. Η Δ/νση Παιδείας οφείλει να μας ενημερώνει για τις νέες φορολογικές και εργασιακές ρυθμίσεις, αρμοδιότητας μας.  Συνεργασία Σ.Ε. και Συλλόγου Γονέων.

12 * Η παιδεία, η εργασία, η Υγεία, ο Πολιτισμός, για μια χώρα Δημοκρατική, πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτα αγαθά. * Να προσφέρονται χωρίς εκπτώσεις, σε όλους το ίδιο.

13 * Να προστατεύεται από κάθε μορφή βίας την κακοποίηση, την προσβολή την κακή μεταχείριση την εγκατάλειψη την παραμέληση την εκμετάλλευση. * Να προστατεύεται από τους θεσμούς σε εθνικό ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. * Να έχει πρόσβαση σε δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση. * Να προστατεύεται από την πρόωρη επαγγελματική απασχόληση και την εργασιακή εκμετάλλευση. * Να μην είναι κοινωνικά αποκλεισμένο. * Να γνωρίζει τους κινδύνους του καπνίσματος του αλκοολισμού της κατανάλωσης ουσιών του διαδικτύου.


Κατέβασμα ppt "Σχολική Επιτροπή Π.Ε. 6 ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google