Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS)  Σκοπός τους είναι η παροχή ενός συνόλου διεθνών κανόνων για την ερμηνεία των συνηθέστερων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Γ. Μαλινδρέτος INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS)  Σκοπός τους είναι η παροχή ενός συνόλου διεθνών κανόνων για την ερμηνεία των συνηθέστερων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS)  Σκοπός τους είναι η παροχή ενός συνόλου διεθνών κανόνων για την ερμηνεία των συνηθέστερων όρων του εξωτερικού εμπορίου.  Το πεδίο εφαρμογής των INCOTERMS περιορίζεται σε θέματα που σχετίζονται με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών που συμμετέχουν στις συμβάσεις μεταφορών και περιλαμβάνουν όρους σχετικά με την παράδοση των πωλούμενων εμπορευμάτων και άρα και την μεταφορά τους.  Το ICC (International Centre of Commerce) έχει ορίσει 13 κοινά αποδεκτούς κανόνες εμπορίου οι οποίοι απεικονίζουν τις ευθύνες των μερών σχετικά με :  το κόστος συσκευασίας  τη μεταφορά  την φορτοεκφόρτωση  το μεταφορικό κόστος  την ασφάλεια του εμπορεύματος  τους δασμούς του τελωνείου

2 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Τα μεγαλύτερα εμπορευματικά λιμάνια στον κόσμο (container terminals) * ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο container μήκους 20 ποδών (περίπου 6μ) O ΟΛΠ ανέβηκε το 2012, στην κατάταξη με τα μεγαλύτερα εμπορευματικά λιμάνια, στην 46η θέση παγκοσμίως, έναντι της 77ης που είχε το 2011…

3 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Οι προοπτικές είναι ευοίωνες, καθώς με τη νέα επένδυση της Cosco στον προβλήτα ΙΙΙ, η χωρητικότητα θα αυξηθεί στα 6,2 εκατ. teu (εμπορευματοκιβώτια) ετησίως. Εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει το νο1 της Μεσογείου, ίσως το 2016. Σήμερα, τα μεγέθη στη Μεσόγειο δείχνουν τον Πειραιά νούμερο 4. Την ίδια ώρα, τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και η Αμβέρσα βλέπουν τη διακίνηση των προβλητών τους μειωμένη. Σημαντικές Προοπτικές για τον Πειραιά

4 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Τα μεγαλύτερα εμπορευματικά λιμάνια στην Μεσόγειο

5 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος πλεονεκτική γεωπολιτική θέση – στο σταυροδρόμι μεταξύ 3 Ηπείρων – ευρείες δυνατότητες συλλογικής βιώσιμης αξιοποίησης θέσεως και διαθέσιμων πόρων Σημαντικές Προοπτικές για τον Πειραιά

6 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΥΠΟΔΟΜΕΣ LOGISTICS ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ Το ταξίδι από το Σουέζ μέχρι τα Βόρεια λιμάνια της Ευρώπης διαρκεί 15-20 ημέρες (πήγαινε – έλα) σε αντίθεση με τις 3 ημέρες προς και από τον Πειραιά….

7 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER, απολογιστικά στοιχεία 2011, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα του 2012), το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπολείπεται εμφανώς των αντίστοιχων σιδηροδρομικών εταιρειών της Σλοβενίας, της Σερβίας, της Κροατίας, της Βουλγαρίας, της Ουγγαρίας, αλλά και της «μικρής» Βοσνίας!

8 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος 400 metres long, 59 metres wide and 73 metres tall and with a capacity of 18,000 teu The “Triple E” : economy of scale energy efficiency environmentally improved Τo μεγαλύτερο container-ship στον κόσμο

9 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Στόχος της Πολιτείας : Ένταξη των Λιμανιών στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα διακίνησης αγαθών προς ή μέσω της Ελλάδας με: oΣύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο για άμεση μεταφορά εμπορευμάτων εκτός του λιμανιού σε ειδικούς χώρους Logistics εκτός Πειραιά (Eμπορευματικά Κέντρα)  αποσυμφόρηση του λιμανιού. oΣυντονισμό παραλαβών – αποστολών μέσω των οδικών μεταφορέων με λιμάνι για τη μείωση της αναμονής – ταχύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς.  Παρακολούθηση containers εντός του λιμανιού σε κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα – ταχύτητα και ακρίβεια εργασιών, καλύτερη διαχείριση πόρων. Διαχείριση Εμπ/κιβωτίων στα Λιμάνια

10 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΣΕΜΠΟ)

11 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Πλάνο φόρτωσης – θέσεις container στο καράβι

12 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ταυτότητα container

13 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Διαχείριση Μέσων

14 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Προώθηση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς Μία φορτηγίδα (μακρόστενο πλοιάριο μεταφορών εμπορευμάτων) μπορεί να μεταφέρει το ίδιο φορτίο με 110 φορτηγά. Σίγουρα, το μέσο αυτό θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην εκτόνωση των προβλημάτων από τη συμφόρηση στα οδικά δίκτυα και την ανεπάρκεια στα σιδηροδρομικά δίκτυα. ΕΕ και ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ μέσω ύδατος

15 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Μεταφορές μέσω αγωγών Αγωγοί : μεταφορά πετρελαίου, φυσικού αερίου, φωταερίου, ύδατος Η βιομηχανική εκμετάλλευση του πετρελαίου άρχισε στις 28 Αυγούστου 1859 στην πόλη Τίτουσβιλ της Πολιτείας Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, όπου έγινε η πρώτη αποδοτική γεώτρηση, η οποία οδήγησε στην εξόρυξη του πολύτιμου καύσιμου. Εκεί κατασκευάσθηκε και ο πρώτος αγωγός μεταφοράς του πετρελαίου μήκους 7 km.  Δίκτυο πετρελαιαγωγών : π.χ. ο αγωγός Ντροσμπάν που αρχίζει στην περιοχή των Ουραλίων/Βόλγα (Ρωσία) και καταλήγει στην πόλη Σβέντ στον ποταμό Όντερ (Γερμανία), μήκους 4000 km και ο δυτικοευρωπαϊκός αγωγός που αρχίζει στη Μασσαλία (Γαλλία) και καταλήγει στην Καρλσρούη και στο Μάνχαϊμ (Γερμανία), μήκους 770 km.  Οι μεγάλοι άξονες της διεθνούς κίνησης πετρελαίου : Βενεζουέλα  ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία και Μέση Ανατολή  Δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία

16 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Οι κύριες πηγές φυσικού αερίου βρίσκονται στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της πρώην ΕΣΣΔ, καθώς και στη Μέση Ανατολή.  Σημαντικότεροι αγωγοί στην Ευρώπη : α) ο αγωγός TEND (Trans Europa Naturgas Pipeline), ο οποίος αρχίζει από τη Νορβηγία και μέσω της Γερμανίας φθάνει στην Ελβετία και στην Ιταλία και β) ο αγωγός MEGAL από τη Νότια Γαλλία και μέσω της Γερμανίας καταλήγει στην Αυστρία.  Στη χώρα μας το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής φωταερίου λειτούργησε το 1862 στην οδό Πειραιώς (Αθήνα) με σκοπό το φωτισμό της Αθήνας. Ο εκσυγχρονισμός της τεχνολογίας παραγωγής αερίου  το 1984 έκλεισε το εργοστάσιο της οδού Πειραιώς και δημιουργήθηκαν νέες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο...  Το φυσικό αέριο από τη Ρωσία έρχεται στη χώρα μας μέσω αγωγού, ενώ το αέριο από την Αλγερία έρχεται σε υγροποιημένη μορφή με ειδικά πλοία στη νήσο Ρεβυθούσα.

17 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ο κεντρικός αγωγός μεταφοράς, συνολικού μήκους 512 χλμ. και πίεσης σχεδιασμού 70 barg, εκτείνεται από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Προμαχώνας) έως την Αττική. Από τον κεντρικό αγωγό μεταφοράς ξεκινούν κλάδοι μεταφοράς φυσικού αερίου μήκους 706 χλμ., με σκοπό την τροφοδοσία με φυσικό αέριο των περιοχών της ανατολικής Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλονίκης, του Πλατέος, του Βόλου, των Τρικάλων, των Οινοφύτων, των Αντικύρων, της Κορίνθου, της Θίσβης και της Αττικής. φυσικό αέριο από τη Ρωσία

18 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος

19 Ο Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) Ρεβυθούσας αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εθνικές υποδομές της χώρας μας. Συγκαταλέγεται στους δεκατρείς (13) αντίστοιχους σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, που λειτουργούν σήμερα σε όλο το χώρο της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο Σταθμός είναι εγκατεστημένος στη νήσο Ρεβυθούσα, 500 μέτρα περίπου από την ακτή της Αγίας Τριάδας, στον κόλπο Πάχης Μεγάρων, 45 χλμ. δυτικά της Αθήνας. Στα δέκα χρόνια λειτουργίας του έχουν παραληφθεί πάνω από 300 φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που φθάνουν στη χώρα μας με δεξαμενόπλοια και αποθηκεύονται προσωρινά στις δύο δεξαμενές και στη συνέχεια, στις ειδικές εγκαταστάσεις αεριοποίησης του Σταθμού, το ΥΦΑ μετατρέπεται ξανά σε αέριο και τροφοδοτεί το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. φυσικό αέριο από την Αλγερία


Κατέβασμα ppt "Δρ. Γ. Μαλινδρέτος INCOTERMS (INternational COmmercial TERMS)  Σκοπός τους είναι η παροχή ενός συνόλου διεθνών κανόνων για την ερμηνεία των συνηθέστερων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google