Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καλώς ήλθατε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Καλώς ήλθατε στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καλώς ήλθατε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Καλώς ήλθατε στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καλώς ήλθατε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Καλώς ήλθατε στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.

2

3 ΥΠΟΔΟΧΗ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ & ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ , ώρα 13:00 «Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων» «Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων» Κτήριο «Κλεόβουλος» Κτήριο «Κλεόβουλος» ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

4 Μήνυμα του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου Αγαπητές φοιτήτριες, αγαπητοί φοιτητές μας, Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σας καλωσορίζει στην ακαδημαϊκή οικογένειά του! Η έναρξη των σπουδών σας, σηματοδοτεί την εκπλήρωση των προσδοκιών και την επιβεβαίωση των κόπων που καταβάλατε τα προηγούμενα χρόνια. Σηματοδοτεί, ταυτόχρονα, την αρχή ενός φωτεινού ταξιδιού για σας, ενός ταξιδιού στο αρχιπέλαγος του Αιγαίου, στη θάλασσα που γέννησε σοφούς, μουσικούς, λογοτέχνες, ποιητές, στη θάλασσα εκείνη που έγινε η κοιτίδα της γνώσης και η στέγη του Πανεπιστημίου μας. Στα τριάντα ένα χρόνια λειτουργίας του, το Πανεπιστήμιό μας έχει αναδειχθεί, τόσο στον ελληνικό, όσο και στο διεθνή ακαδημαϊκό χώρο, ως ένα Πανεπιστήμιο δυναμικά αναπτυσσόμενο, με υψηλού επιπέδου

5 σπουδές και έρευνα, με γνωστικά αντικείμενα καινοτόμα και διεπιστημονικά, με υψηλό ποσοστό απασχολησιμότητας των αποφοίτων του και με επιστημονικό, διοικητικό και τεχνικό δυναμικό υψηλών προσόντων. Το ακαδημαϊκό περιβάλλον του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι πεδίο θετικής παρέμβασης και δημιουργικής δράσης, είναι χώρος ανταλλαγής απόψεων σε κλίμα συνεργατικού διαλόγου, πεδίο ελεύθερης αναζήτησης, παραγωγής και μετάδοσης γνώσης, από όπου αποφοιτούν επιστήμονες νέοι και νέες, με ξεχωριστά χαρακτηριστικά επιστημονικής αρτιότητας και κριτικής σκέψης, με καινοτόμες ιδέες και δημιουργικότητα, ενεργοί πολίτες με λόγο και δράση για την ανάπτυξη της παιδείας και του πολιτισμού, για την κοινωνία και την κοινωνική αλληλεγγύη, για τη δημοκρατία, για την ευημερία και την πρόοδο του τόπου.

6 Κυρίως, όμως, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου είναι μια ακαδημαϊκή οικογένεια που,όσο μεγάλη κι αν είναι, μεριμνά για κάθε μέλος της, για καθέναν και καθεμιά από εσάς χωριστά. Εκ μέρους της Πρυτανικής Αρχής και του συνόλου της ακαδημαϊκής οικογένειας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σας εύχομαι κάθε επιτυχία στην ακαδημαϊκή σας πορεία. Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Καθηγητής, Στέφανος Γκρίτζαλης

7 Μήνυμα της Προέδρου του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Αιγαίου Το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.) έχει ήδη διανύσει 28 χρόνια μιας δύσκολης πορείας, που το έφερε να συμμετέχει ενεργά και με αξιώσεις στις εξελίξεις που αφορούν στην ελληνική και διεθνή επιστημονική- ερευνητική κοινότητα, αλλά και να έχει πλέον καταξιωθεί στην τοπική κοινωνία της Ρόδου και στην ευρύτερη των Δωδεκανήσων ως ένας «ζωντανός» οργανισμός που συμμετέχει ποικιλοτρόπως στην ανάπτυξη του τόπου, στην παροχή εξειδικευμένης και στοχευμένης γνώσης για τη λύση προβλημάτων, στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, και στον εμπλουτισμό της πολιτισμικής ταυτότητας των νησιών.

8 Το Τμήμα μας έχει δώσει ιδιαίτερη και συνεχή έμφαση στο καινοτομικό στοιχείο, τόσο στο επίπεδο της στρατηγικής ανάπτυξής του, όσο και στο επίπεδο της κατάρτισης του Προγράμματος Σπουδών του. «Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού» Καινοτομικό στοιχείο, το οποίο συναρτάται εξίσου και με τη διάσταση του «Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού», την οποία προωθεί ως κατεξοχήν αναπτυξιακό εγχείρημα, καθώς σε αυτήν εμπλέκονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και της διαδικασίας παραγωγής της. Οι προπτυχιακές, μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, οι πολλαπλές επιμορφωτικές δράσεις, τα πολυάριθμα ερευνητικά προγράμματα, συγκροτούν τη φυσιογνωμία ενός Τμήματος που εργάζεται πολύμορφα και ακούραστα, διαμορφώνοντας βήμα-βήμα τη φυσιογνωμία του/της σύγχρονου/νης παιδαγωγού, ως επιστήμονα/ισσας, ερευνητή/τριας και ενεργού πολίτη.

9 Η Προσχολική Εκπαίδευση αποτελεί για το Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ αναπόσπαστο και αναγκαίο τμήμα του εκπαιδευτικού μηχανισμού της χώρας, και κομβικό κομμάτι της επιστημονικής έρευνας που θεωρείται σημαντική για την ανάπτυξη της χώρας. Το Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. απαρτίζει κοινότητα για την οποία βασικό διακύβευμα – αλλά και συλλογικό στοίχημα— είναι η υπεράσπιση μιας συνεργατικής και διαλογικής κουλτούρας. Όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της αποτελούν τμήμα αυτής της προσπάθειας: φοιτήτριες και φοιτητές, απόφοιτες και απόφοιτοι όλων των κατηγοριών, διδάσκοντες και διδάσκουσες, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ), Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ), διοικητικό προσωπικό.

10 Ο ρόλος ενός πανεπιστημιακού φορέα είναι να εργάζεται και να αναπτύσσεται σε όφελος της επιστήμης και της κοινωνίας, να ερμηνεύει με διορατικότητα, ψυχραιμία και συνείδηση των ευθυνών τις ανάγκες της εποχής, και να προτείνει τρόπους ανάγνωσης και βίωσης της πραγματικότητας, πέρα από μονοδιάστατες οικονομίστικες, τεχνοκρατικές και (υποτίθεται) «ουδέτερες» λύσεις. Εάν η παραγωγή και η διαχείριση της γνώσης που προτείνει δεν μπορεί παρά να έχει κοινωνική και πολιτική ευαισθησία και τόλμη, τότε και το Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. βρίσκεται, σήμερα, μπροστά σε ένα νέο σταυροδρόμι για την εξέλιξή του. Μέσα σε συνθήκες οικονομικής δυσπραγίας, κοινωνικής ανισότητας, υλικής και πνευματικής φτωχοποίησης μεγάλων τμημάτων της ελληνικής (και όχι μόνο) κοινωνίας, το Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. επιμένει να αντιπροσωπεύει μια Επιστημονική Κοινότητα, η οποία έχει το σθένος να ερευνά ελεύθερα και δημοκρατικά στην υπηρεσία των ανθρώπων, υπερασπίζοντας τη δύναμη της κριτικής γνώσης.

11 Στις νέες συγκυρίες το Τμήμα μας οφείλει να αναδείξει με σαφήνεια όσα άρρητα πολλές φορές αποτέλεσαν το λόγο της επιβίωσης και της ανάπτυξής του, της εγκαθίδρυσής του ως φορέα Παιδείας. Οφείλει να συνεχίσει να οργανώνει Επιστημονικό Λόγο τόσο με ικανότητα αντίληψης των πολλαπλών διακυβευμάτων της σημερινής εθνικής και παγκόσμιας πραγματικότητας, όσο και με ικανότητα και απόφαση παρέμβασης σε όποιες καταστάσεις η επιστημονική και παιδαγωγική συλλογική συνείδησή του το καλεί. Σε αυτήν την προσπάθεια, σας καλούμε, όλες και όλους, συμμέτοχες/ους! Καλώς ήρθατε στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Η Πρόεδρος του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη

12 Στην Ενημερωτική Ημερίδα συμμετέχουν τα πιο κάτω μέλη του Τμήματος: Η Πρόεδρος Η Αναπληρώτρια Πρόεδρος Οι Καθηγητές/τριες & Λέκτορες Τα μέλη της Γραμματείας του Τμήματος. Ο Φοιτητικός Σύλλογος

13 ΣΧΟΛΕΣ & ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΡΟΔΟΣ) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΛΗΜΝΟΣ)

14 ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΧΙΟΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΣΑΜΟΣ) ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ -ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ -ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ – ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

15 ΠΡΥΤΑΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Πρύτανης: Καθηγητής Στέφανος Γκρίτζαλης Αναπληρώτρια Πρύτανη Έρευνας, Ανάπτυξης, Οικονομικού Προγραμματισμού και Υποδομών: Καθηγήτρια Αμαλία Πολυδωροπούλου Αναπληρώτρια Πρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Διασφάλισης Ποιότητας: Αλεξάνδρα Μπούνια, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπληρωτής Πρύτανη Διεθνών Συνεργασιών, Φοιτητικών Θεμάτων και Θεμάτων Αποφοίτων: Σπυρίδωνας Συρόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής

16 * ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ * ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ * ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ * ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ * ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ * ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

17 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Πρόεδρος, Καθηγήτρια, Χρυσή Βιτσιλάκη Αναπληρώτρια Πρόεδρος, Καθηγήτρια, Ελένη Θεοδωροπούλου

18 ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Προϊσταμένη Γραμματείας Τμήματος : Μαίρη Κωνσταντίνου Γραμματεία Προπτυχιακών Σπουδών : Χριστίνα Σέλληνα Γραμματεία Μεταπτυχιακών Σπουδών: Κατερίνα Καντίνου

19 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ & ΛΕΚΤΟΡΕΣ 1.Καλαβάσης Φραγκίσκος, Καθηγητής 2.Καΐλα Μαρία, Καθηγήτρια, 3.Kοντάκος Αναστάσιος, Καθηγητής 4.Χατζηγεωργίου Ιωάννης, Καθηγητής 5.Δημητρακοπούλου Αγγελική, Καθηγήτρια 6.Βιτσιλάκη Χρυσή, Καθηγήτρια 7.Αναγνωστοπούλου Διαμάντη, Καθηγήτρια 8.Παπαδόπουλος Ιωάννης, Καθηγητής 9.Ξανθάκου Ποτίτσα, Καθηγήτρια 10.Θεοδωροπούλου Ελένη, Καθηγήτρια 11.Καφούση Σουλτάνα, Καθηγήτρια 12.Φώκιαλη Περσεφόνη, Καθηγήτρια 13.Παπαηλιού Χριστίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

20 14.Ανδρεαδάκης Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής 15.Σκουμπουρδή Χρυσάνθη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια 16.Γκασούκα Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια 17.Γουβιάς Διονύσιος, Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής 18.Κόνσολας Εμμανουήλ, Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής 19. Φεσάκης Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής 20. Παπαδάτος Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής 21. Σταμάτης Παναγιώτης, Επίκουρος Καθηγητής 22.Παπαβασιλείου Βασίλειος, Επίκουρος Καθηγητής 23.Νικολάου Ελένη, Λέκτορας

21 ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Καθηγητής, Πολεμικός Νικήτας

22 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ 1. «ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ» Διευθυντής, Καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος 2. «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διευθύντρια, Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα 3. «ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ» Διευθύντρια, Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη 4. «ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ» Διευθυντής, Καθηγητής Αναστάσιος Κοντάκος 5. «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» Διευθυντής, Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης

23 Πρακτική Άσκηση στο πλαίσιο προγράμματος ΕΣΠΑ σε συνδυασμό με το μάθημα «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών και Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση» Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει σαν κύριο στόχο την ανάπτυξη μιας δομής σύνδεσης, σπουδών και αγοράς εργασίας. Οι φοιτητές/τριες θα απασχοληθούν σε μια σειρά από μονάδες/οργανισμούς του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα που ανήκουν τόσο στον κλάδο της εκπαίδευσης όσο και σε άλλους κλάδους οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας οι οποίοι έχουν άμεση ή/και έμμεση σχέση με το αντικείμενο σπουδών του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., όπως αυτό διαμορφώνεται μέσα από την κατάταξη των επί μέρους γνωστικών αντικειμένων στους πέντε τομείς του Τμήματος (παιδαγωγικά, ψυχολογία, κοινωνιολογία, λογοτεχνία και θετικές επιστήμες). Ο/Η κάθε φοιτητής/ρια θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα από τους παραπάνω φορείς ως πρώτη προτίμηση για τη διεξαγωγή της Πρακτικής του/της Άσκησης και θα ληφθεί υπόψη από τη συντονιστική επιτροπή. Καθηγήτρια Φώκιαλη Περσεφόνη Υπεύθυνη του Προγράμματος: Καθηγήτρια Φώκιαλη Περσεφόνη Επόπτης : Σταμάτης Παναγιώτης, Επίκουρος Καθηγητής

24 Εργαστήρια Τμήματος  Εργαστήριο Παιδαγωγικών και Ψυχολογικών Ερευνών και των Εφαρμογών τους Διευθύντρια: Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Νατάσα Καμενίδου Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Έρευνας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αγωγή. Διευθύντρια: Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας, Ψυχομετρικών Ερευνών και Κλινικών Εφαρμογών Διευθύντρια: Καθηγήτρια Ποτίτσα Ξανθάκου Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Νατάσα Καμενίδου

25 Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής Διευθυντής : Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Νατάσα Καμενίδου Εργαστήριο Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Ερευνών Διευθύντρια : Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη Εργαστήριο Παιδικού Βιβλίου, Λόγου και Θεατρικού Παιχνιδιού Διευθυντής : Καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία Διευθύντρια : Καθηγήτρια Ελένη Θεοδωροπούλου Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη

26

27 Α. ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ο οποίος καλύπτει τα εξής γνωστικά αντικείμενα: Γενική Παιδαγωγική, Διδακτική Μεθοδολογία, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ιστορία της Εκπαίδευσης, Φιλοσοφία της Παιδείας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Παιδαγωγική Επικοινωνία, Μουσική Παιδαγωγική, Παιδαγωγική του Ελεύθερου χρόνου, Επαγγελματική Παιδαγωγική, Παιδαγωγική Διαχείριση Καινοτομιών και Αλλαγών, Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων, Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, Ευρωπαϊκή διάσταση στην Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων Καθηγητές/τριες Τομέα: Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα, Υπεύθυνη Τομέα Καθηγητής Αναστάσιος Κοντάκος Καθηγητής Ιωάννης Χατζηγεωργίου Καθηγήτρια Ελένη Θεοδωροπούλου Νικόλαος Ανδρεαδάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Κόνσολας Εμμανουήλ, Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής Παναγιώτης Σταμάτης, Επίκουρος Καθηγητής Βασίλειος Παπαβασιλείου, Επίκουρος Καθηγητής

28 Β. ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ο οποίος καλύπτει τα εξής γνωστικά αντικείμενα : Εξελικτική Ψυχολογία, Γνωστική Ψυχολογία, Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Μαθησιακές Δυσκολίες, Ανάπτυξη της γλώσσας των παιδιών, Συμβουλευτική Ψυχολογία, Θεωρίες προσωπικότητας, Δημιουργική Μάθηση, Ψυχολογική Αξιολόγηση, Ψυχολογία και Επικοινωνία: Μη λεκτική συμπεριφορά, Νοητική Ανεπάρκεια και ψυχοπαθολογία κατά την παιδική ηλικία, Περιγραφική και Επαγωγική Στατιστική, Ψυχολογική Έρευνα στο χώρο της Εκπαίδευσης. Καθηγητές/τριες Τομέα: Καθηγήτρια Ποτίτσα Ξανθάκου, Υπεύθυνη Τομέα Χριστίνα Παπαηλιού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Ελένη Νικολάου, Λέκτορας.

29 Γ. ΤΟΜΕΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΓΛΩΣΣΑΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ο οποίος καλύπτει τα εξής γνωστικά αντικείμενα: Γλωσσολογία, Γραπτή Γλώσσα στην Προσχολική Εκπαίδευση, Θεατρική Αγωγή, Θεατρικό Παιχνίδι – Αυτοσχεδιασμός, Θεωρία κα Ερμηνεία της Λογοτεχνίας, Λαογραφία – Λαϊκός Πολιτισμός, Λογοτεχνία και Έμφυλη Γυναικεία Ταυτότητα, Λογοτεχνική Πρόσληψη στην Εκπαίδευση, Μουσειολογία – Μουσειοπαιδαγωγική, Νεότερη και Σύγχρονη Νεοελληνική Λογοτεχνία, Παιδική Λογοτεχνία, Παιδικό Βιβλίο, Προσέγγιση της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση. Καθηγητές/τριες Τομέα: Καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος, Υπεύθυνος Τομέα Καθηγήτρια Διαμάντη Αναγνωστοπούλου Μαρία Γκασούκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιωάννης Παπαδάτος, Επίκουρος Καθηγητής

30 Δ. ΤΟΜΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΦΥΛΟΥ ο οποίος καλύπτει τα εξής γνωστικά αντικείμενα: Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Οικονομία της Εκπαίδευσης και Κοινωνικοοικονομική Ανάπτυξη, Εκπαιδευτική Πολιτική, Διοίκηση και Στελέχωση της Εκπαίδευσης, Ανάπτυξη και Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων στην Εκπαίδευση, Σχεδιασμός και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση, Επιστημολογία και Μεθοδολογία Έρευνας, Σπουδές Φύλου, Σπουδές Πολιτισμού. Καθηγητές/τριες Τομέα: Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη, Υπεύθυνη Τομέα Περσεφόνη Φώκιαλη, Καθηγήτρια Διονύσιος Γουβιάς, Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής

31 Ε. ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ο οποίος καλύπτει τα εξής γνωστικά αντικείμενα : Διδακτική Μαθηματικών, Διδακτική Στατιστικής, Διδακτική Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Περιβάλλον), Διδακτική Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.), Τ.Π.Ε. και Μ.Μ.Ε. στην Εκπαίδευση, Εκπαιδευτική Μηχανική, Εκπαιδευτικό Υλικό και Μέσα, Σχεδιασμός Καινοτομιών Καθηγητές/τριες Τομέα: Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης, Υπεύθυνος Τομέα Καθηγήτρια Αγγελική Δημητρακοπούλου Καθηγήτρια Σουλτάνα Καφούση Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γεώργιος Φεσάκης, Επίκουρος Καθηγητής

32 ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ Αγγλικά Ο φοιτητής – φοιτήτρια παρακολουθεί υποχρεωτικά μια ξένη γλώσσα από τις παραπάνω και, στο τελευταίο επίπεδο, εφόσον εξεταστεί επιτυχώς, κατοχυρώνει 6 Δ.Μ. - 6 ECTS

33 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Α’ Β’ και Γ’ ΦΑΣΗΣ Α’ Β’ και Γ’ ΦΑΣΗΣ Πρακτικές Ασκήσεις Α’ φάσης «Ανίχνευση – εξοικείωση και προσανατολισμός», 3ο & 4ο εξάμηνο σπουδών: Μεθοδολογία Ψυχοπαιδαγωγικής Έρευνας Αναπτυξιακή Ψυχολογία Κοινωνικοποίηση του Παιδιού Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων Προσχολική και Πρωτοσχολική Παιδαγωγική Δημιουργική Μάθηση: Σχεδιασμός και Καινοτομία Πρακτικές Ασκήσεις Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών», 5ο εξάμηνο σπουδών: Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εφαρμογών των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

34 Πρακτικές Ασκήσεις Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική της Παιδικής Λογοτεχνίας», 6ο εξάμηνο σπουδών: Παιδικό Βιβλίο : Θεωρία και Ιστορία Πρακτικές Ασκήσεις Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Φυσικής - Περιβάλλοντος», 7ο εξάμηνο σπουδών: Συγκρότηση Εννοιολογικών Αναπαραστάσεων στις Φυσικές Επιστήμες Πρακτικές Ασκήσεις Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Μαθηματικών», 7ο εξάμηνο σπουδών: Εισαγωγή στη Διδακτική Μαθηματικών Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρώτη Σχολική Ηλικία. Σχεδιασμός Ανάπτυξη και Διαχείριση Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Μαθηματικά.

35 Πρακτικές Ασκήσεις Γ΄ φάσης «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Επαγγελματική Επάρκεια», 8ο εξάμηνο σπουδών: Μορφές Δημιουργικής Έκφρασης στο Νηπιαγωγείο (Ειδικό Ετήσιο Μάθημα, 3ο & 4ο εξάμηνο σπουδών) Πρακτική Φιλοσοφία: Φιλοσοφία και Πράξη του Διαλόγου Να έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς οι Πρακτικές Ασκήσεις της Α’ και Β’ φάσης

36 Ο ΑΞΟΝΑΣ του «ΕΚΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ» Ο Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός επεξεργάζεται συλλογές πηγών και διαδικασιών που προωθούν τη μάθηση και αποτελεί μια συστηματική διαδικασία για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών συστημάτων. Δίνει έμφαση στη συστηματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προδιαγραφών με χρήση θεωριών μάθησης και εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και περιλαμβάνει την όλη διαδικασία της ανάλυσης και των μαθησιακών αναγκών και στόχων και την ανάπτυξη ενός συστήματος που θα τις αντιμετωπίζει. Το σύστημα αυτό περιέχει τα δημιουργία, τη δοκιμή και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Ασχολείται, κατά συνέπεια, με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ενέργειες (ή δράσεις), με στόχο την επίτευξη των επιδιωκόμενων διδακτικών αποτελεσμάτων. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σπουδαιότητα και κρισιμότητα, καθώς η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά με τη χρήση της τεχνολογίας, είναι πολύπλοκη.

37 Αριθμός των μαθημάτων, των διδακτικών μονάδων και των πιστωτικών μονάδων, που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου: α/αΜαθήματαΑριθμός μαθημάτων Δ.Μ.Πιστωτικές Μονάδες E.C.T.S. ΑΥποχρεωτικά BΥποχρεωτικά Επιλογής 2612 ΓΈρευνες41624 ΔΕιδικά Μαθήματα146 ΕΠρακτικές Ασκήσεις62436 ΣΤΞένη Γλώσσα166 ΖΠτυχιακή εργασία (ή δύο μαθήματα υποχρεωτικά επιλογής) Π ή Σύνολο

38 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ Το παράρτημα διπλώματος είναι ένα επεξηγηματικό έγγραφο, το οποίο δεν υποκαθιστά τον επίσημο τίτλο σπουδών ή την αναλυτική βαθμολογία των μαθημάτων που χορηγεί το Τμήμα. Το παράρτημα επισυνάπτεται στον τίτλο σπουδών και παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη φύση, το επίπεδο, το γενικότερο πλαίσιο εκπαίδευσης, το περιεχόμενο και το καθεστώς των σπουδών, οι οποίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία από το άτομο που αναγράφεται ονομαστικά. Το παράρτημα διπλώματος εκδίδεται αυτομάτως με την ολοκλήρωση των σπουδών, στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Το πρωτότυπο του παραρτήματος πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις γνησιότητας που απαιτούνται για το χορηγούμενο τίτλο σπουδών. Η ημερομηνία έκδοσης του παραρτήματος συμπίπτει με την ημερομηνία χορήγησης του τίτλου σπουδών.

39 Σύμβουλος Σπουδών Ειδικά σε ό, τι αφορά σε θέματα σπουδών, έχει προβλεφθεί ο θεσμός του Συμβούλου Σπουδών. Ο Σύμβουλος Σπουδών είναι ένας/μία Καθηγητής/τρια από το Τμήμα μας, ο/η οποίος/α μπορεί να σας υποστηρίζει και να σας συμβουλεύει σχετικά με την οργάνωση των σπουδών. Εφόσον απευθύνεστε σε αυτόν/ήν, μέσα από συζήτηση και με σεβασμό στις προσωπικές σας ανάγκες και επιλογές, μπορεί να: Παρακολουθεί τις κλίσεις σας και να σας καθοδηγεί στην επιλογή των κατάλληλων μαθημάτων. Σας κατευθύνει σε θέματα υποτροφιών, μεταπτυχιακών σπουδών και επαγγελματικού προσανατολισμού. Σας συμβουλεύει σε επιστημονικό επίπεδο (συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, σεμινάρια, συνέδρια κλπ.). Σας υποστηρίζει σε διάφορες δυσκολίες που μπορεί να συναντήσετε στη φοιτητική σας ζωή.

40 Πρόγραμμα Erasmus Στρατηγικός στόχος του προγράμματος Erasmus είναι να συμβάλλει, με τη δια βίου μάθηση, στην ανάπτυξη της Κοινότητας ως προηγμένης κοινωνίας βασισμένης στη γνώση, με βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, καλύτερες και περισσότερες θέσεις απασχόλησης και μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή, διασφαλίζοντας, παράλληλα ικανοποιητική προστασία του περιβάλλοντος για τις μελλοντικές γενιές. Αποσκοπεί κατεξοχήν στην ενίσχυση των ανταλλαγών, της συνεργασίας και της κινητικότητας μεταξύ των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Κοινότητα ώστε να καταστούν παγκόσμιο σημείο ποιοτικής αναφοράς. Η Συντονίστρια του Τμήματος, Καθηγήτρια Ελένη Θεοδωροπούλου, είναι το πρόσωπο επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών/τριων και του διδακτικού − ερευνητικού προσωπικού εντός του Τμήματος.

41 Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Πανεπιστημιακών συγγραμμάτων «ΕΥΔΟΞΟΣ» Οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα δωρεάν απόκτησης ενός διδακτικού συγγράμματος (συνήθως στα ελληνικά) για κάθε μάθημα (40 διδακτικά συγγράμματα μέχρι την κτήση του πτυχίου τους) μέσω του νέου συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης με την ονομασία «ΕΥΔΟΞΟΣ». Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε μαθήματος προτείνει αριθμό βιβλίων από τα οποία οι φοιτητές/τριες επιλέγουν εκείνο που επιθυμούν. Η διαδικασία είναι απλή και την αναλαμβάνουν οι ίδιοι/ες οι φοιτητές/τριες μέσω του συστήματος «ΕΥΔΟΞΟΣ». Εισάγοντας τα στοιχεία τους αποκτούν πρόσβαση στην πληροφορία που αφορά στα εγκεκριμένα συγγράμματα των μαθημάτων του Τμήματος και προχωρούν στην επιλογή ενός συγγράμματος ή ενός ενιαίου συγγράμματος.

42 Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας Οι προπτυχιακοί φοιτητές/τριες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για έκδοση νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας. Η νέα ταυτότητα διαθέτει ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής, και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει ισχύ για όσα έτη διαρκεί η φοιτητική ιδιότητα, και να καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, επιπλέον του Φοιτητικού Εισιτηρίου (Πάσο). Οι ταυτότητες θα παραδίδονται στο σημείo παραλαβής που θα έχει επιλέξει ο κάθε φοιτητής κατά την υποβολή της αίτησής του, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Οι νέες ταυτότητες αναγράφουν την ακριβή περίοδο ισχύος του δικαιώματος του Φοιτητικού Εισιτηρίου. Στην περίπτωση που ο φοιτητής/τρια δεν δικαιούται Φοιτητικό Εισιτήριο, η κάρτα επέχει θέση απλής ταυτότητας.

43 Περιφερειακό Γραφείο Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας Πανεπιστημιακής Μονάδας Ρόδου Το Περιφερειακό Γραφείο Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας Πανεπιστημιακής Μονάδας Ρόδου ασχολείται με τις βασικές διευκολύνσεις για την εγκατάσταση και διαβίωση φοιτητών και φοιτητριών. Θα μπορείτε να την επισκέπτεστε ή να επικοινωνείτε μ’ αυτήν συχνά για να αποκτήσετε πρόσβαση ή να ανανεώσετε το δικαίωμα πρόσβασης σε παροχές όπως το φαγητό, η στέγαση, η περίθαλψη, τα συγγράμματα και οι υποτροφίες. Οι φοιτήτριες/τές, εφόσον είναι εγγεγραμμένες/οι, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες και τις παροχές της Φοιτητικής Μέριμνας για την ελάχιστη διάρκεια σπουδών (δηλαδή 4 χρόνια) και για επιπλέον 2 χρόνια, εφόσον δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους. Η ιδιότητα του/της φοιτητή/τριας αποκτάται με την εγγραφή του σε Α.Ε.Ι. και αίρεται με τη διακοπή φοίτησης ή με τη λήψη του πτυχίου. Επικοινωνία - Πληροφορίες Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στα: Τηλ.: – ή

44 Βιβλιοθήκη Το Παράρτημα Βιβλιοθήκης Ρόδου συστεγάζεται με τα υπόλοιπα κτίρια του Πανεπιστημίου στο κέντρο της πόλης της Ρόδου. Η συλλογή της βιβλιοθήκης καλύπτει θεματικά τις Επιστήμες της Αγωγής και περιλαμβάνει τόμους βιβλίων, 215 ελληνικούς και ξενόγλωσσους τίτλους περιοδικών, καθώς και οπτικοακουστικό υλικό. Το Παράρτημα Βιβλιοθήκης εξυπηρετεί της ανάγκες των Τμημάτων και των Π.Μ.Σ. της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Απευθύνεται στα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας (Διδακτικό Προσωπικό, Φοιτητές, Διοικητικό Προσωπικό), ερευνητές και στο κοινό εν γένει. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο: ΤΗΛ.:


Κατέβασμα ppt "Καλώς ήλθατε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Καλώς ήλθατε στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google