Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο

2 Το Διαδίκτυο αναμφισβήτητα αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη πηγή πληροφοριών για τον σύγχρονο άνθρωπο. Αποτελεί ένα επαναστατικό εργαλείο στα χέρια του κάθε ανθρώπου, που ανοίγει τους ορίζοντες της γνώσης, της πληροφόρησης, της ενημέρωσης αλλά και της ψυχαγωγίας. Ωστόσο η υπερβολική χρήση του Διαδικτύου εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τον χρήστη, με σημαντικότερη την εμφάνιση ακραίων συμπεριφορών και την πιθανότητα εμφάνισης εθισμού σε αυτό, γεγονός που έχει πολλές αρνητικές συνέπειες στην ζωή του. Το Διαδίκτυο αναμφισβήτητα αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη πηγή πληροφοριών για τον σύγχρονο άνθρωπο. Αποτελεί ένα επαναστατικό εργαλείο στα χέρια του κάθε ανθρώπου, που ανοίγει τους ορίζοντες της γνώσης, της πληροφόρησης, της ενημέρωσης αλλά και της ψυχαγωγίας. Ωστόσο η υπερβολική χρήση του Διαδικτύου εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τον χρήστη, με σημαντικότερη την εμφάνιση ακραίων συμπεριφορών και την πιθανότητα εμφάνισης εθισμού σε αυτό, γεγονός που έχει πολλές αρνητικές συνέπειες στην ζωή του.

3 Ο εθισμός από το Διαδίκτυο είναι μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, που οι επιστήμονες τα τελευταία χρόνια, προσπαθούν να οριοθετήσουν, λόγω της αύξησης των ατόμων που αναφέρουν εντατική ενασχόληση με το διαδίκτυο, εμφανίζουν απόσυρση και παραμέληση των βασικών αναγκών τους, καθώς και άλλα σοβαρά συμπτώματα που αποδίδονται στην χρήση του.

4 Η πρώτη περίπτωση είδε το φως της δημοσιότητας το 1997, στις Η.Π.Α. Το πρώτο Κέντρο Απεξάρτησης λειτούργησε το 1995, στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α.. Το 1995ο Νεοϋορκέζος ψυχίατρος Ivan Goldberg, εν μέρει αστειευόμενος, υιοθέτησε πρώτος τον όρο Internet addiction («εθισμός» στο Internet) Ο εθισμός» στο Internet και έγινε δημοφιλής με την καινοτόμο έρευνα της Young (1996), που αναφέρεται στην «καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και τον εκνευρισμό ή δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή της» (Mitchell, 2000). Οι πρώτες περιπτώσεις αφορούσαν ενήλικες, ωστόσο τα επόμενα χρόνια το φαινόμενο επεκτάθηκε ραγδαία σε εφήβους και νέους. Ο εθισμός στο Διαδίκτυο αν και δεν έχει επισήμως αναγνωρισθεί ως κλινική οντότητα παρά μόνο σε Κίνα, Ν. Κορέα και Ταιβάν, αποτελεί μια κατάσταση, που προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου, επεκτάθηκε ραγδαία σε εφήβους και νέους. Η πρώτη περίπτωση είδε το φως της δημοσιότητας το 1997, στις Η.Π.Α. Το πρώτο Κέντρο Απεξάρτησης λειτούργησε το 1995, στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α.. Το 1995ο Νεοϋορκέζος ψυχίατρος Ivan Goldberg, εν μέρει αστειευόμενος, υιοθέτησε πρώτος τον όρο Internet addiction («εθισμός» στο Internet) Ο εθισμός» στο Internet και έγινε δημοφιλής με την καινοτόμο έρευνα της Young (1996), που αναφέρεται στην «καταναγκαστική, υπερβολική χρήση του διαδικτύου και τον εκνευρισμό ή δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή της» (Mitchell, 2000). Οι πρώτες περιπτώσεις αφορούσαν ενήλικες, ωστόσο τα επόμενα χρόνια το φαινόμενο επεκτάθηκε ραγδαία σε εφήβους και νέους. Ο εθισμός στο Διαδίκτυο αν και δεν έχει επισήμως αναγνωρισθεί ως κλινική οντότητα παρά μόνο σε Κίνα, Ν. Κορέα και Ταιβάν, αποτελεί μια κατάσταση, που προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου, επεκτάθηκε ραγδαία σε εφήβους και νέους.

5  Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος, έμμονη σκέψη για το Internet, όνειρα για το Internet,  - Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο (λογισμικό, σκληροί δίσκοι κ.λ.π),  - Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου (σε κοινωνικό, οικογενειακό, προσωπικό επίπεδο, παραμέληση προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, απώλεια ύπνου, ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, σχολική αποτυχία),  - Συνέχιση χρήσης παρά την γνώση της παραπάνω έκπτωσης.  Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος, έμμονη σκέψη για το Internet, όνειρα για το Internet,  - Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο (λογισμικό, σκληροί δίσκοι κ.λ.π),  - Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου (σε κοινωνικό, οικογενειακό, προσωπικό επίπεδο, παραμέληση προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, απώλεια ύπνου, ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, σχολική αποτυχία),  - Συνέχιση χρήσης παρά την γνώση της παραπάνω έκπτωσης.

6 1. Δυσλειτουργικές οικογένειες, 2. Παιδιά που παρουσιάζουν κάποιο ψυχικό υπόστρωμα που πιθανώς συμβάλλει στην ανάπτυξη κατάχρησης διαδικτύου (κυρίως σύνδρομο υπερκινητικότητας- διάσπασης προσοχής ή/ και καταθλιπτικό συναίσθημα), 3. Περιβαλλοντικοί παράγοντες (κυρίως έλλειψη επικοινωνίας και εφαρμογής ορίων από την οικογένεια). 4. Οι νέες κοινωνικές συνθήκες (αύξηση της επίπτωσης του διαζυγίου, έλλειψη επικοινωνίας), 5. Απουσία επίβλεψης (από τους γονείς λόγω εργασίας έξω από το σπίτι) παίζουν το ρόλο τους στην ανάπτυξη του φαινομένου. 1. Δυσλειτουργικές οικογένειες, 2. Παιδιά που παρουσιάζουν κάποιο ψυχικό υπόστρωμα που πιθανώς συμβάλλει στην ανάπτυξη κατάχρησης διαδικτύου (κυρίως σύνδρομο υπερκινητικότητας- διάσπασης προσοχής ή/ και καταθλιπτικό συναίσθημα), 3. Περιβαλλοντικοί παράγοντες (κυρίως έλλειψη επικοινωνίας και εφαρμογής ορίων από την οικογένεια). 4. Οι νέες κοινωνικές συνθήκες (αύξηση της επίπτωσης του διαζυγίου, έλλειψη επικοινωνίας), 5. Απουσία επίβλεψης (από τους γονείς λόγω εργασίας έξω από το σπίτι) παίζουν το ρόλο τους στην ανάπτυξη του φαινομένου.

7 1. Παραμονή on-line για όλο και περισσότερο χρόνο, 2. Αποτυχία διαχείρισης του επερχόμενου αισθήματος διέγερσης ή και κατάθλιψης, 3. Παραμονή on-line για περισσότερο από το προτιθέμενο χρονικό διάστημα, 4. Κίνδυνος απώλειας σχέσης ή ευκαιρίας εξαιτίας της χρήσης, 5. Ψεύδη, προκειμένου να καλυφθεί η αληθής έκτασης της χρήσης, 6. Χρήση προκειμένου να ελεγχθούν τα αρνητικά συναισθήματα. 1. Παραμονή on-line για όλο και περισσότερο χρόνο, 2. Αποτυχία διαχείρισης του επερχόμενου αισθήματος διέγερσης ή και κατάθλιψης, 3. Παραμονή on-line για περισσότερο από το προτιθέμενο χρονικό διάστημα, 4. Κίνδυνος απώλειας σχέσης ή ευκαιρίας εξαιτίας της χρήσης, 5. Ψεύδη, προκειμένου να καλυφθεί η αληθής έκτασης της χρήσης, 6. Χρήση προκειμένου να ελεγχθούν τα αρνητικά συναισθήματα.

8 Αν και οι ακριβείς λόγοι που οδηγούν ένα άτομο στον εθισμό στο Διαδίκτυο δεν μας είναι ακόμη γνωστοί υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο να καταλήξει κάποιος θύμα αυτής της μορφής εθισμού. Ο εθισμός συνήθως "εξειδικεύετε" σε μια από της παρακάτω κατηγορίες: - Ηλεκτρονικά παιχνίδια, - Κοινωνική δικτύωση, - Ηλεκτρονικός τζόγος, - Πορνογραφία. Αν και κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες εξάρτησης αφήνει τα δικά της ιδιαίτερα "σημάδια" στο εξαρτημένο άτομο, οι λόγοι του εθισμού σε αυτές είναι παρόμοιοι. Αν και οι ακριβείς λόγοι που οδηγούν ένα άτομο στον εθισμό στο Διαδίκτυο δεν μας είναι ακόμη γνωστοί υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο να καταλήξει κάποιος θύμα αυτής της μορφής εθισμού. Ο εθισμός συνήθως "εξειδικεύετε" σε μια από της παρακάτω κατηγορίες: - Ηλεκτρονικά παιχνίδια, - Κοινωνική δικτύωση, - Ηλεκτρονικός τζόγος, - Πορνογραφία. Αν και κάθε μία από τις παραπάνω κατηγορίες εξάρτησης αφήνει τα δικά της ιδιαίτερα "σημάδια" στο εξαρτημένο άτομο, οι λόγοι του εθισμού σε αυτές είναι παρόμοιοι.

9  Το φαινόμενο συνήθως εμφανίζεται αρχικά σε εφήβους κατά την πρώιμη εφηβεία (10-14 ετών) ή και σε μικρότερη ακόμη ηλικία.  Είναι πιο έντονο κατά την μέση εφηβεία (15-17 ετών), κατά την οποία οι έφηβοι πειραματίζονται και σταδιακά αυτονομούνται, καθώς και κατά την όψιμη εφηβεία (> 17 ετών).  Οι περισσότεροι εξαρτημένοι έφηβοι ασχολούνται με ηλεκτρονικά διαδικτυακά παιχνίδια στο σπίτι ή τα Internet café.  Ένας ακόμα πληθυσμός υψηλού κινδύνου είναι αυτός των φοιτητών.  Το φαινόμενο συνήθως εμφανίζεται αρχικά σε εφήβους κατά την πρώιμη εφηβεία (10-14 ετών) ή και σε μικρότερη ακόμη ηλικία.  Είναι πιο έντονο κατά την μέση εφηβεία (15-17 ετών), κατά την οποία οι έφηβοι πειραματίζονται και σταδιακά αυτονομούνται, καθώς και κατά την όψιμη εφηβεία (> 17 ετών).  Οι περισσότεροι εξαρτημένοι έφηβοι ασχολούνται με ηλεκτρονικά διαδικτυακά παιχνίδια στο σπίτι ή τα Internet café.  Ένας ακόμα πληθυσμός υψηλού κινδύνου είναι αυτός των φοιτητών.

10 Ο ρόλος των γονέων είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση του εθισμού των παιδιών τους από το Διαδίκτυο. Όσο αναφορά την πρόληψη το σημαντικότερο πράγμα που χρειάζεται να κάνουν οι γονείς προκειμένου να μπορούν να ελέγχουν αποτελεσματικά τη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά τους, είναι να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσο. Προς το παρόν, οι γονείς δε γνωρίζουν το μέσο και επιπλέον δε φαίνονται διατεθειμένοι να έλθουν σε επαφή με το Διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα δεν ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητες των παιδιών τους στο Ίντερνετ. Ο ρόλος των γονέων είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση του εθισμού των παιδιών τους από το Διαδίκτυο. Όσο αναφορά την πρόληψη το σημαντικότερο πράγμα που χρειάζεται να κάνουν οι γονείς προκειμένου να μπορούν να ελέγχουν αποτελεσματικά τη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά τους, είναι να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσο. Προς το παρόν, οι γονείς δε γνωρίζουν το μέσο και επιπλέον δε φαίνονται διατεθειμένοι να έλθουν σε επαφή με το Διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα δεν ενδιαφέρονται για τις δραστηριότητες των παιδιών τους στο Ίντερνετ.

11 Επιπλέον, είναι απαραίτητο να έχουν τεθεί κάποιες βάσεις όταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία, να υπάρχουν δηλαδή όρια. Θα πρέπει οι γονείς να μπορούν να διαθέσουν τον απαραίτητο χρόνο, αφού είναι δύσκολο για ενοχικούς γονείς να θέσουν όρια.εφηβεία Ενώ, τέλος, οι γονείς θα πρέπει να συζητούν για τις διαδικτυακές διαδρομές του παιδιού τους, ώστε να έχουν πάντοτε ενημέρωση για τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται, τα άτομα με τα οποία συνομιλεί και τις πληροφορίες που ανταλλάσσει με άλλα άτομα. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να έχουν τεθεί κάποιες βάσεις όταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία, να υπάρχουν δηλαδή όρια. Θα πρέπει οι γονείς να μπορούν να διαθέσουν τον απαραίτητο χρόνο, αφού είναι δύσκολο για ενοχικούς γονείς να θέσουν όρια.εφηβεία Ενώ, τέλος, οι γονείς θα πρέπει να συζητούν για τις διαδικτυακές διαδρομές του παιδιού τους, ώστε να έχουν πάντοτε ενημέρωση για τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται, τα άτομα με τα οποία συνομιλεί και τις πληροφορίες που ανταλλάσσει με άλλα άτομα.

12 Από μικρή ηλικία θα πρέπει να τίθενται όρια (για πολλά θέματα) και να τηρούνται μέσα στην οικογένεια. Θέματα ασφάλειας, τα όρια που θα ισχύσουν είναι καλό να συζητούνται, ώστε να λαμβάνεται η γνώμη του παιδιού και του εφήβου. Σεβασμός της προσωπικότητας παιδιών και εφήβων από πολύ μικρή ηλικία, είναι στοιχείο πολύ σημαντικό για την εφαρμογή πειθαρχίας Αφιερώστε χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθείτε με θέματα διαδικτύου ΜΑΖΙ με τα παιδιά. Από μικρή ηλικία θα πρέπει να τίθενται όρια (για πολλά θέματα) και να τηρούνται μέσα στην οικογένεια. Θέματα ασφάλειας, τα όρια που θα ισχύσουν είναι καλό να συζητούνται, ώστε να λαμβάνεται η γνώμη του παιδιού και του εφήβου. Σεβασμός της προσωπικότητας παιδιών και εφήβων από πολύ μικρή ηλικία, είναι στοιχείο πολύ σημαντικό για την εφαρμογή πειθαρχίας Αφιερώστε χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθείτε με θέματα διαδικτύου ΜΑΖΙ με τα παιδιά.

13 Τοποθετείστε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα απομόνωσης του παιδιού και να υπάρχει έλεγχος. Χρήση φίλτρων για επιβλαβείς ιστοσελίδες και συμμετοχή στις επιλογές του εφήβου Ενημερώστε τα παιδιά με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα «εθισμού» και παρενόχλησης. Μην χρησιμοποιείτε τη χρήση του υπολογιστή για επιβράβευση ή τιμωρία Εάν παρατηρήσετε υπερβολική χρήση ή/και συμπεριφορές εθισμού αναζητήστε ΑΜΕΣΩΣ βοήθεια. Τοποθετείστε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα απομόνωσης του παιδιού και να υπάρχει έλεγχος. Χρήση φίλτρων για επιβλαβείς ιστοσελίδες και συμμετοχή στις επιλογές του εφήβου Ενημερώστε τα παιδιά με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα «εθισμού» και παρενόχλησης. Μην χρησιμοποιείτε τη χρήση του υπολογιστή για επιβράβευση ή τιμωρία Εάν παρατηρήσετε υπερβολική χρήση ή/και συμπεριφορές εθισμού αναζητήστε ΑΜΕΣΩΣ βοήθεια.

14 Ως εθισμός μπορεί να συγκριθεί με άλλες εξαρτήσεις όπως ο αλκοολισμός ή η βουλιμία, ενώ έχει τα χαρακτηριστικά ψυχαναγκαστικής συμπεριφοράς, με αρνητικές συνέπειες στην προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή. Οι διαταραχές που προκαλούνται από το διαδίκτυο διακρίνονται σε διαταραχές της προσωπικότητας και σε σωματικές διαταραχές. Ως εθισμός μπορεί να συγκριθεί με άλλες εξαρτήσεις όπως ο αλκοολισμός ή η βουλιμία, ενώ έχει τα χαρακτηριστικά ψυχαναγκαστικής συμπεριφοράς, με αρνητικές συνέπειες στην προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή. Οι διαταραχές που προκαλούνται από το διαδίκτυο διακρίνονται σε διαταραχές της προσωπικότητας και σε σωματικές διαταραχές.

15

16  Διαταραχές ύπνου  Απώλεια της αίσθησης του χώρου και του χρόνου  Δυσκολίες στην επικοινωνία με το περιβάλλον  Άγχος και κατάθλιψη  Χαμηλή αυτοεκτίμηση  Δυσκολία χειρισμού των συναισθημάτων  Σύνδρομο υπερκινητικότητας και ελλειμματικής προσοχής  Διαταραχές ύπνου  Απώλεια της αίσθησης του χώρου και του χρόνου  Δυσκολίες στην επικοινωνία με το περιβάλλον  Άγχος και κατάθλιψη  Χαμηλή αυτοεκτίμηση  Δυσκολία χειρισμού των συναισθημάτων  Σύνδρομο υπερκινητικότητας και ελλειμματικής προσοχής

17  Διατροφικές διαταραχές,  Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου,  Παθήσεις σε οστά και μύες,  Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα,  Ξηρά μάτια- Μυωπία,  Ημικρανίες,  Παχυσαρκία από την καθιστική ζωή,  Παραμέληση προσωπικής υγιεινής.  Διατροφικές διαταραχές,  Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου,  Παθήσεις σε οστά και μύες,  Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα,  Ξηρά μάτια- Μυωπία,  Ημικρανίες,  Παχυσαρκία από την καθιστική ζωή,  Παραμέληση προσωπικής υγιεινής.

18 o Η πλειονότητα των εφήβων στην Ελλάδα περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους μπροστά σε συσκευές με οθόνη. Ένας στους επτά εφήβους εμφανίζει συμπτώματα εξάρτησης από τη χρήση του Ίντερνετ. o Οι έφηβοι αφιερώνουν στις οθόνες συνολικά δυόμιση ώρες την ημέρα, περισσότερο χρόνο τα Σαββατοκύριακα από ότι τις καθημερινές. o Οι τρείς στους πέντε εφήβους (60%) παρακολουθούν ταινίες ή βίντεο τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα, ένας στους τρείς παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια (36%) και δύο στους πέντε (43%) περνούν χρόνο μπροστά στην οθόνη για άλλους λόγους. o Η πλειονότητα των εφήβων στην Ελλάδα περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους μπροστά σε συσκευές με οθόνη. Ένας στους επτά εφήβους εμφανίζει συμπτώματα εξάρτησης από τη χρήση του Ίντερνετ. o Οι έφηβοι αφιερώνουν στις οθόνες συνολικά δυόμιση ώρες την ημέρα, περισσότερο χρόνο τα Σαββατοκύριακα από ότι τις καθημερινές. o Οι τρείς στους πέντε εφήβους (60%) παρακολουθούν ταινίες ή βίντεο τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα, ένας στους τρείς παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια (36%) και δύο στους πέντε (43%) περνούν χρόνο μπροστά στην οθόνη για άλλους λόγους.

19  Οι 15χρονοι αναφέρουν ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή άλλη συσκευή για ενημέρωση, κοινωνική δικτύωση κ.λπ., τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα, σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από τους μαθητές μικρότερης ηλικίας (57% οι 15χρονοι, 49% οι 13χρονοι και 24% οι 11χρονοι).  Οι 13χρονοι αναφέρουν σε υψηλότερο ποσοστό (44%) ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια σε σύγκριση, τόσο με τους μικρότερους (28%), όσο και με τους μεγαλύτερους εφήβους (36%).  Οι 15χρονοι αναφέρουν ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή άλλη συσκευή για ενημέρωση, κοινωνική δικτύωση κ.λπ., τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα, σε σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από τους μαθητές μικρότερης ηλικίας (57% οι 15χρονοι, 49% οι 13χρονοι και 24% οι 11χρονοι).  Οι 13χρονοι αναφέρουν σε υψηλότερο ποσοστό (44%) ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια σε σύγκριση, τόσο με τους μικρότερους (28%), όσο και με τους μεγαλύτερους εφήβους (36%).

20 Όπως και σε άλλες μορφές εθισμού, η όποια προσπάθεια απεξάρτησης από τη χρήση του Διαδικτύου γίνεται περισσότερο αποτελεσματική με την υποστήριξη μιας κατάλληλης ομάδας ειδικών. Ανάλογα με τις ανάγκες του εθισμένου ατόμου, οι ειδικοί προσφέρουν ιατρική περίθαλψη, ψυχολογική υποστήριξη, συμβουλευτική ατόμου και οικογένειας, ακόμη και φαρμακευτική αγωγή αν χρειάζεται. Όπως και σε άλλες μορφές εθισμού, η όποια προσπάθεια απεξάρτησης από τη χρήση του Διαδικτύου γίνεται περισσότερο αποτελεσματική με την υποστήριξη μιας κατάλληλης ομάδας ειδικών. Ανάλογα με τις ανάγκες του εθισμένου ατόμου, οι ειδικοί προσφέρουν ιατρική περίθαλψη, ψυχολογική υποστήριξη, συμβουλευτική ατόμου και οικογένειας, ακόμη και φαρμακευτική αγωγή αν χρειάζεται.

21 Αυτός που έχει εθιστεί εκπαιδεύεται στο πώς να θέτει όρια για τη σωστή χρήση του Διαδικτύου, ενώ παράλληλα υποστηρίζεται ώστε να αναδιοργανώσει τη ζωή του, να επαναφέρει βασικές συνήθειες όπως αυτές του ύπνου και της διατροφής σε φυσιολογικά επίπεδα και να ανακτήσει λειτουργικές σχέσεις με τους γύρω του. Η συμμετοχή της οικογένειας σε αυτήν τη διαδικασία είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά όταν το εθισμένο άτομο είναι ανήλικο. Αυτός που έχει εθιστεί εκπαιδεύεται στο πώς να θέτει όρια για τη σωστή χρήση του Διαδικτύου, ενώ παράλληλα υποστηρίζεται ώστε να αναδιοργανώσει τη ζωή του, να επαναφέρει βασικές συνήθειες όπως αυτές του ύπνου και της διατροφής σε φυσιολογικά επίπεδα και να ανακτήσει λειτουργικές σχέσεις με τους γύρω του. Η συμμετοχή της οικογένειας σε αυτήν τη διαδικασία είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά όταν το εθισμένο άτομο είναι ανήλικο.

22 1. Γ. Ερμής 2. Γ. Δημήτρης 3. Γκ. Δημήτρης 4. Γκ. Αναστασία 5. Δ. Κλαούντια 1. Γ. Ερμής 2. Γ. Δημήτρης 3. Γκ. Δημήτρης 4. Γκ. Αναστασία 5. Δ. Κλαούντια 1. Παναγιώτα Β. 2. Δωροθέα Β. 3. Βαγγέλης Β. 4. Στέργιος Γ. 5. Αναστασία Απ. 1. Παναγιώτα Β. 2. Δωροθέα Β. 3. Βαγγέλης Β. 4. Στέργιος Γ. 5. Αναστασία Απ.

23 1. Άρθουρ Γκ. 2. Άγγελος Δ. 3. Ιορδάνης Γκ. 4. Γιάννης Γ. 5. Δήμητρα – Μαρία Α. 1. Άρθουρ Γκ. 2. Άγγελος Δ. 3. Ιορδάνης Γκ. 4. Γιάννης Γ. 5. Δήμητρα – Μαρία Α. 1. ΚλήμιαΔρ. 2. ΕλπίδαΔ. 3. Ελένη Ιν. 4. 4Ιωάννα Α. 5. 5Απόλλων Γ. 1. ΚλήμιαΔρ. 2. ΕλπίδαΔ. 3. Ελένη Ιν. 4. 4Ιωάννα Α. 5. 5Απόλλων Γ.

24

25  https://el.wikipedia.org/wiki/ https://el.wikipedia.org/wiki/  https://eclass.uoa.gr/modules/.../file.../Εθισμός https://eclass.uoa.gr/modules/.../file.../Εθισμός  https://diadiktio.wikispaces.com https://diadiktio.wikispaces.com  proeidopoihtika-shmadia proeidopoihtika-shmadia  synepeiesadimetopisi-pics/ synepeiesadimetopisi-pics/   19&Itemid=5 19&Itemid=5    zwi/news/17282/sovaros-o-ethismos-twn-ellinwn-efivwn-sto- diadiktyo.html zwi/news/17282/sovaros-o-ethismos-twn-ellinwn-efivwn-sto- diadiktyo.html  https://el.wikipedia.org/wiki/ https://el.wikipedia.org/wiki/  https://eclass.uoa.gr/modules/.../file.../Εθισμός https://eclass.uoa.gr/modules/.../file.../Εθισμός  https://diadiktio.wikispaces.com https://diadiktio.wikispaces.com  proeidopoihtika-shmadia proeidopoihtika-shmadia  synepeiesadimetopisi-pics/ synepeiesadimetopisi-pics/   19&Itemid=5 19&Itemid=5    zwi/news/17282/sovaros-o-ethismos-twn-ellinwn-efivwn-sto- diadiktyo.html zwi/news/17282/sovaros-o-ethismos-twn-ellinwn-efivwn-sto- diadiktyo.html


Κατέβασμα ppt "Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google