Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αστρολογία Εναλλακτική επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; Παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας της Α’ Λυκείου, για το Α’ τετράμηνο 2012-2013 Επιβλέπων καθηγητής:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αστρολογία Εναλλακτική επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; Παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας της Α’ Λυκείου, για το Α’ τετράμηνο 2012-2013 Επιβλέπων καθηγητής:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αστρολογία Εναλλακτική επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; Παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας της Α’ Λυκείου, για το Α’ τετράμηνο 2012-2013 Επιβλέπων καθηγητής: Θεοχάρης Ταντανάσης

2 Χωρισμός σε ομάδες Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Για να μελετήσουμε καλύτερα το θέμα μας αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες ως εξής : 2 Ομάδα 1 - Dancing with the stars: Ιστορικά στοιχεία για την Αστρολογία Ομάδα 2 - Ιδιοφυίες του διαστήματος: Η Αστρολογία σήμερα Ομάδα 3 - Ομάδα ΔΙ.ΑΣ: Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας Ομάδα 4 - Μελλοντικοί Αστρολόγοι: Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας

3 Ιστορικά στοιχεία για την Αστρολογία (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία Η ιστορία της Αστρολογίας ξεκινάει πριν από πέντε χιλιάδες χρόνια περίπου (το 3000 π.Χ. ) Οι Σουμέριοι, λαός που ζούσε στην περιοχή της Μεσοποταμίας, ξεκίνησαν τις πρώτες υποτυπώδεις Αστρολογικές προβλέψεις. 3

4 Ιστορικά στοιχεία για την Αστρολογία (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία Στην αρχαιότητα και μέχρι την Αναγέννηση, η αστρονομία και η αστρολογία δεν ήταν διαχωρισμένες όπως σήμερα. Επομένως, οι «επιστημονικές» αστρονομικές κατακτήσεις συνοδεύονται και διαπλέκονται στενά με τις αστρολογικές «εξηγήσεις» των επίγειων φαινομένων μέσω των ουράνιων φαινομένων. 4 Ο Johannes Kepler (1571-1630) ήταν Γερμανός μαθηματικός, αστρονόμος και αστρολόγος που διατύπωσε τους 3 νόμους των πλανητικών κινήσεων (Νόμοι του Κέπλερ). Ο Κέπλερ αποκόμιζε το εισόδημά του αναλύοντας τα ωροσκόπια των πλουσίων και ισχυρών της εποχής του.

5 Ιστορικά στοιχεία για την Αστρολογία (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία Για την γέννηση της σύγχρονης αστρολογίας συνδυάστηκαν δύο εντελώς διαφορετικοί πολιτισμοί, ο Ελληνικός και ο Βαβυλωνιακός πολιτισμός. Θεωρείται ότι η μοίρα των ανθρώπων καθορίζεται από τις κινήσεις των πλανητών. 5

6 Η Αστρολογία σήμερα (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία Η Αστρολογία είναι μια τέχνη με μακραίωνη παράδοση και σήμερα αναγνωρίζεται ως ψευδοεπιστήμη, παραεπιστήμη ή απλή προκατάληψη. 6 Έχουν πραγματοποιηθεί πολλαπλές επιστημονικές δοκιμές και ουδέποτε βρέθηκαν αποδεικτικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τα αποτελέσματα που περιγράφονται στην αστρολογική παράδοση.

7 Η Αστρολογία σήμερα (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία7  Η Αστρολογία σήμερα παρουσιάζει πολύ μεγάλη διάδοση :

8 Η Αστρολογία σήμερα (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Η αντιμετώπιση των αστρολόγων: Εάν η αστρολογία αντιμετωπιζόταν και παρουσιαζόταν απ' τους αστρολόγους ως θρησκεία ή ως φιλοσοφία δεν θα μπορούσε κανείς να τους προσάψει τίποτα. Οι αστρολόγοι τείνουν να παρουσιάζουν μόνο το προφητικό-συμβουλευτικό μέρος της αστρολογίας δίνοντας πολλές φορές την λανθασμένη εντύπωση ότι η αστρολογία είναι αποτέλεσμα επιστημονικής μελέτης. 8

9 Η Αστρολογία σήμερα (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Γιατί οι άνθρωποι φτάνουν σε σημείο εξάρτησης από τις προβλέψεις για τα ζώδια; Μία από τις βασικότερες ανάγκες του ανθρώπου είναι να γνωρίζει το μέλλον, ώστε να μπορεί να προετοιμαστεί καλύτερα και να βάλει τη ζωή του σε μια τάξη. Ο φόβος του αγνώστου είναι πάντα ένας σημαντικός παράγοντας που κάνει τον άνθρωπο να θέλει να γνωρίζει όσα περισσότερα γίνεται. 9

10 Η Αστρολογία σήμερα (5) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Γιατί οι άνθρωποι φτάνουν σε σημείο εξάρτησης από τις προβλέψεις για τα ζώδια; Τα ζώδια υπόσχονται αυτό ακριβώς: να δώσουν πληροφορίες για το αβέβαιο μέλλον, και να το καταστήσουν γνωστό και, συνεπώς, λιγότερο «επικίνδυνο». Πέρα από το ότι πολλοί άνθρωποι διαβάζουν τα ζώδια πληροφοριακά, από κεκτημένη ταχύτητα, ή από περιέργεια, χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη βάση στις προβλέψεις που κάνουν. Υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που εξαρτούν τις πράξεις τους από αυτό που λένε τα ζώδια. 10

11 Τα ζώδια και οι συμβολισμοί τους Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία « Τι ζώδιο είμαι; » Σύμφωνα με την αστρολογία, το ζώδιο ενός ανθρώπου είναι το ζώδιο στο οποίο βρισκόταν ο Ήλιος την στιγμή της γέννησής του. 11 Τα σύμβολα των ζωδίων είναι τα σύμβολα των αστερισμών τους οποίους αντιπροσωπεύουν.

12 Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τι είναι το ζώδιο; Το ζώδιο του καθενός μας καθορίζεται από την θέση των πλανητών τη στιγμή της γέννησής μας. Οι αστρολόγοι, που δεν θεωρούνται επιστήμονες από την ευρύτερη επιστημονική κοινότητα, ισχυρίζονται ότι το ζώδιο μπορεί με τέλεια ακρίβεια να προβλέψει τον χαρακτήρα μας, τις αντιδράσεις μας και ακόμη και το μέλλον μας. 12

13 Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τι λένε οι επιστήμονες; Η επιστημονική κοινότητα δέχεται πως το πεπρωμένο δεν μπορεί με καμία εξήγηση να είναι γραμμένο στα άστρα. Η αποδοχή ενός τέτοιου παράλογου ισχυρισμού δείχνει να ανησυχεί τους πραγματικούς επιστήμονες. Οι φιλόσοφοι θεωρούν πως αποτελεί προσβολή να λες ότι όλοι οι άνθρωποι μοιάζουν μόνο εξαιτίας μερικών τυχαία κοινών χαρακτηριστικών ως προς την ώρα γέννησης, τον τόπο γέννησης κ.ο.κ. Οι επιστήμονες πιστεύουν βάσει ενδείξεων πως η θέση των πλανητών δεν μπορεί να προβλέψει τον χαρακτήρα κανενός ανθρώπου.. 13

14 Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τι λένε οι επιστήμονες; Οι προβλέψεις αστρολόγων είναι μάλλον αοριστολογίες παρά τεκμηριωμένες και επιστημονικά ορθές προβλέψεις. Δεν αρμόζει εν έτει 2013 να πιστεύεις πως η θέση των πλανητών μπορεί να προβλέψει την ζωή σου στο ελάχιστο. Την τυφλή και αδικαιολόγητη πίστη στο υπερφυσικό δεν υιοθετούν οι λογικά σκεπτόμενοι άνθρωποι. 14

15 Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τι γνωρίζουμε για το ηλιακό μας σύστημα σήμερα: 15 Ο Ήλιος έχει διάμετρο 109 φορές μεγαλύτερη από την διάμετρο της Γης και είναι το λαμπρότερο άστρο στον ουρανό. Η Σελήνη είναι το φωτεινότερο σώμα στην ουράνια σφαίρα μετά τον ήλιο και επειδή είναι πολύ κοντά στη Γη έχει έντονη βαρυτική επίδραση πάνω της. Ο Δίας είναι ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος. Έχει όγκο 1.321 φορές όσος είναι ο όγκος της Γης και μπορεί να χωρέσει όλους τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος.

16 Τα πλανητικά σύμβολα Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία Ήλιος Ερμής Αφροδίτη Γη Άρης Δίας Κρόνος Ποσειδώνας Ουρανός Πλούτωνας 16 Σελήνη Οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, η Σελήνη και ο Ήλιος, συμβολίζονται ιστορικά με τον ίδιο τρόπο στην Αστρονομία και στην Αστρολογία.

17 Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τι είναι η αστρολογία; Η αστρολογία είναι μια πανάρχαια γνώση και έχει όλα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν - συγκροτούν μια επιστημονική δραστηριότητα. 17 Αστρολογία, είναι η δραστηριότητα εκείνη που δέχεται πως τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους. Προσπαθεί με βάση το νόμο της αναλογίας και της συγχρονικότητας του Karl Jung, να ερμηνεύσει τον ανθρώπινο μικρόκοσμο με βάση τον πλανητικό μακρόκοσμο.

18 Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Η φιλοσοφία της αστρολόγιας : 18 Εσωτερική αστρολογία: ασχολείται με τα μυστήρια του ίδιου του κόσμου, με την πνευματική, διανοητική, ηθική και φυσική χημεία του κόσμου, στο βαθμό που αναλύει τη λογική της ύπαρξης και τις διανοητικές και ηθικές σχέσεις ανάμεσα στα πράγματα και αποκαλύπτει με μαθηματική ακρίβεια το παγκόσμιο πρότυπο της ζωής και τα μέσα με τα οποία το ανθρώπινο ον ενσωματώνεται στο πλέγμα του παγκόσμιου προτύπου. Εξωτερική ή Γενέθλια αστρολογία : η εξωτερική αστρολογία είναι η προγνωστική όψη της επιστήμης. Μέσα σ' αυτήν υπάρχουν οι επτά κλάδοι της τέχνης του ωροσκοπίου, της περιγραφής και της πρόβλεψης.

19 Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Michel Gauquelin Στατιστικές αποδείξεις για την αστρολογία: Ο Michel Gauquelin ήταν Γάλλος ψυχολόγος και στατιστικολόγος, πρωτοπόρος της επιστημονικής έρευνας της αστρολογίας. Από το 1949 άρχισε με τη σύζυγό του να συγκεντρώνουν ημερομηνίες γεννήσεως χιλιάδων ανθρώπων από όλη την Ευρώπη, μελετώντας τη θέση των πλανητών κατά τη γέννησή τους σε σχέση με την επιλογή του επαγγέλματος και τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους. 19

20 Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Michel Gauquelin Στατιστικές αποδείξεις για την αστρολογία: Το ζεύγος Gauquelin έθεσε τα θεμέλια μιας νέας αστρολογίας, εμπλουτίζοντας την εξέλιξή της. Το πολυσυζητημένο « Mars effect » απασχόλησε τους επιστήμονες για πάνω από 40 χρόνια. Επρόκειτο για τη συχνότερη από το μέσο όρο εμφανιζόμενη γωνιακή θέση του πλανήτη Άρη στα ωροσκόπια κορυφαίων αθλητών, είτε κοντά στον ωροσκόπο, είτε κοντά στο μεσουράνημα κατά τη στιγμή της γέννησης. 20

21 Οι ερευνητικές διαδικασίες (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Οι ερευνητικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι εξής: 1.Δημιουργήθηκε το online ωροσκόπιο καθενός από εμάς από ιστοσελίδες στο Ίντερνετ και απαντήσαμε σε σχετικό ερωτηματολόγιο για να δούμε κατά πόσο επιτυχημένες ήταν οι προβλέψεις του χαρακτήρα μας. 2.Δημιουργήσαμε ερωτηματολόγια με ερωτήματα που πρότεινε κάθε ομάδα. Αυτά απαντήθηκαν από 151 μαθητές του σχολείου μας και στην συνέχεια ακολούθησε η στατιστική επεξεργασία τους. 21

22 Οι ερευνητικές διαδικασίες (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Οι ερευνητικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι εξής: 3.Κάθε ομάδα υπέβαλε ερωτήματα σε 2 συμμαθήτριες μας που τυχαίνει να είναι δίδυμες. Σύμφωνα με την αστρολογία, οι δίδυμοι, επειδή γεννιούνται πολύ κοντά χρονικά και στον ίδιο τόπο θα έχουν σχεδόν ταυτόσημο ωροσκόπιο άρα οι χαρακτήρες τους θα πρέπει σε γενικές γραμμές να συμπίπτουν. 4.Κάθε ομάδα πήρε συνεντεύξεις από καθηγητές του σχολείου μας για να διερευνηθούν οι απόψεις τους στο θέμα της αστρολογίας. 22

23 Οι ερευνητικές διαδικασίες (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Φωτογραφίες από τις ερευνητικές διαδικασίες: Χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής 23

24 Οι ερευνητικές διαδικασίες (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Φωτογραφίες από τις ερευνητικές διαδικασίες: Επεξεργασία ερωτηματολογίων στην τάξη 24

25 Τα ερωτηματολόγια για τις προσωπικές προβλέψεις – Δραστηριότητα 1 η (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα για την ανάλυση των ωροσκόπιων: : 25

26 Τα ερωτηματολόγια για τις προσωπικές προβλέψεις – Δραστηριότητα 1 η (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα για την ανάλυση των ωροσκόπιων: 26

27 Τα ερωτηματολόγια για τις προσωπικές προβλέψεις – Δραστηριότητα 1 η (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από την ανάλυση των ωροσκοπίων της ολομέλειας: 1.Οι μισοί από εμάς πιστεύουν ότι η αστρολογία δεν είναι ψευδοεπιστήμη ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν ότι μπορεί να προβλέψει τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου. 2.Όμως οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουν ότι η αστρολογία δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον ενώ αρκετοί πιστεύουν ότι δεν μπορεί να προβλέψει αν δύο άνθρωποι ταιριάζουν. 27

28 Τα ερωτηματολόγια για τις προσωπικές προβλέψεις – Δραστηριότητα 1 η (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από την ανάλυση των ωροσκοπίων της ολομέλειας: 3.Οι μισοί απάντησαν ότι θεωρούν ότι τους αντιπροσωπεύουν οι προβλέψεις και οι αναλύσεις από τα προσωπικά ωροσκόπιά τους, όπως παρουσιάστηκαν από τις σχετικές ιστοσελίδες. 4.Περίπου οι μισοί που ρώτησαν φίλους και συγγενείς για τον χαρακτήρα τους όπως παρουσιάστηκε στην ανάλυση του ωροσκοπίου τους, πήραν την απάντηση ότι αυτή όντως περιγράφει σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα τους. 28

29 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 1- Dancing with the stars: 29

30 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 1- Dancing with the stars: 30

31 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 1- Dancing with the stars: 31

32 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 2 - Ιδιοφυίες του διαστήματος: 32

33 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (5) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 2 - Ιδιοφυίες του διαστήματος: 33

34 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (6) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 2 - Ιδιοφυίες του διαστήματος: 34

35 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (7) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 3 - Ομάδα ΔΙ.ΑΣ: 35

36 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (8) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 3 - Ομάδα ΔΙ.ΑΣ: 36

37 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (9) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 3 - Ομάδα ΔΙ.ΑΣ: 37

38 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (10) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 4 - Μελλοντικοί Αστρολόγοι: 38

39 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (11) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 4 - Μελλοντικοί Αστρολόγοι: 39

40 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (12) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Ερωτήματα της ομάδας 4 - Μελλοντικοί Αστρολόγοι: 40

41 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (13) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από τις απαντήσεις των μαθητών: 1.Οι περισσότεροι απάντησαν πως υπήρχε βάση για τις προβλέψεις της Αστρολογίας στην αρχαιότητα και αρκετοί απάντησαν ότι θεωρούν πως υπήρχε σχέση αστρολογίας- αστρονομίας στο παρελθόν. 2.Οι περισσότεροι δεν επηρεάζονται από τις διαφημίσεις για την αστρολογία και δεν πιστεύουν ότι το ζώδιό τους μπορεί να προβλέψει τον χαρακτήρα ή το μέλλον τους. 3. Οι περισσότεροι θα προτιμούσαν την αστρονομία σαν επιστήμη και δεν θα εμπιστευόντουσαν τα λεγόμενα των αστρολόγων. 41

42 Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των ερωτηματολογίων – Δραστηριότητα 2 η (14) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από τις απαντήσεις των μαθητών: 4.Οι περισσότεροι είναι κατά της αστρολογίας και λίγοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τις προβλέψεις των ζωδίων τους ενώ οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι προβλέψεις αυτές δεν τους αντιπροσωπεύουν. 42

43 Οι συνεντεύξεις σε διδύμους Δραστηριότητα 3 η (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των διδύμων: 1.Ερώτηση 1.2: Πιστεύετε πως εμφανίζετε παρόμοιο τρόπο σκέψης; Απάντηση 1.2 (Δίδυμος Α): « Ναι, κάποιες φορές σκεφτόμαστε τα ίδια. » Απάντηση 1.2 (Δίδυμος Β): « Ναι. » 2.Ερώτηση 2.1: Πόσο μοιάζετε σαν δίδυμες; Απάντηση 2.1 (δίδυμος Α): « Νομίζω ότι δεν μοιάζουμε και πάρα πολύ! Ίσως λίγο στον χαρακτήρα.» Απάντηση 2.1 (δίδυμος Β): « Δεν μοιάζουμε καθόλου! Η καθεμιά έχει τον δικό της χαρακτήρα και γενικώς διαφορετικά ενδιαφέροντα.» 43

44 Οι συνεντεύξεις σε διδύμους Δραστηριότητα 3 η (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των διδύμων: 3.Ερώτηση 3.2: « Πώς δικαιολογείτε τυχόν κοινά χαρακτηριστικά; » Απάντηση 3.2 (Δίδυμος Α): « Στο γεγονός πως ανατρεφόμαστε στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον.» Απάντηση 3.2 (Δίδυμος Β): « Επειδή είμαστε δίδυμες και προπάντων αδερφές καθώς και επειδή μεγαλώσαμε στο ίδιο σπίτι. » 4.Ερώτηση 4.3: « Θεωρείτε ότι ο τρόπος σκέψης σας συμπίπτει τις περισσότερες φορές ;» Απάντηση 4.3 (Δίδυμος Α): « Κάποιες φορές ο τρόπος σκέψης μας συμπίπτει.» Απάντηση 4.3 (Δίδυμος Β): « Ναι πάρα πολλές φορές.» 44

45 Οι συνεντεύξεις σε διδύμους Δραστηριότητα 3 η (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των διδύμων: 5.Ερώτημα 4.2: « Πιστεύετε πως η αστρολογία ευθύνεται για τις ομοιότητες του χαρακτήρα σας;» Απάντηση 4.2 (Δίδυμος Α): « Όχι δεν το πιστεύω γιατί ο άνθρωπος χτίζει την προσωπικότητα του στην πορεία της ζωής του.» Απάντηση 4.2 (Δίδυμος Β): « Πιστεύω πως ευθύνεται λίγο γιατί αν η μια είχε διαφορετικό ζώδιο από την άλλη δεν θα είχαμε τις ομοιότητες που έχουμε.» 45

46 Οι συνεντεύξεις σε διδύμους Δραστηριότητα 3 η (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από τις απαντήσεις των διδύμων: 1.Πολλές φορές οι δίδυμοι έχουν τον ίδιο τρόπο σκέψης. 2.Αν και είναι δίδυμες, θεωρούν ότι έχουν διαφορετικούς χαρακτήρες και διαφορετικά ενδιαφέροντα. 3.Κάποια κοινά χαρακτηριστικά τα αποδίδουν στο κοινό τους οικογενειακό περιβάλλον. 4.Πιστεύουν ότι η αστρολογία επηρεάζει λίγο ως καθόλου στο να έχουν κοινά χαρακτηριστικά. 46

47 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των καθηγητών: 1.Ερώτημα 1.1: « Θεωρείτε την αστρολογία ψευδοεπιστήμη; Αιτιολογείστε την απάντησή σας :» Απάντηση 1.1 (Ζήση Ι., φιλόλογος): « Τη θεωρώ ψευδοεπιστήμη, γιατί δεν στηρίζεται σε αντικειμενικά στοιχεία. Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει επιστημονικές μεθόδους για να αποδείξει τις θεωρίες της.» 2.Ερώτημα 1.3: « Πιστεύετε πως η ανάλυση του ωροσκοπίου σας συμφωνεί με το χαρακτήρα σας; » Απάντηση 1.3 ( Ζήση Ι., φιλόλογος): « Αν και γνωρίζω λίγα πράγματα σε κάποια σημεία ναι, συμφωνεί.» 47

48 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των καθηγητών: 1.Ερώτημα 1.1: « Θεωρείτε την αστρολογία ψευδοεπιστήμη; Αιτιολογείστε την απάντησή σας :» Απάντηση 1.1 (Ζήση Ι., φιλόλογος): « Τη θεωρώ ψευδοεπιστήμη, γιατί δεν στηρίζεται σε αντικειμενικά στοιχεία. Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει επιστημονικές μεθόδους για να αποδείξει τις θεωρίες της.» 2.Ερώτημα 1.3: « Πιστεύετε πως η ανάλυση του ωροσκοπίου σας συμφωνεί με το χαρακτήρα σας; » Απάντηση 1.3 ( Ζήση Ι., φιλόλογος): « Αν και γνωρίζω λίγα πράγματα σε κάποια σημεία ναι, συμφωνεί.» 48

49 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (3) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των καθηγητών: 3.Ερώτημα 2.1: « Πιστεύετε γενικότερα στην αστρολογία; Αν ναι, που το στηρίζετε; Αν όχι, γιατί την απορρίπτετε; » Απάντηση 2.1 (κ.Γρηγοριάδης) : « Δεν πιστεύω στην αστρολογία γιατί πιστεύω ότι τα άστρα δεν μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μας.» Απάντηση 2.1 (κα.Κοταρίδου) : « Όχι γιατί δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη.» Απάντηση 2.1 (κ.Γιαννακόπουλος) : « Όχι γιατί θεωρώ ότι φτιάχνεις μόνος σου το μέλλον.» 49

50 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (4) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των καθηγητών: 4.Ερώτημα 3.1: « Μπορείτε να διατυπώσετε εν συντομία τη γνωμη σας περί αστρολογίας; Αν επιθυμείτε, να τεκμηριώσετε την απάντησή σας; » Απάντηση 3.1.Κα Μπουσμπουκέα: « [Η αστρολογία] Δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστη γιατί καλλιεργεί τη μοιρολατρία και τον πεσιμισμό. Ο άνθρωπος γίνεται παθητικός και άβουλος αφού ρυθμίζει την ζωή του με τις θέσεις πλανητών & ζωδίων. » Απάντηση 3.1.Κα Ζάμπρου: « [Η αστρολογία] συνήθως καλλιεργεί την τάση του ανθρώπου να ρίχνει αλλού τις ευθύνες για το ό,τι συμβαίνει και να μην παίρνει την ευθύνη της ζωής του στα χέρια του » 50

51 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (5) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Μερικές από τις απαντήσεις των καθηγητών: 5.Ερώτημα 4.1: « Ποία είναι η άποψή σας για την αστρολογία; Επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; » Απάντηση 4.1. κ. Γρηγοριάδης, γεωλόγος: « Ψευδοεπιστήμη, διότι δεν έχω ασχοληθεί ποτέ και δεν με ενδιαφέρει… » Απάντηση 4.1. κα Παπαδοπούλου, μαθηματικός: « Ούτε καν ψευδοεπιστήμη, σκέτο κοροϊδία. » 51

52 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Συμπεράσματα από τις απαντήσεις των καθηγητών: 1.Οι περισσότεροι καθηγητές που ρωτήσαμε πιστεύουν ότι η αστρολογία είναι ψευδοεπιστήμη ή κοροϊδία. 2.Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν την αστρολογία και δεν έχουν ασχοληθεί με αυτή ή δεν τους ενδιαφέρει. 3.Πιστεύουν ότι η αστρολογία καλλιεργεί την μοιρολατρία και τον πεσιμισμό και δεν αφήνει τον άνθρωπο να πάρει το μέλλον του στα χέρια του. 4.Πολλοί πιστεύουν ότι η αστρολογία δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. 5.Μερικοί πιστεύουν ότι ίσως να προβλέπει κάποια στοιχεία του χαρακτήρα τους. 52 Οι συνεντεύξεις σε καθηγητές Δραστηριότητα 4 η (6)

53 Προετοιμασίες τελικής παρουσίασης (1) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Φωτογραφίες από τις παρουσιάσεις στην ολομέλεια: 53

54 Προετοιμασίες τελικής παρουσίασης (2) Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Φωτογραφίες από την δημιουργία τεχνήματος - Τα χαρτόνια παρουσίασης των ομάδων: 54

55 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τα ιστολόγια που δημιούργησαν οι ομάδες είναι: 1.Ομάδα 1 - Ιστορικά στοιχεία για την Αστρολογία http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-1- istorika-stoiheia-gia-thn-astrologia.html http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-1- istorika-stoiheia-gia-thn-astrologia.html 2.Ομάδα 2 - Η Αστρολογία σήμερα http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-2-h- astrologia-shmera.html http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-2-h- astrologia-shmera.html 3.Ομάδα 3 - Επιχειρήματα κατά της Αστρολογίας http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-3- epiheirhmata-kata-ths-astrologias.html http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-3- epiheirhmata-kata-ths-astrologias.html 4.Ομάδα 4 - Επιχειρήματα υπέρ της Αστρολογίας http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-4- epiheirhmata-yper-ths-astrologias.html http://projects2012-13.pblogs.gr/2012/09/omada-4- epiheirhmata-yper-ths-astrologias.html 55 Δημιουργία δικτυακού ιστολογίου

56 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τα τελικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε είναι: 1.Από την παραπάνω έρευνά μας συμπεραίνουμε ότι οι περισσότεροι ερωτηθέντες δεν είχαν γνώση της αστρολογίας και απλά είχανε μείνει στο ό,τι ακούνε καθημερινά. 2.Οι περισσότεροι δεν πιστεύουν ότι η αστρολογία είναι επιστήμη αλλά ψευδοεπιστήμη. 3.Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η αστρολογία δεν μπορεί να προβλέψει το χαρακτήρα και το μέλλον ενός ανθρώπου. 56 Γενικά συμπεράσματα

57 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Τα τελικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγουμε είναι: 4.Η εικόνα που έχει σχηματιστεί για την αστρολογία είναι αυτή που προβάλλεται από τις διαφημίσεις των αστρολόγων, τις αστρολογικές εκπομπές της τηλεόρασης και οι περισσότεροι είναι υποψιασμένοι πως μάλλον πρόκειται για απάτη. 5.Γενικά παρατηρείται έλλειψη εμβάθυνσης τόσο ως προς την επιστήμη όσο και σε ότι αφορά την αστρολογία. 6.Οι μαθητές και οι καθηγητές της σημερινής εποχής φαίνεται πως είναι πιο υποψιασμένοι απ’ όσο θα πιστεύαμε πως ενδεχομένως να ήταν στο παρελθόν. 57 Γενικά συμπεράσματα

58 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Οι προτάσεις μας είναι: 1.Καλύτερη ενημέρωση και όχι βιαστικά συμπεράσματα. 2.Μελέτη εις βάθος οποιουδήποτε θέματος πριν να καταλήξουμε σε συμπεράσματα. 3.Έμφαση στην αξία της επιστημονικής έρευνας και της καταγραφής δεδομένων. 4.Χρήση της λογικής και της σφαιρικής ενημέρωσης για να ερμηνεύσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και τα φαινόμενά του. 58Προτάσεις

59 Ερευνητική Εργασία: Αστρολογία  Οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή την ερευνητική εργασία είναι: 59 Οι συμμετέχοντες μαθητές στην παρούσα ερευνητική εργασία


Κατέβασμα ppt "Αστρολογία Εναλλακτική επιστήμη ή ψευδοεπιστήμη; Παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας της Α’ Λυκείου, για το Α’ τετράμηνο 2012-2013 Επιβλέπων καθηγητής:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google