Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα

2 H κάμερα

3 Επισκόπηση Το μοντέλο σημειακής οπής (Pinhole) Το μοντέλο σημειακής οπής (Pinhole) Ποιοτικά χαρακτηριστικά Ποιοτικά χαρακτηριστικά Πίνακας προοπτικής προβολής Πίνακας προοπτικής προβολής Κάμερες με φακούς Κάμερες με φακούς Εστιακό βάθος Εστιακό βάθος Οπτικό πεδίο Οπτικό πεδίο Παραμορφώσεις φακού Παραμορφώσεις φακού Ψηφιακές κάμερες Ψηφιακές κάμερες Τύποι αισθητήρων Τύποι αισθητήρων Χρώμα Χρώμα

4 Πως βλέπουμε τον κόσμο Σχεδιάστε μια κάμερα: Ιδέα 1: Βάλτε ένα φιλμ μπροστά από ένα αντικείμενο Τι παίρνουμε;

5 Pinhole camera Εμπόδιο ώστε να μην περνούν όλες οι ακτίνες Εμπόδιο ώστε να μην περνούν όλες οι ακτίνες Μειώνει τη “θολούρα” Μειώνει τη “θολούρα” Γνωστό ως διάφραγμα Γνωστό ως διάφραγμα

6 Pinhole camera Όλες οι ακτίνες περνούν από ένα σημείο Όλες οι ακτίνες περνούν από ένα σημείο Ονομάζεται εστιακό σημείο Ονομάζεται εστιακό σημείο Οι εικόνες σχηματίζονται στο επίπεδο της εικόνας Οι εικόνες σχηματίζονται στο επίπεδο της εικόνας

7 Προβολή σε 2Δ Τι είχαμε, τι χάσαμε; Τι είχαμε, τι χάσαμε; Το βάθος (μήκη, γωνίες) Το βάθος (μήκη, γωνίες)

8 Ιδιότητες προβολής Πολλά σε ένα Πολλά σε ένα Τα σημεία κατά μήκος της ακτίνας προβάλλονται στο ίδιο σημείο της εικόνας Τα σημεία κατά μήκος της ακτίνας προβάλλονται στο ίδιο σημείο της εικόνας Σημεία προβάλλονται σε σημεία Σημεία προβάλλονται σε σημεία Ο τρόπος προβολής θα οριστεί στη συνέχεια Ο τρόπος προβολής θα οριστεί στη συνέχεια Γραμμές σε γραμμές Γραμμές σε γραμμές Οι γραμμές που περνούν από το εστιακό σημείο ΄προβάλλονται σε σημείο Οι γραμμές που περνούν από το εστιακό σημείο ΄προβάλλονται σε σημείο Επίπεδα σε επίπεδα ή ημιεπίπεδα Επίπεδα σε επίπεδα ή ημιεπίπεδα Επίπεδα που περνούν από εστιακό σημείο προβάλλονται σε γραμμές Επίπεδα που περνούν από εστιακό σημείο προβάλλονται σε γραμμές

9 Ιδιότητες προβολής Παράλληλες γραμμές συγκλίνουν στο σημείο φυγής Παράλληλες γραμμές συγκλίνουν στο σημείο φυγής Κάθε κατεύθυνση στο χώρο έχει το δικό της σημείο φυγής Κάθε κατεύθυνση στο χώρο έχει το δικό της σημείο φυγής Παράλληλες σε επίπεδο παράλληλο στο επίπεδο της εικόνας παραμένουν παράλληλες Παράλληλες σε επίπεδο παράλληλο στο επίπεδο της εικόνας παραμένουν παράλληλες

10 Πώς κατασκευάζουμε σημείο φυγής;

11 Προοπτική παραμόρφωση

12 Διόρθωση Ωστόσο οι συγκλίνουσες ευθείες δείχνουν ωραίες σε ταινίες τρόμου !!!! Ωστόσο οι συγκλίνουσες ευθείες δείχνουν ωραίες σε ταινίες τρόμου !!!!

13 Σε τι απεικονίζεται μια σφαίρα;

14 Προοπτικό μοντέλο

15 Ομογενείς συντεταγμένες Ειναι γραμμικός μετασχηματισμός; Ειναι γραμμικός μετασχηματισμός; ΟΧΙ ΟΧΙ Ομογενής αναπαράσταση στην 2Δ εικόνα Ομογενής αναπαράσταση στον 3Δ χώρο

16 Μετατροπή σε μη ομογενή αναπαράσταση

17 Διαίρεση με τον όρο της τρίτης γραμμής Διαίρεση με τον όρο της τρίτης γραμμής

18 Ορθογραφική προβολή f = oo f = oo

19 Φτιάχνοντας μια πραγματική κάμερα

20 Camera obscura Γνωστή από την αρχαιότητα (Αριστοτέλης) Γνωστή από την αρχαιότητα (Αριστοτέλης) Οι καλλιτέχνες τη χρησιμοποιούσαν ως βοηθητικό εργαλείο Leonardo da Vinci Οι καλλιτέχνες τη χρησιμοποιούσαν ως βοηθητικό εργαλείο Leonardo da Vinci

21 Camera obscura

22 Χειροποίητη κάμερα

23 Μειώνοντας το διάφραγμα Γιατί δεν μειώνουμε όσο περισσότερο γίνεται το διάφραγμα; Αυξάνεται ο χρόνος έκθεσης Φαινόμενα διάθλασης

24 Προσθέτοντας φακό Υπάρχει απόσταση κατά την οποία τα αντικείμενα είναι εστιασμένα Υπάρχει απόσταση κατά την οποία τα αντικείμενα είναι εστιασμένα Τα μη εστιασμένα σημεία προβάλλονται σε ένα κυκλικό δίσκο Τα μη εστιασμένα σημεία προβάλλονται σε ένα κυκλικό δίσκο

25 Βάθος πεδίου Το εύρος στο χώρο όπου τα αντικείμενα είναι εστιασμένα στην εικόνα

26 Πώς αλλάζουμε το βάθος πεδίου Μικρότερο διάφραγμα => Μικρότερο διάφραγμα => μεγαλύτερο βάθος πεδίου μεγαλύτερο βάθος πεδίου λιγότερο φως άρα χρειάζεται μεγαλύτερη έκθεση λιγότερο φως άρα χρειάζεται μεγαλύτερη έκθεση

27 Μεταάλλοντας το διάφραγμα Μικρό διάφραγμα=μεγάλο ΒΠ μεγάλο διάφραγμα=μικρό ΒΠ

28 Πώς επιτυχγάνεται;

29 Οπτικό πεδίο

30

31 f αυξάνει => ΟΠ μειώνεται f αυξάνει => ΟΠ μειώνεται d αυξάνει => ΟΠ αυξάνεται d αυξάνει => ΟΠ αυξάνεται

32 Οπτικό πεδίο

33

34 Πραγματικοί φακοί

35 Χρωματική παραμόρφωση Κοντά στον άξονα Μακριά από τον άξονα Διαφορετικός συντελεστής διάθλασης για κάθε μήκος κύματος

36 Σφαιρική παραμόρφωση Οι ακτίνες στα άκρα εστιάζουν σε πιο κοντινή απόσταση από το κανονικό Οι ακτίνες στα άκρα εστιάζουν σε πιο κοντινή απόσταση από το κανονικό

37 Vignetting Απώλειες ακτίνων στα άκρα του φακού Απώλειες ακτίνων στα άκρα του φακού

38 Αξονική παραμόρφωση Εντονότερη στα άκρα Εντονότερη στα άκρα

39 Ψηφιακή κάμερα Το φιλμ αντικαταστάθηκε από chip Το φιλμ αντικαταστάθηκε από chip Charge Coupled Device (CCD) Charge Coupled Device (CCD) Complementary metal oxide semiconductor (CMOS) Complementary metal oxide semiconductor (CMOS)

40 CCD vs CMOS

41 Χρωματικό φίλτρο Εκτίμηση χρώματος με παρεμβολή στα σημεία που αυτό λείπει Εκτίμηση χρώματος με παρεμβολή στα σημεία που αυτό λείπει

42 Moire΄

43 3 Sensor camera Χρήση πρίσματος Χρήση πρίσματος 3 αισθητήρες 3 αισθητήρες Υψηλότερη ποιότητα Υψηλότερη ποιότητα

44 Προβληματα

45 Χρώμα

46 Χρωματικοί χώροι Χρήση χρώματος στην επεξεργασία εικόνας για αυτόματη ανάλυση Χρήση χρώματος στην επεξεργασία εικόνας για αυτόματη ανάλυση ισχυρό χαρακτηριστικό περιγραφής – απλοποιεί την περιγραφή ισχυρό χαρακτηριστικό περιγραφής – απλοποιεί την περιγραφή φυσιολογία ματιού – ικανότητα να διακρίνει χιλιάδες αποχρώσεις φυσιολογία ματιού – ικανότητα να διακρίνει χιλιάδες αποχρώσεις Επεξεργασία έγχρωμων εικόνων Επεξεργασία έγχρωμων εικόνων πραγματικού χρώματος – από αισθητήρες πραγματικού χρώματος, λχ. κάμερα πραγματικού χρώματος – από αισθητήρες πραγματικού χρώματος, λχ. κάμερα ψευδοχρώματος – αντιστοίχηση απόχρωσης σε μονοχρωματική φωτεινότητα ψευδοχρώματος – αντιστοίχηση απόχρωσης σε μονοχρωματική φωτεινότητα

47 Ηλεκτρομαγνητικό φάσμα

48 Χρώμα Χρώμα: το ορατό μέρος του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος (400 με 700 nm) Χρώμα αντικειμένου = το φως που ΑΝΑΚΛΑΤΑΙ από το αντικείμενο Πχ πράσινο αντικείμενο αντανακλά το φως με μήκος κύματος από 500 με 570 nm

49 Θεμελιώδη στοιχεία χρώματος Άχρωμο φως: μόνη ιδιότητα = ένταση Άχρωμο φως: μόνη ιδιότητα = ένταση ασπρόμαυρη τηλεόραση -> διαφορετικά επίπεδα γκρι από μεταβολή της ποσότητας φωτός ασπρόμαυρη τηλεόραση -> διαφορετικά επίπεδα γκρι από μεταβολή της ποσότητας φωτός Χρωματικό φως Χρωματικό φως 400nm - 700nm του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος 400nm - 700nm του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος Χαρακτηριστικά Χαρακτηριστικά ακτινοβολία - τελικό ποσό ενέργειας που εκπέμπεται, watt ακτινοβολία - τελικό ποσό ενέργειας που εκπέμπεται, watt φωτεινότητα - ποσό ενέργειας που λαμβάνει ο παρατηρητής - lumens φωτεινότητα - ποσό ενέργειας που λαμβάνει ο παρατηρητής - lumens λαμπρότητα - υποκειμενικό μέγεθος, περιγραφή αίσθησης χρώματος λαμπρότητα - υποκειμενικό μέγεθος, περιγραφή αίσθησης χρώματος

50 Σχηματισμός χρώματος

51 Φασματική απόκριση κώνων ματιού S1(λ)S1(λ) S2(λ)S2(λ) S3(λ)S3(λ)

52 Τα βασικά χρώματα Λόγω δομής ανθρώπινου ματιού Λόγω δομής ανθρώπινου ματιού RGB (Red - κόκκινο, Green πράσινο, Blue μπλε) RGB (Red - κόκκινο, Green πράσινο, Blue μπλε)

53 Σχηματισμός εικόνας

54 Χρωματικοί χώροι

55 Συνδυασμοί χρωμάτων Βασικά/προσθετικά χρώματα λχ. οθόνες καθοδικού σωλήνα Δευτερεύοντα/αφαιρετικά χρώματα λχ. εκτυπωτές

56 RGB Ο χώρος RGB χρησιμεύει για αναπαραγωγή και εμφάνιση χρώματος Ο χώρος RGB χρησιμεύει για αναπαραγωγή και εμφάνιση χρώματος Δεν αντιστοιχεί στην ανθρώπινη αντίληψη του χρώματος Δεν αντιστοιχεί στην ανθρώπινη αντίληψη του χρώματος

57 Διαχωρισμός χρωμάτων Λαμπρότητα (brightness) Λαμπρότητα (brightness) περιλαμβάνει την αχρωματική ένταση φωτός (intensity) περιλαμβάνει την αχρωματική ένταση φωτός (intensity) Απόχρωση (hue) Απόχρωση (hue) εξαρτάται από το υπερέχον μήκος κύματος στο μείγμα κυμάτων του φωτός εξαρτάται από το υπερέχον μήκος κύματος στο μείγμα κυμάτων του φωτός το υπερισχύον χρώμα που αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής το υπερισχύον χρώμα που αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής Χρωματική καθαρότητα (saturation) Χρωματική καθαρότητα (saturation) σχετική αγνότητα ή ποσό λευκού φωτός αναμειγμένου με μια απόχρωση σχετική αγνότητα ή ποσό λευκού φωτός αναμειγμένου με μια απόχρωση

58 Κωνική αναπαράσταση Απόχρωση: γωνία [0,360) μοίρες Λαμπρότητα: [0,1] Χρωματική καθαρότητα: [0,1]

59 HIS ή HSV Προσομοιάζει τα χαρακτηριστικά αντίληψης του ανθρώπου „ Παριστάνεται ως διπλός κώνος

60 Παραδείγματα Αναφερόμενοι σε αντικείμενα πορτοκαλί, κόκκινα ή κίτρινα Αναφερόμενοι σε αντικείμενα πορτοκαλί, κόκκινα ή κίτρινα εκφράζουμε απόχρωση εκφράζουμε απόχρωση Χρώματα όπως κόκκινο, κίτρινο ή πράσινο Χρώματα όπως κόκκινο, κίτρινο ή πράσινο πλήρη χρωματική καθαρότητα πλήρη χρωματική καθαρότητα ροζ = κόκκινο & άσπρο ροζ = κόκκινο & άσπρο μικρότερη χρωματική καθαρότητα μικρότερη χρωματική καθαρότητα Βαθμός χρωματικής καθαρότητας αντιστρόφως ανάλογος της ποσότητας λευκού φωτός Βαθμός χρωματικής καθαρότητας αντιστρόφως ανάλογος της ποσότητας λευκού φωτός

61 YC b C r

62 YUV


Κατέβασμα ppt "Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google