Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

MARKETING PLAN 1. Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "MARKETING PLAN 1. Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 MARKETING PLAN 1

2 Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ και εκτελούν τις αποφάσεις, ονομάζεται σχεδίαση μάρκετινγκ (marketing planning). Η σχεδίαση Μάρκετινγκ (marketing planning) είναι ένα μέρος μιας ευρείας έννοιας που είναι γνωστή σαν στρατηγικός σχεδιασμός (strategic planning), ο οποίος δεν περιλαμβάνει μόνο το μάρκετινγκ αλλά περιλαμβάνει την κατάλληλη παραγωγή, χρηματοδότηση, προσωπικό και περιβάλλον. 2 MARKETING PLAN

3 Ο στόχος του στρατηγικού σχεδιασμού είναι να διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο την επιχείρηση ώστε τα προϊόντα να μπορέσουν να επιτύχουν τους στόχους της επιχείρησης (κέρδος ή αύξηση των πωλήσεων). Επειδή το μάρκετινγκ είναι επιφορτισμένο με την διαχείριση της εταιρίας και του περιβάλλοντος της, έχει να παίξει ένα κεντρικό ρόλο στη σχεδίαση μάρκετινγκ (marketing planning). Ο ρόλος της σχεδίαση Μάρκετινγκ (MARKETING PLAN) θα μπορούσε να εξασφαλίσει το μίγμα μάρκετινγκ που ταιριάζει στις ανάγκες των καταναλωτών και την έρευνα για να αναζήτηση νέων αγορών. Η σχεδίαση μάρκετινγκ εκτελεί και μια επιπλέον λειτουργία: την κατανομή των πόρων σε κάθε προϊόν. 3

4 MARKETING PLAN ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ (MARKETING PLAN) ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΤΩΡΑ; ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΣΑΜΕ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΕΔΩ; ΠΟΥ ΘΑ ΗΓΗΘΟΥΜΕ; ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ; ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ; ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ; ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΤΩΡΑ; Το ερώτημα αυτό αναφέρεται σε μια πραγματική κατάσταση και μπορεί να περιέχει και μια κριτική που αφορά το πραγματικό με το προσδοκώμενο. (Ο σκοπός της επιχειρηματικότητας, Μάρκετινγκ audit, SWOT ανάλυση). 4

5 MARKETING PLAN ΠΟΥ ΘΑ ΗΓΗΘΟΥΜΕ; Η ερώτηση επικεντρώνεται στο μέλλον, δεδομένου ότι δεν κάναμε σημαντικές αλλαγές των πράξεων μας. Εάν ενεργήσουμε όπως έχουμε ενεργήσει, ποια θα είναι η έκβαση; (Στόχοι Μάρκετινγκ) 5 ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ; Αυτή η ερώτηση μας επιτρέπει να συγκρίνουμε τη σημερινή μας κατάσταση ή τις προβλέψεις με την ιδανική. ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ; Η ερώτηση αυτή έχει σχέση με την στρατηγική μας. (κύρια στρατηγική, μείγμα μάρκετινγκ, οργάνωση, εκτέλεση) ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ; Αφού θέσουμε σε ενέργεια τα σχέδια μας απαντάμε στην ερώτηση αυτή για να βρούμε που βρισκόμαστε. Εάν είμαστε μέσα στο πλάνο μας παραμένουμε ως έχουμε, σε διαφορετική περίπτωση αλλάζουμε τα πλάνα μας (έλεγχος).

6 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ MARKETING PLAN Με απλό τρόπο δίνεται ένας καλός δρόμος που ξεκινά με την δημιουργία της αποστολής της επιχείρησης και φθάνει στις ενέργειες και στον έλεγχο του αποτελέσματος του Marketing planning. 6 MARKETING PLAN Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MARKETING AUDIT) Ο έλεγχος μάρκετινγκ (MARKETING AUDIT) είναι μια συστηματική εξέταση  του επιχειρηματικού περιβάλλοντος,  των στόχων,  των στρατηγικών και  των δραστηριοτήτων. Σκοπός είναι η ανάδειξη των κυρίων θεμάτων στρατηγικής, των προβλημάτων και των ευκαιριών.

7 MARKETING PLAN Το MARKETING AUDIT είναι η βάση πάνω στην οποία μπορεί να κτιστεί ένα σχέδιο δράση, για την βελτίωση της αποδοτικότητας του μάρκετινγκ. Το MARKETING AUDIT μπορεί να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα: Που βρισκόμαστε τώρα; Τι έχουμε κατακτήσει μέχρι τώρα; Που οδηγούμαστε; 7 Παράλληλα με το MARKETING AUDIT μπορεί να υπάρχει έλεγχος και σε άλλες λειτουργίες της επιχείρησης, όπως η παραγωγή, η χρηματοδότηση και το προσωπικό. Η σύνδεση και η ολοκλήρωση αυτών των ελέγχων δημιουργεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan), στο οποίο το Μάρκετινγκ παίζει πρωταρχικό ρόλο, σε ότι αφορά τι προϊόν θα παραχθεί και σε ποια αγορά απευθύνεται.

8 8 ΤΑ 6 TESTS ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΙΝΑΙ : 1.Η στρατηγική πρέπει να βασίζεται σε έναν συγκεκριμένο καθορισμό της αγοράς- στόχου και των αναγκών των καταναλωτών. 2.Η καλή γνώση των ανταγωνιστών είναι απαραίτητη γιατί έτσι η στρατηγική μπορεί να βασίζεται σε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. 3.Η στρατηγική πρέπει να εμπεριέχει τον αποδεκτό κίνδυνο. Δεν θα μπορούσε η επιχείρηση που έχει ένα αδύνατο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με έναν δυνατό ανταγωνιστή, να έχει αποδεκτό κίνδυνο. 4.Η στρατηγική πρέπει να έχει διαχειριστική υποστήριξη. 5.Η κύρια στρατηγική θα μπορούσε να δημιουργηθεί από το προϊόν και τους στόχους του Μάρκετινγκ, που αποτελούν ένα τμήμα της διαδικασίας του σχεδιασμού (planning). 6.Η στρατηγική θα πρέπει να είναι συνεπής. MARKETING PLAN

9 ΛΙΣΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (INTERNAL MARKETING AUDIT CHECKLIST) 9

10 MARKETING PLAN Επιχειρηματικά αποτελέσματα (ανά προϊόν, καταναλωτή, γεωγραφική περιοχή). Γίνεται μια ανάλυση που βασίζεται στα παρακάτω στοιχεία: Πωλήσεις. Ποσοστό στην αγορά.. Περιθώριο κέρδους. Κόστη. 10 Θέματα στρατηγικής ανάλυσης Εξετάζει τους επιθυμητούς στόχους του μάρκετινγκ και των τμημάτων της αγοράς σύμφωνα με τις αλλαγές της αγοράς. Στόχοι μάρκετινγκ Τμηματοποίηση αγοράς. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι κυριότεροι ανταγωνιστές. Positioning Ανάλυση χαρτοφυλακίου.

11 MARKETING PLAN Αποτελεσματικότητα μείγματος μάρκετινγκ Κάθε στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ εξετάζεται υπό το πρίσμα των απαιτήσεων των καταναλωτών και της δραστηριότητας των ανταγωνιστών. Προϊόν Τιμή Προώθηση Διανομή 11 Δομή του Μάρκετινγκ Η δομή του Μάρκετινγκ εξετάζει την στήριξη των δραστηριοτήτων: Οργάνωση Μάρκετινγκ (για την κατάλληλη προσαρμογή στην στρατηγική και στην αγορά) Εκπαίδευση Μάρκετινγκ Δια-τμηματική επικοινωνία (επικοινωνία του μάρκετινγκ με την έρευνα και ανάπτυξη του προϊόντος, με την παραγωγή κλπ.) Συστήματα Μάρκετινγκ Τα συστήματα μάρκετινγκ ελέγχουν την αποτελεσματικότητα. Marketing Information System Σύστημα σχεδιασμού Μάρκετινγκ Σύστημα ελέγχου Μάρκετινγκ.

12 MARKETING PLAN ΛΙΣΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (EXTERNAL MARKETING AUDIT CHECKLIST) 12

13 MARKETING PLAN Μακροοικονομικό περιβάλλον: Οικονομικό περιβάλλον: Πληθωρισμός, επιτόκιο, ανεργία. Κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον: κατανομή ηλικιών, τρόπος ζωής, αξίες, απόψεις. Τεχνολογικό περιβάλλον: Νέα προϊόντα και εξέλιξη της τεχνολογίας, υλικά. Πολιτικό/ νομικό περιβάλλον: Έλεγχος μονοπωλίων, νόμοι, κανονισμοί. Οικολογικό περιβάλλον: Μόλυνση του περιβάλλοντος, ενέργεια. 13 Η αγορά Μέγεθος της αγοράς, ποσοστό ανάπτυξης, τάση της αγοράς. Καταναλωτές: ποιοι είναι αυτοί, ποια είναι τα κριτήρια επιλογής, πως, πότε και που αγοράζουν, ποιο είναι το ποσοστό του ανταγωνισμού στο προϊόν, η προώθηση, η τιμολόγηση και η διανομή. Τμηματοποίηση της αγοράς:Πως τμηματοποιήθηκαν οι καταναλωτές, ποιο είναι το όφελος κάθε τμήματος.

14 14 Διανομή: κανάλια διανομής, εν δυνάμει ανάπτυξη, μέθοδοι φυσικής διανομής, επιδράσεις αυτών που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Ανταγωνισμός: Ποιοι είναι τώρα οι κύριοι ανταγωνιστές και ποιοι θα μπορούσε να είναι στο μέλλον; Ποιος είναι ο στόχος τους και ποια η στρατηγική τους; Ποια είναι τα δυνατά τους σημεία και ποια τα αδύνατα. Μέγεθος της αγοράς και ποσοστό που κατέχουν οι ανταγωνιστές. Ανάλυση κόστους – ωφέλειας. Εμπόδια. MARKETING PLAN

15 Η S.W.O.T. ΑΝΑΛΥΣΗ S trengths, W eaknesses, O pportunities και T hreats (Δυνατά σημεία, αδυναμίες, ευκαιρίες, απειλές). 15

16 MARKETING PLAN Η S.W.O.T. ΑΝΑΛΥΣΗ Είναι μια μέθοδος για την εκτίμηση της στρατηγικής θέσης της επιχείρησης, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες της, τις αδυναμίες της, τις ευκαιρίες της αγοράς αλλά και τις απειλές. Είναι μια απλή μέθοδος σύνθεσης του ελέγχου στο μάρκετινγκ. Οι εσωτερικές δυνατότητες και αδυναμίες της επιχείρησης συσχετίζονται με τις ευκαιρίες και τις απειλές της αγοράς. 16

17 Η S.W.O.T. ΑΝΑΛΥΣΗ Το βασικό εργαλείο της ανάλυσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (εσωτερικού και εξωτερικού) είναι η ανάλυση δυνάμεων, αδυναμιών, ευκαιριών, απειλών (Strengths, Weakness, opportunities, threats –S.W.O.T.). 17

18 18 ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΕΙΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ S trengths, W eaknesses, O pportunities και T hreats (Δυνατά σημεία, αδυναμίες, ευκαιρίες, απειλές).

19 MARKETING PLAN ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ S.W.O.TS.W.O.T  Να αναφερθούν τα δυνατά σημεία και οι αδυναμίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό.  Να συμπεριληφθούν στα δυνατά και αδύνατα σημεία της επιχείρησης και οι εκτιμήσεις των καταναλωτών.  οι ευκαιρίες και οι απειλές θα μπορούσαν να κατηγοριοποιηθούν ως προβλεπόμενα γεγονότα ή προβλεπόμενες τάσεις, που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και επηρεάζουν την αποδοτικότητα της. 19

20 MARKETING PLAN Όταν η ανάλυση S.W.O.T. ολοκληρωθεί, η σκέψη που γίνεται είναι πως θα μετατρέψουμε τα αδύνατα σημεία σε δυνατά και τις απειλές σε ευκαιρίες. Για παράδειγμα μια αντιληπτή αδυναμία της επιχείρησης μπορεί να μετατραπεί σε δυνατό σημείο με την κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού. Μια απειλή που προέρχεται από την είσοδο στην αγορά ενός ανταγωνιστή μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία με την στρατηγική της συμμαχίας. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται συνδυασμός των δυνατοτήτων και των δυο μερών για την εκμετάλλευση των ευκαιριών. 20 Επειδή αυτές οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν ώστε να μετατρέψουν τα αδύνατα σημεία της επιχείρησης σε δυνατά και τις απειλές από το εξωτερικό περιβάλλον σε ευκαιρίες, ονομάζονται στρατηγικές μετατροπής (conversion strategies). Ένας άλλος τρόπος για την χρήση της ανάλυσης S.W.O.T. είναι να ταιριάξουν τα δυνατά σημεία της επιχείρησης και οι ευκαιρίες. Αυτή η στρατηγική ονομάζεται στρατηγική συνδυασμού (Matching strategies).

21 MARKETING PLAN 21 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ Τα αδύνατα σημεία Τα δυνατά σημεία Απειλές Ευκαιρίες

22 MARKETING PLAN ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (Marketing objectives) 22

23 MARKETING PLAN Το αποτέλεσμα του ελέγχου (audit) και της ανάλυσης S.W.O.T. οδηγεί στον ορισμό των στόχων Μάρκετινγκ. (Marketing objectives). 23 Δυο τύποι στρατηγικών υπάρχουν: Η στρατηγική στόχευσης θα μπορούσε να τεθεί ως: ποια προϊόντα πωλούνται, σε ποιες αγορές. Η στρατηγική της ώθησης ορίζει την μελλοντική κατεύθυνση της επιχειρηματικότητας.

24 MARKETING PLAN Οι εναλλακτικές λύσεις είναι: Υπάρχοντα προϊόντα σε ήδη υπάρχουσες αγορές (Διείσδυση στην αγορά ή επέκταση) Νέα προϊόντα σε υπάρχουσες αγορές (ανάπτυξη προϊόντος) Υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές (ανάπτυξη αγοράς) Νέα προϊόντα σε νέες αγορές (είσοδο σε νέες αγορές) 24

25 MARKETING PLAN 25 Ανάπτυξη Αγοράς Διείσδυση στην Αγορά Ή Επέκταση Ανάπτυξη Προϊόντος Είσοδο σε νέες Αγορές

26 MARKETING PLAN Η στρατηγική διείσδυσης στην αγορά αφορά ένα υπάρχον προϊόν σε μια υπάρχουσα αγορά. Οι υπάρχοντες καταναλωτές μπορεί να γίνουν ενθουσιώδεις πελάτες ή νέοι πελάτες στην ίδια αγορά και να αρχίσουν να αγοράζουν το προϊόν. Άλλος τρόπος διείσδυσης είναι η συχνότερη χρήση του προϊόντος ή η χρήση μεγαλύτερης ποσότητας του προϊόντος.προϊόντος. 26

27 MARKETING PLAN Η στρατηγική ανάπτυξης του προϊόντος συνίσταται στη βελτίωση του υπάρχοντος προϊόντος ή στην ανάπτυξη νέου προϊόντος σε μια υπάρχουσα αγορά.αγορά Η στρατηγική ανάπτυξης της αγοράς χρησιμοποιείται όταν το υπάρχον προϊόν πωλείται σε νέες αγορές. Αυτό μπορεί να σημαίνει την πώληση του προϊόντος σε νέες γεωγραφικές αγορές αγορές 27

28 MARKETING PLAN Η στρατηγική στόχευσης Η στρατηγική στόχευσης ξεκινά από τον σχεδιασμό του προϊόντος. Υπάρχουν 4 επίπεδα:  Οικοδόμηση (Build)  Σταθεροποίηση (Hold)  Συγκέντρωση (Harvest)  Αποεπένδυση (Divest) 28 Η κύρια στρατηγική Δεδομένου ότι οι στόχοι έχουν τεθεί, η προσπάθεια της κύριας στρατηγικής επικεντρώνεται στο πώς οι στόχοι θα επιτευχθούν. Η κύρια αυτή στρατηγική επικεντρώνεται σε τρία στοιχεία.  Στόχευση των αγορών  Στόχευση των ανταγωνιστών  Δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος. Η στρατηγική της εισόδου σε νέες αγορές συμβαίνει όταν νέα προϊόντα αναπτύσσονται για νέες αγορές. Η περίπτωση αυτή εμπεριέχει πολλούς κινδύνους αλλά είναι απαραίτητη όταν τα υπάρχοντα προϊόντα μιας επιχείρησης προσφέρονται για μια μελλοντική ανάπτυξη.

29 MARKETING PLAN Το Μάρκετινγκ audit και η ανάλυση S.W.O.T. βοηθούν στην αναγνώριση των ικανοτήτων μιας επιχείρησης. Οι ανταγωνιστικοί στόχοι αφορούν τον ανταγωνισμό και την στρατηγική αντιμετώπισης του. 29 Η σχέση μεταξύ των αγορών - στόχων και των ανταγωνιστικών στόχων δημιουργούν την έννοια του Συγκριτικού πλεονεκτήματος. Για την επιτυχία της επιχειρηματικής προσπάθειας απαιτείται μια καθαρή διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό σε παράγοντες ή χαρακτηριστικά που είναι σημαντικά στους καταναλωτές της αγοράς στόχου.

30 MARKETING PLAN Η πιο επιτυχημένη μέθοδος είναι αυτή που συνδυάζει τα παρακάτω τρία πλεονεκτήματα. 1.Ανώτατη ποιότητα προϊόντων. 2.Αντιμετώπιση των αναγκών του καταναλωτή με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι ο ανταγωνισμός. 3.Δημιουργία μακροπροθέσμων σχέσεων με τον καταναλωτή. 30 Ένας άλλος τρόπος δημιουργίας συγκριτικού πλεονεκτήματος είναι η επίτευξη του χαμηλότερου κόστους πώλησης, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το χαμηλό κόστος μπορεί να μεταφραστεί σαν συγκριτικό πλεονέκτημα μέσω των χαμηλών τιμών πώλησης. Η διαφοροποίηση ενός προϊόντος προέρχεται πολλές φορές από το χαμηλό κόστος.

31 MARKETING PLAN Επειδή τα υψηλής ποιότητας προϊόντα έχουν μικρότερο ποσοστό απόρριψης λόγω του ποιοτικού ελέγχου που υφίστανται (και χαμηλό κόστος επισκευής, αν πρόκειται για μηχάνημα, λόγω κάλυψης από την εγγύηση), η επιχείρηση μπορεί να έχει χαμηλότερο συνολικό κόστος από τους ανταγωνιστές που παράγουν χαμηλότερα ποιοτικά προϊόντα. 31 Το μείγμα μάρκετινγκ είναι το επίπεδο των τιμών, ο συνδυασμός των τεχνικών προώθησης, τα κανάλια διανομής και το προϊόν αυτό καθ’ εαυτό. Όταν η προώθηση, η διανομή και το προϊόν ξεπεράσουν τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού, τότε δημιουργείται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό σε οποιοδήποτε στοιχείο του μείγματος μάρκετινγκ είναι μη εφικτό. Θα πρέπει να προσφερθεί στον καταναλωτή κάτι ανώτερο από ότι προσφέρει ο ανταγωνισμός αλλά σε εύλογο κόστος.

32 MARKETING PLAN ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MARKETING PLANNING) Ο σχεδιασμός στο μάρκετινγκ είναι απαραίτητος γιατί: 1.Προσφέρει το πλαίσιο ενεργειών και αποφάσεων. 2.Ενθαρρύνει τις αλλαγές στην στρατηγική λόγω εξωτερικών επιδράσεων. 4.Ενθαρρύνει τις οργανωτικές αλλαγές για μεγαλύτερη αποδοτικότητα της επιχείρησης. Επικεντρώνεται στους στόχους, στις στρατηγικές και στα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων της επιχείρησης. 5.Κατανέμει τους πόρους για το ποια προϊόντα απαιτούν πολλές επενδύσεις (Οικοδόμηση -Build), ποια θα πρέπει να κρατηθούν (Κράτημα -Hold), ποια θα πρέπει να συγκεντρωθούν (Συγκέντρωση -Harvest) και ποια θα πρέπει να αποσυρθούν άμεσα (Αποεπένδυση -Divest). 6.Προωθεί την έρευνα για την δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος. 32

33  Η μελέτη της Ελαστικότητας βοηθά στο να διαπιστωθεί αν το σχέδιο μάρκετινγκ είναι εφικτό και κερδοφόρο.  Η ελαστικότητα ζήτησης δείχνει την μεταβολή της ζητούμενης ποσότητας σε συγκεκριμένες μεταβολές της τιμής: Αν Ε Ζ = 2 τότε 1% μεταβολή της τιμής προκαλεί 2% μεταβολή στην ζητούμενη ποσότητα. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ: 1.Ε Ζ >1 η Ζήτηση είναι Ελαστική δηλαδή αν η τιμή αυξηθεί 5% η ζητούμενη ποσότητα θα αυξηθεί περισσότερο. 2.Ε Ζ <1 η Ζήτηση είναι Ανελαστική δηλαδή αν η τιμή αυξηθεί 5% η ζητούμενη ποσόστητα θα αυξηθεί κατά μικρότερο ποσοστό. 3.Ε Ζ = 1 Μοναδιαία ελαστικότητα δηλαδή μια αύξηση της τιμής κατά 5% προκαλεί αντίστοιχη αύξηση στη ζητούμενη ποσότητα κατά το ίδιο ποσοστό. 4.Ε Ζ =0 η Ζήτηση είναι Πλήρως Ανελαστική δηλαδή η μεταβολή στην τιμή δεν προκαλεί καμιά μεταβολή στη ζητούμενη ποσότητα. 5. | Ε Ζ |=οο Ζήτηση απείρως ελαστική και μια μικρή μεταβολή στην τιμή προκαλεί μεγάλες μεταβολές στη ζητούμενη ποσότητα πχ. Πετρέλαιο. 33 Ε Ζ = (ΔQ /Q) / (ΔP/P)= (ΔQ / ΔP) / (P / Q) MARKETING PLAN

34 Σ ΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ένα marketing plan πρέπει να πληροί τα παρακάτω: 1.Να αναλύει τη σχέση του προϊόντος της επιχείρησης με τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών. 2.Να ερευνά την αγορά στόχο στηριζόμενο σε ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια. 3.Να απαιτεί σχεδιασμό του προϊόντος σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. 4.Να καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τους πελάτες της (κυρίως όταν αφορά χονδρική πώληση). 5.Να διατυπώνει σαφείς προτάσεις για τους τρόπους προώθησης και διαφήμισης. 6.Να δίνει ιδιαίτερη σημασία στην εξυπηρέτηση των πελατών μετά την πώληση. 34 MARKETING PLAN


Κατέβασμα ppt "MARKETING PLAN 1. Η διαδικασία σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αναλύουν το περιβάλλον τους και τις ικανότητες τους, αποφασίζουν για θέματα μάρκετινγκ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google