Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες

2 Για την παρουσίαση εργάστηκαν οι μαθητές του τμήματος Α3: Στέκας Παναγιώτης Χασανάι Άρης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέδε Κυριακή, φιλόλογος

3 ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ

4 Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ Ο Σόλων ο Αθηναίος (περ. 639 - 559 π.Χ.) ήταν ένας σημαντικός νομοθέτης, φιλόσοφος, ποιητής και ένας από τους επτά σοφούς της Αρχαίας Ελλάδας Ο πατέρας του φρόντισε για την εκπαίδευση και ανατροφή του γιού του.

5 Όταν ο Σόλων έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και ταξίδεψε στην Αίγυπτο και τη Μ. Ασία. Όταν ο Σόλων έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και ταξίδεψε στην Αίγυπτο και τη Μ. Ασία. Επωφελούμενος από τα ταξίδια του αυτά μελέτησε ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο των άλλων χωρών. Επωφελούμενος από τα ταξίδια του αυτά μελέτησε ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο των άλλων χωρών.

6 Τα εφόδια που απέκτησε τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του και μάλιστα, όταν με δική του παρότρυνση οι Αθηναίοι κατάφεραν να αποσπάσουν την Σαλαμίνα από τους Μεγαρείς, η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε. Έτσι κατόρθωσε να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο άνδρα της εποχής του. Τα εφόδια που απέκτησε τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του και μάλιστα, όταν με δική του παρότρυνση οι Αθηναίοι κατάφεραν να αποσπάσουν την Σαλαμίνα από τους Μεγαρείς, η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε. Έτσι κατόρθωσε να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο άνδρα της εποχής του.

7 Σόλων ο Αθηναίος

8 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΛΩΝΑ Η νομοθεσία του Δράκοντα δεν έλυσε τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα Η νομοθεσία του Δράκοντα δεν έλυσε τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη Λύση δεν ήταν εύκολο να βρεθεί, με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά συγκρούσεις Λύση δεν ήταν εύκολο να βρεθεί, με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά συγκρούσεις

9 ( Οι Αθηναίοι πληρώνουν τους φόρους)

10 Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ Οι ευγενείς, κάτω από την πίεση όλων των τάξεων, ανέθεσαν στον Σόλωνα να κάνει γενικές μεταρρυθμίσεις. Οι ευγενείς, κάτω από την πίεση όλων των τάξεων, ανέθεσαν στον Σόλωνα να κάνει γενικές μεταρρυθμίσεις. Το 594 π.Χ εκλέχτηκε άρχοντας και απέκτησε την εξουσία να νομοθετεί. Το 594 π.Χ εκλέχτηκε άρχοντας και απέκτησε την εξουσία να νομοθετεί. Και πήρε γενναίες αποφάσεις Και πήρε γενναίες αποφάσεις

11 ( o Σόλων καταγραφει τους νομους )( ο Σόλων εφαρμόζει τους νόμους)

12 Κατάργησε όλα τα χρέη των αγροτών. Κατάργησε όλα τα χρέη των αγροτών. Απαγόρευσε να γίνεται κάποιος δούλος, επειδή δεν είχε να πληρώσει τα χρήματα που είχε δανειστεί. Απαγόρευσε να γίνεται κάποιος δούλος, επειδή δεν είχε να πληρώσει τα χρήματα που είχε δανειστεί. Με αυτές τις ενέργειες έφυγε ένα βάρος από τους ώμους του φτωχού λαού. Αυτό ο νόμος ονομάστηκε ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ Με αυτές τις ενέργειες έφυγε ένα βάρος από τους ώμους του φτωχού λαού. Αυτό ο νόμος ονομάστηκε ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ

13

14 Ο Σόλωνας χώρισε τους κατοίκους σε 4 τάξεις με βάση την κτηματική τους περιουσία Ο Σόλωνας χώρισε τους κατοίκους σε 4 τάξεις με βάση την κτηματική τους περιουσία Στις πρώτες 3 τάξεις επέβαλε φορολογία ανάλογη των εσόδων τους. Στις πρώτες 3 τάξεις επέβαλε φορολογία ανάλογη των εσόδων τους. αναδιοργάνωσε το στρατό αναδιοργάνωσε το στρατό παραχώρησε δικαιώματα στο λαό για την εκλογή των αρχόντων παραχώρησε δικαιώματα στο λαό για την εκλογή των αρχόντων

15 δημιούργησε την βουλή. δημιούργησε την βουλή. Καθιέρωσε το λαϊκό δικαστήριο της Ηλιαίας. Καθιέρωσε το λαϊκό δικαστήριο της Ηλιαίας. Επέβαλε την υποχρεωτική συμμετοχή των πολιτών στα κοινά. Επέβαλε την υποχρεωτική συμμετοχή των πολιτών στα κοινά. Ρύθμισε την οικονομία: απαγόρευσε την εξαγωγή λαδιού, παρά μόνο όταν υπήρχε πλεόνασμα. Ρύθμισε την οικονομία: απαγόρευσε την εξαγωγή λαδιού, παρά μόνο όταν υπήρχε πλεόνασμα.

16 (ο Σόλων υπαγορεύει τους νόμους) (ο Σόλων υπερασπίζεται τους νόμους)

17 Δυσαρέσκειες για την νομοθεσία του Σόλωνα Πλούσιοι:έθιγε τα συμφέροντά τους και αφαιρούσε μέρος από την επιβολή προς το πλήθος. Δήμος: αν και απαλλάχτηκε από τον φόβο της υποδούλωσης, δεν πέτυχε τον αναδασμό της γης. Αποτέλεσμα: χρόνια ταραχών και για δύο χρόνια δεν στάθηκε δυνατόν να εκλεγούν άρχοντες.

18 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΟΛΩΝΑ Την άσχημη αυτή κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Πεισίστρατος, ο οποίος κατάφερε να γίνει αρχηγός των φτωχών. Με την βοήθειά τους, μάλιστα, έγινε αρχηγός του κράτους. Έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και φρόντισε να ελαφρύνει την θέση των φτωχών. Ήταν όμως τύραννος, κυβερνούσε, δηλαδή, χωρίς να δίνει λόγο σε κανένα και για προσωπικό του όφελος Την άσχημη αυτή κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Πεισίστρατος, ο οποίος κατάφερε να γίνει αρχηγός των φτωχών. Με την βοήθειά τους, μάλιστα, έγινε αρχηγός του κράτους. Έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και φρόντισε να ελαφρύνει την θέση των φτωχών. Ήταν όμως τύραννος, κυβερνούσε, δηλαδή, χωρίς να δίνει λόγο σε κανένα και για προσωπικό του όφελος

19 ΠΗΓΕΣ http://ellinonfilosofia.blogspot.gr/2011/04/blog- post_13.html http://ellinonfilosofia.blogspot.gr/2011/04/blog- post_13.html http://www.odyssey.com.cy/main/default.aspx?tabID=1 40&itemID=749&mid=809 http://www.odyssey.com.cy/main/default.aspx?tabID=1 40&itemID=749&mid=809 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%8C%CE%B B%CF%89%CE%BD_%CE%BF_%CE%91%CE%B8%CE %B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%8C%CE%B B%CF%89%CE%BD_%CE%BF_%CE%91%CE%B8%CE %B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82


Κατέβασμα ppt "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google