Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ TUNING ΤΕΧΝΙΚΗ 3CG GARAGE ΑΘΗΝΑ, 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΝΣΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ TUNING ΤΕΧΝΙΚΗ 3CG GARAGE ΑΘΗΝΑ, 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΝΣΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ TUNING ΤΕΧΝΙΚΗ 3CG GARAGE ΑΘΗΝΑ, 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΝΣΟ

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ENGINE TUNING? Η ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ “ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ” ΣΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ “ΕΙΔΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ” Η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ (ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ) ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ (ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΧΕΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ “ΑΠΟΔΙΔΟΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ” (ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ) ΚΑΙ “ΑΠΟΔΟΣΗ” (ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΑΝΑ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΗ ΜΟΝΑΔΑ ΙΣΧΥΟΣ)

3 ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ TUNING TUNING ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ (ΕΝΙΟΤΕ DE-TUNING/DE-RATING, Λ.Χ. ΓΙΑ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ) ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΟΧΗΜΑ (Λ.Χ. ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ ΣΚΑΦΟΣ Ή ΕΛΑΦΡΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ) ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ (Λ.Χ. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ)

4 ΠΩΣ ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΕ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΤΟN ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΑΣ? ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ Ο ΚΑΤAΣΚΕΥΑΣΤΗΣ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΑΗΣ Ή ΑΝΟΗΤΟΣ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΗ ΣΠΑΝΙΟΤΕΡΑ ΑΠ' ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΑΘΜΙΖΕΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ:  ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ – TARGET GROUP:  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑΣ  ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ  ΚΕΙΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

5 ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ & ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ “ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ” ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ (POTENTIAL) ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΕΙ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ!) ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΑΣ, “ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΣ” ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ, ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ. ΣΥΝΗΘΕΙΣ “ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ” TUNING: ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΑΝΕΣΗ (ΘΟΡΥΒΟΣ, ΚΡΑΔΑΣΜΟΣ, ΤΡΑΧΥΤΗΤΑ – NVH) ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ & ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΛΙΠΑΝΤΙΚΟΥ Κ.ΛΠ. ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ&ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΔΥΣΕΥΡΕΤΑ ΣΥΧΝΟΤΕΡΑ SERVICE & ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ

6 ΠΟΣΟ TUNING ΘΕΛΩ? Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ TUNING (ΠΕΡΙ)ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ:  ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ  ΟΔΗΓΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ  ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ  ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (BUDGET)  ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ  ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟΥ  ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ (ΒΑΡΟΣ/ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ Κ.ΛΠ.)  ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ “ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ” ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ  ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΟΣΤΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ  ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ & ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ

7 TUNING & ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ: Η ΣΠΑΝΙΟΤΗΤΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΩΝ Ή / ΚΑΙ ΤΥΧΑΙΩΝ ΒΛΑΒΩΝ - ΖΗΜΙΩΝ ΤΟ TUNING ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ  Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΓΝΩΣΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΟΥ TUNING.  ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΧΤΙΖΕΤΑΙ Η ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΙΣΧΥΣ  ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ Η ΟΡΙΑΚΑ ΕΠΑΡΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ “STOCK” ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑΝ TUNED

8 TUNING & ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ: ΤΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ:  ΦΘΟΡΑ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΟΧΕΣ  ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΙΣΧΥΟΣ  ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΑΣΤΟΧΙΑ ΕΝΟΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟ TUNING ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ  Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΕΣΕΩΝ, ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΩΝ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΤΗ ΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΚΟΠΩΣΗ ΑΡΚΕΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

9 ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Η ΙΣΧΥΣ? Η ΙΣΧΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΠΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (P = F x V) ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟ ΜΑΣ ΑΞΟΝΑ, Η ΙΣΧΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΣΤΡΕΨΗΣ (ΔΥΝΑΜΗ) ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΩΝΙΑΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (RPM) P = T x ω ΔΗΛΑΔΗ P = T x 2 x π x ν

10 H ΡΟΠΗ ΣΤΡΕΨΗΣ Η ΡΟΠΗ ΣΤΡΕΨΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ “ΒΓΑΖΕΙ” Ο ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΜΒΟΛΑ (ΠΙΣΤΟΝΙΑ) ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΛΑΜΟ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΩΣΤΗΡΩΝ (ΜΠΙΕΛΩΝ)

11 ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Η ΡΟΠΗ Η ΡΟΠΗ (Τ) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ (p) ΕΠΙ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ (A) ΕΠΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΜΒΙΟΥ ΤΗΣ ΜΠΙΕΛΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΣΤΡΟΦΑΛΟΥ (L). ΟΠΟΤΕ: T = p x L x A

12 ΡΟΠΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΡΟΠΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΚΑΘΕ ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΑΝΑ ΚΥΚΛΟ ΚΑΥΣΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΟΦΑΛΟΥ P = T x N, (ΔΗΛΑΔΗ P = p x L x A x N) ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ ΣΕ ΕΝΑΝ 4-ΧΡΟΝΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΥΚΛΟ ΚΑΥΣΗΣ ΑΝΑ ΔΥΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΙΣΧΥΕΙ: N = ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ X (RPM / 2)

13 ΠΩΣ ΘΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ? ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥ, ΘΑ ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ, ΕΙΤΕ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ, ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ, ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ:  ΤΗ ΡΟΠΗ (Τ)  ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΥΚΛΩΝ ΙΣΧΥΟΣ (N)

14 ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΡΟΠΗ H ΡΟΠΗ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΑΝ ΑΥΞΗΘΟΥΝ:  Η ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ  Η ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ ΤΩΝ ΕΜΒΟΛΩΝ  Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΠΙΕΛΑΣ -ΣΤΡΟΦΑΛΟΥ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΜΒΟΛΩΝ)

15 ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΥΚΛΩΝ ΙΣΧΥΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΩΝ ΙΣΧΥΟΣ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΑΝ  ΑΥΞΗΘΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΜΒΟΛΩΝ  ΑΥΞΗΘΕΙ Ο ΡΥΘΜΟΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ (RPM)

16 ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ PROJECT ΤΙ ΧΡΗΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ?  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΟΛΤΑΣ  ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑΣ  RALLY  ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ / ΠΙΣΤΑΣ  ΑΓΩΝΩΝ ΑΝΤΟΧΗΣ

17 ΠΟΣΗ EXTRA ΙΣΧΥ? TO TUNING ΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΟΜΕΣΑΙΕΣ RPM, ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ “ΣΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ” ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ,  ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΡΙΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΩΣΤΕ Η ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΗ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΡΟΠΗΣ  ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΝΑ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ RPM

18 ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ:  ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΑΠΝΟΗΣ (ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ – ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ)  ΒΕΛΤΙΣΤOΠΟΙΗΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΦΑΣΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (35-70% ΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΑΙΣΘΗΤΑ ΤΗ ΡΟΠΗ (ΕΩΣ 10-15%) ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ (5-10%) ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟ, ΒΟΛΤΑ, REGULARITY

19 ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ:  ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑΤΟΣ ΣΕ ΑΥΛΟΥΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ – ΕΞΑΓΩΓΗΣ (“ΡΟΪΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ” / “PORTING” / “GAS FLOWING”)  ΑΥΞΗΣΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ  ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ  ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ / REPROFILING ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ/ΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΕΧΡΙ 20-25% ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ, ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ 50% ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥ EINAI TO ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΓΙΑ RALLY, ΑΡΚΕΤΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ

20 ΤΡΙΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ  ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΑ ΥΨΗΛΟ ΡΥΘΜΟ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ  ΕΠ' ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΜΒΟΛΩΝ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ “ΟΣΗ” ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ “ΘΕΛΟΥΜΕ” ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΓΩΝΕΣ RALLY, ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ, ΠΙΣΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗΣ, Ή ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΑ “ΣΟΒΑΡΑ” ΑΛΟΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

21 ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ “THE SKY IS THE LIMIT” ΟΛΕΣ ΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΑΚΡΑ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΗΣ “ΑΠΟΛΥΤΗΣ” ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ 100PS/LT (2-V ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕΧΡΙ 2LT) Ή ΚΑΙ ΤΑ 120PS/LT (4—V ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕΧΡΙ 2LT) ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, ΜΕ ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΑΣΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ RPM, ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΜΟΙ

22 ΠΕΜΠΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ... ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΑΜΕ, ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ, ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΑΝΤΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ Ή ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ… ΠΕΤΑ ΤΟ!

23 Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΛΒΙΔΩΝ VS ΕΙΣΑΓΩΓΗ & ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΑΤΙΚΗ VS ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

24 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΜΟΝΟ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΔΙΠΛΑ / ΤΕΤΡΑΠΛΑ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ / ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ / ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ) ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

25 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ: ΜΕΓΕΘΟΣ vs RPM ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΩΣΤΑ ΕΝΑ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΑΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΕΡΑ = ΟΓΚΟΣ / ΔΙΑΤΟΜΗ ΑΓΩΓΟΥ ΓΙΑ ΙΔΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ & RPM, ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΕΡΑ ΣΤΟ VENTURI TOY

26 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ: ΜΕΓΕΘΟΣ vs RPM ΤΟ ΒΕΝΤΟΥΡΙ ΤΟΥ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΟΡΙΖΕΙ ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΗ ΑΕΡΑ ΤΟΥ ΑΥΛΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΣ ΑΡΑ: ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟ ΒΕΝΤΟΥΡΙ (ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ), ΤΟΣΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ “ΑΝΑΠΝΕΕΙ” Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ RPM ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟ ΒΕΝΤΟΥΡΙ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΑΝΑΙΣΘΗΤΟ ΤΟ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ RPM (ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΡΟΠΗ & ΑΠΟΚΡΙΣΗ, ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΙΓΜΑΤΟΣ)

27 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ - INJECTION MONH ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΔΙΠΛΗ / ΤΕΤΡΑΠΛΗ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΣΩΜΑΤΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ

28 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΑΕΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ INJECTION ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΛΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (VENTURI, DIFFUSER, ΖΙΓΚΛΕΡ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ, ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΤΣΟΚ, ΠΙΣΤΟΝΙ -SU/STROMBERG- Κ.ΛΠ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΡΟΗ ΑΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΗ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

29 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ: ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΞΑΓΩΓΗΣ (ΜΑΝΤΕΜΙ / ΧΤΑΠΟΔΙ) ΣΩΛΗΝΩΣΕΙΣ ΣΙΓΑΣΤΗΡΕΣ (ΣΙΛΑΝΣΙΕ)

30 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ: ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΜΕΙΩΣΗ ΘΟΡΥΒΟΥ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΑΡΩΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΘΜΟΥ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ (ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ)

31 ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΥΛΙΝΔΡΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΣΤΩ: ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ 500cc Ο.Α. 80% ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΛΗΡΩΣΗΣ: 400cc

32 ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ: ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ ΣΧΗΜΑ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟ & ΠΡΟΦΙΛ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ

33 ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ: ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ Η ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗ (ΑΥΛΟΙ) ΕΧΕΙ ΤΟ ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΟΓΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΡΟΗΣ Ο ΘΑΛΑΜΟΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΑΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΣΕ ΦΑΣΗ OVERLAP ΒΑΛΒΙΔΩΝ Ο ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ - ΕΞΑΓΩΓΗΣ

34 ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΜΠΛΕ: ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΑΥΡΟ: OVERLAP

35 ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ

36 ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: ΟΓΚΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ & ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΒΑΛΒΙΔΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΟΓΚΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ & ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ ΣΤΟ Α.Ν.Σ. ΕΣΤΩ ΘΑΛΑΜΟΣ ΚΑΥΣΗΣ 50cc, ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ 500cc: (500+50): 50 = 11:1

37 ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ 83 x 92.8mm ΜΗΚΟΣ ΜΠΙΕΛΑΣ 155mm ΒΑΛΒΙΔΑ ΕΙΣ. ΚΛΕΙΝΕΙ 68ο Μ.Α.Ν.Σ. (28-68/68-28/272) ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 12,5:1 “ΕΝΕΡΓΗ” ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΜΒΟΛΟΥ 69.85mm (425.85cc) ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 9,66:1 ΠΙΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 202.5PSI

38 ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΘΕΩΡΗΣΑΜΕ ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ 100%, ΠΡΑΓΜΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΕΦΙΚΤΟ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΤΕΡ ΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ 92%: x 0.92 = ΑΡΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ: 8.9:1

39 ΣΥΜΠΙΕΣΗ VS OΚΤΑΝΙΑ Η ΚΑΥΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΙΚΗ, ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑΝΑΦΛΕΞΗ ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ, ΚΑΙ ΟΣΟ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ – ΕΜΒΟΛΟΥ, ΤΟΣΟ ΑΥΞΑΝΕΙ Η ΤΑΣΗ ΠΡΟΑΝΑΦΛΕΞΗΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΚΤΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΑΝΑΦΛΕΞΗ

40 ΣΥΜΠΙΕΣΗ VS OΚΤΑΝΙΑ Η ΠΡΟΑΝΑΦΛΕΞΗ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΜΙΓΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ, EITE: ΤΟΠΙΚΑ (HOT SPOTS ΣΤΟΝ ΘΑΛΑΜΟ ΚΑΥΣΗΣ) ΣΥΝΟΛΙΚΑ (ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΚΤΑΝΙΑ ΜΑΣ)

41 ΣΥΜΠΙΕΣΗ VS OΚΤΑΝΙΑ ΓΙΑ ΒΕΝΖΙΝΗ SUPER PLUS UNLEADED 100RON: Η OPTIMUM ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ 9:1 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, JAGUAR XK 4.2 ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9:1 1ο ΣΤΑΔΙΟ, 20-60/60-20/260ο Δ.Σ.Σ. 7,42:1, 144PSI 2ο ΣΤΑΔΙΟ, 25-65/65-25/270ο Δ.Σ.Σ. 7,13:1, 137PSI 3ο ΣΤΑΔΙΟ, 30-70/70-/30/280ο; Δ.Σ.Σ. 6,85:1 130PSI OPTIMUM: Γ.Σ.Σ. : 11:1 / 11,5:1 / 12:1 ΓΙΑ 185+PSI

42 ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΤΟΜΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ: ΡΟΪΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (PORTING, GAS FLOWING, ΡΟΪΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ) ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΟΧΗ VALVETRAIN ΣΧΗΜΑ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ

43 ΡΟΗ ΑΕΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΣΤΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, Ο ΑΕΡΑΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΥΓΡΑ: ΕΧΕΙ ΙΞΩΔΕΣ ΒΡΕΧΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ

44 ΡΟΗ ΑΕΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ ΣΤΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, Ο ΑΕΡΑΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΥΓΡΑ: ΕΧΕΙ ΙΞΩΔΕΣ ΒΡΕΧΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΕΧΕΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ

45 Η “ΡΟΪΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ” ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΡΟΗΣ ΤΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΥΨΗΛΗ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΡΟΗΣ ΤΩΝ ΑΥΛΩΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΡΟΗΣ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ KAI ΤΟ ΣΤΡΟΒΙΛΙΣΜΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ

46 Η “ΡΟΪΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ” ΟΨΗ vs ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: ΤΟ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΥΛΩΝ ΠΑΙΖΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ ΒΑΛΒΙΔΑΣ Η ΚΟΝΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΑΥΛΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

47 Η “ΡΟΪΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ” FLOWBENCH TO “ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ” ΤΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΡΟΗΣ ΑΥΛΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΥΨΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΒΟΗΘΑ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ – ΕΞΑΓΩΓΗΣ

48

49

50

51

52

53 FLOWBENCH TO “ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ” ΤΗΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΡΟΗΣ ΑΥΛΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΥΨΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΒΑΛΒΙΔΩΝ ΒΟΗΘΑ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΥΛΙΝΔΡΟΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ – ΕΞΑΓΩΓΗΣ

54 ΒΑΛΒΙΔΕΣ & ΣΚΙΑΣΗ Η ΡΟΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ “ΚΟΥΡΤΙΝΑΣ” ΠΟΛΛΕΣ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ “ΣΚΙΑΣΗ” ΛΥΣΗ: Η ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ ΚΑΥΣΗΣ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΒΑΛΒΙΔΑΣ, ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΦΛΑΝΤΖΑΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΛΥΣΗ

55

56 ΜΕΓΕΘΟΣ vs ΑΝΥΨΩΣΗ ΒΑΛΒΙΔΑΣ ΒΑΣΕΙ ΚΑΝΟΝΑ “ΥΨΟΣ ΚΟΥΡΤΙΝΑΣ = 0,25d”, ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 2v ΜΟΤΕΡ ΤΑ 11-12mm ΑΝΥΨΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΟΤΑΝ ΤΟ 0,25d ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ, ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΒΑΛΒΙΔΕΣ, ΑΡΚΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΙΑΖΟΝΤΑΙ

57

58 ΕΜΒΑΔΟ ΠΡΟΦΙΛ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ

59 BEΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ VALVETRAIN ΑΝΥΨΩΣΗ – ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟΥ ΜΑΖΑ ΒΑΛΒΙΔΑΣ Κ.ΛΠ. ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΟΥΣΑΣ ΜΑΖΑΣ HIGH – LIFT “ΠΙΑΝΟΛΕΣ” ΕΛΑΤΗΡΙΑ ΒΑΛΒΙΔΩΝ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

60 ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΠΛΟΚ “BLUEPRINTING” & ΖΥΓΟΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΟ ΑΔΡΑΝΕΙΑΚΟ ΦΟΡΤΙΟ ΑΝΤΟΧΗ ΜΠΙΕΛΩΝ – ΕΜΒΟΛΩΝ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΟΥ SQUISH / QUENCH BANDS ΒΟΛΑΝ, ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΣΤΡΟΦΙΑ

61 ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ vs ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΕΝΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ “ΑΠΩΛΕΙΕΣ” ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

62 ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΠΙΟ ΚΑΛΟ ΜΟΤΕΡ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΝΟΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΟΔΗΓΟΥ ΕΝΑΣ “ΜΕΤΡΙΟΣ” ΟΔΗΓΟΣ ΒΟΛΕΥΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΕΝΑ “ΜΕΤΡΙΟ” ΜΟΤΕΡ ΣΧΟΛΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ – ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

63 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & INTERNET ΤΟ INTERNET ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΜΟΝΟ ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΦΙΛΤΡΑΡΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥ FORUM ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ 10 ΚΑΛΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΙΣΩΣ ΞΕΡΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟ “ΒΕΛΤΙΩΤΗ”

64 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & INTERNET How to Port & Flow Test Cylinder Heads (David Vizard) Performance With Economy – (David Vizard) Four-Stroke Performance Tuning (A. Graham Bell) Modifying and Tuning Fiat/Lancia Twin-Cam Engines (Guy Croft) Alfa Romeo DOHC Engine High-Performance Manual (Jim Kartalamakis)

65 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & INTERNET Smokey Yunick's Power Secrets (Smokey Yunick) Sunnen's Complete Cylinder Head and Engine Rebuilding Handbook (John G. Edwards) Modern Engine Blueprinting Techniques: A Practical Guide to Precision Engine Building (Mike Mavrigian) Dyno Testing & Tuning (Harold Bettes & Bill Hancock) Performance Exhaust Systems: How to Design, Fabricate, and Install (Mike Mavrigian)

66 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & INTERNET How to Build & Power Tune Weber & Dellorto DCOE & DHLA Carburettors (Des Hammill) Street Rotary: How to Build Maximum Horsepower and Reliability into Mazda's 12a, 13b and Renesis Engines (Mark Warner) How to Choose Camshafts & Time Them (Des Hammill) How to Build & Power Tune Distributor-type Ignition Systems (Des Hammill) How to modify your retro or classic car for high performance (Daniel Stapleton)

67 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & INTERNET The 4-Cylinder Engine Short Block High-Performance Manual (By Des Hammill) The SU Carburettor High Performance Manual (Des Hammill) SU Carburetters Tuning Tips And Techniques: (Also Covers All SU Fuel Pumps) (R.M. Clarke) Tuning Stromberg CD Carburetters (Martyn B Watkins) Stromberg CD Carburettors Owner's Workshop Manual (Don Peers)


Κατέβασμα ppt "ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ TUNING ΤΕΧΝΙΚΗ 3CG GARAGE ΑΘΗΝΑ, 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015 ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΝΣΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google