Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ «τσιγκαρέ» Σαραφούδη Ουρανία 2015

2 Τι γνωρίζω;  δεξιότητα - χορός « τσιγκαρέ ή Σαμ - σαμ σαμαρίνα ή χτυπώ την πόρτα » ( Βαμβακόφυτο Σερρών ) ( Μ. Μ.4/8)  εκμάθηση δεξιότητας σε διάστημα 3 μηνών  παρουσίαση της δεξιότητας σε κοινό  επίπεδο μάθησης του ασκούμενου - αρχάριος με μικρή εμπειρία

3 Μεθοδολογία –σχεδιασμός Χαρακτηριστικά ασκούμενου  10 ετών  μικρή χορευτική εμπειρία - αρχάριος  γνωρίζει την διαδικασία εκμάθησης χορών και τους βασικούς κανόνες παρουσίασης  κίνητρο ( χορός που γνώριζε και αγαπούσε ιδιαίτερα ο αγαπημένος του παππούς – να δείξει την ικανότητά του στο χορό μπροστά σε δασκάλους και συμμαθητές - παρουσίαση στη γιορτή )  Επίπεδο διέγερσης - μέτριο  Στάδιο μάθησης - κινητικό

4 Μεθοδολογία –σχεδιασμός Δεξιότητα  παραδοσιακός χορός Βαμβακόφυτου Σερρών « Τσιγκαρέ »  Κλειστή ( γνωστό περιβάλλον )  Κινητική ( ελαχιστοποίηση λήψης απόφασης - μέγιστος κινητικός έλεγχος )  αλλά και γνωστική στο σημείο που πρέπει να αποφασίσει πότε ξεκινά με τη μουσική  Αδρή κίνηση ( μεγάλες μυικές ομάδες )  Διαδοχική ( σύνολο διακεκομμένων δεξιοτήτων δεμένων μεταξύ τους )  Κλειστό κύκλωμα (4/8)

5 Στόχοι  Άμεσος : εκμάθηση κινητικού προγράμματος - βημάτων του χορού  Μεσοπρόθεσμος : Εκτέλεση δεξιότητας χωρίς βοήθεια με μουσική - Αυτοματοποίηση της κίνησης  Μακροπρόθεσμος : Παρουσίαση του χορού μπροστά σε κοινό - μονιμότητα και προσαρμοστικότητα στην εκτέλεση του

6 Πρόγραμμα εξάσκησης α)προετοιμασία  επιλογή κατάλληλου χώρου για πρόβα  προφορική περιγραφή της δεξιότητας  επίδειξη και σύντομη ανάλυση  μεταφορά μάθησης  χρήση μοντέλου  2 φορές από 40’ πρόβα την εβδομάδα για τον πρώτο μήνα και 1 φορά την εβδομάδα για τους επόμενους δύο μήνες

7 Χωρίζουμε το χορό σε 6 μέρη (μερική μέθοδος –σταθερή εξάσκηση) α’ μέρος(4 χρόνοι)β’ μέρος(4 χρόνοι)  γνωστό από προηγούμενη εμπειρία ( χορός χασαπιά έως το 4, με το 2 πίσω )  ξεκινώ από στάση προσοχής  μέτωπο στο κέντρο του κύκλου  γνωστό κινητικό πρόγραμμα  ανάκληση μνήμης - αναγνώριση κίνησης - ερεθίσματος ( α΄στάδιο μεθόδευσης πληροφορών )  μεταφορά μάθησης - επιλογή απάντησης - προγραμματισμός απάντησης ( β ’- γ ’ στάδια μεθόδευσης πληροφοριών )  επανάληψη του α ’ με αντίθετα πόδια προς τα αριστερά  δεν ξεκινώ από στάση προσοχής αλλά από άρση αριστερού ποδιού  μεταφορά μάθησης Συνδέω τα δύο μέρη-εκτελώ μαζί με τον Γιάννη (καθοδήγηση)(ενθάρρυνση)

8 Το γ’ και δ’ μέρος είναι επανάληψη του α’ και β ’ Μετρώ τα 2+2 μέρη και ο Γιάννης εκτελεί μόνος του -εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια -γνώση αποτελέσματος -ανατροφοδότηση -ενθάρρυνση

9 Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση ) ( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια )( ενθάρρυνση ) Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση ) Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση ) ( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια )( ενθάρρυνση ) ε’ μέρος (7 χρόνοι)στ’ μέρος (7 χρόνοι)  κίνηση του σώματος προς τα δεξιά  μέτωπο στο κέντρο του κύκλου  στους χρόνους πατάμε το πόδι πίσω  στον 7 ο χρόνο κλείνω με το δεξί πόδι στην προσοχή.  Το στ ’ μέρος είναι επανάληψη του ε ’

10  Συνδέω τα τέσσερα πρώτα μέρη με το ε ’ και στ ’ ( ολική μέθοδος )  Εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση )  Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του ( εσωτερική ανατροφοδότηση )( εάν χρειαστεί παρέχω βοήθεια )  Βάζω μουσική και εκτελώ μαζί με τον Γιάννη ( καθοδήγηση )  δίνω ακουστικό ερέθισμα για να μπει σωστά στη μουσική ( καθοδήγηση )  Βελτίωση απόδοσης Ενθάρρυνση Σειριακή πλοκή περιεχομένου

11  ο Γιάννης μπορεί να εκτελέσει τη δεξιότητα με ανεκτό τρόπο ( διάρκεια - σταθερότητα )  Εκτελεί μόνος του με τη συνοδεία της μουσικής ( εσωτερική ανατροφοδότηση )  αρχικά δίνω το ακουστικό ερέθισμα για να ξεκινήσει ( καθοδήγηση )  στη συνέχεια σταματώ διότι εντοπίζει εύκολα - γνωστή διαδικασία από προηγούμενη εμπειρία - το ακουστικό ερέθισμα στα μέτρα της μουσικής ( χρονική πρόβλεψη ) Ενθάρρυνση Σειριακή πλοκή περιεχομένου

12 διδασκαλία της κίνησης των χεριών παράλληλα με την εκτέλεση των βημάτων α’-β’-γ’-δ’ μέρος-κίνηση χεριών ε’-στ’ μέρος-κίνηση χεριών  κίνηση από πίσω - εμπρός  σημείο ελέγχου στο ένα τα χέρια να βρίσκονται μπροστά  τα χέρια λυγίζουν στους αγκώνες και κατεβαίνουν ταυτόχρονα με το κλείσιμο του ποδιού στον 7 ο χρόνο  Λέξη κλειδί στον έβδομο χρόνο « κάτω » ενθάρρυνση

13 ολοκληρωμένο βήμα μαζί με κίνηση των χεριών ολική μέθοδος  Επίδειξη  Εκτελώ αρχικά μαζί με τον Γιάννη(με κοινή λαβή) (φυσική καθοδήγηση)  Ακριβής αναγνώριση λαθών  Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του  Ο Γιάννης εκτελεί μόνος του με συνοδεία μουσικής (αυτόματη επεξεργασία πληροφοριών)(έλεγχος κίνησης άρα κατάκτηση κινητικού προγράμματος)(3 ο στάδιο μάθησης- αυτοματοποίηση)(χρονική πρόβλεψη) Ο μαθητής εκτελεί τη δεξιότητα με ακρίβεια και σταθερότητα Ρυθμός Ενθάρρυνση

14 Καταμερισμός μαθημάτων Κατανεμημένη εξάσκηση (μεταξύ μαθημάτων)  2 ο και 3 ο μάθημα : επανάληψη ολοκληρωμένης της δεξιότητας αρχικά με μέτρημα ( πιθανές διορθώσεις λαθών στα χέρια ) και στη συνέχεια με μουσική  4 ο μάθημα : εκμάθηση μιας μικρής παραλλαγής της δεξιότητας Τα δύο πρώτα μέρη αντί να εκτελούνται δεξιά αριστερά εκτελούνται μέσα – έξω - χωρική πρόβλεψη  5 ο έως 8 ο μάθημα : διατήρηση και τελειοποίηση της δεξιότητας και της παραλλαγής ( αξιολόγηση μάθησης ) ( μονιμότητα )  9 ο έως 12 ο μάθημα : εκτέλεση μαζί με άλλα άτομα που γνωρίζουν τον χορό ( γενίκευση )  13 ο έως 16 ο μάθημα : εκτέλεση της δεξιότητας σε τελικές συνθήκες, προσαρμογή στο – σκηνική παρουσία – κοινό - χωρική πρόβλεψη

15 Χορός «Τσιγκαρέ» Στο συγκεκριμένο video οι μουσικοί ξεκινούν αργά και σταδιακά αυξάνουν την ρυθμική αγωγή αλλά η συνηθέστερη εκτέλεση είναι με σταθερή ρυθμική αγωγή από την αρχή έως το τέλος του χορού. Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google