Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παρατηρητήτιο Επιχειρηματικότητας ΙΟΒΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παρατηρητήτιο Επιχειρηματικότητας ΙΟΒΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παρατηρητήτιο Επιχειρηματικότητας ΙΟΒΕ

2  Η κατάρρευση των καθεστώτων που βασίζονταν στον απόλυτο κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας ανέδειχνε τα αδιέξοδα ενός συστήματος που απαγορεύει την επιχειρηματικότητα  η οικονομική ανάπτυξη αυτής της περιόδου βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στη δυναμική ανάπτυξη και εμπορευματοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, που συνήθως γινόταν στα πλαίσια μικρών αλλά δυναμικών νέων επιχειρήσεων

3  Δεν περιμένουμε το φαγητό μας να προέλθει από την καλοσύνη του χασάπη, του ζυθοποιού ή του φούρναρη, αλλά από μέριμνα για το προσωπικό τους συμφέρον. Απευθυνόμαστε όχι στην ανθρωπιά τους αλλά στη φιλαυτία τους, και ποτέ δεν τους μιλάμε για τις δικές μας ανάγκες, αλλά για τα δικά τους οφέλη.

4 Joseph Shumpeter (1912/1934)  Η επιχειρηματικότητα ως καινοτομία  Ο ατομικός χαρακτήρας της επιχειρηματικότητας (ήρωες)  Καινοτομία και εφεύρεση  Η έννοια της δημιουργικής καταστροφής  Άλλά στροφή στο R&D των μεγάλων επιχειρήσεων (1942)

5 Frank Knight (1921)  Η σημασία της αβεβαιότητας  Η διάκριση ανάμεσα στον κίνδυνο και το ρίσκο  Επιχειρηματία: εκείνος που επωμίζεται τον κίνδυνο  Αλλά υπερβολική έμφαση στον ρόλο του κεφαλαιούχου

6 Αυστριακή σχολή: Israel Kirzner (1973)  Η αγορά σε διαρκή κίνηση  Απουσία ισορροπίας  Διαφορές στις τιμές  Η έννοια της ευκαιρίας  Συνεχής αναπαραγωγή ανισορροπίας, άρα ευκαιριών  Επιχειρηματικότητα: το συνεχές κυνήγι ευκαιριών

7 Χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας ◦ Η ιδιότητα της εγρήγορσης ◦ Ανεξαρτησία από πόρους Τύποι επιχειρηματικότητας ◦ Διαμεσολάβηση (arbitrage) ◦ Κερδοσκοπία (speculation) ◦ Καινοτομία (innovation)

8  Γνώση ευκαιριών  Γνώση εκμετάλλευσης  Γνώση πόρων  Διάχυση γνώσης

9 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η Δυναμική της Νεανικής Επιχειρηματικότητας Σταύρος Ιωαννίδης Ιωάννης Γιωτόπουλος Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας GEM Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών Με την υποστήριξη 1 Απριλίου 2015

10  Το μοναδικό πρόγραμμα που μετρά την επιχειρηματικότητα σε διαχρονική βάση παγκοσμίως ( )  70 χώρες συμμετείχαν το 2013  Η Ελλάδα συμμετέχει για 11 η συνεχή χρονιά από το 2003 μέσω του ΙΟΒΕ  Στόχοι έργου: ◦ Να μετρήσει το επίπεδο επιχειρηματικότητας σε μια χώρα και να εξηγήσει τις διαφορές που εμφανίζονται ανάμεσα στις εξεταζόμενες χώρες ◦ Να αποκαλύψει τους παράγοντες που οδηγούν σε ικανοποιητικά επίπεδα επιχειρηματικότητας ◦ Να προτείνει πολιτικές που μπορούν να ενισχύσουν τα επίπεδα επιχειρηματικότητας σε μια χώρα

11  Έρευνα πεδίου σε τουλάχιστον ενήλικες ηλικίας μεταξύ 18 και 64 ετών, ανά χώρα  36 συνεντεύξεις με ειδικούς σε ζητήματα επιχειρηματικότητας  Στοιχεία για μια σειρά μακρο-οικονομικών κυρίως δεικτών για την αντίστοιχη οικονομία

12 Κάθε προσπάθεια για δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή νέας δραστηριότητας, όπως το ελεύθερο επάγγελμα, η δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού οργανισμού ή η επέκταση ήδη υπάρχουσας επιχείρησης, που γίνεται από έναν ιδιώτη, από ομάδες ιδιωτών ή από επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν. Κάθε προσπάθεια για δημιουργία μιας νέας επιχείρησης ή νέας δραστηριότητας, όπως το ελεύθερο επάγγελμα, η δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού οργανισμού ή η επέκταση ήδη υπάρχουσας επιχείρησης, που γίνεται από έναν ιδιώτη, από ομάδες ιδιωτών ή από επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν.

13 Συνολική επιχειρηματικότητα αρχικών σταδίων (TEA index) Δυνητικός επιχειρηματίας : Γνώσεις & ικανότητες Επίδοξος επιχειρηματίας Βρίσκεται στην έναρξη του εγχειρήματος Νέος επιχειρηματίας (επιχείρηση < 3,5 ετών) Καθιερωμένος επιχειρηματίας (επιχείρηση > 3,5 ετών) Σύλληψη ιδέας Δημιουργία επιχείρησης Επιβίωση  Ευρύ φάσμα «επιχειρηματικότητας»: Η επιχειρηματικότητα ξεκινά πολύ πριν ένα εγχείρημα γίνει λειτουργικό  Μονάδα ανάλυσης: ο επιχειρηματίας

14

15 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας

16

17 Χώρες Επίδοξοι επιχειρηματίες Νέοι επιχειρηματίες Επιχειρηματικότητα αρχικών σταδίων Καθιερωμένοι επιχειρηματίες Συνολική επιχειρηματική δραστηριότητα Μ.Ο. Χώρες Α9,412,021,113,334,4 Μ.Ο. Χώρες Β8,46,414,48,022,4 Βέλγιο3,11,94,95,910,9 Καναδάς7,84,712,28,420,6 Τσεχία4,92,77,35,312,6 Φινλανδία2,7 5,36,611,9 Γαλλία2,71,84,64,18,7 Γερμανία3,12,05,05,110,1 Ελλάδα3,32,35,512,618,1 Ιρλανδία5,53,89,27,516,7 Ισραήλ5,34,810,05,916,0 Ιταλία2,41,13,43,77,1 Ιαπωνία2,21,53,75,79,4 Κορέα2,74,26,99,015,9 Λουξεμβούργο6,02,88,72,411,1 Ολλανδία4,74,89,38,718,0 Νορβηγία2,93,46,36,212,4 Πορτογαλία4,2 8,27,716,0 Πουέρτο Ρίκο6,61,88,32,010,3 Σιγκαπούρη6,44,410,74,214,9 Σλοβενία3,62,96,55,712,1 Ισπανία3,12,25,28,413,6 Σουηδία5,92,58,26,014,3 Ελβετία4,53,78,210,018,1 Ταϊβάν3,35,08,28,316,4 Τρινιντάτ και Τομπάγκο 11,48,519,511,430,9 Ηνωμένο Βασίλειο3,6 7,16,613,7 ΗΠΑ9,23,712,77,520,2 Μ.Ο. Χώρες Γ4,73,37,96,714,6 Μ.Ο. GEM7,16,313,28,521,7

18 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας Χώρες Διακοπή-Αναστολή Επιχειρηματικής Δραστηριότητας (% πληθυσμού) Χώρες Α12,6 Χώρες Β4,2 Βέλγιο1,9 Καναδάς4,4 Τσεχία3,4 Φινλανδία2 Γαλλία1,9 Γερμανία1,5 Ελλάδα5 Ιρλανδία2,5 Ισραήλ4,8 Ιταλία1,9 Ιαπωνία1,5 Κορέα2,5 Λουξεμβούργο2,8 Ολλανδία2,1 Νορβηγία1,6 Πορτογαλία2,8 Πουέρτο Ρίκο1,8 Σιγκαπούρη3,3 Σλοβενία2,6 Ισπανία1,9 Σουηδία2,4 Ελβετία2,3 Ταϊβάν5 Τρινιντάτ & Τομπάκο4,1 Ηνωμένο Βασίλειο1,9 ΗΠΑ3,8 Χώρες Γ2,8 M.O. GEM5,2

19

20 Χώρες Α: χαμηλού κόστους, Χώρες Β: βελτίωσης αποτελεσματικότητας, Χώρες Γ: καινοτομίας Xώρες Επιχ/κές ευκαιρίες το προσεχές 6μηνο Γνώσεις ικανότητα & εμπειρία επιχ/τας Φόβος αποτυχίας Επιχ/τα ως καλή επιλογή καριέρας Κοινωνική καταξίωση στους επιτυχημένους επιχ/τίες Εστίαση των ΜΜΕ στην επιχ/τα Χώρες Α Χώρες Β ΗΠΑ Ελλάδα Ολλανδία Βέλγιο Γαλλία Ισπανία Ιταλία Ελβετία ΗΒ Σουηδία Νορβηγία Γερμανία Σιγκαπούρη Ιαπωνία Κορέα Καναδάς Πορτογαλία Λουξεμβούργο Ιρλανδία Φινλανδία Σλοβενία Τσεχία Πουέρτο Ρίκο Τρινιντάτ & Τομπάγκο Ταϊβάν Ισραήλ Χώρες Γ M.O. GEM

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40 Πληροφορίες για το GEM: Η έκθεση του ΙΟΒΕ για την επιχειρηματικότητα είναι προσβάσιμη στο:

41 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σταύρος Ιωαννίδης


Κατέβασμα ppt "Σταύρος Ιωαννίδης Πάντειο Πανεπιστήμιο και Παρατηρητήτιο Επιχειρηματικότητας ΙΟΒΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google